Stuttgartin kouluammuskelu

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Cassie
Armas Tammelin

Re: Stuttgartin kouluammuskelu

Viesti Kirjoittaja Cassie »

Virdon kirjoitti:Ammuskelijan porukoilla 18 luvallista asetta? Kuka muka tarvitsee melkein asekaupan verran aseita.
Harrastelija, keräilijä? Eikö sytytä?
Samoin kai sanoisit meistä, minusta ja miehestäni. Harrastamme matelijoita, miksi siis mekään tarvitsisimme eläinkaupan verran elukoita? pst, vastaus on itse kysymyksessä.

Ei ne ole ne aseet jotka tappaa, edelleenkään.
Tämä tapaus on kyllä siitä kummallinen ettei ilmeisesti ainakaan toistaiseksi ole paljastunut mitään "viestejä" tai videoita jne muiden koulusurmaajien tapaan?
Jes, se o Jeppiskamaa
Virdon
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Cassie kirjoitti:
Virdon kirjoitti:Ammuskelijan porukoilla 18 luvallista asetta? Kuka muka tarvitsee melkein asekaupan verran aseita.
Harrastelija, keräilijä? Eikö sytytä?
Samoin kai sanoisit meistä, minusta ja miehestäni. Harrastamme matelijoita, miksi siis mekään tarvitsisimme eläinkaupan verran elukoita? pst, vastaus on itse kysymyksessä.

Ei ne ole ne aseet jotka tappaa, edelleenkään.
Tämä tapaus on kyllä siitä kummallinen ettei ilmeisesti ainakaan toistaiseksi ole paljastunut mitään "viestejä" tai videoita jne muiden koulusurmaajien tapaan?
Miksi asioita on väänneltävä aivan päälaelleen? Minulla ei ole kerrassaan mitään sinun ja kumppanisi matelijaharrastusta vastaan, eikä kenenkään muunkaan... Eipä käynyt edes mielessä ajatella aseita ja matelijoita samaan asiayhteyteen.

Eikä minulla ole asekeräilijöitäkään vastaan mitään mutta aivan kuin minulla ei olisi oikeutta ilmaista mielipidettäni että miksi jollakulla pitäisi olla noin monta TÄYSIN AMPUMAKUNTOISTA asetta kuten nyt uutisoinnin perusteella asian olettaisin olevan tässä tapauksessa.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Virdon kirjoitti:Eikä minulla ole asekeräilijöitäkään vastaan mitään mutta aivan kuin minulla ei olisi oikeutta ilmaista mielipidettäni että miksi jollakulla pitäisi olla noin monta TÄYSIN AMPUMAKUNTOISTA asetta kuten nyt uutisoinnin perusteella asian olettaisin olevan tässä tapauksessa.
Mitäs päälakea tuossa on?

Ja jos keräilee aseita, niin miksi niistä pitäisi tehdä toimintakelvottomia? Aseiden keräily kun ei tarkoita aina sitä, että ostetaan joku satavanha musketti seinälle ja ollaan että jee jee, koriste se vain on, ei sillä voi edes ampua. Moni keräilee ihan muuhunkin tarkoitukseen.

Jos oikein lähdetään kyselemään, niin miksi jotkut keräilevät autoja? Mihin ihmeeseen ihminen voi tarvita kuutta täysin toimintakelpoista autoa, joista kahta vain käytetään? Miksi ne neljä muuta toimivat? Voihan niilläkin halutessaan ajaa vaikka jonkun yli.

Tai miksi ihmisillä on useita toimintakelpoisia tietokoneita? Hakkereita ja muita perkeleitä ne semmoiset on.

Tai jösses - mikä pahinta - lihaveitsiä. Pirun kokit, kouluampujia kaikki tyynni, mitä ne niin monella veitsellä muka muuten tekee?

Ja kyniäkin voi olla montaa sorttia. Eräs naapurini keräili kuulakärkikyniä. En tiedä sen keräilyn pointtia, mutta ihan miten vain. Ja piirtäjät! Montaa erilaista kynää, miksei riitä tavallinen lyijäri, häh, vaan pitää olla vaikka mitä tappovälineitä kaapit täynnä! Jos ei muuten, niin paperiviilloin viiltelevät uhrinsa kuiviin. Voi sitä raukkaa, joka eksyy piirtäjän eteen!

