Kauhuelokuvaketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Täällä on mainittu jo lähes kaikki kauhun parhaat, mutta kuuluttaisin uuden Unbornin perään. Itse en ole sitä vielä katsonut, mutta pitkä traileri sai mut menemään pitkin seiniä, arka kun olen. (Traileri http://www.youtube.com/watch?v=sc3Cba0qOco )Strangersin traileri näytti inhottavalta, mutta en ole sitä vielä ehtinyt katsoa.

Väkivaltapläjäykset, joissa on lihallinen murhaaja eivät niinkään pelota, vaikka katson niitä mielelläni.
Yliluonnolliset jutut taas saa mut kurkkimaan koko elokuvan ajan sitä sormien välistä, hytkymään ja säikkymään. Tähän osioon kuuluu ne normaalit, Ringit, Kaunat sun muut. Uusia suosituksia otetaan aina vastaan, rakastanhan kiduttaa itseäni.

Kingit ovat kaikkien aikojen suosikkeja tottakai, vaikka leffaversiot on yleensä syvältä. Kingin kerronta on yksityiskohtaista ja on todella vaikea puristaa 700 sivua yksityiskohtia muutamaan tuntiin. Silti Rose Red on yksi kaikkien aikojen pelottavimmista elokuvista, ja saa mut hulluuden partaalle joka kerta. Tukikohta ei ollut niinkään pelottava, mutta siinä pituutta alkoi olla jo sen verran, ettei leffa mennyt ihan pipariksi.
Kingistä jatkamalla Storm of the Century oli myös karmiva, mustasilmäinen muukalainen ja "Born in sin, come on in"-lausahdus sai mun selkäkarvat nousemaan pystyyn. Hohdosta sen verran, että ensimmäinen Hohto oli omalta osaltaan karmiva, mutta ei pelota enää niinkään kuin silloin pienenä. Tätänykyä kyllä Hohdon televisiolle tehty versio nostaa edelleen jokaisen niskakarvan pystyyn, ja vaikka olen nähnyt sen lukemattomia kertoja(omana dvdllä), en koskaan katso sitä yksin. Ja mitä tulee täällä jo mainittuun 1408 leffaan, ostin omaksi, katsoin kerran, enkä usko että tahdon nähdä sitä enää koskaan. Jostain syystä, vaikka elokuva ei niinkään ollut pelottava, alusta loppuun asti tietynlainen ahdistus ja kuvotus teki leffasta erityisen inhottavan.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
melankol13
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 4:26 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja melankol13 »

Kävin tuon Unbornin katsomassa ensi-illassa, enkä pitänyt. Jotenkin tönkkö.
Eilen vilkuilin Saunan, eipä aiheuttanut ekstaasia mutta oli ihan katsottava.
Ei ole viimeaikoina tullut muutenkaan mitään maatamullistavaa vastaan.
Some like it dead
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Oon myöskin nähnyt Unbornin, suoraan sanottuna ihan haitarista koko leffa. En voi suositella.

Onkos täällä mainostettu jo Quarantine- leffaa? Jenkkiläiset ovat tehneet oman versionsa alunperin espanjalaisesta kauhuleffasta / trilleristä. Kuvattu vähän samaan tyyliin kuin Cloverfield, eli "käsikameralla" :D Pääosassa mm. Dexteristä tuttu Jennifer Carpenter, josta en Dexterissä hirveämmin pitänyt, mutta tässä leffassa menetteli. Mukana myös muita tuttuja naamoja. Tarkoitus olisi katsoa myös tuo alkuperäinen versio jossain vaiheessa. Suosittelen!

Quarantine imdb:ssä http://www.imdb.com/title/tt1082868/
ja traileri http://www.youtube.com/watch?v=ZUw2zNR5Dzc

Muita suosikkeja jo täälläkin mainitut Orpokoti, the Others, The Descent, Kuudes aisti (yleensäkin kaikki Shyamalanin leffat on huippuja) sekä ei ehkä niin kauhu, mutta hyvä, Disturbia (imdb:ssä luokitellaan osastoon rikos, trilleri, draama).

