Vankeinhoidon ulkoistaminen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Vankeinhoidon ulkoistaminen

Viesti Kirjoittaja Damien »

seppoilmari kirjoitti:No onhan asiassa jotain kummallista jos vanki asuu paremmin kuin normi köyhyysrajan alapuolella kituuttava, ei varasteleva, kansalainen.
Onhan se kummallista että vangille maksetaan eläminen pienessä yksiössä,
ruoat ja vaatteet.
"normi köyhyysrajan alapuolella kituuttava" kansalainen saa asunnon, ruokarahat,
rahaa vaatteisiin, puhelinkuluihin, mahdollisen lemmikin ylläpitoon,
juokseviin menoihin, terveydenhuoltoon ja vielä käyttörahaa.
Ja ne ovat normaalin työssäkäyvän veroista kustannettu.
Onko ihan omakohtaista kokemusta asiasta?
Itse voisin väittää että usein se köyhyysrajan alapuolella eläminenkin on itseaiheutettua,
niinkuin mahdollinen rikollinen urakin. ;)
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
seppoilmari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Ei ole henk.koht kokemusta asiasta, sinulla?
Tarkoitin lähinnä opiskelijoita, ei se elämä herkkua ole ellei välttämättä halua velkaantua korviaan myöten ja jopa maksaa velkansa joskus valmistuttuaan tahi töitä saatuaan toisin kuin moni piripää venkula vankilassa syötyään monta terveellistä ateriaa paivässä pleikkarin pelailun ohessa tai nyt taantumassa/lamassa moni normi ex-työläinen liiton (jos kuuluu) päivärahoja kolmatta kuukautta odotellessaan ja soskun todettua ettei heillä ole tapana ensikertalaiselle mitään antaa, kait sinulla nyt säästöjä on sekä yksinhuoltajat, eläkeläiset, asunnottomat, alkoholistit, onhan nuita kelle kelpaisi useampi terveellinen lämmin ateria per päivä ja lämmin asunto soluasunnon/pahvilaatikon ja leipäjonon tilalle jne.

Edit. taisi olla jotain 700 000 suomalaista alle köyhyysrajan ja tämän laman jälkeen varmaan luvut menee uusiksi, tuskin kaikki tietoisesti tahallaan.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

seppoilmari kirjoitti:Ei ole henk.koht kokemusta asiasta, sinulla?
Tarkoitin lähinnä opiskelijoita, ei se elämä herkkua ole ellei välttämättä halua velkaantua korviaan myöten ja jopa maksaa velkansa joskus valmistuttuaan tahi töitä saatuaan toisin kuin moni piripää venkula vankilassa syötyään monta terveellistä ateriaa paivässä pleikkarin pelailun ohessa tai nyt taantumassa/lamassa moni normi ex-työläinen liiton (jos kuuluu) päivärahoja kolmatta kuukautta odotellessaan ja soskun todettua ettei heillä ole tapana ensikertalaiselle mitään antaa, kait sinulla nyt säästöjä on sekä yksinhuoltajat, eläkeläiset, asunnottomat, alkoholistit, onhan nuita kelle kelpaisi useampi terveellinen lämmin ateria per päivä ja lämmin asunto soluasunnon/pahvilaatikon ja leipäjonon tilalle jne.