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Virdon
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja Virdon »

VoDKa kirjoitti:
Virdon kirjoitti:Eikä minulla ole asekeräilijöitäkään vastaan mitään mutta aivan kuin minulla ei olisi oikeutta ilmaista mielipidettäni että miksi jollakulla pitäisi olla noin monta TÄYSIN AMPUMAKUNTOISTA asetta kuten nyt uutisoinnin perusteella asian olettaisin olevan tässä tapauksessa.

Ja jos keräilee aseita, niin miksi niistä pitäisi tehdä toimintakelvottomia? Aseiden keräily kun ei tarkoita aina sitä, että ostetaan joku satavanha musketti seinälle ja ollaan että jee jee, koriste se vain on, ei sillä voi edes ampua. Moni keräilee ihan muuhunkin tarkoitukseen.

Jos oikein lähdetään kyselemään, niin miksi jotkut keräilevät autoja? Mihin ihmeeseen ihminen voi tarvita kuutta täysin toimintakelpoista autoa, joista kahta vain käytetään? Miksi ne neljä muuta toimivat? Voihan niilläkin halutessaan ajaa vaikka jonkun yli.

Tai miksi ihmisillä on useita toimintakelpoisia tietokoneita? Hakkereita ja muita perkeleitä ne semmoiset on.

Tai jösses - mikä pahinta - lihaveitsiä. Pirun kokit, kouluampujia kaikki tyynni, mitä ne niin monella veitsellä muka muuten tekee?

Ja kyniäkin voi olla montaa sorttia. Eräs naapurini keräili kuulakärkikyniä. En tiedä sen keräilyn pointtia, mutta ihan miten vain. Ja piirtäjät! Montaa erilaista kynää, miksei riitä tavallinen lyijäri, häh, vaan pitää olla vaikka mitä tappovälineitä kaapit täynnä! Jos ei muuten, niin paperiviilloin viiltelevät uhrinsa kuiviin. Voi sitä raukkaa, joka eksyy piirtäjän eteen!
No toki anteeksipa vain jos omasta mielipiteestäni keräiltävien aseiden ei ole mikään pakko olla käyttökuntoisiakaan. Ehkä sinun mielipiteesi onkin aivan toinen mutta minun puolestani voitkin pitää mielipiteesi että minun tarvitsisi takertua siihen.

Loppuviestissäsi on sen verran vähän kunnollista asiaakaan että ihan vain offtopicin vähentämiseksi en lähde tuolle linjalle enempää selostamaan että miksi minun pitäisi ajatella edes etäisesti asekeräilystä samalla tavoin kuin vaikka autojen keräilystä.

Pahoittelen nyt vielä kerran kaikille että toin mielipidettäni ilmi mutta periaatteessahan se on minulle aivan sama että kuinka pahasti jotkut haluavat siihen jumittua.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Virdon kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:

No toki anteeksipa vain jos omasta mielipiteestäni keräiltävien aseiden ei ole mikään pakko olla käyttökuntoisiakaan. Ehkä sinun mielipiteesi onkin aivan toinen mutta minun puolestani voitkin pitää mielipiteesi että minun tarvitsisi takertua siihen.

Loppuviestissäsi on sen verran vähän kunnollista asiaakaan että ihan vain offtopicin vähentämiseksi en lähde tuolle linjalle enempää selostamaan että miksi minun pitäisi ajatella edes etäisesti asekeräilystä samalla tavoin kuin vaikka autojen keräilystä.

Pahoittelen nyt vielä kerran kaikille että toin mielipidettäni ilmi mutta periaatteessahan se on minulle aivan sama että kuinka pahasti jotkut haluavat siihen jumittua.
Oh the drama. Hillitse nyt vähän, Huuto.netissä on kyllä myynnissä piponvenytyskone, jos sellaista kaipaat.

