Oriveden vainaja 2007
-
Valdovas
- Axel Foley
Oliko ristissä mitään tekstiä? Et kuvaa sattunut ottamaan?Mariangel kirjoitti:Käydessäni Oriveden hautausmaalla (12.01.09) en ollut tietoinen haudan sijainnista, mutta kyllä sen pystyi päättelemään. Uudessa osassa oli vain muutama hauta, jossa oli joko nimetön puinen risti, tai ei mitään merkkiä.
Lohduton tilanne kaiken kaikkiaan.
-
koskisen masa
- Nikke Knatterton
Kooklaa insuliinishokki/insuliinikoomamiinushka kirjoitti:
Mutta millainenka on se kohtaus, jonka diabeetikko voi saada jos insuliinit pääsee heittelemään?
Ihmiset tulee ja menee - cycles and circles, everything cook and curry. http://www.youtube.com/watch?v=MorR04iLtMw
Huoh...
Mitään vastausta ei ole kuulunut kirjelmääni, koskien mahdollista piirrosta.
Olen nyt taipuvainen uskomaan, että joko kyseinen sähköposti ei ole edes mennyt perille siitä linkin kautta, tai tavallisen rivikansalaisen tiedusteluihin ei haluta vastata.
Jos kyse on jälkimmäisestä, niin olisin toivonut vastausta edes tyyliin: "valitettavasti emme voi vastata kysymykseenne."
Mutta ensi viikolla yritän löytää aikaa puhelintiedusteluun ko.asiasta.
Olen nyt taipuvainen uskomaan, että joko kyseinen sähköposti ei ole edes mennyt perille siitä linkin kautta, tai tavallisen rivikansalaisen tiedusteluihin ei haluta vastata.
Jos kyse on jälkimmäisestä, niin olisin toivonut vastausta edes tyyliin: "valitettavasti emme voi vastata kysymykseenne."
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kuvittelisi, että ne vaivautuisivat vastaamaan edes tuon "valitettavasti emme voi vastata kysymykseenne.". Ehkä se ei tosiaan ole mennyt perille?Blues kirjoitti:Huoh...
Poliisi.fi-sivustolla lukee, että "Henkilökunnan sähköpostiosoitteet ovat pääsääntöisesti muotoa etunimi.sukunimi(ät)poliisi.fi". Entäs jos kokeilisit tuota kautta?
"Oma veri kääntyy vastaan."
Risteissä ei tuolloin käydessäni ollut mitään tekstiä. En ryhtynyt kuvailemaan hautoja, vaikka kamera matkassa olikin. Ehkä jo ensi kerralla kun ohi ajelen ja poikkean, on kivi paikallaan.. Toivon niin.
Ja mainitaan nyt vielä, että kuljin hautuumaalla ristiin rastiin yli tunnin, seuraavalla viikolla olin sairaslomalla keuhkoputkentulehduksessa ja kuumeessa
Ja mainitaan nyt vielä, että kuljin hautuumaalla ristiin rastiin yli tunnin, seuraavalla viikolla olin sairaslomalla keuhkoputkentulehduksessa ja kuumeessa
Vaikka tämä kivi-asia ei ole millään tavalla oleellinen tämän keissin kannalta, niin edelleen minua ihmetyttää, että mistä tämä oletus on lähtenyt, että haudalle tulisi koskaan kiveä? Käsittääkseni se hautakivi ei vaan tulla tupsahda jostain vaan jonkun omaisen / läheisen (tai jonkun muun tahon) pitää se kivi siihen hankkia ja ennen kaikkea maksaa. Jos ei ole tiedossa tämän henkilön omaisia, puhumattakaan siitä kuka tämä henkilö on, niin tuskin sinne kiveä tulee ilmestymään. Yleensä haudoilla, joille ei systä tai toisesta hankita kiveä, on puu-/metalliristi pysyvänä ratkaisuna.Mariangel kirjoitti:Ehkä jo ensi kerralla kun ohi ajelen ja poikkean, on kivi paikallaan.. Toivon niin.
"Oma veri kääntyy vastaan."
-
miinushka
- Agentti Scully
^ Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää, että puuristi on ja pysyy jos ei kukaan siihen kiveä maksa. Tälläkin haudalla siis todennäköisesti tulee olemaan puuristi vielä pitkään, ellei satu ihmettä ja omaisia löydetä (ja he kiveä kustanna), tai joku muu taho kiveen rahaa haali kasaan.
Surullista.
Blues: Toivottavasti saat vielä vastauksen.. Ei itsekään jaksais odottaa.
