BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Hommaa papillon oma ote, piste.
Siis sinulla ei sitä olekaan esittää?

Ainahan voi puhua ja pulista.
Harminpaikka, jos tämänkin väitteesi tuosta Sepin pyörästä täytyy liittää Lautamiesten luetteloon, no eihän se mitään uutta ole, jos et pysty väitteitäsi todeksi osoittamaan. :lol:
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Itse vähän aina epäillyt tuota, että "mitsi" eli MZ olisi pyörä ollut. Enemmän olisin itse kallistunut "issikan" eli IC kannalle. IC piikki malli oli tosi yleinen suomessa, mutta 350 vähän harvinaisempi. Kuitenkin niitäkin löytyi ja kuvista päätellen voisi sekin olla kyseessä.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
papillon
Perry Mason

^ Epäile ja kallistu vaan ihan rauhassa, kunhan tulee oikeaa tietoa joka kumoaa NG n kertomuksen.
Sitä tässä haetaan. :lol:
Että mihin tieton voi luottaa.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siispä hommaile papillon ystäväiseni omat paperit, sillä sinulla on nyt näytön paikka.

Itse kohetelit minua tuossa tovi sitten aivan samalla tavalla, kun kysyin kuvaa teltan narujen solmimisesta, eli sitä saa, mitä tilaa.

Kun taas kerran asettelit kirjoitustani kyseenalaiseksi, limupullosta löytyneen sormenjäljen kohdalla, niin yritäpä etsiä siihenkin vastaus, sillä sellainen on todellakin löytynyt Bodomin todisteista ja sijaitsee nykyjään Tampereella Rikosmuseossa.

*poistetu lautamieskeskustelua*tm
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Siispä hommaile papillon ystäväiseni omat paperit, sillä sinulla on nyt näytön paikka.

Itse kohetelit minua tuossa tovi sitten aivan samalla tavalla, kun kysyin kuvaa teltan narujen solmimisesta, eli sitä saa, mitä tilaa.

Kun taas kerran asettelit kirjoitustani kyseenalaiseksi, limupullosta löytyneen sormenjäljen kohdalla, niin yritäpä etsiä siihenkin vastaus, sillä sellainen on todellakin löytynyt Bodomin todisteista ja sijaitsee nykyjään Tampereella Rikosmuseossa.
Haha Hessu, sinä se olet mainostanut että NG puhuu paskaa Palon kirjassa Sepin pyörästä.

Olen tuonut ne dokumentit mitä olen löytänyt, ne tukevat NG tä.
Hommaa sinä mitä hommaat, jotta pystyt todistamaan väitteesi.

Olen taatusti tuonut kuvia ja dokumentteja tälle palstalle siinä missä sinäkin. Sitten kun olet tuonut samanverran, ala rutista joistain teltan naruista.

Sinä taisit väittää että se pullo on olemassa, sitä toivoin nähtäville.

Tampereen vakoilumuseossa - Ei Rikosmuseossa, pikku Hessu - on kuvassa olevat sormenjäljet , ei mitään pulloa.

Nekin kuvasin viime syksynä, vastoin paikan nimeomaista kieltoa.

Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Onhan tämä kivaakin välillä. :shock: :o :lol:
Baretta
Hetty Wainthropp

Tähän punakynäketjuun haluan tehdä vähän omaa tulkintaa liittyen pyöriin. Kuten alusta asti, olen edelleenkin vakuuttunut että murha-ase ja ehkäpä muutakin kamaa oli kätkettynä pyörään tai pyöriin.
Kätkentä on todennäköisesti ollut osa lavastusta, ts. murhaajalle on saattanut olla aivan sama löydetäänkö kamoja vai ei. Sattumalta tutkinnan yhteydessä edelleen oletan ettei pyöriin ole kajottu kuin pelkästään päällisin puolin ja kamat ovat siirtyneet pyörien mukana pois murhapaikalta. Kuka sitten on ottanut kamat pois pyörän kätköstä? Villi veikkaukseni on että murhaaja on sen jälkikäteen tehnyt ja tavarat myöskin lopullisesti hävittänyt.
Uskon että hävinneet kamat olisivat aikanaan löytyneet mikäli ne olisi kätketty lähimaastoon (kuten kengät) tai järveen.
Mielestäni pyörä kätköpaikkana sopii, oli murhaaja kuka tahansa.
Vaihtoehto tälle teorialleni mielestäni on ainoastaan se että murhaaja on kuljettanut ryöstösaaliin kokonaisuudessaan mukanaan poistuessaan rikospaikalta, tätä mahdollisuutta en pidä, ainakaan vielä, todennäköisenä.
Hessu52
Watson itse

Käypäsepä Baretta lukemassa "Poikien moottoripyörien" ykkösosiosta ihan sieltä alusta, mitä olen ollut silloin joskus mieltä, eli pääset sinne, kun avaat "Foorumin päävalikon" ja siellä "suljettujen kirjoitusten osaston" ja valitset sitten "Poikien moottoripyörät 1", jonka olen alustanut joskus 2007 keväällä.