Olen ruvennut vähän nirsoksi näiden kauhuleffojen suhteen, mitkä tahansa teinikauhut ei enää kelpaa, vaan pitää oikeasti tulla pissat housuun! :lol:

Muoks. Huomasin, että tuosta Quarantinesta on ollutkin jo puhetta, espanja versiona tosiaan [Rec].. Sorge :oops:
Avatar
PinkCatz
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: To Maalis 27, 2008 9:58 pm
Paikkakunta: Desperation

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Lukaisin pikaisesti ketjun läpi ja monta minun suosikki kauhuleffaa olette tänne listanneet. Kuten esim:
Jaakobin painajainen, Langolieerit, Dog Soldiers, Evil Deadit, Mothman, Ringit, Sawt, White noise, luultavasti Hostelitkin jossain välissä vilahti...
Itse pidän kovasti Kingin kirjoista, joten niistä tehdyt elokuvatkin ovat suuri intohimoni. :P
Täytyy nyt sanoa tässä poikkeuksena juuri tuo Cujo josta Clyde mainitsi. Elokuva on hyvä mutta kun leffassa on loppuratkaisua muutettu radikaalisti kirjasta...niin en oikein pidä. :|

Kingin leffoista muita täytyy mainita:
Pimeä puoli, The Dead Zone, Piina, Uinu uinu lemmikkini, *uusi Hohto* (koska tapahtumat on tarkemmin kirjan mukaiset)... Joo, tiedetään että usein leffat poikkeavat kirjoista...mutta... :mrgreen:


Sitten muita:
Event Horizon- Viimeinen horisontti
http://www.youtube.com/watch?v=gd0nQUF00Sg

The Sphere
http://www.youtube.com/watch?v=pRdPs7tL ... re=related

Nää kaks ekaa voi mennä vähän scifin puolelle mutta on mielestäni pirun pelottavia...

Sit aika uusi tuttavuus on:
Marttyyrit
http://www.youtube.com/watch?v=ZNM9kKo4JNU
http://www.hiff.fi/lang-fi/films/event/ ... marttyyrit
Varsin vaikuttava elokuva jota ei voi suositella heikkohermoisille...
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No johan oli leffa...

http://www.rottentomatoes.com/m/a_le_interieur/

Ranskalainen v. 2007 valmistunut INSIDE ei päästä katsojaa helpolla. Tällä kertaa ei ns. splatter naurata vaan kauhistuttaa ja inhottaa "realistisuudellaan". Luulin jo Eden Laken olevan inhoittava, mutta vähänpäs minä tiesin!
Avatar
PinkCatz
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: To Maalis 27, 2008 9:58 pm
Paikkakunta: Desperation

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Tuo Inside kieltämättä pikkaisen kouraisi mahanpohjasta...varsinkin viimeisissä kuvissa...vaikka en herkkävatsainen olekaan... :wink:
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja Clyde »

