POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA
Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA
No enpä voi väittää, etteikö papillon olisi osunut täydellisesti naulan kantaan tuossa arvioinnissaan.
Minun puolestani polun suunta saa kääntyä vaikka taivaaseen, sillä osaan suunnistaa niemellä ilman polkua, tai sen kanssa, yhdentekevää.
Minun puolestani polun suunta saa kääntyä vaikka taivaaseen, sillä osaan suunnistaa niemellä ilman polkua, tai sen kanssa, yhdentekevää.
POLUN SUUNTA 1960
Vanhassa kartassa niemen polut erottuvat hyvin.
Nykyinen niemelle johtava väylä on vanhasta polusta oikealle.

Re: POLUN SUUNTA 1960
Vai että vanhasta polusta oikealle.Wagner kirjoitti:Vanhassa kartassa niemen polut erottuvat hyvin.
Perustelepas pikkuisen - vanhasta polusta oikealle.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Re: POLUN SUUNTA 1960
Entinen polku uimarannalta tullen yhtyi nykyiseen kärrypolkumaiseen polkuun, joka on syntynyt vasta viime vuosina Bodom-kuumeen ja -musahuumeen puitteissa niittinaamojen helistessä paikalle keskareineen ja keskostason teoretisointeineen.awa kirjoitti:Vai että vanhasta polusta oikealle.Wagner kirjoitti:Vanhassa kartassa niemen polut erottuvat hyvin.
![]()
Perustelepas pikkuisen - vanhasta polusta oikealle.
Love you.
Uusia näkökulmia polun suuntaan. Kun tullaan "mantereelta" päin nenä kohti niemen nokkaa, niin näytti siltä (kävin tänään katsomassa), että ko polku on kaartanut vähän vasemmalle telttapaikan jälkeen, sillä jos se olisi mennyt suoraan, edessä oli aika jyrkkä pikku "alamäkirinne". Vai olisiko polku haarautunut siinä kohtaa, varovaiset meni vasemmalta ja rohkeat suoraan? Ja samaa suuntaa kun pidetään, niin näytti siltä, että polku on ollut enemmän Oittaan kartanoon päin kuin nyt. Eli esim. teltanpystytyskuvassa se polvihousuinen ja sen kaveri seisoo polulla, melko varmaan. Nykyäänhän ko polku on kuin Turun moottoritie.Hessu52 kirjoitti:No enpä voi väittää, etteikö papillon olisi osunut täydellisesti naulan kantaan tuossa arvioinnissaan.Minun puolestani polun suunta saa kääntyä vaikka taivaaseen, sillä osaan suunnistaa niemellä ilman polkua, tai sen kanssa, yhdentekevää.
Kiinnitti huomiotani myös se, että telttatasanne on vähän kalteva, järvelle päin laskee. Olisikohan se vaikuttanut teltan pystyttämissuuntaan?
Ja askelmitalla motskarikoivun ja kaarnamännyn väli oli lähes 9 metriä. Ja männyn juuressa näytti olevan telttaan päin aika iso kivi...siis oikein lohkare, jonka suurin osa on maan alla.
Lisähuomioina kertoisin, että Kivilahden "onkipaikka" on aika outo, tai siitähän on monenmoista juttua?
Keskiniemi on lyhyt ja korkea, sinne ei kyllä kukaan ole vahingossa kävellyt (on tietty voinut tulla veneellä sen rantaan?) Ja lintupoikien on täytynyt tietoisesti lähestyä telttapaikkaa, se kohta, missä polku tulee murhaniemen tyveen, on nimittäin todella kaukana telttapaikasta.
Ja sitten Bembölen kahvituvalta on vain 3 kilometriä murhaniemeen. Ei olisi ollut ollenkaan ihmeellistä, että esim. joku autoilija olisi seurannut telttaseuruetta Bodomille. Ties vaikka oli jo kytiksessä Irmelin portilla, silloin kun retkeläiset lähti matkaan.
Tällaista tietoa tänään.
Muista lähdekritiikki!
No, kröhm. arvoisa skoone, polku on nimenomaan kaartanut silloin aikoinaan männyn jälkeen länteen, eli karanon suuntaan, siit ei ole ollutkaan kiistaa, sen sijaan, niemeltä pois tullessa, polku on kaartanut koivun ohitettuaan vasemmaalle ja sen jälkeen polveillen noussut siihen keskelle niemen tyveä, jossa polun alku nykyäänkin on.
Polku oli aikinaan hurjan paljon kapeampi, kuin mitä se nykyään on, sillä kuten olen jo monasti kirjoittanut, niin ei olisi temppukaan jollain Citymaasturilla päräyttää niemeen, ei tosin kärkeen saakka, koska se jyrk'nne on sen männyn jälkeen.
