Mitä puuttuu - mitä voisi olla
Re: Mitä puuttuu - mitä voisi olla
^^ LÄÄKEAINEET. Itselläni puhkesi umpisuoli 1960 luvulla, olisiko ollut 1962 tai 1963. Oli erittäin ankarat kivut vatsassa melko pitkään, eikä voimakkaita kipulääkkeitä annettu ennen leikkausta, että voitiin seurata oireita. Lopulta lääkäri arveli sitä umpisuoleksi, ja leikkasi. Leikkauksen jälkeen annettiin MORFIINIA lääkkeeksi. Tämä paljastui siitä, että pari päivää leikkauksen jälkeen minulta kysyttiin, mitä haluan unilääkkeeksi. Vastasin, että sitä samaa mitä edellisenä yönä, se antaa hyvän olon. Silloin hoitaja sanoi, että ei anneta enää MORFIINIA, vaan täytyy tyytyä nyt tavanomaisiin särkylääkkeisiin.
Siis morfiinia kyllä saattoi lääkäri määrätä jo 1960-luvulla. Sitä tuntui olevan pienissäkin sairaaloissa, kuten minun tapauksessanikin.
Tuolloin oli mahdollista saada lääkärin määräyksellä lääkkeeksi myös "lääkekonjakkia" tai "pirtua". Eräs maalaismies kertoi, että hän oli saanut lääkäriltä lääkemääräykseksi pirtua. Tosin se oli hänen sialleen. Näin sen pullon, ja siinä kiinnitetyssä paperilapussa luki "ULKONAISESTI SIALLE". Totesin tuolle miehelle, että siinä on sanottu osuvasti, mutta taitaa mies käyttää sitä sisäisestikin eikä vain ulkonaisesti. Äitini oli saanut lääkekonjakkia, sitä haettiin apteekista reseptillä. Äiti antoi joskus lusikalla siitä minullekin maistiaisen. Oikein hyvää konjakkia se oli. Äiti kuitenkin kuoli myöhemmin sydäninfarktiin.
Ainakin siinä tilassa, jossa minä olin morfiinia saatuani, saattoi oikein hyvin ajatella, ja muisti toimi "täydellisesti". Olo oli autuaallinen. Ei ihme, että siihenkin joku jää koukkuun. Epäilenpä, että moni lääkärikin on jäänyt. Ei olisi ihme.
Siis morfiinia kyllä saattoi lääkäri määrätä jo 1960-luvulla. Sitä tuntui olevan pienissäkin sairaaloissa, kuten minun tapauksessanikin.
Tuolloin oli mahdollista saada lääkärin määräyksellä lääkkeeksi myös "lääkekonjakkia" tai "pirtua". Eräs maalaismies kertoi, että hän oli saanut lääkäriltä lääkemääräykseksi pirtua. Tosin se oli hänen sialleen. Näin sen pullon, ja siinä kiinnitetyssä paperilapussa luki "ULKONAISESTI SIALLE". Totesin tuolle miehelle, että siinä on sanottu osuvasti, mutta taitaa mies käyttää sitä sisäisestikin eikä vain ulkonaisesti. Äitini oli saanut lääkekonjakkia, sitä haettiin apteekista reseptillä. Äiti antoi joskus lusikalla siitä minullekin maistiaisen. Oikein hyvää konjakkia se oli. Äiti kuitenkin kuoli myöhemmin sydäninfarktiin.
Ainakin siinä tilassa, jossa minä olin morfiinia saatuani, saattoi oikein hyvin ajatella, ja muisti toimi "täydellisesti". Olo oli autuaallinen. Ei ihme, että siihenkin joku jää koukkuun. Epäilenpä, että moni lääkärikin on jäänyt. Ei olisi ihme.
-
papillon
- Perry Mason
No tuohan selittääkin melko hyvin kummalliset juttusi ja vielä kummallisemmat kuvasi.Sariola kirjoitti:
Ainakin siinä tilassa, jossa minä olin morfiinia saatuani, saattoi oikein hyvin ajatella, ja muisti toimi "täydellisesti". Olo oli autuaallinen. Ei ihme, että siihenkin joku jää koukkuun.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
^^Morfiinia ja sen johdannaisia käytetään edelleen laajasti vaikeiden kipujen hoitoon. Heroiinia ei.
Lääkepirtua (spiritus fortis) saivat lääkärit kirjoittaa tietyn määrän itselleen tai muille vielä viime vuosikymmenellä varsin vapaasti. Ei tarvinnut sialle kirjoittaa.
