Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
RockOla69
Nikke Knatterton

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

No, juuri näin Awa ja Hessu52!

Yritän nyt tässä vain dokumentoida isäni muistoja ja osittain myös mieleipiteitä. On vain toisaalta kumma juttu, että faijani - vanha kyynikko, ei suostu näkemään NG:a syyllisenä. Faija on myös ollut viranomainen, kuten Markku Tuomiset ja muut, mutta sympatioita ei heille häneltä heru, vaikka äijä on ollut esivallalle loijaali koko aikuisikänsä. Hmm...merkillistä "yksityisajattelua"

Mitä isäukko tietää ja mitä hän ei halua kertoa? Allekirjoittaneellekin vain hymähtelee piipunpolttonsa lomassa että "Hmmyy...kaikenlaista sitä silloin olikin...Hmmyyyy" :roll:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sanonpa, etteivät vaihtoehtosi pidä paikkaansa, rokkari, meinaan niiden kamojen löytymisestä !!!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Minä nyt alan huudella vieraisiin pöytiin ilman, että muistan edes ihan kaikkia perus detaleja asiasta -
Hessu52 kirjoitti:Jaa, että kamoja vaikea kätkeä?

No ei minun mielestäni.

Kamat kassiin ja kassi narulla kiinni ja reipas parinkymmenen metrin kiskaisu, jolloin kamat ovat järvessä piilossa.
Eikös siellä ollut jotain kelluvaakin kateissa, eli esim. vaatekappaleita jne...
Jos ne kaikki oltaisiin heitetty järveen yhtenä pakettina, niin ne oltaisiin jo löydetty.
Uppoavat tavarat kannattaisi heitellä mahdollisimman sikinsokin niin pitkälle, kuin ikinä jaksaa, eikä yhtenä nyyttinä. Eli tuon teorian yhdestä isosta kassista voi ainakin minun mielestä unohtaa...
Sitäpaitsi, eikös noi UudJp:n porukat tulleet vasta surmia seuraavana päivänä, eli vasta maanantaina.

Ei kamojen hävitys olisi Gustafssonille ollut mikään ihmetemppu, ei lähellekään.
Eikös G. ollut sairaalassa vielä seuraavana päivänä, eli paikat on perattu melkoisen tarkkaan ennen hänen mahdollista uutta paikalla vierailua.
Se naaraus ja ja muu rekvisiitta, jossa poliisit "uittavat veneen perässä varpaitaan", oli sen ajan vehkeille ihan turhaa työtä, jonka poliisitkin hyvin tiesivät, siksi tuollainen lomaileva asenne.
Mutta olisi sieltä tuollainen veikkailemasi isompi nyytti löytynyt.

-Kiitos ja anteeksi.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
RockOla69
Nikke Knatterton

No, rokkikin menee ja R&B, mutta enemmän olen blues- ja jazzmieheiä. Instrumenttina klarinetti ja rummut, no se siitä! 8)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Ihan kiintoisaa kultavaa tuo on, mutta nuo slangisanat syö usottavuutta. ja sekavaa hörinää vielä kaiken päälle.

Ei sinulla RockOla69 taida olla mitään kerrottavaa - harmi. Näitä on nähty - ja paljon.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
RockOla69
Nikke Knatterton

Käsittäkseni awa tekstini on ollut aivan loogista ja johdonmukaista. Mitä slangisanoista et ymmärtänyt? (onneksi Hessu52 puhuu kirjakieltä)

Millä tavalla mielestäsi nimimerkki awa olen sekaisin? Voisitko tarkentaa niitä kohtia, joissa olen desorientoitunut?

Taitaa sitten osaltani jäädä tämäkin keskustelu sitten tähän. Olen syvästi pahoillani, että olen sekavuustiloissani kirjoitellut tälle foorumille. Täytynee jatkaa passiivista seurantaa edelleen.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

RockOla69 kirjoitti:Käsittäkseni awa tekstini on ollut aivan loogista ja johdonmukaista. Mitä slangisanoista et ymmärtänyt? (onneksi Hessu52 puhuu kirjakieltä)

Millä tavalla mielestäsi nimimerkki awa olen sekaisin? Voisitko tarkentaa niitä kohtia, joissa olen desorientoitunut?

Taitaa sitten osaltani jäädä tämäkin keskustelu sitten tähän. Olen syvästi pahoillani, että olen sekavuustiloissani kirjoitellut tälle foorumille. Täytynee jatkaa passiivista seurantaa edelleen.

RockOla, olen seurannut (ja joskus osallistunutkin) Bodomkeskusteluihin vuosikausia ja ilostuin todella, kun kirjoitit asialliset ja kiinnostavat viestisi tänne. Älä missään nimessä anna itseäsi pelotella pois täältä.

Olisi kiva kuulla lisääkin isäsi kertomista jutuista.

Minäkin olen sitä mieltä, että kadonneet tavarat on kuljetettu pois murhaniemestä joko veneellä (eikä niitä tavaroita olla välttämättä järveenkään heitetty) tai sitten autolla. Esimerkiksi siitä kohtaa, mistä poikien kengät löytyivät.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

skoone kirjoitti:RockOla, olen seurannut (ja joskus osallistunutkin) Bodomkeskusteluihin vuosikausia ja ilostuin todella, kun kirjoitit asialliset ja kiinnostavat viestisi tänne. Älä missään nimessä anna itseäsi pelotella pois täältä.