Mielipiteet on toki luotu jaettaviksi, mutta jos siitä pitää vetää tuollaista draamaa, niin antaa sitten olla. Yritän vain sanoa, ettei kaikesta keräiltäväst tarvitse tehdä käyttökelvotonta, jotta ne voisi omistaa. Aseenkin voi myöhemmin myydä, joten en minä lähtisi ainakaan sen takia niitä rikkomaan. Lisäksi eri harrasteisiin on erilaiset aseet, jokaisella ihmisellä voi olla omansa jne jne. En tiedä montako ihmistä tuossa ampujan perheessä asuu, mutta jos vaikka kolmekin aseenomistajaa, niin äkkiäkös eri harrasteaseista tulee tuo 16-18 asetta. Tässä tapauksessa aseilla kai voidaan tarkoittaa myös voimakastehoisia ilmakivääreitä, koska niitä ei kummemmin ole eritelty. Ihan oikeita ampuma-aseita tuolla taloudessa on siis voinut olla vaikka se kolme.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Saattoi olla, että Tim yritti erityisesti ampua naispuolisia henkilöitä, sillä 8 ammutuista oppilaista oli tyttöjä ja kaikki kolme opettajaa olivat myös naisia.
Bildin haastattelema opiskelija väitti, että Timin tyttöystävä oli juuri jättänyt hänet.
Lupu
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Muutama juttu ajankohtaisista tv-uutisista:
* Tim K. oli yksinäinen, tuskin kukaan haastateltavista tunsi hänet kunnolla
* 5 ensimmäistä kouluvuotta hän oli "normaali" (erään koulutoverin mukaan) ja menestyi hyvin, mutta siitä eteenpäin koulu oli koko ajan mennyt huonommin
* perhe on hyvätuloinen ja huomiota herättämätön; isä yksityisyrittäjä ja perheessä myös 15-vuotias tytär; tällä hetkellä perhe majailee muualla kuin talossaan
* Tim oli keräillyt kauhuvideoita
* mitään viestiä ei vieläkään ole löytynyt
* sekä isä että poika olivat ampumaseuran jäseniä ja poika ilmeisesti ollut hyvä ampuja; talossa säilytetty 15 asetta, joista yksi kateissa eli mahdollinen tekoase; Saksassa alle 21-vuotias ei voi hankkia omaa asetta
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Tässä Süddeutsche-lehden sivuilta vapaasti käännettyä tapahtumien kulkua. Tuo aikajana tuosta varmaan vielä tarkentuu. Nythän tuosta on kateissa lähes 2 tuntia, jotka poika on ollut pakosalla keskustassa.

9.30: Albertville-Realschulen entinen oppilas Tim K. tulee sisälle kouluun. Mustiin pukeutunut Tim ampuu kolmessa luokkahuoneessa. Yhdeksän 14-15 vuotiasta oppilasta ja kolme opettajaa kuolee.

9.33: Koululta soitetaan ensimmäinen hätäpuhelu.

9.40: Kaksi poliisin yksikköä menee sisään kouluun ja löytää 12 ruumista. Tekijä on jo paennut.

9.41: Tim K ampuu läheisen psykiatrisen sairaalan parkkipaikalla yhden ohikulkijan. Samanaikaisesti koulua evakuoidaan. Varsinkin nuoremmat lapset ovat kauhuissaan ja itkevät. Tilanne koululla on kaoottinen. Oppilaita siirretään busseissa Schelmen-Holzin kaupunginosassa sijaitsevaan urheiluhalliin.

9.45: Tekijä on paennut Willendenin kaupungin keskustaan.

Noin kello 10: Baden-Württembergin osavaltion poliisivoimat hälytetään myös apuun ja helikopterit nousevat ilmaan etsiäkseen karkuteillä olevaa tekijää.

Hieman ennen kello 12.00: Tekijä hylkää varastetun autonsa moottoritielle ja päästää autoa ajaneen panttivangin vaopaaksi. Tekijä pakenee jalan läheiselle teollisuusalueelle.

12.01: Tekijä menee sisään VW-Autotaloon ja ampuu kaksi liikkeen työntekijää.

