Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti: Näin saatu etelän suunta on tosiaan "suuntaa antava".
Uskotaan. Kohdallasi se voi tarkoittaa yhtähyvin pohjoista, riippuu tilanteesta. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola tarkoittanee Itä-Kaakkoa, tai Etelä-Kaakkoa, noilla selityksillään, vai mitä?
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Sariola tarkoittanee Itä-Kaakkoa, tai Etelä-Kaakkoa, noilla selityksillään, vai mitä?
No, mitä posetiivin ja tuuliviirin sekoitus näyttää.

Aina kääntyessään uuteen suuntaan narahtaa ja parahtaa: " Jos minne lie, polkuni vie oli päivä tai synkkä yö sua muistan ain, oma armas Selain "
:lol:
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Ai, täällä on siirrytty viihteen puolelle!

Telttapaikalta eteläänpäin katsoen polun suunta on muutamia asteita etelästä vasemmalle, eli etelän ja etelä-kaakon välillä. Polkuhan on siinä alkumatkalla muutaman kymmenen metrin matkalla suunnilleen suora.

"Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!"
Tämä asia on valmis! :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Minulle on jäänyt muistinvarainen kuva, että tuo kuva oli otettu klo 13.40. Jos se onkin otettu myöhemmin, esim. 40 minuuttia myöhemmin, olisi tuo poikkeama etelän suunnasta muuttunut 10 astetta.

Tämä kameran omistava poliisi Aalto tuli aika myöhään rikospaikalle, ja kuvan ottohetki saattoi olla jopa 14.20. Jossakin olen nähnyt tuon ajan mainittavan. Noilla tienoin se oli. Siis klo 13.40 - klo 14.20. Tuossa ajassa auringon suunta ehtii muuttua 10 ympyräastetta. Tuon voi laskea verrannosta:
24h:360ast = 0,67h:x , Ja x ratkaistaan, x = (0,67hx360ast) : 24h, x = 10,05 ast.
Eli auringon suunnan ja kellon mukaan voi helposti määrittää ilmansuunnat, jos on tarkka kellonaika ja tarkka auringon suunta esim. varjon avulla nähtävissä. Näin saatu etelän suunta on tosiaan "suuntaa antava".

Tässä tuo tarkka kellonaika on muistinvarainen ja jäi hieman epävarmaksi. Varjo oli kyllä selvä. Tämä kellonaika-asia saattaa aiheuttaa epätarkkuutta tuohon laskelmaan.
Sariola, sinun on kommenteissasi kerottava aina (niemen kärkeen sijoittuen) mistä ilmansuunnaasta asioita pohdit. Piste.

Oikealle-vasemmalle, on aivan turhaa venkoilua. Mikäli käänntyt murhaniemessä, oikea ja vasen vaihtuu. Näin se vain on Sariola.

Kai sen tiedät, Sariola?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti: .....
Sariola, sinun on kommenteissasi kerottava aina (niemen kärkeen sijoittuen) mistä ilmansuunnaasta asioita pohdit. Piste.

Oikealle-vasemmalle, on aivan turhaa venkoilua. Mikäli käänntyt murhaniemessä, oikea ja vasen vaihtuu. Näin se vain on Sariola.

Kai sen tiedät, Sariola?
Pitääpä panna tuo mieleen!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Pitääpä panna tuo mieleen!
Pittääpä, just niin.

Kerropa Sariola jatkossa ilmansuunnat juuri niin kun ne on. Ei ole mahdoton tehtävä - mestari suunnistajalle.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Montako astetta ja minuuttia polku on Etelä-Kaakon puolella, vai onko se sittenkn Itä-Kaakon suunnassa, jolloin voisit ilmoittaa sen asteet ja minuutit?

No miten on Sariola?
Sariola
Horatio Caine

LAVASTUSKUVAT - "UUSI" VANHA LAVASTUSKUVA

Kujala näyttää tehneen valtavasti töitä näiden kuvien kanssa. Tässä kuva, jossa "vanha_lavastuskuva" on siirretty uudelle pohjalle. Kuva on vaatinut runsaasti töitä. Minunkin mielestäni tämä on hyvin osuva, ja on ainakin niin lähellä totuutta, että siitä saa hyvän ja oikean kuvan tilanteesta. Kuvaussuunta ei välttämättä ole aivan sama kuin "vanhassa lavastuskuvassa, ehkä se tässä on aavistuksen verran enemmän oikealle. Siis minun mielestäni vanhassa lavastuskuvassa polku menee lievästi enemmän oikealle, mutta ei paljoa.

Hessun kannattaa huomata, että polku menee pystyviivaan verrattuna oikealle tässäkin kuvassa. Ja moottoripyörän runko ja polku ovat suunnilleen suunnilleen samassa linjassa. Ja polku menee tiellä seisovien poliisien suuntaan. Näitä samoja näkökohtia olen toistellut tuolla "vanhan lavastuskuvan" yhteydessä. Ne toteutuvat tässä. Ainoa, mitä korjaisin, on polkua hieman enemmän oikealle, jos ajatellaan, että tämä on se sama "vanha lavastuskuva". Pohjana on eri kuva, joten polku on siinä ollut valmiina, ja kuvaussuunta mielestäni hivenen enemmän oikealla kuin "vanhassa lavastuskuvassa". Tuo on kyllä ollut hyvä idea sijoittaa nuo elementit tuolle hyvälle kuvapohjalle, vaikka niin ei tietysti saavuteta täysin luonnollista eikä tietysti myöskään täysin oikeaa kuvausta siitä näkymästä, joka oli siinä v.1960.