Olisi kiva kuulla lisääkin isäsi kertomista jutuista.
Juuri näin, olen skoonen kanssa täysin samaa mieltä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
RockOla69
Nikke Knatterton

Niin. Kiitokset "skoonelle" tuesta. Mielelläänhän tänne kirjoittelisi ajatuksistaan ja ennenkaikkea jopa joistain "tiedonmurusista" jos ei heti saisi paskaa niskaansa. Olisi todella hyödyllistä jakaa tietoa ja omia mielipiteitä ihmisten kanssa, jotka jollain tasolla ovat "omistautuneet" tälle Bodomin mysteerille ja haluaisivat saada totuuden selville.

Tiesin toki jo 80-luvulla että Bodomilla on tapahtunut verityö, mutta vasta Nils Gustafssonin pidätyksen jälkeen aloin "puoliaktiivisesti" seuraamaan tapahtunutta. Olen perehtynyt mielestäni tarkasti kuulustelupöytäkirjoihin, aikalaishavaintoihin, olosuhteisiin yms. Olisiko se vain vaisto, joka sanoo että "joku nyt ei vain täsmää"

Sattumalta otettiin isäukon kanssa puheeksi tämä Bodomin tapauksen, kun NG oli pidätetty. Faija sanoi heti, että "ei missään tapauksessa ole oikea mies nyt kiinni jumalauta!" Kysyin tässä hiljattain, että miten niin? No, siksi kuulemma, että kaikki on liian "täydellistä", mitään konkreettista ei Bodomjärven rannoilta löytynyt ja kuten faija sanoi, koko järven alue "kammattiin" tosi tarkasti.

Jos NG on syyllinen, on hänen täytynyt ehdottomasti viedä kadonneet tavarat pois jo yön aikana, tai sitten jotkut uteliaasta yleisöstä on ne evakuoinut. Tämän jälkeen (kun kengät on piilotettu), on hänen vielä viinapäissään(krapulassa) täytynyt miettiä kenkienpiilotusreittinsä niin, että kukaan ei häntä havainnoi, hävittää vereentyneet vaatteensa jonnekin, asettua makuulle kärpästen syötäväksi tuntikausiksi etc. Ei hemmetti, ei tämä vaan voi olla näin? Tai jos on, niin sitten nostan hattua ja kumarran syvään - loistosuoritus! :idea:
Hessu52
Watson itse

Sori RockOla jos loukkasin tuolla "rokkari" sanalla, mutta kun on itsekin skulannut bändeissä ja vetänyt niin rokkia, kuten R&B:tä, kuten kaikkeamahdollista musaa siltä välitä, vaikka noihana ovat toisiaan aika liki, niin se vaan on tuo rokki jäänyt päällimmäiseksi, eli itsekin dikkaan rokkia.

Mutta asiaan, eli kamojen jemmaamiseen.

Ei sieltä ole noussut mitään pintaan, sillä jos surmaaja on käärinyt kaiken "arvotavaran" , sekä Tuulikin pyyhkeen ja uimapuvun ja Sepin nahkarotsin, puukon, pihdit, kellot ja tappotyössä kaytetyn kiven painoksi kassiin, kassista vain vetoketju kiinni, ja se rivakka viskaisu Bodominjärveen, niin mihin se kassi sieltä on voinut nousta?

Tuollainen likomärkä nahkatakki on jo yksinään pitänyt kassin veden alla ja jos siihen lisätään surmatyössä käytetty astalo, niin vaikka välillä olisi myrskynnyt kovempaakin, olisi järvi kätkenyt salaisuutensa.

Tutkimusten mukaan paikalla, jonne kamat on saatettu heittää, on veden syvyys,
2-3 m. joten talvien jäätkään eivät ole ylettäneet sinne.

Ainoastaan sedimenttikerros peittää kamat.

Siellä ne saatttavat olla kuin herran kukkarossa, vai mitä?
RockOla69
Nikke Knatterton

Ja vielä lisäisin, että me kaikki päästäisiin paljon helpommalla, jos vaikka Sepin nahkarotsi, Nissen kellot, veriset kuteet, lompakot, kadonneet laukut olisi vaikka jätetty samaan paikkaan kuin poikien kengät. Juttu olisi näin paljon selvempää "pässinlihaa" ja "case is closed"!

Mutta kun näitä tavaroita EI ole löytynyt mistään, miksi?
RockOla69
Nikke Knatterton

Hessu52 kirjoitti:Sori RockOla jos loukkasin tuolla "rokkari" sanalla, mutta kun on itsekin skulannut bändeissä ja vetänyt niin rokkia, kuten R&B:tä, kuten kaikkeamahdollista musaa siltä välitä, vaikka noihana ovat toisiaan aika liki, niin se vaan on tuo rokki jäänyt päällimmäiseksi, eli itsekin dikkaan rokkia.

