MotiivitOn kirjoitti:"lähteet kuuluu ilmoittaa"... tämä mikään väitöskirja ole vaan keskustelupalsta! Täällä mitään "kuulu" ilmoittaa.
Juu, ei kai keskustelua ole mitenkään rajoitettu, kerro toki lisää.markja kirjoitti:Ahaa. Keskustellaan sitten siitä, että Stalin oli alieni Siriuksesta, kun kerran lähteitä ei tarvitse ilmoittaa. Sopiiko? Vai?
On eri asia, kiinnostaako lukion äidinkielen kurssiin pohjautuvilla väittelyknopeilla brassailu, vai eikö niitä ymmärtäisi.markja kirjoitti:Eli et ymmärrä pätevää väittelyä ja argumenttivirheitä? Selvä. Omapa on häpeäsi.
Sinä et kyllä elä minun kanssani samassa todellisuudessa. Kuvittelet mm. pystyväsi laskemaan omalla lukion lyhyellä matematiikallasi puolustusvoimillemme täysin uuden ja toimivan strategian. Se ei ole realistista. Vaikka hyppäisitkin aina välillä puhelinkoppiin vaihtamaan kalsarit housujen päälle, et silti pystyisi tuohon.markja kirjoitti:Meillä on kuule kaikilla ihan sama todellisuus. Sinä et vaan tajua logiikkaa.
Ei, nyt et aivan ymmärrä. Toiset puhuu asiaa ja toiset ei. Sillä kuka puhuu on hyvin suuri merkitys. Esimerkiksi sillä, että sinä sanot minua idiootiksi, ei ole mitään merkitystä, vaikka sinulla olisi väitteellesi mitkä perusteet, silti sinun sanomanasi se ei merkkaa mitään. Olen pahoillani.markja kirjoitti:Argumentum ad auctoritatem. Sillä, kuka sanoo, ei ole missään asiassa mitään merkitystä. Olet idiootti.
Joo nimenomaan. Hoh-hoijaa.markja kirjoitti:Eli siis puhut paskaa ja keksit koko jutun päästäsi. Just. Hohhoijaa.
Moi moi mielikuvitusmaailmasi kanssa. Hauskaa varmaan olla maailmanvaltias.markja kirjoitti:Ei, vaan keksit koko jutun päästäsi. Kirjoituksesi oli täynnä epäjohdonmukaisuuksia ja asiavirheitä, jotka osoitin. Heihei humpuukisi kanssa.
Tutkajärjestelmällä on suurempi merkitys kuin ohjuksen kantamalla. Jos oikeasti ymmärtäisit jotain ilmapuolustuksesta, olisit tuonut esiin jo monta kertaa tutkajärjestelmät. Tieto ilman ymmärtämystä on lähes arvotonta. Se ei ole ymmärtämistä, että lukee kirjasta jonkin tiedon.markja kirjoitti:Et siis osaa edes lukea, mitä kirjoitin, tai ymmärrä yhtään, mitä kirjoitin tuossa. Et siis tajua, että it-ohjuksella, jonka kantama on muutamia kymmeniä kilometrejä, ei voida torjua yhtään mitään Suomen Lapissa jostain Murmanskista saakka. Näitä ohjuksia pitäisi laittaa patteristokaupalla pitkin Lappia, jotta niillä voisi torjua NATOn pommikoneita siellä. Et ole pihalla, vaan puhut vain paskaa.
Sinä puhuit siitä, joten ole hyvä ja ammu sinä itsesi. SA-2 voidaan siirtää tunneissa ampumakuntoon seuraten melko lähellä hyökkäyksen etulinjaa. SA-5 siirtäminen vie kauemmin, mutta tälläkin hetkellä Venäjältä kyetään ampumaan SA-5 nykyversio Suomen ilmatilaan, vaikka ohjusten laukaisupaikat ovat siirtyneet kauemmas itään.markja kirjoitti:Ei vittu, ammu ittes idiootti. Juuri oli puhe siitä, että NL olisi tuonut oman ilmapuolustuksensa väkivalloin Suomen Lappiin. Näin sen pitäisi tehdä, koska kantama ei riitä muuten Suomen Lapin ilmatilaan. SA-5 kantama riittää, mutta se on kiinteä järjestelmä eikä sitä siirretä Lappiin sen miehityksen jälkeen mitenkään järkevässä ajassa. Olet idiootti ja satuilet epäloogisia satujasi tänne foorumille.
