Tää on kyllä niin hirveä juttu. Toivottavasti äiti kykenee tajuamaan tapahtuneen ja osaa vetää oikeat johtopäätökset eli lopettaa alkoholin käytön kokonaan. Valitettavasti juopon mieli on niin sairas, ettei välttämättä pysty käsittelemään karuja tosiasioita.
Kukaan muu kuin alkoholisti ei taatusti juo (itseään humalaan), kun hoidettavana on imeväisikäinen vauva. Mitenkähän raskausaika on mennyt? Oltaisiinko äitiysneuvolassa osattu reagoida riskitapaukseen? Kannatan päihdeäitien pakkohoitoa.
Sakot tuntuu tässä lähinnä vitsiltä.
Vauvan kuolemasta sakkotuomio äidille Tampereella
-
pippurinen
- Vähänniinkuharrastaja
Re: Vauvan kuolemasta sakkotuomio äidille Tampereella
Ei mene mun jakeluun, miten on voinut olla niin kova hinku vetään viinaa, että pitää ihan vuoron perään mennä? Eikö olisi toinen voinut jäädä kotiin koko illaksi ja mennä vaikka seuraavana iltana? Ymmärrän, että pitää tuulettumaankin päästä joskus, mutta silloin lapselle hoidetaan selvä lapsenvahti ja mielellään koko yöksi kun kyseessä on noinkin pieni vauva. Ei tulisi mieleenkään ottaa vauvaa viereen kun on humalassa.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Vieressä nukuttaminen ei ole mielestäni vaarallista jos ihminen tietä, ettei esimerkiksi nuku niin sikeästi että voisi kääntyä vauvan päälle. Pidän sitä selväpäisen ihmisen kohdalla melko epätodennäköisenä. Sitä nukkuu, mutta on jotenkin puoliksi valppeilla. Saatoin vauvan vieressä nukkua paikallani samalla kyljellä koko yön aivan helposti.
Joku suositteli laittamaan vauvan ns korokkeelle. Eli sellainen korkeampi patja tms. vauvan alle. Niin vauva nukkuu vähän korkeammalla, eikä jäisi niin helposti alle. Tosin jos itseään epäilee, ei kannata lasta vieressä nukuttaa.
Joku suositteli laittamaan vauvan ns korokkeelle. Eli sellainen korkeampi patja tms. vauvan alle. Niin vauva nukkuu vähän korkeammalla, eikä jäisi niin helposti alle. Tosin jos itseään epäilee, ei kannata lasta vieressä nukuttaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
^Omien lasteni vauva-ajasta on jo aikaa, mutta silloin neuvolan th sanoi, ettei vieressä nukuttamisesta ole yleensä mitään haittaa, kertoi yhdestä tapauksesta, jossa vauva oli tukehtunut äitinsä viereen, koska äiti oli humalassa. En silti uskaltanut esikoista keskessä nukuttaa, nuorempaa kyllä sitten. Alkoholia en käyttänyt vuosiin lasten ollessa pieniä.
Muistan sitten, kun olin esikoiseni kanssa mummolassa ja siellä jouduttiin nukkumaan vierekkäin levitettävällä vuodesohvalla. Äitini oli tullut aamulla nukkumistamme katsomaan, kertoi sitten myöhemmin, että kun olin vaihtanut asentoa unissani niin olin tehnyt sen koko ajan vauvaa suojaten niin, ettei edes käteni ollut mennyt vauvan päälle.
Muistan sitten, kun olin esikoiseni kanssa mummolassa ja siellä jouduttiin nukkumaan vierekkäin levitettävällä vuodesohvalla. Äitini oli tullut aamulla nukkumistamme katsomaan, kertoi sitten myöhemmin, että kun olin vaihtanut asentoa unissani niin olin tehnyt sen koko ajan vauvaa suojaten niin, ettei edes käteni ollut mennyt vauvan päälle.
^ Minulla samatapaisia kokemuksia. Olen aina nukuttanut lapset vauvana vieressäni, koska siten äitikin voi nukkua imettämisestä huolimatta. Tiedän jotenkin unen läpikin miten päin olen eikä koskaan ole sattunut mitään. Olen imettänyt viidestä lapsesta neljää vuoden jokaista, yhtä vähemmän syistä joihin ei voinut vaikuttaa. Mutta alkoholinkäytöstä näinä ainoina ei ollut puhettakaan.
Nothing is quite what it seems
-
NaapurinTyttö
- Susikoski
Kyllä on ollu kova hinku baariin tuulettumaan tuoreella äidillä.
Hyvä kun minä pystyin edes istumaan perseelläni kunnolla vielä silloin kun esikoinen oli parin kuukauden ikäinen saati, että baariin ois pitänyt päästä.
Vieressä nukuttamista en katso pahalla jos molemmat vanhemmat sen katsovat parhaaksi tavaksi juuri heille. Pitäisi olla itsestään selvä asia, ettei kännissä mennä vauvan tai isommankaan lapsen viereen nukkumaan. Lasten aikana nyt ei muutenkaan kännejä tarvisisi vetää.
Vieressä nukuttamista en katso pahalla jos molemmat vanhemmat sen katsovat parhaaksi tavaksi juuri heille. Pitäisi olla itsestään selvä asia, ettei kännissä mennä vauvan tai isommankaan lapsen viereen nukkumaan. Lasten aikana nyt ei muutenkaan kännejä tarvisisi vetää.
Isällä samoin, ei äidillä ole sen suurempia velvollisuuksia vauvaa kohtaan, eikä isällä sen suurempia oikeuksia baarissa juoksenteluun.NaapurinTyttö kirjoitti:Kyllä on ollu kova hinku baariin tuulettumaan tuoreella äidillä.![]()
Itse kävin baarissa ja vedin perseet, kun pentu oli 5 vkoa. Siellä sitten sain juttuseuraa jostain "mukavasta" miehestä. Kerroin hänelle, että minulla on 5-viikkoinen lapsi kotona, KAPPAS! Hänelläkin oli. Sitten perään hän kauhisteli: "Mitä helvettiä sinä baarissa jo nyt teet, kun on niin pieni lapsi?!", ja minä siihen tietysti: "Entä sinä?".
Ja siis minun lapsi oli selväpäisen isänsä kanssa kotona, eikä isä lähtenyt tietenkään minnekään minun tultua kotiin.
Ja OT loppuu.
Silläpä en osaa sanoakaan onko tässä jutussa kumpi enemmän syyllinen, isä vai äiti. Selväpäinen isähän se jätti vauvan kännisen äidin kanssa kahdestaan kotiin... Vaikea sanoa.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta