Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
Kyllä vaan. Tällä hetkellä.Sirpa kirjoitti:Terve Mike! Minulla nyt tuntuu olevan tähän jotenkin luontainen taipumus, heh.
Olisiko niin, että sulla ei nyt kumminkaan ole asiat ihan tasapainossa, sekä olisi ihan hyvä ottaa pieni aikalisä ja palata takaisin kuvioon, kun fiilis hiukan tasaantuu...?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
[quote="Sirpa"]Niin, olisikohan kyse siitä? Täytyy miettiä.[/quote
Et vittu pysty edes vastaamaan esitettyihin kysymyksiin vaan otat aikalisää kirjoittamalla: "Täytyy miettiä." Ei jumalauta ....
Voisitko Sirpa tulla sinne em. ketjuun jatkamaan tätä, ettei pilata sitä vähääkään hyvää, mitä tästä ketjusta on jäljellä...
edit: muokattu lisäämällä pyyntö Sirpalle
Et vittu pysty edes vastaamaan esitettyihin kysymyksiin vaan otat aikalisää kirjoittamalla: "Täytyy miettiä." Ei jumalauta ....
Voisitko Sirpa tulla sinne em. ketjuun jatkamaan tätä, ettei pilata sitä vähääkään hyvää, mitä tästä ketjusta on jäljellä...
edit: muokattu lisäämällä pyyntö Sirpalle
Viimeksi muokannut Matula, Su Maalis 22, 2009 9:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Niin, taisin saada taas lisää miettimistä, totta. Fiilikset jotenkin huononi kyllä ketjussa just nyt aika radikaalisti. Luuletko, että ne aikalisällä tasaantuisi? No, Matula, Mikehän tuossa aikalisää ehdottelee, en minä. Ei minulla mihinkään kiire ole, mutta Mike....
Alethes doksa meta logu
Joku tässä nyt yrittää heittää nyrkkeilyhanskoja kehiin, mutta en todellakaan ole kiinnostunut ottamaan mitään haastetta vastaan. Jos joku haluaa haastaa riitaa tai jotakin muuta vastaavaa, niin siihen on kyllä etsittävä vastusta jostakin muualta. Jatkan omia tutkimuksiani - nimittäin en ole vielä päässyt tuonne toivomaani tutkinnanjohtajan vaihtoon asti edes vielä, vaan olen juuttunut fileerausveitseen ja syksyyn 2007 - sekö se kohta oli, kun tuo veitsiasia tuotiin julkisuuteen. Paljon on varmaan tapahtunut vielä senkin jälkeen.
Siksi toiseksi piti myös etsimäni sen mystisen miehen käynti Tannerin pidätysselissä, joka aiheutti myös melkoisen sekavia juttuja - siitä näin jossakin lehtiartikkelissa. Asian toi julkisuuteen muistaakseni Tannerin asianajaja, ja vaati poliisia selvittämään kuka oli mies, ja mitä hän nimettömänä ja siviileissä teki Tannerin sellissä esittämässä kysymyksiä.
Jos asian muistan oikein, siitä taisi kirjoitella Iltasanomat.
Siksi toiseksi piti myös etsimäni sen mystisen miehen käynti Tannerin pidätysselissä, joka aiheutti myös melkoisen sekavia juttuja - siitä näin jossakin lehtiartikkelissa. Asian toi julkisuuteen muistaakseni Tannerin asianajaja, ja vaati poliisia selvittämään kuka oli mies, ja mitä hän nimettömänä ja siviileissä teki Tannerin sellissä esittämässä kysymyksiä.
Jos asian muistan oikein, siitä taisi kirjoitella Iltasanomat.
Alethes doksa meta logu
Sirpa,Sirpa.
Mä en psykiatriasta tiedä enempää kuin keskivertokansalainen.Kuitenkin rohkenen kyseenalaistaa mielesi liikkeet tän Ulvilan tapauksen kimpussa:Yli menee.
Omin avuin et jutusta rauhaa saa.
Ei ole edes hauska enää lukea noita sun juttujas,vaan tuntuu pahalta.
nettiYSTÄVÄSI Waja.