Edit. taisi olla jotain 700 000 suomalaista alle köyhyysrajan ja tämän laman jälkeen varmaan luvut menee uusiksi, tuskin kaikki tietoisesti tahallaan.
Velkaantua korviaan myöten?Kyllähän opintolainoihin aivan hirveät ehdot ja korot on.
Saako vastaavia lainoja myöhemmin elämässä?Harvoin.
Eiköhän tuo ihan hyvä ole että AMK ja yliopisto-opiskelijat joutuvat hieman kustantamaan
omista opinnoistaan, eikä vain venyttää sitä valmistumistaan valtion rahoilla?Got it?
Valitettavaa jos koet että muut kuin työssäkäyvät ja vangit eivät saa tarpeeksi safkaa tässä maassa.
Omat isovanhemmat ovat eläkeläisiä eikä muuten ole ruokapöydässä saati jääkaapissa koskaan tyhjää.
Voisivathan ne eläkkeet toki isommatkin olla, mutta kärjistettynähän Suomalaiselle ei ikinä mikään riitä.
Vielä asiaa katkeroittaa entisestään jos jollain toisella asiat on paremmin.
Miksi alkoholisti ansaitsee parempaa kohtelua yhteiskunnassa kuin rikollinen?
Omia valintoja.
"lämmin asunto soluasunnon/pahvilaatikon ja leipäjonon tilalle jne."
Enkö ymmärtänyt?Eikö soluasuntoja Suomessa lämmitetä ollenkaan?Perkele! :twisted:
Valitettavan useinkin asunnottomuus on seurausta omista valinnoista.
Nooh, sellaista tämä elämä vain on.
Et vain tainnut lukea kirjoitustani kovin tarkkaan?
En väittänyt että jokainen köyhä ja kipeä joutaisi alimpaan kastiin tässä maailmassa.
Mutta yhtä paljon kuin rikastuminen, on köyhyyskin usein omista valinnoista ja yritteliäisyydestä kiinni.
Vahvat selviävät ja heikot, noh, selviävät vähän heikommin.
Inhottavasti sanottu mutta niin se vain maailma makaa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
seppoilmari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Hohoho :lol:
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Tämä ehdotus vankeinhoidoin ulkoistamisesta Siperiaan lienee huumorimielessä tehty, mutta oma mielipiteeni on, että vangit ehtivät kuolla ennenkuin ne saadaan Siperiaan toimitettua.
Se on tuo Vennäinmaan meininki niin monimutkaista, että siihen ei ole mitään lisättävää. Siellä saa olla vaikka mitkä perestroikat ja glasnostit, mutta perusta ei mihinkään muutu. Kukaan ei tiedä mistään mitään, mikään ei kuulu kenelläkään. Toimita siinä sitten vankeja Siperiaan!
Alexandra5
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Alexandra5 »

:roll: Eiköhän vapauden menetys ja nykyisin vankilassa liikkuva porukka ole jo tarpeeksi rangaistusta. No, lusimistahan ei voi kukaan edes kuvitella, ennekuin sen itse kokee. Joten te, jotka itkette isoon ääneen vankien hyviä oloja...käykääpä istumassa jokunen vuosi, niin eiköhän mieli muutu... :shock: :wink: !!!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Alexandra5 kirjoitti:käykääpä istumassa jokunen vuosi, niin eiköhän mieli muutu... :shock: :wink: !!!
Itse asiassa tässä on tämä asioiden ero... Kakun järsijät ajattelee, että heitä kohdellaan huonosti, kun asian pitäisi olla niin, että "sitä saa mitä tilaa". "Kovimpien" jätkien kohdalla tiili alkaa purra jo ennen kuin edes on keretty muurien suojaan :? :evil:
Minun mielestä kun on tyrinyt niin lujaa (tavalla tai toisella), että on päätynyt kiven sisään, niin pitäisi ottaa asiasta opikseen ja joko lopettaa rikollinen toiminta, tai sitten tehdä sitä sen verran fiksummin, että ei joudu takaisin linnaan.

Eniten vituttaa juuri ne kusipäät, jotka ensin ITSE tyrii ja sitten alkaa itkemään muiden tekemisistä, kun eivätkään halua juoda sitä keittämäänsä kusisoppaa, niin kuin pelisäännöt vaatii.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Alexandra5
Susikoski

Mike Manner kirjoitti:
Alexandra5 kirjoitti:käykääpä istumassa jokunen vuosi, niin eiköhän mieli muutu... :shock: :wink: !!!
Itse asiassa tässä on tämä asioiden ero... Kakun järsijät ajattelee, että heitä kohdellaan huonosti, kun asian pitäisi olla niin, että "sitä saa mitä tilaa". "Kovimpien" jätkien kohdalla tiili alkaa purra jo ennen kuin edes on keretty muurien suojaan :? :evil:
Minun mielestä kun on tyrinyt niin lujaa (tavalla tai toisella), että on päätynyt kiven sisään, niin pitäisi ottaa asiasta opikseen ja joko lopettaa rikollinen toiminta, tai sitten tehdä sitä sen verran fiksummin, että ei joudu takaisin linnaan.

