Virtain Osuuspankin ryöstö Killinkoskella

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Re: (K) Osuuspankki ryöstetty Virroilla

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Solmu kirjoitti:Hesari kirjoittaa:
Poliisin mukaan ryöstäjä sai saaliikseen useita tuhansia euroja rahaa.
Mitään muuta merkittävää uutta tuossa jutussa ei ole, siksi laitan vain tuon yhden lauseen esille.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pank ... 41?ref=rss
^Tuossa sitä vuosipalkkaa jo sitten kertyykin kiinni jäädessä...

Siitä vaan mikodeus suunnittelemaan mestarikeikkaa kommandopipon ja muovikuula-aseen kanssa :lol: :mrgreen: :wink: :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

höh olin jo suunitellut tulevani seuraavaksi volvomarkkaseks ; (
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Tämänpäiväisessä poliisitiedotteessa pyydetään tietoja vanhasta sinisestä henkilöautosta, joka on ollut pysäköitynä lähistöllä:
Virtain Killinkosken perjantain Osuuspankin (osoite: Inkantie 47) pankkiryöstöön liittyen poliisi pyytää havaintoja sinisestä porrasperäisestä tai sedan mallisesta, vanhasta henkilöautosta.

Tutkinnassa on ilmennyt, että ryöstön tekoaikaan n. klo 10.45-10.50 aikaan pankin kiinteistön edessä jonkin verran SIWA:lle päin on ollut pysäköityneenä edellä kuvailtu auto. Autolla on henkilö lähtenyt liikkeelle SIWAN:n suuntaan kohti Virtain keskustaa.

On mahdollista, ettei edellä kuvailtu auto ja sen kuljettaja liity ryöstöön. Poliisi pyytää auton kuljettajaa ilmoittautumaan poliisille. Hänellä saattaa olla havaintoja ryöstön tekijästä.

Poliisi kaipaa edelleen silminnäkijähavaintoja epäillyn liikkeistä ennen tekoa ja sen jälkeen.

Tekijän tuntomerkit ovat seuraavat:

-mieshenkilö

-n.170 cm pitkä

-ikä 30-40 vuotias

-hoikkavartaloinen

-päällään vihertävä toppatakki, missä saattoi olla tummempi huppuosa, jalassa siniset farkut

Tekijä on saattanut olla ennen pankkiin menoa ja sieltä poistumisen jälkeen paljain päin ilman huppua.

Tekijällä saattoi olla kantamuksenaan pääväriltään valkoinen muovipussi.

Havainnoista voi ilmoittaa Pirkanmaan poliisilaitokselle numeroon p.07187 45800 tai 050-68057
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Kuva tekijästä on tuotu julkisuuteen.
Tunnistatko tämän pankkiryöstäjän?
26.03.2009 13:37

Kuva
Mies ryösti käsiaseella uhaten Killinkosken Osuuspankin konttorin.
Kuva: Poliisi

Poliisi on julkistanut valvontakameran kuvan Virtain Killinkoskella viime perjantaina pankin ryöstäneestä miehestä.

Mies ryösti käsiaseella uhaten Killinkosken Osuuspankin konttorin perjantaina kello 10.45-10.50 aikaan.

Tekijällä epäillään olleen käytössä sininen, porrasperäinen, vanhanmallinen henkilöauto.

Auto saattaa olla Mazda 323 (1989-1994 korimalli) -mallinen tai sen tyyppinen.

Tekijän epäillään nousseen tällaiseen autoon pankin edestä ja lähteneen Inkantietä Siwan suuntaan eli Virtain keskustan suuntaan.

Tekijä on saattanut kääntyä kantatie 68:lta Virtain keskustan suuntaan tai Ähtärin suuntaan.