Noh... alas ampumisesta voidaan toki olla montaa mieltä...niin kuin minun puheistani. Saat toki pitää niitä valheina. Ei haittaa minua. Varmasti jo riittävällä tasolla todistit ymmärtämyksesi kylmänsodan asevoimista ja etenkin ilmantorjuntajärjestelmistä.markja kirjoitti:Eli et vastaa taaskaan asiaan mitään. Et tietenkään, koska keksit satuja päästäsi ja selittelet niitä täällä leikkien jotain sotilasasiantuntijaa, siitäkin huolimatta, että olen jo valheesi ampunut alas.
Olen eri mieltä.markja kirjoitti:Tunteja, KUN kaikki oli siirretty uuteen paikkaan. Ei koko hommassa, vaan pelkästään taistelukuntoon saattamisessa. Mitkä järjestelmät ovat nopeita? No? Eipä kuulu vastausta taaskaan. Vittu mikä pelle olet.
Haluatko kuulla esimerkin järjestelmästä, jonka tuliaseman vaihdot ovat ripeitä? Vai haluatko kuulla esimerkin järjestelmästä, joka voidaan ladata nopeasti?
Esimerkiksi kaikille tuttu Grotale omine heikkouksineen pystyy nopeisiin tuliaseman vaihtoihin.
Miksi muuten näitä täytyy tänne selvittää, onko tää joku "you're not worthy..." juttu?
Katsotaan kumpi kaivaa enemmän nippelitietoa, niinkö? Kovin nippelin räplääjä voittakoon?
Niin, miksi SA-5 olisi täytynyt siirtää mihinkään? Olen kysynyt sinulta koko ajan, miksi et vastaa? Itse en ole ollut siirtämässä SA-5 vaan SA-2 ohjuksia.markja kirjoitti:SA-5 oli kiinteä järjestelmä, ei sitä voisi Lappiin siirtää tuosta vaan NATOn pommikoneita ampumaan. Eli et taaskaan tiedä yhtään mitään mistään mitä puhut.
En tajua. Kantama riittää, eikös se ollut jotain 30-50km väliltä? Tutkajärjestelmä varmaan riittää, arvioni olis jotain 200km kantamaa (katsothan kirjastas ja korjaat?) Mikä sitten mättää?markja kirjoitti:Et siis idioottina tajua, että SA-2 kantama ei riittänyt Neuvostoliiton alueelta Suomen Lapin ilmatilaan, jossa väitit sitä olevan tarkoitus käyttää NATOn pommikoneiden alasampumiseen. Just.
Miten nopeasti neukut olisi saaneet Suomen kentät haltuunsa? Kuinka nopeasti kentät olisi saatu korjattua hävittäjäkäyttöön? Miten hävittäjien ja niiden aseistuksen huolto olisi järjestetty?markja kirjoitti:Ihan millä vaan NL:n käyttämillä hävittäjillä. Kentiltä, jotka Suomessa oli ja jotka olisi voitu tehdä nopeasti. Ihan millä aseistuksella mitä NL:n hävittäjillä oli käytössään. Suomella ei ollut mitään tehokasta ilmapuolustusta 60-luvulla. Missä olen väittänyt mitään liittyen Suomen ilmatorjunnan tehokkuuteen tai tehottomuuteen suhteessa hävittäjätorjunta/ohjustorjunta?
Sori, mutta ohjusjärjestelmä olisi huomattavasti nopeampi, kuin hävittäjien tehokas käyttö.
Siis meidän muiden logiikalla, ei sinun.
Sain ilmeisesti väärinkäsityksen sinun käsityksestäsi Suomen kyvyistä ja halusta torjua neukkujen hyökkäys.
Jos tuo oli kysymys, niin olisi suotavaa laittaa kysymysmerkki ilmaisemaan sitä (vittu, mikä pelle olet?)markja kirjoitti:Vittu mikä pelle olet.
Mistäs ne ydinpommit olisivat pudonneet niin nopeasti vuonna -66? Pilvistäkö niitä olisi satanut? Etkö kuunnellut, kun aiemmin kerroin sinulle Jenkkien tavasta varastoida brittein saarille neukkujen ulottumattomiin osan pommeistaan.markja kirjoitti:Kuulehan, juntti, parin päivän kuluttua 3. MS alkamisesta ydinpommit olisivat jo pudonneet, eikä kummallakaan osapuolella olisi sanottavaa määrää pommikoneita ja strategisia pommeja jäljellä.
No mutta sepäs olikin poikkeuksellisen hyvä perustelu sinulta.markja kirjoitti:Koko ajan olen sinun epäloogisuuttasi ja asiavirheitäsi osoittanut, muttet tajua niitä, koska olet idiootti.