Eniten vituttaa juuri ne kusipäät, jotka ensin ITSE tyrii ja sitten alkaa itkemään muiden tekemisistä, kun eivätkään halua juoda sitä keittämäänsä kusisoppaa, niin kuin pelisäännöt vaatii.
:D Kuka on väittänyt; että kohdellaan huonosti?? Kyseenalaistin tämän kuoron, ken ei koskaan ole kokenut/nähnyt todellisuutta mitä on vankilaolot ja silti huutaa suureen ääneen oloja koventamista! Kas, olet kuullut sanan 'purra tiiltä' ; voisitko selventää, mitä se tarkoittaa? :D
Mike Manner
Jessica Fletcher

Alexandra5 kirjoitti:Kas, olet kuullut sanan 'purra tiiltä' ; voisitko selventää, mitä se tarkoittaa? :D
Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että sanoin "tiili alkaa purra", enkä "purra tiiltä" ja kun sinä näytät tietävän niin hyvin nämä vankiloiden olosuhteet, niin myöskin varmaan tiedät mitä se tarkoittaa, kun tiili alkaa purra.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Alexandra5
Susikoski

Mike Manner kirjoitti:
Alexandra5 kirjoitti:Kas, olet kuullut sanan 'purra tiiltä' ; voisitko selventää, mitä se tarkoittaa? :D
Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että sanoin "tiili alkaa purra", enkä "purra tiiltä" ja kun sinä näytät tietävän niin hyvin nämä vankiloiden olosuhteet, niin myöskin varmaan tiedät mitä se tarkoittaa, kun tiili alkaa purra.
:D Niin, mutta kysyinkin sinun näkökantaasi??? :wink:
Mike Manner
Jessica Fletcher

Alexandra5 kirjoitti: :D Niin, mutta kysyinkin sinun näkökantaasi??? :wink:
No minä en tiedä, että se tarkoittaa juuri sitä pään hajoamista ja linnan kodiksi muuttumista.
Ottaessani asian puheeksi tarkoitin tuota ensimmäistä osaa, en sitä jälkimmäistä "Valjakkala syndroomaa".
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

seppoilmari kirjoitti:Ei ole henk.koht kokemusta asiasta, sinulla?

Voin kuule Seppoilmari kertoa ihan omasta kokemuksesta hieman vankila oloja, ne ei todellakaan ole mitään herkullisia terveys ja laihdutuslomia. Ruoka on hyvinkin usein alle koulu tason ja vihanneksia ei hirveämmin edes tarjoilla, eihän ne varmaankaan edes kaupaksi kävis (ei kai kovikset pupujen ruokaa syö). Mitä tulee pleikkareihin niin ne joutuu kyllä ihan jokainen vanki hankkimaan itse eikä niitä saa siellä toisille edes lainata saati, että saisi pitää hallussaan niin montaa peliä kun haluu. Jotenkin kirjoituksestasi kumpuaa katkeruus vankien oloista ja se kyllä minua kummastuttaa, onko sinun unelma elämästä sellainen missä saisit vaan makaa kopissa pelaamassa pleikkaria ja käydä välillä aina syömässä ja kerran päivässä tunnin verran pihalla? Ai niin olishan sulla sitten vielä kerran viikossa mahdollisuus käyttää hurjat veronmaksajien maksamat päivärahat joilla voit sitten ostaa ravitsevaa makkaraa ja makaronia joita voit keitellä ja paistella toisaalta, jos poltat röökiä niin voi hyvinkin jäädä makkarat ja makaronit ostamatta niin ja puhelinkortitkin on näppäriä kun ne nykyään on gsm puheluja ja silti maksaa 50centii minuutti ja rutinalaputkin on ihan mukavia. Tokihan siellä pääsee myös opiskelemaan ja jotkut jopa ihan töihin, mutta kyllä noi hommat on vielä suht helpompi hoitaa muurin tällä puolella jos sellaset kiinnostaa. Kumma on kyllä sun unelmas jos olet katkera vankilaoloista.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Alexandra5
Susikoski