Se maakivi, jonka näit, on kaiketi kivi, jolta uhrikuva on mielestäni otettu, koska kivi olisi ollut niin iso ja hyvä maamerkki, ettei sitä olisi kukaan siitä ylös ilman helkutin isoa kaivuria kaivanut, kun taas puunhan voisi kuka vaan kaataa ja kannonkin vaikkapa peittää.
Bembölen kahvituvalta on tosiaankin 3 kilsaa matkaa niemeen, mutta siihen aikaan jos joku olisi ajaa hurruuttanut pölyistä kylätietä pitkin niemelle ja jäänyt kytikseen, on todellakin erittäin pieni, etten sanoisi mahdoton yhtälö, jottei kukaan olisi tuollaiseen autoon kiinnittänyt huomiota.
Saatis sitten sellaieiin puskissa kyttääjiin, sillä rannallahan oli porukkaa vielä senkin jälkeen, kun nuoret olivat palanneet takaisin järven pohjoispäästä.
Kuka muuten voi sanoa, etteivät nuoret olisi silloin käyneet Markan leirissä ja kertoneet leiripaikkaansa näille, hmm, mielenkiintoista?
Polku oli aikinaan hurjan paljon kapeampi, kuin mitä se nykyään on, sillä kuten olen jo monasti kirjoittanut, niin ei olisi temppukaan jollain Citymaasturilla päräyttää niemeen, ei tosin kärkeen saakka, koska se jyrk'nne on sen männyn jälkeen.
Se maakivi, jonka näit, on kaiketi kivi, jolta uhrikuva on mielestäni otettu, koska kivi olisi ollut niin iso ja hyvä maamerkki, ettei sitä olisi kukaan siitä ylös ilman helkutin isoa kaivuria kaivanut, kun taas puunhan voisi kuka vaan kaataa ja kannonkin vaikkapa peittää.
Bembölen kahvituvalta on tosiaankin 3 kilsaa matkaa niemeen, mutta siihen aikaan jos joku olisi ajaa hurruuttanut pölyistä kylätietä pitkin niemelle ja jäänyt kytikseen, on todellakin erittäin pieni, etten sanoisi mahdoton yhtälö, jottei kukaan olisi tuollaiseen autoon kiinnittänyt huomiota.
Saatis sitten sellaieiin puskissa kyttääjiin, sillä rannallahan oli porukkaa vielä senkin jälkeen, kun nuoret olivat palanneet takaisin järven pohjoispäästä.
Kuka muuten voi sanoa, etteivät nuoret olisi silloin käyneet Markan leirissä ja kertoneet leiripaikkaansa näille, hmm, mielenkiintoista?
Totta on, että polku teltalta etelään mentäessä kaartaa aluksi hyvin loivasti vasemmalle ja sen jälkeen hyvin loivasti oikealle. Näkyyhän se polku valokuvassa hyvin pitkältä matkalta teltasta etelään. Kokonaisuutena se on verrattain suora, polveilee äärimmäisen vähän.Hessu52 kirjoitti: ..... polku on nimenomaan kaartanut silloin aikoinaan männyn jälkeen länteen, eli karanon suuntaan, siit ei ole ollutkaan kiistaa, sen sijaan, niemeltä pois tullessa, polku on kaartanut koivun ohitettuaan vasemmalle ja sen jälkeen polveillen noussut siihen keskelle niemen tyveä, jossa polun alku nykyäänkin on. .....
Minä jo uskoin, että Hessu on tutkinut sitä "Jermokuvaa" ja huomannut, että uhrikuvaa ei ole voitu ottaa siltä kyseiseltä kiveltä, vaan kuvaaja on seissyt paljon lännempänä, muutoin kuvauslinja ei olisi voinut mennä sen röykkiön yli keskeltä, kuten on mennyt, ja sen jälkeen koivun rungon oikeaa kylkeä hipoen ohi koivusta. Se on matemaattinen mahdottomuus. Tämä asia selviää noista muutamista valokuvista joita on täällä nähty. Teemu ja pasi ovat esittäneet samansuuntaisia ajatuksia kuin Hessu tuosta asiasta.
Kun nyt menen sinne niemelle mittailemaan, niin otan mitan siitä, kuinka paljon lännempänä maakivi männystä on ja myös mittaan maakiven matkan koivuun / mäntyyn.
Tuleeko muita mitattavia kohteita kellekään mieleen, jottei tarvistsi sitten yötä myöten uudelleen mennä mittauksia suorittamaan, heh heh?