Poliisi pyytää havaintoja tekijästä tai autosta puhelinnumeroon 07187 45800 tai 050-68057.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1668600
"Yöperho on koteloitunut"
Mike Manner
Jessica Fletcher

Onko niin, että tekijällä ei ole hansikkaita tuossa kuvassa? :shock:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
kaarlokoistinen
Alokas

Viesti Kirjoittaja kaarlokoistinen »

Mike Manner
Jessica Fletcher

^Voihan vittu. Mies ei kerennytkään minnekkään Kambodzaan valtavan saaliinsa kanssa viettämään helppoa elämää.
Taas jäi yksi mastermind kiinni ja jäljelle jääneet saa alkaa suunnitella jotain parempaa kuprua.

(Tosiasiassa tuo keikka kyllä kuulostaa lähinnä kaljarahan hankkimiselta ja tekijä on keskittynyt poliisia odotellessaan vetämään itsensä vaan mahdollisimman turvoksiin)
kaarlokoistinen
Alokas

Viesti Kirjoittaja kaarlokoistinen »

Tapauksen tuntien ei oo ollu tarkotuskaan lähtee mihinkään. Mut olipahan pari viikkoo vallan mukavaa :) Ois viel kiva tietää paljon sitä massia sit lopulta on menny.
Mike Manner
Jessica Fletcher

kaarlokoistinen kirjoitti:Tapauksen tuntien ei oo ollu tarkotuskaan lähtee mihinkään.
Toi minun heitto oli nyt lähinnä kuittailua muutamalle kirjoittajalle, jotka mietti tuollaisen keikan kannattavuutta.
Mut olipahan pari viikkoo vallan mukavaa :) Ois viel kiva tietää paljon sitä massia sit lopulta on menny.
Noimpa.
Ja kyllä se kulutettu rahamäärä sitten selviää esitutkinnan lopulla :wink: :mrgreen:
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

on ne ovelia perkeleitä ne poliisit! :)
Mike Manner
Jessica Fletcher

mikodeus kirjoitti:on ne ovelia perkeleitä ne poliisit! :)
On ne! :) Niillä on ne kaikki teletunnistetiedot ja kaikki muut tiedot kun ne tutkii, ja sitten ne hakkaa aina putkalle viedessään (ainakin jos katupoikaa on uskominen).
Mike Manner
Jessica Fletcher

Virtain pankkiryöstäjää epäillään myös kaupparyöstöistä
Maanantai 6.4.2009 klo 13.52

Virroilla pari viikkoa sitten pankin ryöstänyttä miestä epäillään myös kahdesta alkuvuonna tehdystä kaupparyöstöstä.

Miehen epäillään ryöstäneen helmikuussa Keski-Suomessa Petäjävedellä Siwan ja maaliskuussa Satakunnan Pomarkussa Salen.

Poliisin mukaan mies on kuulusteluissa myöntänyt kaikki kolme ryöstöä. Hän on kertonut tekojen johtuneen rahavaikeuksista. Ryöstöt mies teki aseella uhaten. Ase oli starttipistooli, joka muistutti erehdyttävästi oikeaa asetta.

Keski-Suomesta kotoisin oleva 61-vuotias mies otettiin kiinni kotipaikkakunnaltaan torstaina. Hänet vangittiin maanantaina Tampereen käräjäoikeudessa.

STT
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009040 ... 9_uu.shtml
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Menee hieman OT, mutta mielestäni viimeaikoina hyvin usein tuntomerkeissä mainittu ikähaarukka, on heittänytkin aikalailla.
Tässäkin ikähaarukaksi arvioitiin 30-40vuotias... ja olikin sitten 61v.
Ja mites siinä keravan koripallokenttä tapauksessa oli.. tekijää arvioitiin 30-40vuotiaaksi vissiin myös. Ja olikin sitten 17 vai 18v.
"Yöperho on koteloitunut"
Mike Manner
Jessica Fletcher

^No eihän kukaan kuuskymppinen ryöstele pankkeja ja se keravan kolli oli kyllä ihan 30-40v. näköinen... :wink: :)
Lisäksi jos vuoden sisältä ei tule mieleen kuin kaksi tapausta, niin ei tuo hirmu yleistä ole.
Vastaa Viestiin