:D Asiaa Jamppa! Vielä mainitakseni lisää; omia vaatteita et saa kuin rajoitetusti, samoin esim cd-levyjä, kirjoja, yms. Kamerat seuraavat jokaista askelta sellisi ulkopuolella ja nykyään laki sallii myös sellien salakuuntelun...ei mitään yksityisyyttä. Koska tahansa sut voidaan napata kongilta ja viedä riisutettavaksi, postisi sensuroidaan...koko yksi yksityisyytesi yritetään viedä. Ja tulot ovat mahtavat; jos ei ole töitä (joita yhä enemmän ei linnassa riitä kaikille)tai et saa mahdollisuutta opiskella, on kuukausiansiosi ruhtinaalliset n.35€. Talot kun ovat niin täynnä, ettei töitä yksinkertaisesti riitä kaikille. Kahden hengen selleistä joudutaan tekemään 3-4 hengen sellejä kerrossängyillä, vaikka EU-direktiivi määrääkin tietyn neliömäärän per vanki. Ai niin, unohdin mainita paljun, jossa kuljetat yön aikaiset jätöksesi yhteiseen isoon paljuun...jne, jne. Kuulostaa luksukselta, eikö vain! :D
Tiilen puremista en osaa edes sanoin kuvailla, se täytyy itse kokea. :shock:
Waja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Waja »

Pitäisikö siis rikollisen,ennen rikokseen ryhtymistään,käydä poliisilaitoksella allekirjoittamassa paperi jossa hyväksyy napisematta,siitä mahdollisesti seuraavan vankeusrangaistuksen?Ilman valitusoikeutta vankilassa vallitsevista olosuhteista.
-Joo,kyllä toi riski kannattaa ottaa.
Ja nimi paperiin,kiitos.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Alexandra5 kirjoitti::D Asiaa Jamppa! Vielä mainitakseni lisää; omia vaatteita et saa kuin rajoitetusti, samoin esim cd-levyjä, kirjoja, yms. Kamerat seuraavat jokaista askelta sellisi ulkopuolella ja nykyään laki sallii myös sellien salakuuntelun...ei mitään yksityisyyttä. Koska tahansa sut voidaan napata kongilta ja viedä riisutettavaksi, postisi sensuroidaan...koko yksi yksityisyytesi yritetään viedä. Ja tulot ovat mahtavat; jos ei ole töitä (joita yhä enemmän ei linnassa riitä kaikille)tai et saa mahdollisuutta opiskella, on kuukausiansiosi ruhtinaalliset n.35€. Talot kun ovat niin täynnä, ettei töitä yksinkertaisesti riitä kaikille. Kahden hengen selleistä joudutaan tekemään 3-4 hengen sellejä kerrossängyillä, vaikka EU-direktiivi määrääkin tietyn neliömäärän per vanki. Ai niin, unohdin mainita paljun, jossa kuljetat yön aikaiset jätöksesi yhteiseen isoon paljuun...jne, jne. Kuulostaa luksukselta, eikö vain! :D
Tiilen puremista en osaa edes sanoin kuvailla, se täytyy itse kokea. :shock:
Miksi valittaa, kun ainakin minun mielestä siellä ollaan vapaaehtoisesti.
En minäkään hankkiutumalla hankkiudu roskakuskiksi ja sitten valita, että vituttaa, kun töissä haisee helvetin pahalle...
Se on ihan ymmärrettävää kun valitellaan sitä, että vituttaa istua, mutta se ei mene järkeen, että ensin itse mokaillaan ja sitten aletaan narina olosuhteista, mitkä oli jo odotettavissa.
Vastaa Viestiin