Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola, mitä yrität sanooa ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Sariola, mitä yrität sanooa ?
Että kun tiedetään Jermokuvan perusteella teltan sijainti mäntyyn ja koivuun nähden, ja yhdistetään ne tiedot tämän kuvan tietoihin, niin voidaan uhrikuvan suunta asteissa määrittää vaikkapa kompassilla paikan päällä ehkä noin asteen tarkkuudella. Minä olen laskenut (arvioinut) uhrikuvan kuvaussuunnaksi 28 astetta etelästä vasemmalle. Kujala näyttää arvioineen 26 astetta. Polun suunta näkyy suunnistuskartalta, se on 15 astetta etelästä vasemmalle. Uskon kyllä. että nuo kahden eri henkilön arviot ovat lähellä oikeaa.

Se tarkoittaa, että polun suunta on tosiaan uhrikuvassa pystysuoraan verrattuna oikealle. Valokuvan lähes maan suuntainen kuvakulma aiheuttaa, että noinkin pieni kulma näyttää valokuvassa tosi suurelta, ja poikkeama pystysuorasta korostuu sitä enemmän, mitä lähempänä on kuvauslinja maanpinnan suuntaa. Niinpä polku näyttää kuvassa kallistuvan kovin paljon oikealle, vaikka suoraan ylhäältä katsottuna kulma on melko pieni.

En tiedä olikohan tuo nyt selvästi sanottu?! En osaa tuon selvemmin tuota sanoa.
kujala
Martin Riggs
Viestit: 610
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 11:55 pm

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja kujala »

awa kirjoitti:Ja olenkin ymmärtänyt, että Sinä tiedät tämän mystisen totuuden, hyvinkin tarkasti. :lol:
No joo, vielä kun ymmärtäisin, miten polku on jatkunut saniaiselta etelään, niin olisin paljon onnellisempi.

Hmmmm... :idea: :lol: 8)
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

kujala kirjoitti:
awa kirjoitti:Ja olenkin ymmärtänyt, että Sinä tiedät tämän mystisen totuuden, hyvinkin tarkasti. :lol:
No joo, vielä kun ymmärtäisin, miten polku on jatkunut saniaiselta etelään, niin olisin paljon onnellisempi.

Hmmmm... :idea: :lol: 8)
No jaa. Kuvista nähdään, että polku on jopa erittäin suora poluksi teltasta etelään pari kolmekymmentä metriä. Jopa niin, että muutaman kymmenen metrin päästä teltan eteläpuolelta polulta otetussa kuvassa polun suuntaan, se polku pysyy valokuvaan piirretyllä suoralla. Se kaartelee sillä matkalla vain muutaman kymmenen senttiä sinne ja tänne.

isomänty - koivu linja on samansuuntainen kuin on polku, mutta on hieman idempänä, se kulkee siis polun vieressä sen itäpuolella.

Kyllä tuota polkua voidaan kaaviokuvissa käsitellä aivan suorana tuolla matkalla.

Kyllä kujalan murffi- vai oliko se morffikuvassa polkujen suunnat uhrikuvassa ja vanhassa lavastuskuvassa on oikein hyvin piirretty. Niissähän polku on piirretty selvästi pystyviivaan verrattuna oikealle, joka onkin aivan oikein. Niin se polku myöskin menee siinä uhrikuvassa kuin myöskin vanhassa lavastuskuvassa. Eri kuvia analysoimalla tämä asia käy kyllä selväksi. Niinpä voidaan sanoa, että se Teemun esittämä näkemys, jota ovat kannattaneet papillon, Hessu52 ja awa on selvästi väärä, näin suoraan sanottuna. Mitäpä siitä kiertelemään.

Itse kukin on joskus väärässä. Yhdessä asiassa olen awan kanssa samaa mieltä. Kyllä kujala hyvänä kuvien tuntijana tietää totuuden, mutta "fiksuna" miehenä ei oikein haluaisi ilmaista asiaa kovin suoraan.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:
kujala kirjoitti:
Niinpä voidaan sanoa, että se Teemun esittämä näkemys, jota ovat kannattaneet papillon, Hessu52 ja awa on selvästi väärä, näin suoraan sanottuna. Mitäpä siitä kiertelemään.
Tässä Trollaustieteen Tohtorin yritelmä parhaasta päästä, todellisena pyrkimyksenä saada joku mainituista provoutumaan ja saamaan bannia, sitä voisi sitten pojan kanssa hehkutella vierailutunnilla.

No jos ei nyt kuitenkaan, sanotaan nyt kumminkin niin että kaikki mainitut ovat perehtyneet asiaan myös paikanpäällä, tietäen miten asia on. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
kompassi
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 7:41 pm

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja kompassi »

Joku ehdotteli, että pitäisi paikanpäällä käydä kompassin kanssa.

Kompassi on käynyt paikalla useasti, ja voin kertoa, että Teemun näkemys
polkuasiassa on oikea. Muuta sinne on vaikea kuvitella.

