Hypnoosi

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis matkaajalla on selvä kanta, että Gusse puhuu aina totta, vaikka onjäänyt jo moista valheista kiinni, jotka tietnkin on leimattu jutun vanhuuden ja muistin katoamisen piikkiin, jota minä en en itse kylläkään allekirjoita.

Tuo puukon käyttö on aloitettu vasta sitten, kun uhrit ovat jo käytännöllisesti katsoen kuolleet, joten ei sitä voi missään nimessä pitää surma-aseena.

Mitä tulee pelkotiloihin, niin nuokin taksikuskille Gussen kertomat jutut siitä, että korvaklinikalle piti mennä aina eri aikaan, koska se viimeinenkin oli uhattu muka tappaa.

Eihän se nyt hyvänen aika noi voi olla, sillä eihän korvaklinikallakaan aina samaan aikaan sisään päästä, ei se ole ollut yksityislääkärin vastaanotto, vaan Yliopistollisen keskussairaalaan eräs osa, jonne ikoja annettiin sen mukaan kun niitä vapaita paikkoja löytyi.

Sitten nuo Gussen uhmakkaat sanat siinä eräässä haastattelussa, että "tulisipa tuo surmaaja kerrankin vastaan, niin katsottaisiin kumpi silloin kaatuu", kertooko se pelosta, no ei suinkaan, vaan uhosta?

Ei Gustafsoni¨n ole tarvinnut surmaajaa pelätä, sillä miksi surmaaja olisi yleensäkään enään mitään toiminut, kun åpäätodistaja väittää menettäneen muistinsa, joka tosin palailee joskus sopivissa kohtaa pätkittäin, kuten kalapoikien kohdalla.

"Minä en surmannut ystäviäni.."!!!!

Mistä yht äkkiä moinen muisti, muistiaukossa olevalta ihmiseltä?

"Minäkö surmaisin rakkaan Irmelini"?

On sinä ollut Gussen vaimolla korvat kuumina, tuon imelän lausunnon jälkeen ja miks ei myös Gussellakin, tosin eri syystä.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Hessu52 kirjoitti:Siis matkaajalla on selvä kanta, että Gusse puhuu aina totta, vaikka onjäänyt jo moista valheista kiinni, jotka tietnkin on leimattu jutun vanhuuden ja muistin katoamisen piikkiin, jota minä en en itse kylläkään allekirjoita.

Tuo puukon käyttö on aloitettu vasta sitten, kun uhrit ovat jo käytännöllisesti katsoen kuolleet, joten ei sitä voi missään nimessä pitää surma-aseena.

Mitä tulee pelkotiloihin, niin nuokin taksikuskille Gussen kertomat jutut siitä, että korvaklinikalle piti mennä aina eri aikaan, koska se viimeinenkin oli uhattu muka tappaa.

Eihän se nyt hyvänen aika noi voi olla, sillä eihän korvaklinikallakaan aina samaan aikaan sisään päästä, ei se ole ollut yksityislääkärin vastaanotto, vaan Yliopistollisen keskussairaalaan eräs osa, jonne ikoja annettiin sen mukaan kun niitä vapaita paikkoja löytyi.

Sitten nuo Gussen uhmakkaat sanat siinä eräässä haastattelussa, että "tulisipa tuo surmaaja kerrankin vastaan, niin katsottaisiin kumpi silloin kaatuu", kertooko se pelosta, no ei suinkaan, vaan uhosta?

Ei Gustafsoni¨n ole tarvinnut surmaajaa pelätä, sillä miksi surmaaja olisi yleensäkään enään mitään toiminut, kun åpäätodistaja väittää menettäneen muistinsa, joka tosin palailee joskus sopivissa kohtaa pätkittäin, kuten kalapoikien kohdalla.

"Minä en surmannut ystäviäni.."!!!!

Mistä yht äkkiä moinen muisti, muistiaukossa olevalta ihmiseltä?

"Minäkö surmaisin rakkaan Irmelini"?

