Katkeruutta? Mistä? Siitä, että jäivät kiinni rikoksesta? Hyvä vaan jos ovat katkeria ja tajuavat, mikä odottaa, jos uusivat tekonsa.jamppa kirjoitti:Mitäs kaikkiviisas orakkeli olet siitä, mitä tapahtuu kun kaverit tulis sieltä siperiasta takas? katkeruutta yhteiskuntaan ei varmaankaan olisi ollenkaan moisen kohtelun jälkeen?
LOL. Vankiloiden populasta melkoinen määrä on puhtaita sosio/psykopaatteja, etenkin näistä rikostenuusijoista. Siksi he käyttäytyvät kuten käyttäytyvät kuten käyttäytyvät.Joku tuolla jo mainitsi noista vartijoista millaista epäkypsää sakkia osa todellakin on ihan vaan huvikseen vitttuillaan ja hankaloitetaan vankien hommia, sitten ihmetellään vankien huonoa käytöstä.
Mikä helvetin velvollisuus mulla on kustantaa pussistani hirveitä summia rahaa siihen, että kriminaali ei enää jatkossa rötöstelisi? Miksi minun pitäisi maksaa kriminaalille siitä, että tämä ei ryöstäisi minua?!? Kriminaalin pitäisi kustantaa omasta pussistaan minulle ja muille sen, että meidän pitää elättää heidänlaisiaan saastoja, pitää poliiseja ja tuomioistuimia, huolehtia muutenkin monin tavoin omasta turvallisuudestamme...kaikki se olisi tarpeetonta, jos tätä yhteiskunnan kuonaa ei olisi. HE tekevät ne valinnat. HE rikkovat lakia. HE loukkaavat yksilönvapautta. HEIDÄN pitäisi siitä maksaa ja kärsiä, ei meidän.Ite kumminmin näkisin vankeinhoidon tavoitteeena olevan ihmisten sopeuttamisen yhteiskuntaan eikä minään koneistona jonka pääasiallinen tarkoitus on saada asiakkaansa vaan enemmän ja enemmän vihaamaan yhteiskunnan rattaita.
Mielestäni taloudellisesti kirpaisevat korvaukset rötöstentekijöiltä uhreille ja oikeuslaitokselle vaan. Mikäli rahaa ei ole, niin tervemenoa pakkotyöhön tienaamaan, jos ei muuten maistu. Jos silti rötöstelee tai uusii ja vaarantaa jatkuvasti muiden terveyttä, niin siperiaan vaan ihmettelemään...jos et kerran pysty sivistyneen yhteiskunnan kanssa toimimaan niin ole ilman sitten, evvk, ei ole minun ongelmani. Ei todellakaan ole.
Meidän ei pidä nöyrtyä kriminaalien saastojen edessä matelemaan ja pyytelemään, mitä vielä saisi olla ja silitellä päätä. Heidän pitäisi madella ja pyydellä meidän edessämme armoa, sekä vakuuttaa meidät siitä, että he voivat korvata vahinkonsa ja pystyvät elämään kanssamme. Nyt systeemi on siis mennyt täysin päinvastaiseksi, perverssiksi, yhteiskuntaa ja oikeusjärjestelmää tehdään rikollisten ehdoilla, eikä kunniallisten kansalaisten.
Ai kriminaaleja vituttaisi se sitten? Ei kiinnosta minua. Parempi niin, että kriminaaleja saastoja vituttaa kuin niin, että meitä kunniallisia kansalaisia vituttaa.