Mielenkiintoista olisi seurata samankaltaista tarkkaa pohdintaa
itse tapauksesta.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

kompassi kirjoitti:Joku ehdotteli, että pitäisi paikanpäällä käydä kompassin kanssa.

Kompassi on käynyt paikalla useasti, ja voin kertoa, että Teemun näkemys
polkuasiassa on oikea. Muuta sinne on vaikea kuvitella.

Mielenkiintoista olisi seurata samankaltaista tarkkaa pohdintaa
itse tapauksesta.
Juuri noin kompassi, kannatetaan. Hyvä että kompassi on käynyt paikalla, kun saataisiin sinne vielä retuutettua yksi simpanssi niin asia valkenisi hänellekin.

Mutta esimerkiksi teltasta ja siihen tulleiden niin veri kuin muiden jälkien aikajärjestyksestä olisi mielenkiintoista seurata keskustelua, pohjaksi voisi laittaa kaikki etp kuvat teltasta, sopivasti keskustelun kannalta.

Mutta on yksi mutta, ja se on tämä trolli. Ei paljon huvita laitella, voin nähdä ne irvokkaat vääntelyt ja vääristelyt, nuoliviidakon ja typerät puheet, huh. :shock: :shock:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

papillon kirjoitti: .....

No jos ei nyt kuitenkaan, sanotaan nyt kumminkin niin että kaikki mainitut ovat perehtyneet asiaan myös paikanpäällä, tietäen miten asia on. :lol:
En lainkaan ihmettele, jos Hessu ja awa ovat vieläkin siinä omassa käsityksessään, mutta oletin jo papillonin ja Teemun huomanneen, että heidän alkuperäinen käsityksensä oli virheellinen. Mutta ei, papillonin hoksottimet eivät ole edes sitä tasoa, mitä minä oletin. Ne ovat sitäkin heikommat! Valitettavasti! Ja tuollainen vihjailu pitäisi aiheuttaa välittömästi toimia papillonin suhteen. Hyvin rumaa vihjailua. Vai että "sitä voisi sitten pojan kanssa hehkutella vierailutunnilla" tai "iskeä kaaliin". Kaaliin iskemällä isketty käsitys ei siellä pysy. Terve elimistö hylkii sellaista. Taitaa olla sitä Kekkosen mainitsemaa "loiskiehuntaa", kun omat perskarvat ovat kärähtäneet. Niin se on: Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!. Juuri niin on käynyt myös papillonille. Ei edes papillonilla ole erityisoikeutta ilkeämielisten vihjausten esittämiseen.

Tietysti Teemun ottama polun suuntainen kuva on oikea, mutta uhrikuvan sijoittaminen siihen on väärä, se on väärin sijoitettu. Ja se peruskysymys: Miten polku sijoittuu uhrikuvassa? Se on se josta on puhuttu. Minusta ei ole jäänyt epäilystäkään, etteikö polku siinä uhrikuvassa olisi vinosti oikealle. Se on jo faktatieto sille, joka on tutkinut nuo muutamat kuvat tarkoin. Olen pettynyt papillonin ajattelun ja päättelyn tasoon, jos hän ei ole vieläkään sitä huomannut.

papillonilta ovat perskarvat jo kärähtäneet?! :D

:D :D :D
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:

Vai että "sitä voisi sitten pojan kanssa hehkutella vierailutunnilla" tai "iskeä kaaliin". Kaaliin iskemällä isketty käsitys ei siellä pysy. Terve elimistö hylkii sellaista. Taitaa olla sitä Kekkosen mainitsemaa "loiskiehuntaa", kun omat perskarvat ovat kärähtäneet. Niin se on: Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa!. Juuri niin on käynyt myös papillonille. Ei edes papillonilla ole erityisoikeutta ilkeämielisten vihjausten esittämiseen.

Puhut taas kerran paskaa minkä ehdit, en ole nähnyt kenenkään kirjoittaneen kohdallasi " iskeä kaaliin ", vääristelet kuten tapasi on.

Esitä tuo kohta.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti: Olen pettynyt papillonin ajattelun ja päättelyn tasoon, jos hän ei ole vieläkään sitä huomannut.
Otan tuon pelkästään kohteliaisuutena, sillä se taso millä sinä asioita tarkastelet on palannut lapsen tasolle. Ei sillä tasolla täällä ole tarkoituskaan olla. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ja nyt saa olla vähän aikaa tai Trolli-Sariola saavuttaa tavoitteensa. :lol: :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

papillon kirjoitti:Ja nyt saa olla vähän aikaa tai Trolli-Sariola saavuttaa tavoitteensa. :lol: :lol:
Eikö herkkähipiäinen Molli-papillon huomaa, että hän itse käyttää näitä haukkumanimiä, ja muitakin loukkaavia ilmaisuja. Tosin papillon ei vedä vertoja siinä asiassa alkuunkaan Hessu52:lle, joka jatkuvasti ilman seuraamuksia saa käyttää millaista ilmaisua tahansa. Mielestäni papillon tekisi viisaasti, jos tuomitsisi Hessu52:n turhan "hölötyksen". Niin kauan kuin tuollainen sallitaan ja hyväksytään, pysyy ilmapiiri tympeänä ja ahdistuneena. Ei se ole trollaamista, jos on eri mieltä kuin nämä kaksi edellä mainittua herraa.