Lääkepirtua (spiritus fortis) saivat lääkärit kirjoittaa tietyn määrän itselleen tai muille vielä viime vuosikymmenellä varsin vapaasti. Ei tarvinnut sialle kirjoittaa.
Sariola, tuo sikavitsi on niin vanha, että se on naurettu jo -70 luvulla puhki, mutta onhan joku sukulaisesi saatanutkin syödä sialle tarkoitettuja lääkkeitä.
Tuo sinun kertomuksesi noista kipulääkkeiden antamattomuudesta ennen leikkausta kuulostaa epäuskottavalta, sillä itseltäni umpilisäkkeen poiston yhteydessä minulle annettiin esilääkityksenä morfiinia, joka poisti kivun ja teki melko rennon olon, varsinkin silloin, kun sairaanhoito-oppilas tuli tekemään minusta "poikaa" jälleen parranajokoneen kanssa, silloin se rentous oli kohdallaan, kun tyttö ujosteli sitä, kun olin ensimmäinen potilas, jolta piti munakarvat poistaa.
No siinä "Kirran" pesuosastolla sitten itse jyystin vanhalla partahöylällä karvat veks ja hyvä tuli.
Aamulla olikin sitten helkutinmoinen kankkunen, liekö morfiinista vai mistä?
Tuo sinun kertomuksesi noista kipulääkkeiden antamattomuudesta ennen leikkausta kuulostaa epäuskottavalta, sillä itseltäni umpilisäkkeen poiston yhteydessä minulle annettiin esilääkityksenä morfiinia, joka poisti kivun ja teki melko rennon olon, varsinkin silloin, kun sairaanhoito-oppilas tuli tekemään minusta "poikaa" jälleen parranajokoneen kanssa, silloin se rentous oli kohdallaan, kun tyttö ujosteli sitä, kun olin ensimmäinen potilas, jolta piti munakarvat poistaa.
No siinä "Kirran" pesuosastolla sitten itse jyystin vanhalla partahöylällä karvat veks ja hyvä tuli.
Aamulla olikin sitten helkutinmoinen kankkunen, liekö morfiinista vai mistä?
Milloin sinut leikattiin? Eetteriä käytettiin nukutuksessa vielä 70-luvulla ja siitä tuli tosi paha olo, kuulemma.Hessu52 kirjoitti:Aamulla olikin sitten helkutinmoinen kankkunen, liekö morfiinista vai mistä?
Sopraano?
Vain karvat ?Hessu52 kirjoitti:...tyttö ujosteli sitä, kun olin ensimmäinen potilas, jolta piti munakarvat poistaa.
Minut nukutettiin eetterillä. Ei tosiaan annettu kipulääkitystä, vaikka minä pyysin, koska ankarat kivut oli alavatsan alueella. Olin ankarien kipujen väsyttämä ja lääkäri makuutettuaan yön yli ankarissa kivuissa, totesi aamulla, että hän epäilee umpisuolta ja haluanko että minut viedään alueen keskussairaalaan leikattavaksi. Sinne oli aika matka ja totesin lääkärille että leikatkaa vain te itse ja heti, ja niin myös tapahtui. Ilmeisesti tein oikean päätöksen, sillä oli viimeiset hetket leikata ja selvitä hengissä. Tiesin vastaavan tapauksen, jossa potilas oli kuollut matkalla keskussairaalaan juuri umpisuolen takia. Tapaus oli minun tiedossani silloin.
Wagner, ymmärrän mitä ajat takaa, mutta en viitsi panna takaisin, ettei sinulta niitä vehkeitä voisi leikata, koska sellaista mikroskooppia ei ole vielä tehty, että niillä sinun vehkeesi näkyisivät, joten jätän sen kirjoittamatta.
En tiedä Mariacka, millä aineella ne nukuttivat silloin 1973, mutta anestesialekuri sanoi, että laske kymmenestä alaspäin ja muistaakseni pääsin johonkin seiskaan, kun taju lähti.
Ne joutuivat laittamaan minut sairaalan käytävälle yöksi, kun jutut olivat niin levottomat, että muut siinä isossa ryhmähuoneessa eivät saaneet nukutuksi pulinaltani.
Siinä huoneessa oli muistaakseni yli 10 ukkoa petipotilaana, joten aromit aamuisin olivat melkoiset.