Mutta asiaan, eli kamojen jemmaamiseen.

Ei sieltä ole noussut mitään pintaan, sillä jos surmaaja on käärinyt kaiken "arvotavaran" , sekä Tuulikin pyyhkeen ja uimapuvun ja Sepin nahkarotsin, puukon, pihdit, kellot ja tappotyössä kaytetyn kiven painoksi kassiin, kassista vain vetoketju kiinni, ja se rivakka viskaisu Bodominjärveen, niin mihin se kassi sieltä on voinut nousta?

Tuollainen likomärkä nahkatakki on jo yksinään pitänyt kassin veden alla ja jos siihen lisätään surmatyössä käytetty astalo, niin vaikka välillä olisi myrskynnyt kovempaakin, olisi järvi kätkenyt salaisuutensa.

Tutkimusten mukaan paikalla, jonne kamat on saatettu heittää, on veden syvyys,
2-3 m. joten talvien jäätkään eivät ole ylettäneet sinne.

Ainoastaan sedimenttikerros peittää kamat.

Siellä ne saatttavat olla kuin herran kukkarossa, vai mitä?
Hyvä huomio 'hessu, mutta aikamoinen "viskaus" taitaa olla kyseessä, jos kassi on heitetty rannalta. Sori vaan Rautavaaran Tapsa ja kumppanit, löysitte just voittajanne! :D
Hessu52
Watson itse

Ei niinkään kummoinen suoritus, sillä tuo on kokeiltu ja ihan mahdolliseksi havaittu.

Kuinka pitkälle luulisit kassin lentävä, jonka paino on noin 4-5 kg, kun miesten kuula, on siinä 7 kg.

Kuulassa ei ole sankoja, kuten on kassissa, joten se antaa lisää voimaa heittoon.

Arvaapa kuinka pitkälle minä vinttasin tuollaisen viiden kilon nyytin, kun kävin kokeilemassa?

No voithan käydä kokeilemassa itsekin, niin saatat yllättyä, tietysti sillä edellytyksellä, että sinulla on sopiva kassi tarkoitukseen ja sinne painoksi jotain sälää.

Sitten lähimmälle urheilukentälle mittanauha mukaan ja viskomaan, mutta ota mukaan kunnon mitta, eikä mitään "viiden metrin timperin" mittaa.

Olisi nimittäin mukavaa, että joku muukin kokeilisi noita juttuja, sillä tuossa tannoin meikäläisestä tehtiin ihan väkisin valehtelijaa, joten jonkun toisenkin kokeiltua, jutuista tulisi uskottavampia.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

RockOla kirjoitti: ..... Jos NG on syyllinen, on hänen täytynyt ehdottomasti viedä kadonneet tavarat pois jo yön aikana, tai sitten jotkut uteliaasta yleisöstä on ne evakuoinut. Tämän jälkeen (kun kengät on piilotettu), on hänen vielä viinapäissään(krapulassa) täytynyt miettiä kenkienpiilotusreittinsä niin, että kukaan ei häntä havainnoi, hävittää vereentyneet vaatteensa jonnekin, asettua makuulle kärpästen syötäväksi tuntikausiksi etc. Ei hemmetti, ei tämä vaan voi olla näin? Tai jos on, niin sitten nostan hattua ja kumarran syvään - loistosuoritus! .....
Minä olen päätynyt samaan tulokseen ja samoilla perusteluilla. Mielestäni tuollainen tehtävä olisi ollut NG:lle liian vaativa. Hän oli vain 18-vuotias nuorukainen, jolla oli hieno moottoripyörä, ja vakinainen työpaikka. Ei mikään hypnoosin tuntija, tai huipputaitava jälkien hävittäjä. Vaikuttaa tosiaan siltä, että tässä rikoksessa on ollut "eräänlaista ammattitaitoa" mukana. Joku on ollut hyvin taitava, ja se joku ei taida olla Gustafsson. Vaikuttaa siltä, että se on liikaa vaadittu Gustafssonilta. Hän ei olisi tuollaiseen kyennyt. Tietysti tämäkin on vain mielipide, mutta pitkällisen pohdiskelun tulos kuitenkin.

Vai on RockOlan isäkin samaa mieltä. Samaan johtopäätökseen olivat tulleet BODOMIN MYSTEERION kirjoittajat ja Espoon käräjäoikeus. Myös tavaroiden hävittämisestä olen samaa mieltä - tuskin heitetty järveen. Todennäköisemmin haudattu maahan jossain vähän kauempana tai viety hyvinkin kauas pois ja hävitetty. Pidän epävarmana sekä järveen heittämistä, että puuhun piilottamista. Molemmissa tapauksissa löytämisen vaara olisi suurempi. No, arveluita nämä ovat. Totuutta ei tunneta.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Itse en usko kamojen olevan järvessä, mutta jos kassinheittoa halutaan spekuloida, niin käsittääkseni tuollainen kassi, mahdollisesti vetoketjulla suljettuna, saattaa kellua pinnalla aina pitkäänkin. Lisäksi tuolloin oli tyyni eli aallotkaan eivät sitä olisi takaisin rantaan tuoneet.
Vastaa Viestiin