Tässä voisi ehdottaa, että papillon kävisi esittämässä perustellun ja asiallisen näkemyksensä siitä, mikä on polun suunta uhrikuvassa. Aivan kaikessa ystävyydessä ilmaan loukkaavaa ja räyhäävää sävyä. 8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lässyn lässyn Sariolan trolli.

Se polku on siellä missä pitääkin, eli teemun mallintamassa paikassa, joten trolli Sariola se taas puhuu silkkaa paskaa, eikä ylläpito reagoi mitenkään.

Katsokoon ylläpito vaikkapa noita äänestystuloksia, kuinka se polku porukoiden mielestä oikein menee.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Lässyn lässyn Sariolan trolli.

Se polku on siellä missä pitääkin, eli teemun mallintamassa paikassa, joten trolli Sariola se taas puhuu silkkaa paskaa, eikä ylläpito reagoi mitenkään.

Katsokoon ylläpito vaikkapa noita äänestystuloksia, kuinka se polku porukoiden mielestä oikein menee.
Kun Hessu on tuota mieltä, niin siitä voi päätellä, että se kanta on se väärä! 8)
Oikean suunnan havaitseminen vaatii jonkun verran kapasiteettia! 8)
Odotellaan rauhassa miten kansa äänestää! 8)
Hessulta ovat jo perskarvat kärähtäneet, ja nyt taitaa tulla kuuma jo muutenkin - umpiperässä ollaan eikä pakotietä löydy mistään. Hessu häviää! :D :D :D
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

papillon kirjoitti: .....
Kompassi kirjoitti: Kompassi on käynyt paikalla useasti, ja voin kertoa, että Teemun näkemys
polkuasiassa on oikea. Muuta sinne on vaikea kuvitella.

Mielenkiintoista olisi seurata samankaltaista tarkkaa pohdintaa
itse tapauksesta.
papillon kirjoitti: .....
Juuri noin kompassi, kannatetaan. Hyvä että kompassi on käynyt paikalla, kun saataisiin sinne vielä retuutettua yksi simpanssi niin asia valkenisi hänellekin.

Mutta esimerkiksi teltasta ja siihen tulleiden niin veri kuin muiden jälkien aikajärjestyksestä olisi mielenkiintoista seurata keskustelua, pohjaksi voisi laittaa kaikki etp kuvat teltasta, sopivasti keskustelun kannalta.

Mutta on yksi mutta, ja se on tämä trolli. Ei paljon huvita laitella, voin nähdä ne irvokkaat vääntelyt ja vääristelyt, nuoliviidakon ja typerät puheet, huh. :shock: :shock:

KOMMENTTIA EDELLISEEN:

Hyvä, että Kompassi on käynyt paikalla, mutta hänen arvionsa polun suunnasta uhrikuvassa on kuitenkin väärä, yhtälailla kuin papillonin, Teemun, Hessun ja awan.

papillon: "kun saataisiin sinne vielä retuutettua yksi simpanssi"

Tuohon minä voin todeta, että simpanssi saattaisi simpanssinaivoineen kyllä muuttaakin mielensä, varsinkin jos lupaa sille banaanin palkaksi, mutta järkimies ei muuta mielipidettään. Minä henkilökohtaisesti olen täysin varma siitä, että Kompassi, Teemu ja kumppanit ovat tässä asiassa väärässä. Teemun kuvan ja uhrikuvan kuvaussuuntien erokin on laskettavissa kuvista kohtuullisella tarkkuudella ja se on noin 13 astetta. Uhrikuva on otettu 13 astetta enemmän vasemmalle kuin on polun suunta. Tuosta arviosta se heittää korkeintaan 2 astetta puoleen tai toiseen. Se on fakta.

Keskusteluun teltan verijäljistä en aio puuttua. Sitä on turha pelätä. Niitä on tutkinut KRP:n oma veritutkimusryhmä ja muistan hyvin Anja Yttin lausunnon oikeudessa. Se riittää minulle. Minä en varmaan pysty panemaan paremmaksi kuin veritutkimusryhmän johtaja Ytti. Olen yleensä laistanut tämän osion ennenkin. Toiset saavat kyllä keskustella siitä mielin määrin.

Jos on samaa mieltä papillonin kanssa, on se hyvä. Mutta jos on eri mieltä papillonin kanssa, niin on se trollaamista. Näin tulkitsee papillon. Jos määritellään noin, on puheeni trollaamista. Mutta tuollainen on väärä peruste. papillonin oma esitystapa sensijaan on sivistymätöntä ja loukkaavaa! Hän mm. nimittelee miten milloinkin, mutta itse on sitten kuitenkin herkkähipiäinen kuin naiset. Pitäisikö ryhtyä nimittämään neiti papilloniksi? No, sellainen ei yleensä kuulu minun tapoihini. 8)
Vastaa Viestiin