Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
Tietämäni mukaan vainajasta on julkaistu Oriveden Sanomissa tälläinen kuva: 

-
Indrid Cold
- Nikke Knatterton
Kiitos kuvasta, buracee.
Kuka lie tuon piirtänyt, jos poliisin mukaan piirrosta ei ole lainkaan tehty? Liekö poliisin ottamien valokuvien perusteella lehden toimituksessa valmistettu? Outo informaatiokatkos on kyllä ollut poliisin ja Oriveden Sanomien välillä, jos poliisilla ei ole lainkaan tietoa siitä että joku on kuvan piirtänyt ja se on lehdessäkin julkaistu.
Kuka lie tuon piirtänyt, jos poliisin mukaan piirrosta ei ole lainkaan tehty? Liekö poliisin ottamien valokuvien perusteella lehden toimituksessa valmistettu? Outo informaatiokatkos on kyllä ollut poliisin ja Oriveden Sanomien välillä, jos poliisilla ei ole lainkaan tietoa siitä että joku on kuvan piirtänyt ja se on lehdessäkin julkaistu.
Edelleenkin tietämäni mukaan, tuo kuva on kyllä tullut viranomaisilta lehdelle, se on julkaistu lehdessä mustavalkoisena viime perjantaina tai lauantaina.
-
Valdovas
- Axel Foley
Hm, mistäs sinä olet tuon väriversion sitten saanut? Suoraan taiteilijalta vai oletko photoshoppaillut sitä?buracee kirjoitti:Edelleenkin tietämäni mukaan, tuo kuva on kyllä tullut viranomaisilta lehdelle, se on julkaistu lehdessä mustavalkoisena viime perjantaina tai lauantaina.
Tuosta Oriveden sanomien jutusta on ollut muutenkin jo puhetta. Olisi mukava tietää, mitä siinä on sanottu. Voisiko joku ystävällisesti skannata tai referoida, jos sen on saanut käsiinsä, pliis!
Jeps, tekijältä se on saatu ja ihan luvallisesti tännekin laitettu. Itse en tuolle tehnyt muuta kuin peitin tekijän nimen hänen toivomuksestaan.Valdovas kirjoitti:Hm, mistäs sinä olet tuon väriversion sitten saanut? Suoraan taiteilijalta vai oletko photoshoppaillut sitä?
- Juliet Jones
- Axel Foley
Oriveden Sanomat ilmestyy tiistaisin ja torstaisin?buracee kirjoitti:Edelleenkin tietämäni mukaan, tuo kuva on kyllä tullut viranomaisilta lehdelle, se on julkaistu lehdessä mustavalkoisena viime perjantaina tai lauantaina.
Jaa, tuotapa en tiennytkään. Mutta viime viikon loppupuolella kuitenkin, eli ilmeisesti sitten torstain lehdessä.Juliet Jones kirjoitti:Oriveden Sanomat ilmestyy tiistaisin ja torstaisin?buracee kirjoitti:Edelleenkin tietämäni mukaan, tuo kuva on kyllä tullut viranomaisilta lehdelle, se on julkaistu lehdessä mustavalkoisena viime perjantaina tai lauantaina.
-
John Doe
- Christopher Lorenzo
Vahinko ettei lehdestä löydy netti versiota...siis joku paikallinen apuun ja juttu skannaten tänne!Kiitos. 
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
-
miinushka
- Agentti Scully
Sain tuttavan kautta skannattuna tuon jutun, laitoin sen tänne.
Quis custodiet ipsos custodes?
kiitokset kuvista ja skannuksista! näitä onkin odoteltu ketjun aloituksesta lähtien.
hyvä että juttua oli lehdessä vielä näinkin pitkän ajan jälkeen. muistakin kadonneista ja löytyneistä pitäisi tiedottaa aina tietyin väliajoin, josko jotakin kautta tieto päätyisi henkilön tunteneen korviin.
hyvä että juttua oli lehdessä vielä näinkin pitkän ajan jälkeen. muistakin kadonneista ja löytyneistä pitäisi tiedottaa aina tietyin väliajoin, josko jotakin kautta tieto päätyisi henkilön tunteneen korviin.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Kuva on tosiaan ihan tekijän luvalla julkaistu. Toivotaan, että kuvasta olisi apua vainajan tunnistamiseen.
Tuo miinushkan postaama Oriveden Sanomien artikkeli lienee sellainen levitykseen kelpaava.
Ken taitaisi saksankieltä, ihan kirjoitukseen asti, voisi sen sinnepäin laittaa?
Tuo miinushkan postaama Oriveden Sanomien artikkeli lienee sellainen levitykseen kelpaava.
Ken taitaisi saksankieltä, ihan kirjoitukseen asti, voisi sen sinnepäin laittaa?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
-
Valdovas
- Axel Foley
Juu, kiitos Miinushka!miinushka kirjoitti:Sain tuttavan kautta skannattuna tuon jutun, laitoin sen tänne.
Minkähänlaisessa tilanteessa piirros on tehty? Luulisi, että uni- tai muita lääkkeitä nauttineella henkilöllä olisi silmät kiinni kuollessaan. Onkohan ne piirrosta varten sitten avattu tai oletettu avoimiksi? Jälkimmäiseen voisi viitata se, että niiden väri on jätetty piirtämättä, mikä osaltaan myös lisää kuvan aavemaista vaikutusta, mutta epäilemättä haittaa toisaalta tunnistusta myös. Itse en välttämättä kykenisi ketään tunnistamaan ko. piirroksen avulla, vaikka vainajan olisin tuntenutkin...
Niin, näkemättä itse kuvaa, mistä kyseinen piirrus on tehty, on kovin vaikea arvioida piirtäjän, sekä piirrettävän tilaa.
Itse näkisin asian niin, että nyt on menty eteenpäin ja meillä on edes jotain. Aiemminhan meillä ei ollut muuta kuin valokuvat vaatteista.
Kuvasta on kuitenkn helppo löytää sellaisia mieleenpainuvia yksityiskohtia, sekä tiettyjä nyansseja, joita ei pelkästä tekstistä löydy.
Mie haluan uskoa, että tämä kuva auttaa meitä eteenpäin.
Itse näkisin asian niin, että nyt on menty eteenpäin ja meillä on edes jotain. Aiemminhan meillä ei ollut muuta kuin valokuvat vaatteista.
Kuvasta on kuitenkn helppo löytää sellaisia mieleenpainuvia yksityiskohtia, sekä tiettyjä nyansseja, joita ei pelkästä tekstistä löydy.
Mie haluan uskoa, että tämä kuva auttaa meitä eteenpäin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Äkkiseltään kuvittelisin kasvojen olleen löytöhetkellä jo melko huonossa kunnossa, muutenhan varmaan olisi jonkunlainen valokuva aiemmin julkaistu.Valdovas kirjoitti:vai oliko vainajan kasvot tosiaan niin kurjassa kunnossa, ettei niistä näköisempää saatu aikaan edes tietokoneanimaatiolla?
-
ashtray
- Alibin satunnaislukija
Ei niin kauhean paljoa ajassa tarvi mennä, niin olisi vainajan kuva ollut paikallislehden etusivulla. Tää nyt on nykyään vaan tällästä hyssyttelyä. Toivotaan, että josko joku tuon perusteella tunnistaisi. On se silti tyhjää parempi.
Relax.. it's only paranoia.