Mä en psykiatriasta tiedä enempää kuin keskivertokansalainen.Kuitenkin rohkenen kyseenalaistaa mielesi liikkeet tän Ulvilan tapauksen kimpussa:Yli menee.
Omin avuin et jutusta rauhaa saa.
Ei ole edes hauska enää lukea noita sun juttujas,vaan tuntuu pahalta.
nettiYSTÄVÄSI Waja.
Ei sellaisia juttuja kannata lukea, jotka ei ole hauskoja, ja varsinkaan jos alkaa tuntua pahalta, heh.
Kirjoitat: "Mä en psykiatriasta tiedä enempää kuin keskivertokansalainen."
Minä tiedän.
Kirjoitat: "Mä en psykiatriasta tiedä enempää kuin keskivertokansalainen."
Minä tiedän.
Alethes doksa meta logu
Epäilemättä tiedätkin.
Sinun parastasi mä ajattelin.Pysähtyisit itsekkin miettimään.
t.nettiYSTÄVÄSI Waja
Sinun parastasi mä ajattelin.Pysähtyisit itsekkin miettimään.
t.nettiYSTÄVÄSI Waja
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Sirpa kirjoitti:Mainitsit lasista otetuista kuvista ja niiden informaatioarvosta - oliko mielessäsi jokin erityinen yksityiskohta, joka näissä kuvissa eroaisi - rukkaset? muovituoli? rukkaset näkyvät kummassakin kuvassa, mutta melkein selkeämmin ovat tunnistettavissa "päiväkuvassa".
Tällaisessa puuhassa olen täysin onneton - selvitättäisitkö tarkemmin?
Olen Sirpa samaa mieltä muiden kanssa, että tekisi varmasti ihan hyvää jos hetken hengittelisit paperipussiin. Pysähdy miettimään.
Joka tapauksessa aion nyt vastata kysymykseesi kuvista, mutta en tee sitä rohkaistakseni sinua jatkamaan hurjaksi muodostunutta vauhtiasi, vaan hillitäkseni muutamia muitakin ketjussa toistuvasti esiintyneitä spekulaatioita.
Seuraava on vain oma mielipiteeni ja joku toinen voi "katsoa" kuvia hyvinkin erilaisella tavalla.
Kuvassa on omasta mielestäni nähtävissä lasten kurarukkanen ikkunalaudalla (mikä on kai ihan normaalia omakotitaloissa), rikottu lasi (minkä kaikki tiesivät ilman kuvaakin) ja terassin ovi, joka ei ole kahvan asennosta päätellen lukittuna vaan auki (kuitenkin tapahtumahetkellä ovi oli kiinni). Kuvassa ei näy tuolia vaan se on siirretty luultavasti tekniikan toimesta parempaan talteen. Kuvassa ei myöskään näy puutarhatuolilla ollutta ikkunalaudalla olevan kurarukkasen oletettavaa paria.
Joten kuvan informaation arvo ei pelkästään ole nolla, vaan se on jopa miinuksella. Kuvasta välittyy hyvin paljon disinformaatiota, mikä on omiaan johtamaan päättelyketjuja esimerkiksi vaimon palkkaaman ammattitappajan tyylisiin saippuaoopperafantasioihin.

Sama paikka aiemmin kuvattuna, mitäs tästä sitten kuvittelen näkeväni.
Kuvan pienuus / huonolaatuisuus rajoitta hiukan, mutta kuvassa on nähtävissä siis suljettu ovi, jonka voidaan olettaa olevan lukossa (jos oikein kahvan asennon tulkitsen).
Kosteat terassin oven ulkopuolelle seisahtuneet kengänjäljet, jotka johtavat puutarhakaluston luokse. Jalanjäljet ovat lasinsirpaleiden alla, joten ne ovat tulleet ennen lasin rikkomista paikalle. Puutarhatuoli, joka on sijoituksesta päätellen ollut apuvälineenä ainakin ikkunasta sisäänkiipeämiseen. Puutarhatuolin sijoituksesta voidaan myös päätellä, että ovea ei ole avattu puutarhatuolin paikalle asettamisen jälkeen. Eli murhaaja poistui samaa reittiä.