Tuleeko muita mitattavia kohteita kellekään mieleen, jottei tarvistsi sitten yötä myöten uudelleen mennä mittauksia suorittamaan, heh heh?
^ Jaa, se kivikö onkin jo alunperin länteenpäin linjasta isomänty-koivu. No ei ihme, jos kaarnakuvioissa ei suuria eroja ole. Nämä kuvaussuuntien erot ovat niin pieniä asteissa mitattuna, että kaarnakuvioista laskeminen on epävarmaa, kun aikaväliäkin on 49 vuotta.
^^Parhaat kysymykset tulevat tietysti aina jälkikäteen...
Jos mittauspakettiin vielä ehtii ja mahtuu jotakin, niin olis kiva tietää tässä kuvassa nuolella merkityn kuusen ja Nilsin koivun välinen etäisyys. Ja sitten siinä tuon kuusen ja koivun välissä polun vieressä taitaa olla vielä yksi kuusi, ennen kuin päästään koivulle asti, niin senkin voisi siinä varmaan samalla mittailla.
Ei rasiteta miestä enempää kauniina kevätpäivänä!
Jos mittauspakettiin vielä ehtii ja mahtuu jotakin, niin olis kiva tietää tässä kuvassa nuolella merkityn kuusen ja Nilsin koivun välinen etäisyys. Ja sitten siinä tuon kuusen ja koivun välissä polun vieressä taitaa olla vielä yksi kuusi, ennen kuin päästään koivulle asti, niin senkin voisi siinä varmaan samalla mittailla.
Ei rasiteta miestä enempää kauniina kevätpäivänä!
Otapa hessu52 millimetriviivotin mukaanHessu52 kirjoitti:Kun nyt menen sinne niemelle mittailemaan, niin otan mitan siitä, kuinka paljon lännempänä maakivi männystä on ja myös mittaan maakiven matkan koivuun / mäntyyn.
Ja ne polun kaarrokset, kukaan ei voi tietää miten polku silloin muinoin ihan tarkkaan meni, mutta näytti siltä, että teltalta vesilaitokselle päin melko suoraa linjaa, mutta nykyisen polun vähän oikealla puolella (siis Oittaan puolella). Ja maakiven jälkeen y-haara, toinen suoraan ja toinen matalampi reitti Oittaan puolelta. Ja lintupojat ovat todella tehneet ison mutkan niemeen, se on varma.
Muista lähdekritiikki!
Eikös noilla lintupojilla ollut tarkoituskin mennä tutkimaan moottoripyöriä alun alkaenkin, jotka olivat kiiltäneet edellisiltana nuotion loisteessa?
-
papillon
- Perry Mason
Hessu52 kirjoitti:Kun nyt menen sinne niemelle mittailemaan, niin otan mitan siitä, kuinka paljon lännempänä maakivi männystä on ja myös mittaan maakiven matkan koivuun / mäntyyn.
Mittaa mitä keksit mitata, mallinnusryhmä piirtäköön kartan sen pohjalta, siihen voidaan lisätä mittoja ja kohteita myöhemmin.
Menen itsekin sinne taas hamassa lähitulevaisuudessa, mittailen sitten rästejä ja tarkistan mitä olet saanut aikaan.
Voihan sulla olla kaksikin mittanauhaa, toinen tuumamitta, käytät juonina tarpeen tullen sopivaa.
No oikeesti, tämä on oiva puuha, tulee jokin selvyys johonkin.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Jokos ehdit Hessu lähteä.
Kamera lienee mukana, joten pyydän ottamaan kuvan bongareiden pysähdyspaikalta, kuusikannon vierestä teltalle, siten , että olet asetellut takkisi tms Gustafssonin oletetulle makuupaikalle.
e: Kiitos
Itse menen paikalle lähempänä helluntaita.
Kamera lienee mukana, joten pyydän ottamaan kuvan bongareiden pysähdyspaikalta, kuusikannon vierestä teltalle, siten , että olet asetellut takkisi tms Gustafssonin oletetulle makuupaikalle.
e: Kiitos
Itse menen paikalle lähempänä helluntaita.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sen voisi mitata, kuinka monta askelta olisi niemeltä kenkien piilotuspaikkaan siten että päällä on tyttöjen uimapuku. Toisessa kädessä sininen pyyhe ja toisessa kassi, jaloissa jotkut vanhat lonttoset. Miten on, onnistuuko?Hessu52 kirjoitti:Kun nyt menen sinne niemelle mittailemaan, niin otan mitan siitä, kuinka paljon lännempänä maakivi männystä on ja myös mittaan maakiven matkan koivuun / mäntyyn.