Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

WesQ kirjoitti:Aivan älytöntä kinaamista aikuisilta ihmisiltä. Sopikaa nyt hyvät herrat tapaaminen sinne Bodomille niin eiköhän sille polulle löydy oikea paikka. Siellä voitte sitten jutella näkemyksistänne. Jätätte vaan puukot, viinat ja teltat kotiin.
Ei tuollaisesta ole mitään hyötyä!

Jos tarkasta valokuvasta jo näkyy, että polku on teltasta etelään päin verrattain suora muutaman kymmenen metrin matkan, niin ei se muutu mihinkään, vaikka käy katsomassa sitä paikan päällä. Pitäisi vain ymmärtää myöntää, että niinhän se näyttää olevan. Joillakin on vain niin kummallinen periaate, että ei voi muuttaa mielipidettään, vaikka selvät faktat osoittavat muuta. Nyrkin voimalla asiaa ei voi muutta - ei ainakaan keskustelupalstalla. Tarkasta suunnistuskartasta lisäksi näkyy, että polun suunta on tosiaan niillä kohdin noin 12-15 astetta etelästä vasemmalle. Olen tarkistanut sen tarkasta suunnistuskartasta. Tietysti voisi katsoa myös kompassilukeman. Hessu52 on esittänyt polun suunnaksi tuolla kohtaa itä-kaakkoa, joka ympyräasteissa merkitsee 67,5 ympyräastetta etelästa vasemmalle kun katsellaan pohjoisesta kohti etelää. Sehän on täydellisesti päin pers. eikun "Bodomin mäntyä". Tuollaisen arvion esittäminen tuohon paikaan osoittaa kyllä, että kyseisen henkilön pitäisi huomata olleensa väärässä ja myöntää virhearvionsa. Olisi aika, että Hessu52 myöntäisi tässä paikassa faktatiedot oikeiksi, ja ilmoittaisi rehellisesti olleensa väärässä. Se taitaa olla turha toive - ja muutoinkin jo liian myöhäistä. Jääräpäinen väärästä arviosta kiinni pitäminen ei ole missään viisasta - täälläkin kymmenet lukijat ovat varmasti havainneet asian oikean laidan. Joka ei sitä ole huomannut, on itsekin väärässä käsityksessä. Valitettavasti niitäkin saattaa olla. 8) :)
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä me sen olemme sinusta Sariola jo monia kertoja huomanneet, ei sinun tarvitse itsestäsi enää sitä kertoa.

Vai ei paikalla käynti avarra tietämystä?

Olisihan poliisilla ja oikeudellakin ollut käytössään lukuisia valokuvia paikoista, vaan eipä riittänyt.

No miksi poliisi teki lavastukset, ja miksi oikeus teki sellaisen harvinaisen päätöksen, että jalkautui niemelle.

Senkö takia vaan, että ulkona oli kivempi käydä oikeutta kuin sisällä.

Valitettavasti oikeus ei osannut huomioida noita mahdottomia juttuja, kuten Kivilahden huhaa todistelua ja sitä, ettei tuo matka kenkäpiilolle nyt mikään ylivoimainen urakka olisi ollut.

Nuo muunmuassa ja oli siellä muutakin, mutta oikeus oli voimaton, kun täydellistä näyttöä ei ollut.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: ......

.....
Saattaa avartaakin! Toisilla tosin on avartamisen varaa enemmän kuin toisilla!
8)
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

^Voisitko yrittää Sariola tehdä sellaista versiota Teemun kartakkeesta, johon yrität piirtää seuraavat linjat:
- lavastuskuva etelään (eniten etelään)
- uhrikuva
- TV-kuva
- lavastuskuva itään
- Vainio-kuva
- Jermo-kuva (eniten pohjoiseen)

Olisi mukava nähdä, millaiseen lopputulokseen pääset. Kun suora suunta itään saadaan sorvattua jonkin kahden kuvan väliin, selvinnee siitä samalla, mihin suuntaan KRP on yrittänyt telttaa asetella.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: ......