On sinä ollut Gussen vaimolla korvat kuumina, tuon imelän lausunnon jälkeen ja miks ei myös Gussellakin, tosin eri syystä.
Minäpä en tarkkaan tiedä mitä N.G. on milloinkin kertonut, ja milloin mm. puukkoa on käytetty. Voi vain ilmoitetun aineiston pohjalta tehdä johtopäätöksiä, ja siitä mihin oikeus on päätynyt.

Et myöskään voi arvioida kenenkään pelkoja, otaksun? Miten ne voisit tietää?
Hessu52
Watson itse

Niin, en voikaan tietää kenenkään pelkotiloista, mutta et taida tietää myöskään sinä, parahin matkaaja, joten tässä nyt ollaan yleisen elämäkokemuksen ja hieman erään joutavia puhuneen henkilön varassa.

Eipä tuo ollut kuulema Gussea paljon heilauttanut, kun jo syksyllä veti turpiin häntä huomattavasti vanhempaa miestä, niin että tupakasta vain kipinät lentelivät, eli eräs Romperi keräili kamojaan ojasta.

Eipä poikaa ainakaan vanhemmat henkilöt pelottaneet saati sitten nuoremmat ja matsiakin otettiin varmaan siihen vanhaan malliin.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Gustafsson oli kertonut murhaajan tuntomerkit ja jutellut saamastaan uhkauksesta.
Hän perusti pian perheen. Muutti appivanhempien kanssa samaan pihapiiriin.
Vaimolleen kertoi vasta puolen vuoden seurustelun jälkeen olevansa Bodomin uhri.

Läheistensä ja oman turvallisuutensa vuoksi voisi olettaa, että jokin keskustelu ja suunnitelma olisi ollut vaaratilanteen varalle.

Varjo kirjassa siis päätyivät A ja G tekijöihin. Palo esittää myös , että 2003 julkaistun kirjansa vuoksi KRP aloitti lavastamisen peittääkseen aiemmat virheet.
Tuon Haapala jopa oikaisi, KRP:n tehtävä ei ole lavastaa ketään kolmoismurhiin syylliseksi.
Valtion virkakoneisto ja sisäasianministeriön alainen laitosko lavastelisi. Ihmettelen , että Gustafssonit lähtivät moiseen mukaan.

Rouva Gustafssonin Varjo loppupuheenvuorossa syyttelyä eikä toivetta asian ratkaisemisesta.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä virallisessa organisaatiossa oleva henkilökin voi harhauttaa ja yrittää johtaa tutkimuksia harhaan. Se on täysin mahdollista myös Suomessa, valitettavasti. Kytköksiä voi olla monenlaisia, osa täysin piilossa suurelta yleisöltä. Maailma on tältä osin vähän mätä, ikävä kyllä. Kyllä Suomessakin tämä asia hyväksytään kun puhutaan ulkomaista, mutta monen mielestä se ei ole mahdollista Suomessa. Ikävä kyllä se on mahdollista myös Suomessa. Mitä sanoikaan ylipoliisipäällikkö Jarva Uuden Suomen lehtimiehille? Poliittisesti maata hallitsevan eliitin mielipiteitä ja toivomuksia täytyy joskus kuunnella - jopa poliisin. Diktatuureissa tämä näkyy selvimmin, mutta kyllä muuallakin.

Uskon kyllä, että Haapala ja Tuominen yrittivät tätä juttua ratkaista. Haapala oli pitkään optimistinen, mutta Tuominen näytti tajuavan häämöttävän tappion jo hyvissä ajoin. Tuominen oli realisti. Lieneekö ajatellut niin, että oikea tekijä on muualla, vai niin, että todisteita ei kertakaikkiaan ole. Kenpä tietäis sen?
matkaaja
Christopher Lorenzo

Sariola kirjoitti: Uskon kyllä, että Haapala ja Tuominen yrittivät tätä juttua ratkaista. Haapala oli pitkään optimistinen, mutta Tuominen näytti tajuavan häämöttävän tappion jo hyvissä ajoin. Tuominen oli realisti. Lieneekö ajatellut niin, että oikea tekijä on muualla, vai niin, että todisteita ei kertakaikkiaan ole. Kenpä tietäis sen?
Jos kaikkeen vanhaankin aineistoon on luottaminen, niin oikeuden päätös on sen mukainen. Sekä kuulusteluissa ei todisteita syyllisyydestä ollut. Eli tekijä on joku muu, josta Jarvakin 'on puhunut'? Tosin joitakin todisteita jos olisi säilytetty, tuo oikea tekijäkin olisi kyllä jo tiedossa.