Miten? Selitä kuinka NL pystyy nukettamaan mitä tahtoo missä tahtoo, mutta Jenkkien koneet olisi joutuneet Neukkuhävittäjien torjumaksi jo Lapissa...markja kirjoitti:NL olisi nukettanut Norjassa olevat tukikohdat ja kentät paskaksi, samoin asevarastot. Maihinnousu- ja ilmajoukot olisivat ehkä ottaneet tärkeimmät alueet haltuunsa. Endgame.
Loogista, Markja-loogista.
Ai niinkö. Sinä noin vain päätit, että muiden skenaariot eivät pidä paikkaansa.markja kirjoitti:Joojoo, tietysti maainvaasio voisi tapahtua, mutta se veisi aikaa viikkoja, kuukausiakin jopa, ei sellaiseen ryhdyttäisi suotta. Siinä ajassa, kun maainvaasio olisi ottanut Suomen Lapin, Ruotsin pohjoisosat ja Norjan haltuun, olisi joka tapauksessa ydinsodassa Neukkujen laivasto pistetty pohjaan jo. Voidaan toki pohtia erilaisia skenaarioita siitä, missä tapauksissa neukkujen olisi kannattavaa ottaa Norjan rannikkokin haltuunsa, mutta 3. MS ydinasein ei ole sellainen ja sellaisesta nyt meillä oli puhe.
Olkinukkea tuuttaa ovista ja ikkunoista ja vieläpä ihan mutkalle vääristeltyä sellaista. Missä kohti väitin noin?markja kirjoitti:Koska olet valehteleva idiootti, niin väännän vielä rautalankaa:
- SA-2 järjestelmän kantama oli niin lyhyt, että jos niistä NL loisi puskurin Suomeen NATOn pommikoneita varten, sen pitäisi miehittää koko Lappi ja tuoda noita valtavia määriä sinne sitten. Tämä vie valtavasti aikaa ja vaivaa ja siinä vaiheessa koko 3. MS olisi jo käyty, tai ainakin pommikoneet ammuttu alas. NL ei siis Lappia SA-2 varten miehittäisi, kuten sinä väitit.
En ole väittänyt, että NL vallottaisi Lapin saadakseen sinne ohjuksia. Näytä missä väitin niin!?markja kirjoitti:- SA-5 kantama on pitkä, mutta ne ovat kiinteitä järjestelmiä, eikä niiden siirtäminen Lappiin onnistuisi missään järjellisessä ajassa. Tämä vie valtavasti aikaa ja vaivaa ja siinä vaiheessa koko 3. MS olisi jo käyty, tai ainakin pommikoneet ammuttu alas. NL ei siis Lappia SA-5 varten miehittäisi, kuten sinä väitit, eikä tosin olisi tarvettakaan, koska SA-5 kantama riittäisi NL:n omalta alueeltakin ampumaan pommikoneita alas vaikka jo Lapin ilmatilastakin.
Viimeinen lause on juuri sitä mitä olen koko ajan väittänyt, hauskaa että yrität omia sen omiin nimiisi nyt kun ymmärsit olleesi väärässä.
No todellakin iso ehkä. Melko typerä ajatus.markja kirjoitti:- Tutkia ja torjuntahävittäjiä varten NL voisi Lapin miehittää, jotta saisi puskuria, tosin tämäkin veisi enemmän aikaa kuin koko 3. MS kestäisi. Luultavinta olisi, että NL käyttäisi vain Lapin ilmatilaa ja torjuisi NATO:n pommikoneita siellä omilla hävittäjillään. Mahdollisesti joidenkin keskeisten alueiden (Sodankylä esim.) haltuunotto heti sodan alussa ilmakuljetteisin joukoin tms. voisi onnistua ja sinne kuskattaisiin sitten tutkat ja perustettaisiin lentokenttä NL:n koneille, mutta tämäkin on jo iso "ehkä".
Niin ja Suomi olisi menettänyt itsenäisyytensä Neukuille ja sen kaupan päälle Jenkit olis pommittaneet Suomen paskaksi. Oli oikein kiva huolehtia omasta itsenäisestä puolustuksesta. No ainakin NL olisi saanut mitä haluaa.markja kirjoitti:- NL:n kannalta paras vaihtoehto olisi, että Suomi puolustaisi itse ilmatilaansa ja tarvittaessa ottaisi apua NL:ltä ja vaihtaisi tietoja NL:n kanssa. Juuri näin YYA-sopimuskin saneli ja juuri näin Suomi olisi luultavasti tehnytkin ja tekikin, kun mm. perusti Lapin lennoston 1970-luvulla ja varusti sen hyvillä hävittäjillä. NL olisi ehkä toimittanut lisää koneita ja ilmatorjuntakalustoa kriisin uhatessa. Tällöin NL olisi saanut mitä haluaa, ilman menetyksiä sodassa tms.