Luultavasti lasten kurarukkaset (punaiset) joista toinen on ikkunalaudalla ja toinen on puutarhatuolilla. Nämä ovat luultavasti molemmat olleet ikkunalaudalla. Joten murhaaja on luultavasti joutunut ottamaan ikkunalaudalta rukkasen, jotta sai "siivottua" törröttäviä lasinsirpaleita ikkuna-aukosta. Eli murhaaja ei ole ollut varautunut kunnon hansikkain, eikä kunnon murtovälinein, mikä taas viittaa suunnittelemattomaan tekoon (lapsikin tajuaisi ottaa edes kunnon hanskat, vaikkei MOE kirjainyhdistelmä mitään avaisikaan). Pidän todennäköisimpänä, että tässä vaiheessa murhaaja jätti DNA:nsa paikalle.
Eli yksi rikospaikkakuva paljastaa tekotavasta amatöörinkin silmiin aika paljon, mikä saa vaikuttamaan hyvin suunnitellun vaimon palkkaaman ammattitappaja-teorian melkoisen epätodennäköiseltä.
Ja jälleen kerran, poliisin tarjoamalla informaatiolla on huomattavasti enemmän arvoa kuin toimittajan tarjoamalla.
Niin ja niille salapoliiseille, jotka eivät ole rikkoneet ikkunoita tiedoksi, että vaikka Mikki Hiiri päätteleekin aina lasinsirpaleiden putoamissuunnasta rosmon kulkusuunnan, niin oikeasti lasista sisään mennessä suurin osa sirpaleista putoaa suoraan alaspäin ja sattumanvaraisesti eri puolille ikkuna-aukkoa. Lasi useimmiten hajoaa pienelle alueelle kohdistuvasta terävästä iskusta, jolloin vain osumakohdan sirpaleita lentää siihen suuntaan johon isku kohdistui, muiden sirpaleiden putoillessa alaspäin.
Nyt varmaan voidaankin palauttaa tämä ketju takaisin maanpinnalle, jookosta?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
MotiivitOn.Sun aikaisemmista viestityksistä on välittynyt fiksua viestintää.Nyt lyöt lisää pököö pesään Sirpan proplematiikkaan.Arvaa miettiikö hän taas ensi yön kirjoitelmiasi.Ei hyvä.
Kirjoitat: "Joten murhaaja on luultavasti joutunut ottamaan ikkunalaudalta rukkasen, jotta sai "siivottua" törröttäviä lasinsirpaleita ikkuna-aukosta."
Lähdetkö oletuksesta, että murhaajalla olisi ollut paljaat kädet?
Lähdetkö oletuksesta, että murhaajalla olisi ollut paljaat kädet?
Alethes doksa meta logu
Motiiviton kieltämättä on tehnyt hyviä päätelmiä näinkin huonolaatuisista kuvista.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Ketju ajautui eilen todella mielenkiintoiseen vaiheeseen. Nimimerkki Waja oli osittain oikeassa kirjoittaesaan illalla näin: "Arvaa miettiikö hän taas ensi yön kirjoitelmiasi."
Minä mietin, mutta en tuota kirjoitelmaa vaan itse Wajaa, jonka vilpittömyyttä ei ole syytä aliarvioida, kun hän kirjoittaa: "Sinun parastasi mä ajattelin.Pysähtyisit itsekkin miettimään. t.nettiYSTÄVÄSI Waja".
Asia on niin tärkeä, että otan sen vielä esille ennen kuin jatkan. Eräässä toisessa ketjussa pelkkä yksi yhdyssana sai voimakkaita reaktioita aikaiseksi. Otin asian lautamiehissä esille verraten tilannetta pyöränpumppaukseen, yhdyssanaan, joka kuvaa erästä toista samantyyppistä toimintaa.
Sanoin, että jos kyseinen toiminta tuottaa - siis reaktiot aikaiseksi saanut yhdyssana - oman mielen sisällä savua, tulta, ampumista, kirkuvia naisia ja itkeviä lapsia, tuo tuotos on tullut oman pään sisältä, ei minun kirjoituksestani. Tuo sana oli vallankumous eräästä tilanteesta Suomessa, jossa kumottiin valtaa. Jos pumpataan pyörään ilmaa se on pyöränpumppaus, jos kumotaan lailla valtaa se on vallankumous. Yksinkertaista. Ilman sanaan sisältyvää mielikuvitusta.
Nyt olisi mielenkiintoista tietää, että minkälaisia mielikuvia esim. nimimerkki Wajan aivoissa on syntynyt, koska hän kirjoittaa kuten edellä kirjoittaa toivoen minun vaikenevan omaksi parhaakseni, sanoo olevansa ystävä tätä neuvoessaan, kehoittaa olemaan yllyttämästä minua.
"MotiivitOn.Sun aikaisemmista viestityksistä on välittynyt fiksua viestintää.Nyt lyöt lisää pököö pesään Sirpan ...".
Mitä pelätään, mitä torjutaan ja mistä halutaan minua suojella? Mitä tunteita tai torjuntoja (ja pelkoja, joka on sanallisesti ilmaistukin) kirjoitukseni aiheuttavat? Mitä ajatuksia ne saavat liikkumaan itse kunkin päänsisällä?
"Sinun parastasi mä ajattelin.Pysähtyisit itsekkin miettimään. t.nettiYSTÄVÄSI Waja"
Minä mietin, mutta en tuota kirjoitelmaa vaan itse Wajaa, jonka vilpittömyyttä ei ole syytä aliarvioida, kun hän kirjoittaa: "Sinun parastasi mä ajattelin.Pysähtyisit itsekkin miettimään. t.nettiYSTÄVÄSI Waja".
Asia on niin tärkeä, että otan sen vielä esille ennen kuin jatkan. Eräässä toisessa ketjussa pelkkä yksi yhdyssana sai voimakkaita reaktioita aikaiseksi. Otin asian lautamiehissä esille verraten tilannetta pyöränpumppaukseen, yhdyssanaan, joka kuvaa erästä toista samantyyppistä toimintaa.
Sanoin, että jos kyseinen toiminta tuottaa - siis reaktiot aikaiseksi saanut yhdyssana - oman mielen sisällä savua, tulta, ampumista, kirkuvia naisia ja itkeviä lapsia, tuo tuotos on tullut oman pään sisältä, ei minun kirjoituksestani. Tuo sana oli vallankumous eräästä tilanteesta Suomessa, jossa kumottiin valtaa. Jos pumpataan pyörään ilmaa se on pyöränpumppaus, jos kumotaan lailla valtaa se on vallankumous. Yksinkertaista. Ilman sanaan sisältyvää mielikuvitusta.
Nyt olisi mielenkiintoista tietää, että minkälaisia mielikuvia esim. nimimerkki Wajan aivoissa on syntynyt, koska hän kirjoittaa kuten edellä kirjoittaa toivoen minun vaikenevan omaksi parhaakseni, sanoo olevansa ystävä tätä neuvoessaan, kehoittaa olemaan yllyttämästä minua.
"MotiivitOn.Sun aikaisemmista viestityksistä on välittynyt fiksua viestintää.Nyt lyöt lisää pököö pesään Sirpan ...".
Mitä pelätään, mitä torjutaan ja mistä halutaan minua suojella? Mitä tunteita tai torjuntoja (ja pelkoja, joka on sanallisesti ilmaistukin) kirjoitukseni aiheuttavat? Mitä ajatuksia ne saavat liikkumaan itse kunkin päänsisällä?
"Sinun parastasi mä ajattelin.Pysähtyisit itsekkin miettimään. t.nettiYSTÄVÄSI Waja"
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Maalis 23, 2009 12:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Hei voi jeesus. Joka ketju mihin otat osaa ajautuu siihen mielenkiintoiseen vaiheeseen. Taas yksi hyvä ketju pilalla.Sirpa kirjoitti:Ketju ajautui eilen todella mielenkiintoiseen vaiheeseen.
Niin, et ehtinyt edes keskittymään, mitä olin kirjoittanut, puhumattakaan, että olisit syventynyt ajattelemaan. Mikä on pilalla?
Alethes doksa meta logu