melankol13 kirjoitti:Kävin tuon Unbornin katsomassa ensi-illassa, enkä pitänyt. Jotenkin tönkkö.
Eilen vilkuilin Saunan, eipä aiheuttanut ekstaasia mutta oli ihan katsottava.
Ei ole viimeaikoina tullut muutenkaan mitään maatamullistavaa vastaan.
No eipä tarvitse siis leffaan lähteä ;) Noita meinasin käydä katsomassa mutta jääkin nyt sitten.
Tuo Insiden linkki ei toimi :|
Sadie_Manson; miten tuo Rose Red on pelottava? Omaisinpa itse jotain pelottavuusasteita niin olisi kiva katsoa leffojakin. Muutamia kertoja olen yrittänyt ottaa ns. pelkäävän asenteen kun olen alkanut leffaa katsomaan (verhot kiinni ja huone pimeäksi myös) mutta ei, ei toimi :|
PinkCatz; meillä on samanlainen maku ;) Lukenut aikoinaan kunnan kirjastosta kaikki Kingin kirjat paitsi ne Mustat tornit. Leffarivissä mun puolella onkin läjä Kingin kirjoihin perustuvia leffoja. Yhtä kuitenkin etsin, löytyisikö täältä vinkkiä mikä leffa kyseessä? Katsoin sen vuosia, vuosia sitten ja haluaisin katsoa sen uudelleen. Se perustui Kingin kirjoihin. Siinä oli pieni kylä jossa vanha mies ( ?) yritti saada muita kyläläisiä riitoihin keskenään. Sillä oli joku kirja josta sitten yliviivasi niitä nimiä sitä mukaa kun niitä kuoli. Juorusi aina niiden asiakkaiden kanssa niin että sai ne toisiaan vastaan. Muistan kuinka joku muija meni kotiinsa ja sen kylpyhuoneessa roikkui oma nyljetty Musti. Ideoita?
Nanika ga tooku matteiru to
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Tarpeellista tavaraa, Needful Things, on tuo Clyden kaipaaman elokuvan nimi.
Avatar
PinkCatz
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: To Maalis 27, 2008 9:58 pm
Paikkakunta: Desperation

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Clyde kirjoitti: Tuo Insiden linkki ei toimi :|
Jos tarkoitat sitä current-videota niin se on mainos... Klikkaa siitä ylhäältä "skip this ad". Välillä se on näköjään siinä häiritsemässä...

Tässä on yksi INSIDE-traileri... Mutta ei sitten herkkähermoisille!!...Olen varoittanut... :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=42Y1up8GiKE
Clyde kirjoitti: PinkCatz; meillä on samanlainen maku ;)
Ihanaa löytää hengenheimolainen :wink:
Jospa naisen raivosta tehtäisiin vielä elokuva...ellei ole jo tehtykin... Se on ehdottomasti yksi lempikirjoistani Kingiltä...
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja Clyde »

seppoilmari kirjoitti:Tarpeellista tavaraa, Needful Things, on tuo Clyden kaipaaman elokuvan nimi.
Oi, kiitos ja kumarrus ja ei muuta kuin metsästämään tätä elokuvaa!
Nanika ga tooku matteiru to
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ainoa & oikea Gojira Teemalla just nyt! :D

Edit: Psykologisesti mielenkiintoisia nämä Gojira-leffat. ;)
Every ship must sail a world.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kauna 3
Olisiko kokonaan talkatun, alastoman ja naukuvan pikkupojan paikka pehmustetussa huoneessa?
Puhumattakaan riepuun pukeutuneesta mustatukkaisesta tytöstä joka ryömii
joka reiästä vittumaisesti naristen.Khyllä...Köyhän tytön Samara.
Piditkö Kauna 2 täytenä paskana?Tämä se vasta paskaa onkin. :twisted:
Loppui nimittäin Kaunojen tekijöiltä ideat joten melkein suoria
kohtauksia on lainattu Ringistä.Hyvahyva...

Kayakoa näytetään tässä huomattavasti aikaisempia osia enemmän joka syö
sen vähänkin yllätyskortin jo 15minuutin jälkeen.

Idea on siis seuraava: Toshio käy naukumassa ihmisille ja Kayako tappaa jonkun
ilman mitään syytä tai päämäärään ehkä 10-15minuutin välein.
Onneksi loppu ei ole niin tylsä.
Se on vain aivan helvetin sekava. :lol:

Suosittelen katsomaan omalla vastuulla, tylsää ainakin riittää.
Ainoa niskakarvat pystyyn nostanut kohtaus oli loppu joka antoi
lupauksen neljännestäkin osasta.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Saataisko sulta vielä arvostelu elokuvaan Knowing? :lol:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja Damien »

Knowing ei ole kauhuelokuva ja minulla on kutina että olet sen tainnut jo nähdä... :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Minusta se on kauhu kaikessa huonoudessaan. Kerrassaan kamalaa katsottavaa.
Vastaa Viestiin