Olin kuulema myös aina hoitajattaren kulkiessa ohitseni, taputellut heitä ahteriin, joten kait nuo vietit ainakin olivat kunnossa, kuten kaikesta huolimatta vehkeetkin, Wagner.
Pää oli aamulla kuitenkin niin kipeä, kuin olisin vetänyt viikon Helmeilevää omenaviiniä, josta tunnetusti tuli silloin -70 luvula kaamea kanuuna.
Viikon makuuttivat "Kirrassa", ennen kuin potkaisivat pois, joten sellainen reissu se oli.
Nykyään ne ei kait pidä enää viikkoa umpparipotilasta makaamassa tyhjän panttina, vaan potkaisevat ulos, kun pystyy itse käymään kusella?
En tiedä Mariacka, millä aineella ne nukuttivat silloin 1973, mutta anestesialekuri sanoi, että laske kymmenestä alaspäin ja muistaakseni pääsin johonkin seiskaan, kun taju lähti.
Ne joutuivat laittamaan minut sairaalan käytävälle yöksi, kun jutut olivat niin levottomat, että muut siinä isossa ryhmähuoneessa eivät saaneet nukutuksi pulinaltani.
Siinä huoneessa oli muistaakseni yli 10 ukkoa petipotilaana, joten aromit aamuisin olivat melkoiset.
Olin kuulema myös aina hoitajattaren kulkiessa ohitseni, taputellut heitä ahteriin, joten kait nuo vietit ainakin olivat kunnossa, kuten kaikesta huolimatta vehkeetkin, Wagner.
Pää oli aamulla kuitenkin niin kipeä, kuin olisin vetänyt viikon Helmeilevää omenaviiniä, josta tunnetusti tuli silloin -70 luvula kaamea kanuuna.
Viikon makuuttivat "Kirrassa", ennen kuin potkaisivat pois, joten sellainen reissu se oli.
Nykyään ne ei kait pidä enää viikkoa umpparipotilasta makaamassa tyhjän panttina, vaan potkaisevat ulos, kun pystyy itse käymään kusella?
Los sopranos
Et ymmärrä.Hessu52 kirjoitti:Wagner, ymmärrän mitä ajat takaa
Umpisuolihan sinulta piti leikata ?
Kyllä se on muuten umpilisäke, eikä mikään suoli, jos tarkkoja ollaan ja sehän minulta poistettiin, vaikka hieman kornisti tuolla aiemmin kirjoititkin, mutta se siitä.
Olisiko eetteristä tullut se kanuuna, joka minulla aamulla oli, sillä tietääkseni morfiinista ei kanuunaa tule ja sen takia noita huumehörhäjä kaduilla liikkuu, koska siitä tulee "apina selkään", kuten narkkarien on tapana sanoa kun himo käy ylivoimaiseksi.
No en tiedä noista, kun minulle on maistunut vain tuo liemipitoinen, suun kautta nautittava "desifiointi aine" alkomahomali.
Olen itse miettinyt, josko Assmann olisi hoidellut huumebisneksiään Bodomin niemellä, mutta tullut siihen johtopäätökseen, ettei se paikka ole ollut suotuisa huumekaupalle, koska siellä ja sen välittömässä läheisyydessä on tuntunut olevan aina jotain jengiä, jotka olisivat kiinnittäneet huomiota noihin bisneksiin.
Tietysti voisi ajatella sitä kiskan pitäjää, sillä kukaan tuskin olisi epäillyt kioskilla asioivia henkilöitä, jos jonkun pussukan kioskimies olisi kaivanut tiskin alta, mutta kovin on epäuskottava tuokin teoria, sillä kyllä siihen aikaan sana kiersi paremmin, kun lähes kaikki tunsivat toisensa.
Joku olisi aina nähnyt jotain ja kertonut eteenpäin.
Samaten on näiden salaliittoteoriotten kanssa, joku olisi varmasti puhunut ennemmin tai myöhemmin.
Yhtä lailla Assmann olisi voinut hoitaa trokauksensa omalta mökiltään, tai siitä lähimetsästä, jolloin kukaan ei olisi kiinnittänyt asiaan huomiota?
Enpä kuitenkaan oikein usko tuohon huume juttuunkaan, sillä ei huumeiden käyttö silloin ollut sentään niissä mitoissa kuin nykyään.
Olisiko eetteristä tullut se kanuuna, joka minulla aamulla oli, sillä tietääkseni morfiinista ei kanuunaa tule ja sen takia noita huumehörhäjä kaduilla liikkuu, koska siitä tulee "apina selkään", kuten narkkarien on tapana sanoa kun himo käy ylivoimaiseksi.