Miten on 'uskaltauduttu' uhkailemaankin? Se on outoa. Se myös osoittaa, että tekijä on piittaamaton ja tunteeton.
Sariola
Horatio Caine

Tuosta uhkailusta ei ehkä ole varmaa näyttöä. Jos se on totta, niin se uhkaileva taho ei ole kuka tahansa, vaan se on erittäin vaikutusvaltainen taho, jota todella pitääkin pelätä. Voisi ajatella, että se on sellainen taho, josta ei auta valittaa poliisille. Ainakin minulla tulee mieleen "salaiset palvelut". No, nyt tässä annettiin vähän mielikuvituksen lentää. Ei taida olla varmaa tietoa, että on uhkailtu, eikä tietoa siitäkään, mikä on uhkaileva taho. Tuollainen vaihtoehto ei tunnu aivan mahdottomalta.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Tietoteos Varjo : Ahti Toivola, Gustafssonien entinen naapuri, taksi ja painivalmentaja.
s.193 Kun Toivola tiedusteli voisiko uuden kyydin sopia etukäteen, Nils vastasi, se on mahdotonta. Sairaalasta kyllä soitettaisiin ja annettaisiin seuraavan käynnin ajankohta, mutta vasta vähän ennen sovittua aikaa. Toivola oli saanut Nilsin puheista sen käsityksen, että joko poliisille tai sairaalalle oli ilmoitettu, että "tämä viimeinenkin tullaan tappamaan". Sen vuoksi sivulliset eivät saisi tietää hänen taksinsa tarkkaa saapumisajankohtaa.

Kumpi kusettaa T vai G vai molemmat vaiko purkiko G tällä tavoin uhoilemalla painetta tutulle mutta riittävän ulkopuoliselle henkilölle.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Sariola kirjoitti:Tuosta uhkailusta ei ehkä ole varmaa näyttöä. Jos se on totta, niin se uhkaileva taho ei ole kuka tahansa, vaan se on erittäin vaikutusvaltainen taho, jota todella pitääkin pelätä. Voisi ajatella, että se on sellainen taho, josta ei auta valittaa poliisille. Ainakin minulla tulee mieleen "salaiset palvelut". No, nyt tässä annettiin vähän mielikuvituksen lentää. Ei taida olla varmaa tietoa, että on uhkailtu, eikä tietoa siitäkään, mikä on uhkaileva taho. Tuollainen vaihtoehto ei tunnu aivan mahdottomalta.
Hohhoijaa. Mielikuvitus lentää taas. Taitaa Bodom olla sinulle todella jännittävä aihe. :roll:
---------
Allekirjoitus.
Sariola
Horatio Caine

groot kirjoitti: .......
Hohhoijaa. Mielikuvitus lentää taas. Taitaa Bodom olla sinulle todella jännittävä aihe. :roll: .....
Ei niin kovin jännittävä. Minulle on vain jäänyt sellainen pakkomielteenomainen tunne tai tarve, että tämä juttu pitäisi selvittää, ja syylliset löytää. Minun toivomukseni olisi, että poliisi edelleen tutkisi juttua tehokkaasti.

Väljähtämään on alkanut. Uutta tietoa ei juuri ole tullut, ja tilanne on seisova.

Hyviä kirjoittajia täällä on vähän. Parhaat kirjoittelijat näyttävät lopettaneen. Vaikkapa a ja Konsta.

Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että Loka ja Groot ovat melkeinpä yksi ja sama henkilö. Eipä tuo minulle oikeastaan kuulu. Hyvä että ääkköset löytyivät! :D
matkaaja
Christopher Lorenzo

Sariola kirjoitti:Tuosta uhkailusta ei ehkä ole varmaa näyttöä. Jos se on totta, niin se uhkaileva taho ei ole kuka tahansa, vaan se on erittäin vaikutusvaltainen taho, jota todella pitääkin pelätä. Voisi ajatella, että se on sellainen taho, josta ei auta valittaa poliisille. Ainakin minulla tulee mieleen "salaiset palvelut". No, nyt tässä annettiin vähän mielikuvituksen lentää. Ei taida olla varmaa tietoa, että on uhkailtu, eikä tietoa siitäkään, mikä on uhkaileva taho. Tuollainen vaihtoehto ei tunnu aivan mahdottomalta.
No niin tai näin, mutta tuskin aivan noin. Mutta ei uhkaus mikään mahdottomuus olisi, ja enemmänkin kävisi laatuun jonkun pikku-uhoilijan, mutta siis erittäin vaarallisen sellaisen piikkiin. Ja saattaahan olla että joku on vaan jossain sanonut, 'että se viimeinekin jne', ja se on kulkeutunut vaikkapa sairaalaan 'totena'; kuka tietää, mutta kaipa tähänkin on syytä suhtautua vakavuudella vakavan asian ollessa kyseessä.
Hessu52
Watson itse

Noita hörhöjä on riittänyt mailman sivu ja tulee aina riittämään.

On kait joku saattanut jossain panna huhun liikkeelle, kuten Sariola sanoisi tässä kohtaa ja sitten joku täysin töötti menee uskomaan huhun ja jatkaa huhun levittelyä.

Tuollaisia huhja mm. Gussen äiti laittoi liikkeelle, kuten puukko silmäkulmasta sisään, ynnä muita.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Noita hörhöjä on riittänyt mailman sivu ja tulee aina riittämään.

On kait joku saattanut jossain panna huhun liikkeelle, kuten Sariola sanoisi tässä kohtaa ja sitten joku täysin töötti menee uskomaan huhun ja jatkaa huhun levittelyä.

Tuollaisia huhja mm. Gussen äiti laittoi liikkeelle, kuten puukko silmäkulmasta sisään, ynnä muita.

Hessu, tuo mulle hieman muistiaukossa, sanoiko Nilsin äitee että " silmäkulmasta " tai sanoiko yleensä kukaan?

Muistelen jotain silmämunasta, ja se on eri juttu se. Silloin kävisi se luomen naarmu siihen, jos sitäkään nyt sitten on.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti: Hessu, tuo mulle hieman muistiaukossa, sanoiko Nilsin äitee että " silmäkulmasta " tai sanoiko yleensä kukaan?

Muistelen jotain silmämunasta, ja se on eri juttu se. Silloin kävisi se luomen naarmu siihen, jos sitäkään nyt sitten on.
Niin, olisiko ollut, että "silmämunasta sisään" , se nyt olisi kuulostanut jo aika vakavalta?

Muutoin tuo silmäkulman mahdollinen arpi on mielenkiintoinen, sillä ainoa maininta silmäkulmaan tulleesta haavasta, olisi esitietojen mukaan ollut työtapaturmasta paljon Bodomin jälkeen. Hymm.

Bodomilla syntyneeksi sitä on hieman vaikea uskoa, mikäli tuosta haavasta ei ole mainintaa potilasasiakirjoissa. Muutoinkin arpi nyttää vanhalta.

No hieman OT mutta mielenkiintoista. Liitetään tuo nyt aiheeseen, vaikkapa pohtimalla, pystyisikö Gustafsson hypnoosissa palauttamaan mieliinsä tuon haavan syntyajankohdan ja tavan?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo

awa kirjoitti: No hieman OT mutta mielenkiintoista. Liitetään tuo nyt aiheeseen, vaikkapa pohtimalla, pystyisikö Gustafsson hypnoosissa palauttamaan mieliinsä tuon haavan syntyajankohdan ja tavan?

- hymm -
Mitenkäs meinaat saada Gustaffsonin hypnoosikokeeseen? Jos siis tosissasi pohdit asiaa.
Vastaa Viestiin