Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Blues
Rico Tubbs

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^
Perunajauho estää sen levyhkön repeämisen rullatessa, eli tekee siitä joustavamman.
Mie en kyllä itse koskaan käytä.
Hyi helvettos, kurjinta ainetta ruoanlaitossa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kokki
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Kokki »

^Näin se on. Paperiteollisuushan käyttää perunatärkkelystä paperin liima-aineeksi. Ja imukykyistäkin se on (mm vauvanvaipoissa käytetty).
Eli, kääretorttureseptissä se lienee juuri siksi, että "liimaa" taikinan kestäväksi.
A man's got to do what a man's got to do.
Blues
Rico Tubbs

^Niinko: "tee sinäkin tortustasi joustava"?
:lol:
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tietysti rullatortusta saa ammattimaisemman näköisen, jos se ei ole repeillyt, mutta toisaalta kuorruttamalla siitä saa upean näköisen ja mahdolliset repeämät jäävät piiloon. Esim. se kermavaahto+Dajm-rakeet+persikanpalat -päällystys on aina suosittu.

Miksi suomalaiset ruokamakkarat on usein värjätty punertavaksi, kun esim.Saksassa sellainen lienee kielletty, ja makkarat (muut kuin metwursti-tyyppiset) ovat siellä aika kalpeita?
Nothing is quite what it seems
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Maybrick kirjoitti:Miksi suomalaiset ruokamakkarat on usein värjätty punertavaksi, kun esim.Saksassa sellainen lienee kielletty, ja makkarat (muut kuin metwursti-tyyppiset) ovat siellä aika kalpeita?
Lisää makua.
Jossain on tehty testejä, että ihmisillä on vaikeuksia tunnistaa makuja, esim. omenamehua, appelsiinimehua jne. kun niiden väri on muutettu...

edit - Ja jos joku alkoi nyt miettiä, että miten se väriaine lisää makua, niin:
Tietyt värit on opittu yhdistämään tiettyy makuun ja mitä vahvempi väri, niin sitä vahvempi maku...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Saksalaiset ovat kuitenkin tottuneet yhdistämään nimenomaan makkaran kalpeuden hyvään laatuun ja makuun ja aitouteen... 8)

No, varmaan selitys on tuonne päin mitä M.M. esitti.

Uusi tyhmä kysymys: Miksi kaikki maailmassa toimii paremmin jos kuljetaan ns.kultaista keskitietä eikä mennä mihinkään äärilaitaan? Olen itse huomannut tämän hyvin monessa asiassa.
Nothing is quite what it seems
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

^Eikö miehet ole tuohon hyvä vastaus? Ne eivät osaa koskaan kulkea missään asiassa "keskitietä" vaan aina joko vähätellään tai liioitellaan ;) Esimerkkejä löytyy varmasti joten kyllä on toimivampaa mennä keskitietä 8)
Nanika ga tooku matteiru to
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Clyde kirjoitti:^Eikö miehet ole tuohon hyvä vastaus? Ne eivät osaa koskaan kulkea missään asiassa "keskitietä" vaan aina joko vähätellään tai liioitellaan ;) Esimerkkejä löytyy varmasti joten kyllä on toimivampaa mennä keskitietä 8)

Joopa joo... ja naiset on aina haastamassa riitaa... on siinä keskitietä kerrakseen. :wink:

Mutta näin naisten päivänä en aio mennä tuon pahemmin provokaatioon mukaan!
Hyvää naistenpäivää vaan kaikille minfon leideille ja miksei myös kundeille.

Milloin muuten on miestenpäivä?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

MotiivitOn kirjoitti:Milloin muuten on miestenpäivä?
20.11. on kansainvälinen lastenpäivä.
:twisted:
Nanika ga tooku matteiru to
Mike Manner
Jessica Fletcher

Mistä löytäis netistä L-Koodin 6.kauden jaksot?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Spete
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Spete »

*poistettu sääntöjen vastainen linkki*tm
"Ennakkoluuloinen, stereotypioita ylläpitävä, miesvihamielinen, epälooginen femakko ja kaiken lisäksi vielä olet aivan täysi idiootti." Eräs kommentti kun ei omaat eväät enää riittänyt.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Spete kirjoitti:******************
Kitooos.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Tuli mieleen eräästä toisesta ketjusta jossa puhetta on aseen/asetta muistuttavan esineen olevan julkisella paikalla kielletty.

Eli tyhmä kysymys: Kun yleisurheilukisojen juoksuissa lähettäjä ampuu starttipistoolilla, rikkooko hän lakia?

Toinen kysymys kun mieleen tuli: Entäs ampumahiihto? Siellä hiihtävät näkyvästi kivääri selässä yleisön keskellä.

Juu, hiukan kukkahattutätimäisiä kysymyskiä, mut kun mieleen juolahti.
"Yöperho on koteloitunut"
Blues
Rico Tubbs

^
No mistäänhän en tiedä, mutta olisko kuiten niin, että noissa sinun esimerkeissä on kysymys sellaisista julkisista paikoista/tilanteista, joissa tiedetään olevan noin, ja tiedetään aseiden määrä/laji?

Toisin, jos sillä starttipistoolihemmolla oliskin taskussa joku ase ase, niin tuon pykälän kohdat täyttyis?

Nääh,.. Liikaa kirjaimia ja kaikki peräkkäin...:lol:
Mike Manner
Jessica Fletcher

Blues kirjoitti:^No mistäänhän en tiedä, mutta olisko kuiten niin, että noissa sinun esimerkeissä on kysymys sellaisista julkisista paikoista/tilanteista, joissa tiedetään olevan noin, ja tiedetään aseiden määrä/laji?
Yritin jo eilen etsiskellä, mutta en tumpelona löytänyt...
Veikkaan kumminkin että urheilutapahtumille on tehty omat pykälät noiden asioiden osalta järjestys/aselakiin...
Lukittu