Ootko pohtinut meinaatko olla puhelimitse yhteydessä poliisiin vai aiotko vielä lähettää s.postia uudelleen?
koskisen masa: Kiitoksia! Täytyy kuuklailla!
Surullista.
Blues: Toivottavasti saat vielä vastauksen.. Ei itsekään jaksais odottaa.
koskisen masa: Kiitoksia! Täytyy kuuklailla!
Quis custodiet ipsos custodes?
-
Valdovas
- Axel Foley
Niin, rikostutkimuksessahan on tunnetusti omat riskinsä...Mariangel kirjoitti:Risteissä ei tuolloin käydessäni ollut mitään tekstiä. En ryhtynyt kuvailemaan hautoja, vaikka kamera matkassa olikin. Ehkä jo ensi kerralla kun ohi ajelen ja poikkean, on kivi paikallaan.. Toivon niin.
Ja mainitaan nyt vielä, että kuljin hautuumaalla ristiin rastiin yli tunnin, seuraavalla viikolla olin sairaslomalla keuhkoputkentulehduksessa ja kuumeessa![]()
Noniin. Lähetin siis kirjelmän oriveden vainajan kasvopiirroksesta vanhempi konstaapeli Katriina Kaartiselle ja tänään sain vastauksen.
Kirjelmässä kyselin puuttuvan kasvokuvan, joko valo- tai piirroskuvan perään mahdollisen tunnistamisen helpottamiseksi.
Mitään suurempaa syytä ei aiheeseen ole kuin, että Pirkanmaalta ei moista taiteilijaa löydy, eikä ilmeisesti piirroksia ole aiemmin tehty siellä.
Vainajan kunto oli ollut niin huono, että alussa suunnitellut valokuvat olivat jääneet ottamatta.
Katriina Kaartinen lupasi kuitenkin ottamaan asian puheeksi uuden tutkinnanjohtajan kanssa. (mahdollisesti)
Vastausta en postaa tänne, ennenkuin saan tuolta toiselta koneelta sen itse lähettämäni kirjelmän siihen mukaan, mutta halukkaat saavat sen yv:n kautta.
Minul on tänään joku "unohda loputkin suomenkielestä -päivä", että älkää välittäkö ihmeellisistä lauserakenteista ja oudoista sanoista.
Kirjelmässä kyselin puuttuvan kasvokuvan, joko valo- tai piirroskuvan perään mahdollisen tunnistamisen helpottamiseksi.
Mitään suurempaa syytä ei aiheeseen ole kuin, että Pirkanmaalta ei moista taiteilijaa löydy, eikä ilmeisesti piirroksia ole aiemmin tehty siellä.
Vainajan kunto oli ollut niin huono, että alussa suunnitellut valokuvat olivat jääneet ottamatta.
Katriina Kaartinen lupasi kuitenkin ottamaan asian puheeksi uuden tutkinnanjohtajan kanssa. (mahdollisesti)
Vastausta en postaa tänne, ennenkuin saan tuolta toiselta koneelta sen itse lähettämäni kirjelmän siihen mukaan, mutta halukkaat saavat sen yv:n kautta.
Minul on tänään joku "unohda loputkin suomenkielestä -päivä", että älkää välittäkö ihmeellisistä lauserakenteista ja oudoista sanoista.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
-
Valdovas
- Axel Foley
Re: Oriveden vainaja
Jahas, tässäkin tapauksessa jo toinenkin vuosipäivä tuli ja meni, muttei ole tainnut tulla mitään lisävalaistusta asiaan. Tai ei ainakaan minun silmiini ole sattunut... Voi olla, että vielä aika monta muutakin vuosipäivää tulee ja menee ilman asian selviämistä. Schade... 
Re: Oriveden vainaja
Saattaapi olla, että tämä itsemurhan tehnyt nainen on tarkoituksella valinnut Oriveden paikaksi jossa tekee itsemurhan. Ehkä hän on ollut siellä aiemmin elämässään ja päättänyt päättää päivänsä siellä jos hänellä oli vaikka hyviä muistoja sieltä?
Onkohan vainajalta otettu mitään DNA näytteitä?
Kumma ettei henkilöllisyyttä ole selvitetty. Luulisi, että jos naisesta on tehty katoamisilmoitus jossain muualla Euroopassa niin se henkilöllisyyskin selviäisi.
Onkohan vainajalta otettu mitään DNA näytteitä?
Kumma ettei henkilöllisyyttä ole selvitetty. Luulisi, että jos naisesta on tehty katoamisilmoitus jossain muualla Euroopassa niin se henkilöllisyyskin selviäisi.