Tämä kuva antaa kuitenkin hyvin lähellä totuutta olevan yleisnäkymän telttaan ja sen ympäristöön. Etenkin Hessun kannattaa katsella kuvaa tarkkaan! Uskon kyllä, että papillonilla on polun suunnasta jo aivan oikea käsitys, mutta miten lienee Hessulla? Jokohan tieto on mennyt perille? 8)

KATSO KUJALAN LAATIMA ERINOMAINEN UUSI "VANHA LAVASTUSKUVA" MALLI
Hessu52
Watson itse

Et siis vastannut kysymykseeni, montako astetta ja minuuttia polku on Etelä-Kaakon puolella, vai onko se sittenkin Itä-Kaakon suunassa, eli "suunnistajalahjakkuus" Sariola ei osaa antaa tuohon yksinkertaiseen kysymykseeni minkäänlaista vastausta.

Kujalan mallinnus on hyvin ja huolella tehty, vaan suunta ei ole ihan oikea, jonka tulet Sariola ennen pitkää kyllä havaitsemaan, kunhan olet käynyt niemellä.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Et siis vastannut kysymykseeni, montako astetta ja minuuttia polku on Etelä-Kaakon puolella, vai onko se sittenkin Itä-Kaakon suunassa, eli "suunnistajalahjakkuus" Sariola ei osaa antaa tuohon yksinkertaiseen kysymykseeni minkäänlaista vastausta.

Kujalan mallinnus on hyvin ja huolella tehty, vaan suunta ei ole ihan oikea, jonka tulet Sariola ennen pitkää kyllä havaitsemaan, kunhan olet käynyt niemellä.
8) Jaaha, Hessu se vain iskee päätään edelleen Bodomin kuuseen! Niin siinä voi käydä, kun kurkottaa kuuseen, niin voikin kapsahtaa katajaan! Tässä osuu melkein sananmukaisesti paikalleen.

Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa! :D :D :D
Sariola
Horatio Caine

VANHAN LAVASTUSKUVAN SUUNTA

Minulla on vielä yksi kuva joka liittyy tuohon "vanhaan lavastuskuvaan". Olen piirtänyt suunnan selvemmän kuvan päälle.

Kuusi1 on se sama kuusi, joka näkyy siinä lavastuskuvassa. Kuusi2 näkyy myös siinä kuvassa, ja tämä toinen kuusi on siinä tiellä seisovan poliisin selän takana. Sama koivu tietysti näkyy molemmissa. Nyt suunta on jo sikäli tarkka, että tuosta se ei enää paljoa heitä, ainakaan minun mielestäni. Heitto on korkeintaan muutamia asteita, minun mielestäni, sanotaan se varalta. :D Ns. uhrikuvan kuvauslinja on tähän linjaan verrattuna noin 20 ympyräastetta enemmän vasemmalle. Siinä kuvassa polun suunta on siten jyrkemmin oikealle.

KATSO VANHAN LAVASTUSKUVAN KUVAUSSUUNTA
Hessu52
Watson itse

Mitä yrität Sariola noilla kaikilla kuvillasi ja selittelyilläsi sotekea, sitäkö, että kyllästyisin tuohon jankuttamiseesi ja lopettaisin tämän keskustelun.

Sopiihan se, mutta mielestäni sinä olet kyllä tyyppi, jonka vertaista ei toista onneksi luoja ole maan päälle luonut.

Minä luovutan saitinsotkija Sariola, vaikka olenkin jälleen kerran oikeassa, annan periksi, joten työnnä se polku syvälle jonnekin, missä ei päivä paista.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: Minä luovutan saitinsotkija Sariola, vaikka olenkin jälleen kerran oikeassa, annan periksi, joten työnnä se polku syvälle jonnekin, missä ei päivä paista.
Minä kuitenkin lisään polun suunnan tuohon edellä lähettämääni kuvaan, koska tuota edellistä tekstiä ei voinut enää editoida. Nyt taitaa olla valmis.

Lavastuskuvan, uhrikuvan ja polun suunnat
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:

Minä kuitenkin lisään polun suunnan tuohon edellä lähettämääni kuvaan, koska tuota edellistä tekstiä ei voinut enää editoida. Nyt taitaa olla valmis.

Lavastuskuvan, uhrikuvan ja polun suunnat

Jumaliste sariola, nerokasta! Kaikki näkee missä polku on mutta hyvä kun laitoit vielä nuolen varmistukseksi!

Ei hemmetti, on tämä mennyt kyllä ihan pilakuvia ja piirroksia touhuksi.
No, ei välitetä. :lol:
Vastaa Viestiin