Noin 12.30: Autoliikkeeseen linnoittautunut tekijä ampuu kohti poliiseja. 37-vuotias ja 38-vuotias poliisi haavoittuvat vakavasti, mutta eivät hengenvaarallisesti. Sen jälkeen ilmeisesti Tim K ampuu itsensä. Deutsche Presse-Agentur väittää, että poliisi sai ensin haavoitettua Timiä jalkaan, jonka jälkeen tämä ampui itseään päähän.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Jos ei löydy mitään kirjoitettua viestiä tai selvää syytä ampumiselle alkaa tuntua että tämä oli sellainen vähän nopeampi tempaus. Tai jos siis on ollut vaikka joku suuttumus tyttöystävän jätettyä. Ehkä siksi niin monta naispuolista uhria. Ei välttämättä suunniteltu pitkää aikaa niin kun moni muu ampuja on tehnyt. Asekin on helppo saada kotoa kun niitä kerta siellä on. Ehkä tuo paikalta pakeneminenkin viittasi siihen että ei ollut nimenomaan päättänyt tappaa lopuksi itseään. Ehkä ei ollut valmis eikä kyennyt.

Tässä ei täyty ne samat merkit kuten muissa lähiaikojen tapauksissa. Niissä on ollut selvempi kaava. Tosin tapaus kerrallaan aina. Poliisikin oli sanonut että tulitus oli ollut yllättävän kovaa ja kaaosmaista niin viittaisiko se sitten voimakkaaseen vihaan ja hallitsemattomaan tilanteeseen. En tiedä, kunhan pohdin..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Vittu mikä tunari. Muija jättää, niin pitää lähteä heilumaan aseen kanssa ja lopulta vielä ampua itsensä välittömästi, kun tasoisensa (aseistetut) vastustajat saapuu kuvaan.
Aika kunnioitettavaa ampua 16 aseistamatonta siviiliä (joista suuri osa lapsia) sen takia, kun itsellä on pahamieli.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Lupu
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Lisää ajankohtaista:
* ampuja oli yllättänyt ensimmäiset uhrinsa täysin - osalla kuolleista vielä kynäkin kädessä
* viimeinen ammuskelu on ollut hyvin intensiivinen ja kaksi poliisia on haavoittunut vakavasti
* Tim K. oli päättänyt koulunsa ja aloittanut ammattikoulutuksen; hänellä oli hyvä tulevaisuus edessään eikä ulkoisia ongelmia, joten teon motiivi on edelleen pimennossa
* hän on ilmeisesti harjoitellut ampumistilanteita kotitalonsa kellarissa
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Mistähän johtui, että hän päästi panttivankinsa vapaaksi eikä tappanut? Muuten ampui kumminkin ihan vaan ohikulkijoitakin.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

surfergirl kirjoitti:Mistähän johtui, että hän päästi panttivankinsa vapaaksi eikä tappanut? Muuten ampui kumminkin ihan vaan ohikulkijoitakin.
Todennäköisesti ovat sen verran jo kerenneet siinä ajelun aikana tutustella, että ei pitänyt enää pokka posauttaa luotia hänellekkin päähän.
rimma kirjoitti:Poliisikin oli sanonut että tulitus oli ollut yllättävän kovaa ja kaaosmaista, niin viittaisiko se sitten voimakkaaseen vihaan ja hallitsemattomaan tilanteeseen.
Voimakas ase (kyseessä on varmaankin .22:sta huomattavasti voimakkaampi pyssy) ja ei tuollaisessa tilanteessa voi pitää tilannetta täysin hallinnassa vaikka kuin olisi PRO (mieti mikä sekasorto alkaa välittömästi ensimmäisen laukauksen lähtiessä), saati sitten joku kotikellarissa harjoitellut kotivalmisteinen hathat-mies.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

surfergirl kirjoitti:Mistähän johtui, että hän päästi panttivankinsa vapaaksi eikä tappanut? Muuten ampui kumminkin ihan vaan ohikulkijoitakin.
Jos poika ei ole täysin kylmäverinen tappaja niin ehkä tuo pieni hetki jonkinlaisessa kontaktissa henkilön kanssa sai pojan päästämään panttivangin. Muihin hänellä ei ollut välttämättä minkäänlaista kontaktia, saati tuntenut heitä.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Saksan televisio kertoi juuri, ettei Timillä koskaan ollut tyttöystävää.

Joten tyttöystävä-huhu voidaan poistaa syy-listalta.

Samassa lähetyksessä kertoivat hänen olleen hyvin rauhallinen aina, ei puhunut juurikaan muille ihmisille ja omisti vain muutamia ystäviä. Melko yleiset käytösmallit siis kouluampujalle.

Vastaa Viestiin