Kerropa mitä mieltä olet?
Baretta
Hetty Wainthropp

Hessu52 kirjoitti:Käypäsepä Baretta lukemassa "Poikien moottoripyörien" ykkösosiosta ihan sieltä alusta, mitä olen ollut silloin joskus mieltä, eli pääset sinne, kun avaat "Foorumin päävalikon" ja siellä "suljettujen kirjoitusten osaston" ja valitset sitten "Poikien moottoripyörät 1", jonka olen alustanut joskus 2007 keväällä.

Kerropa mitä mieltä olet?
Minäpä käypäsen ajan kanssa kattomassa ketjun läpi.
peltirumpu
Adrian Monk

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Jostakin muistelen lukeneeni, että Nissen motarissa olisi ollut verta ja jälkiä kaatumisesta. Ilmeisesti nämä ovat paikalle saapuneiden havaintoja tai sitten vain jonkun keksimää potaskaa. Tietääkö kukaan asian oikeaa laitaa?
papillon
Perry Mason

peltirumpu kirjoitti:Jostakin muistelen lukeneeni, että Nissen motarissa olisi ollut verta ja jälkiä kaatumisesta. Ilmeisesti nämä ovat paikalle saapuneiden havaintoja tai sitten vain jonkun keksimää potaskaa. Tietääkö kukaan asian oikeaa laitaa?
No ei siitä sen kummempaa tietoa ole kuin tämä Rantasen Pekan kuulustelussa kertoma.

Lähde krp/etp.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse

Tietääkseni Gussen prätkässä ei ollut vikoja, sillä Gussen faija ja naapuri hakivat maanantaina ajamalla motukan pois Leppävaaran poliisiasemalta, joten ei se kait rikki ole ollut, veressä saattanut olla ja se on voinut tuottaa Gustafssonille tajuttomuustilanteen yllättäen sairaalassa, hänen vanhempiensa vieraillessa tiistaina siellä?

Sepon prätkästä puuttuu eräässä kuvassa etulokasuoja, joka on mielestäni ollut paikallaan siinä Lokan ja minun muistamassa kuvassa, jossa pyörä on koivun vieressä, mutta puun eteläisemmällä puolella, kun se joissain mm. Sariolan piirustuksissa on laitettu puun pohjoispuolelle.

Näin ei nähdäakseni ole, mutta tuo lokasuojan puuttuminen askarruttaa, onko se tarkoituksellisesti irroitettu, eli onko siinä ollut jotain jälkiä, joista poliisi on ollut kiinnostunut?

Jos on, niin mitä jälkiä?

Jos siellä on illalla onnettomuus tapahtunut ja sanotaan vaikka että se onkin ollut Seppo, joka on törmäillyt, niin asetelmahan muuttuisi oleellisesti, eli onko tästä ollut aiemmin mitään spekulointeja?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Rantasen haastattelussa on monta muutakin kiintoisaa tietoa, poiketen lintupoikien näkemään tilanteeseen teltalla.

Rantanen kertoi teltan päällä pötköttelevästä Gustafssonista (lintupojat ei tätä nähneet), jonka vaatteet ei olleet vereentyneet ja, ettå tätä kuolonkielissä ollutta herätellään läpsimällä poskille. Rantanen kertoi katsoneensa Gustafssonia noin metrin päästä.

Mitähän poliisit ovat edessään nähneet, kun Gustafssonia ovat poskille läpsineet?

Juovuksissa olleen junnun vai henkitoreissaan olleen nuorukaisen?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
peltirumpu
Adrian Monk

Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Kiitti jälleen kerran papi.

Tuossa kuulustelussa on tosiaan muutama mielenkiintoinen seikka. Awa ehtikin jo mainita Nissen vaatteiden verettömyydestä ja toinen mielenkiintoinen seikka on tuo Irmelin esiin vetäminen teltasta. Tähän saakka olen ollut siinä luulossa, että lähes alastomasta Irmelistä tehtiin havaintoja teltan päältä jo ennen kuin poliisit tulivat paikalle. Mikä lienee totuus?

Rantanen siis yhdisti motarin veritahrat ja Nissen vammat toisiinsa ja oletti hänen kaatuneen motarilla? Tämä on mielenkiintoista, koska muistelen erään toisenkin henkilön tehneen samanlaisia päätelmiä. Olisiko Nisse kuitenkin käynyt pyörällä jossakin? Kaatuiko tuolla reisulla vai syntyivätkö motarin veritahrat jo aiemmin saaduista vammoista? Nissen kuulusteluissa Nisse kiisti mielestäni epätavallisen voimakkaasta moottoripyörillä ajon ja ainakin minua se jo silloin hämmästytti sen kaiken muun muistamattomuuden ja epävarmuuden keskellä.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

papillon kirjoitti:No ei siitä sen kummempaa tietoa ole kuin tämä Rantasen Pekan kuulustelussa kertoma.

Lähde krp/etp.
Tuo Rantasen selostus on ilmeisen keksittyä tarinaa.
Asian voi päätellä jo ennen kertomuksensa loppua.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Lukittu