.....
Saattaa avartaakin! Toisilla tosin on avartamisen varaa enemmän kuin toisilla!
8)
Tästä ei ole mitään epäselvyyttä, olet sen avartumisen tarpeen paras esimerkki.
Mene ihmeessä arvartumaan niemen kärjestä pohjoiseen kolmesataa metriä, odottele siellä kevään tuloa, ota hankikorreista kuvia jos sattuu esiintymään.
Plumps, ei hätää sillä puupäät ei huku.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:[Mene ihmeessä arvartumaan niemen kärjestä pohjoiseen kolmesataa metriä, odottele siellä kevään tuloa, ota hankikorreista kuvia jos sattuu esiintymään.
Plumps, ei hätää sillä puupäät ei huku.
No, vielä kun jäitä riittää ja hiihtelen siitä viikottain, voisin Sariolalle kauralyteen mukaan laittaa, ja veistää rannan puista kepin (ei kai sentään y-haaraista tarvita), maittavan lyhteen tueksi.

- hymm - kev.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Taitaa olla palstan terävä pää liikkeellä! :) Molemmat!
No comments!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Taitaa olla palstan terävä pää liikkeellä! :) ...
Ei, vaan tervämpi pää liikkeellä.

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Taitaa olla palstan terävä pää liikkeellä! :) ...
Ei, vaan tervämpi pää liikkeellä.
Tämä nyt on mallinnuspalsta, joten pistän awalle valokuvan, josta näkyy polun suunta. Tämä kuva on piirretty tarkasti erään tarkan kartan mukaan, jossa tuo polku on melko tarkasti piirretty paikalleen. Siitäpä voi terävämpi pää katsella!

Ei pidä säikähtää, vaikka minä sanon, että tuo polun suunta on tosiaan kuten tuossa kuvassakin lukee, 15 ympyräastetta pohjoisesta vasemmalle (tai yhtähyvin 15 ympyräastetta etelästä vasemmalle). Kuva kertoo saman. Paikanpäällä näitä asteita ei voi erottaa sellaisenaan, mutta kompassilla kyllä suurinpiirtein. Kartasta nuo asteet on helppo mitata astelevyllä.

Kuva
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Kuva
Poilku ei mene ihan oikein - eikä teltta ole ihan oikein .

Harmi.

- awa -

Sariola
Horatio Caine

Kuva on piirretty kuultopaperille erittäin tarkan kartan mukaan. Tarkempaa karttaa tuskin löytyy. Siinä polku on näin. Teltta sensijaan on sijoitettu vapaan arvion mukaan paikalleen ja se voi tosiaan olla vähän pielessäkin. Minä kyllä luulen, että tätä voi pitää lähtökohtana, on tämä sikäli tarkka. Tiedä häntä, kuinka tarkka se alkuperäinen kartta on ollut. Siitä riippuu tarkkuus. Luultavasti se on ollut tarkka.
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:Kuva on piirretty kuultopaperille erittäin tarkan kartan mukaan. Tarkempaa karttaa tuskin löytyy. Siinä polku on näin. Teltta sensijaan on sijoitettu vapaan arvion mukaan paikalleen ja se voi tosiaan olla vähän pielessäkin. Minä kyllä luulen, että tätä voi pitää lähtökohtana, on tämä sikäli tarkka. Tiedä häntä, kuinka tarkka se alkuperäinen kartta on ollut. Siitä riippuu tarkkuus. Luultavasti se on ollut tarkka.
Hehhee, ensin kaveri väittää että kuva on erittäin tarkan kartan mukaan tehty.
Mutta sitten jo parin lauseen sisällä epäröi että onko se kartta sittenkään tarkka.
Päätyy oletukseen että luultavasti se on tarkka.
Hupaisaa. :lol:
Mahtaako tuo paperi sitten ollut kuultopaperiakaan, jos olikin voipaperia? :lol:
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Huomasin just, että nuo Sariolan teltanpaikka/polunpaikka sekoilut ovat levittäytyneet jo useammalle topikille. Alkaa pikkuhiljaa mennä maku (jos sellaista on koskaan ollutkaan?) koko bodomista. Eikö tuollaista ilmiselvää trollausta saada kuriin? Tietty Sariola voi olla pätevä ja oppinut kartanpiirtäjä ja tietää asioista paremmin kuin tällainen "työmies" mutta silti...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Oulunmies kirjoitti:Eikö tuollaista ilmiselvää trollausta saada kuriin? Tietty Sariola voi olla pätevä ja oppinut kartanpiirtäjä ja tietää asioista paremmin kuin tällainen "työmies" mutta silti...
^Yritystä ei varmaan puutu. En tiedä, auttaisiko, jos useampi valittaisi.
papillon
Perry Mason

Ei se auta, Sariola piirtelee minkä osaa laulellen:

" Mä tätä polkua mallaan kai viimeiseen asti, jos kujala seisot mun rinnallain "

Kevennys. Oli varmana! :lol:
Vastaa Viestiin