No en tiedä noista, kun minulle on maistunut vain tuo liemipitoinen, suun kautta nautittava "desifiointi aine" alkomahomali.
Olen itse miettinyt, josko Assmann olisi hoidellut huumebisneksiään Bodomin niemellä, mutta tullut siihen johtopäätökseen, ettei se paikka ole ollut suotuisa huumekaupalle, koska siellä ja sen välittömässä läheisyydessä on tuntunut olevan aina jotain jengiä, jotka olisivat kiinnittäneet huomiota noihin bisneksiin.
Tietysti voisi ajatella sitä kiskan pitäjää, sillä kukaan tuskin olisi epäillyt kioskilla asioivia henkilöitä, jos jonkun pussukan kioskimies olisi kaivanut tiskin alta, mutta kovin on epäuskottava tuokin teoria, sillä kyllä siihen aikaan sana kiersi paremmin, kun lähes kaikki tunsivat toisensa.
Joku olisi aina nähnyt jotain ja kertonut eteenpäin.
Samaten on näiden salaliittoteoriotten kanssa, joku olisi varmasti puhunut ennemmin tai myöhemmin.
Yhtä lailla Assmann olisi voinut hoitaa trokauksensa omalta mökiltään, tai siitä lähimetsästä, jolloin kukaan ei olisi kiinnittänyt asiaan huomiota?
Enpä kuitenkaan oikein usko tuohon huume juttuunkaan, sillä ei huumeiden käyttö silloin ollut sentään niissä mitoissa kuin nykyään.
-
ratkaisija
- Scooby-Doo
Lauluvihko
5 pnä retkellä puudomjärvellä
Sepi ja Nisse kännissä
ylös yöllä 2 aikaa
Sepi oli metskaamassa
tämä on virallinen tulkinta. Vainajista otettiin veren alkoholipitoisuus testit, ja tulos oli nolla. On myös todettu ettei tytöillä ollut kelloa. Siinä tuskin lukee "kännissä", tuskin kyseessä on "kellonaika".
Tekstissä on kirjoitus, lausumisvirhe ja slangia. Lukisiko siinä?
Sepi ja Nisse kränässä
ylös yöllä zailaa
Sepi oli metskaamassa
kränässä-riidoissa
zailaa-tsailaa, tuon ajan suosituin nuorten tanssi tsaili
Sepi ja Nisse kännissä
ylös yöllä 2 aikaa
Sepi oli metskaamassa
tämä on virallinen tulkinta. Vainajista otettiin veren alkoholipitoisuus testit, ja tulos oli nolla. On myös todettu ettei tytöillä ollut kelloa. Siinä tuskin lukee "kännissä", tuskin kyseessä on "kellonaika".
Sepi ja Nisse kränässä
ylös yöllä zailaa
Sepi oli metskaamassa
kränässä-riidoissa
Siis Sepi ja Nisse kränäsivät ja tytöt päättivät pistää tanssiksi keskellä yötä.ratkaisija kirjoitti:Lauluvihko
Sepi ja Nisse kännissä
ylös yöllä 2 aikaa
Sepi oli metskaamassa
Sepi ja Nisse kränässä
ylös yöllä zailaa
Sepi oli metskaamassa
kränässä-riidoissa
-
ratkaisija
- Scooby-Doo
jengi meni tsailaa toiseen leiriin. Sepi ei mennyt, hän oli metskaamassa.
-
papillon
- Perry Mason
Mitä puuttuu, mitä voisi olla? Tekijä puuttuu, ehkä sama kuin sormenjälkien omistaja vaklausmuseossa.
Sori vaan kehno laatu, heijastumista ei oikein päässyt eroon, oli kiirekin , kas kyltti kertoi että ei suotavaa ottaa otoksia, mutta vakoilumuseon henkeen kuulunee salakuva.
Sori vaan kehno laatu, heijastumista ei oikein päässyt eroon, oli kiirekin , kas kyltti kertoi että ei suotavaa ottaa otoksia, mutta vakoilumuseon henkeen kuulunee salakuva.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Kävikö tuosta ilmi, että minkäsortin pullo tuo oli?papillon kirjoitti:Mitä puuttuu, mitä voisi olla? Tekijä puuttuu, ehkä sama kuin sormenjälkien omistaja vaklausmuseossa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...