Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
miinushka
Agentti Scully

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Valdovas kirjoitti:Ihan vielä tarkennuksena, koska ne täsmällisesti ottaen on piirretty? Ilmeisesti siis vasta valokuvasta ruumiin hautauksen jälkeen vai kuinka?

Ilmeisesti vainajan silmät ovat myös olleet kiinni, mikä luontevammalta tietysti tuntuukin, ja sitten tuohon frontaalikuvaan on jostain syystä lisätty hiukan epätodellisen oloiset värittömät silmät, mitkä lisäävät kasvojen kauhistunutta ja epäluonnollista ilmettä, mikä ei varmaan tunnistuksenkaan kannalta ole paras mahdollinen vaihtoehto.

Kyselin hieman lisää noista, eli on tosiaan ihan tuoreeltaan julkaistu silloin oriveden sanomissa, eli on tehty ihan nyt tämän kevään aikana. Eli valokuvista hautaamisen jälkeen.
Silmät oli tosiaan kiinni ja tuohon edestäpäin olevaan kuvaan pyydetty avaamaan, silmien väristä ei ollut kuulemma tietoa, eli sen vuoksi tuollainen outo väri.
Samoin hiusten pituus oli hieman epäselvä, niitä kun ei oltu ruumiinavaukseen suorittu, eli sen vuoksi tuollainen vaihteleva pituus. Tukkaraja oli kuulemma todella korkealla, eli sen vuoksi myös kuvissa ylhäällä.
Piirteet on kuulemma tarkimmat tosiaan noissa profiilikuvissa, eli ihmettelen kyllä itsekin tuota lehden outoa valintaa. :roll:
Quis custodiet ipsos custodes?
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

^
Lienee ihan sen vuoksi, että se on kuitenkin se perinteinen malli.
Minul menee kyllä kohta hermo, jos ei tämä juttu mene piiruakaan eteenpäin :roll:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Olikos muuten missään mainittu ikä arviota tästä naisesta?Juolahti vaan mieleeni yksi erittäin vanha "tuttu" jonka piirteet sopii yllättävän hyvin noihin kuviin,varsinkin profiileihin.Tämä tapaus lähti tiettävästi Ruotsiin joskus 90 luvun alkupuolella enkä mitään ole kuullut sen jälkeen....mikä sitten yhdistäisi Oriveden seutuun...ei mitään havaintoa,mutta "omantienkulkija" oli/on tämä nainen.
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

John Doe kirjoitti:Olikos muuten missään mainittu ikä arviota tästä naisesta?
Noin 25-40-vuotias on iäksi arvioitu.
"I think it was sick and weird."
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tosiaan noista sivukuvista saa paremmin selville kasvojen muodon.

Saisi kyllä tämä tapaus jo saada päätöksensä. Eikö kukaan tosiaan kaipaa häntä? :(
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Blues kirjoitti:^
Minul menee kyllä kohta hermo, jos ei tämä juttu mene piiruakaan eteenpäin :roll:
Älä nyt noin vähästä vielä pulttia ota! Onhan kuningas Kaarle XII:nkin murha vielä ratkaisematta, vaikka tapahtui jo 1718. Tosin Ruotsin poliisin mukaan tutkimukset etenevät vakaasti ja läpimurtoa voidaan odottaa ihan minä hetkenä hyvänsä... :lol:
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

miinushka kirjoitti:Tukkaraja oli kuulemma todella korkealla, eli sen vuoksi myös kuvissa ylhäällä.
Tämä on minusta ainoa kuvien johdosta saatu, oikeasti merkittävä tieto.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Luulin aprillipilaksi noita kuvia mutta 9.4 ne on julkaistu joten pakko uskoa...

Ei korvakorujakaan, olisiko rahapulassaan joutunut epätoivoiseen tilanteeseen ja päättänyt jäädä metsään?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Blues
Rico Tubbs

Valdovas kirjoitti:
Blues kirjoitti:^
Älä nyt noin vähästä vielä pulttia ota! Onhan kuningas Kaarle XII:nkin murha vielä ratkaisematta, vaikka tapahtui jo 1718. Tosin Ruotsin poliisin mukaan tutkimukset etenevät vakaasti ja läpimurtoa voidaan odottaa ihan minä hetkenä hyvänsä... :lol:
Mie jo ajattelin, ettei kukaan muistaisi moista, varsin kun SveaMamman poliisi on mitä on :lol:

Mutta itse aiheeseen.
Olen laittanut jokaiseen tämän maan instanssiin tiedot tästä asiasta, vaan kukaan ei ainakaan minulle vastaa.
Eestissä on, tai ainakin oli, kadonneiden listalla, Olga Shabunja, joka saattaisi ulkonäöllisesti vastata tätä vainajaamme. Kuvaa en enää löydä, en saanut sitä googlen välimuististakaan.
Olga katosi elokuussa 2006.
Olen yrittänyt kysellä, onko Olga edelleen kateissa, tai onko hänet löydetty. Vaan vastausta ei ole tullut.
Olen myös yrittänyt ottaa selvää Saksan ns. Ulkomaalaispassista, onko moinen samanlainen kuin ko.maan oikea passi, mikä selittäisi saksalaisenpassin sivun palaset.
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Millaisilla edellytyksillä tuommoinen ulkomaalaispassi myönnetään? Olen käsittänyt, että se annetaan lähinnä pakolaisille ja kansalaisuudettomille jotka eivät voi saada kotimaansa passia, mutta ei esim prostituoidulle jonka passin sutenööri on vienyt. Hän hankkii uuden passin oman maansa suurlähetystöstä.

Edit: Tuolta löytyy tietoa EU-maitten passeista:

http://ue.eu.int/prado/EN/homeIndex.html
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Blues
Rico Tubbs

Mie laitoin nyt postia Eestin Suomen Suurlähetystöön ja kyselin tuosta, että millä perusteilla sen ns.ulkomaalaispassin nyt sitten saa. Jos saa.
Äkkiseltään tulisi mieleeni, että jos ko.maassa ei ole oman maan Suurlähetystöä, mutta en tiä.
Kuitenkin kun Shengen-maiden välillä pystyy matkustamaan kuvallisella henkilöllisyystodistuksella, niin Shengen-maasta Saksaan olisi sillä päässyt, mutta jos Saksasta haluaa matkustaa ei-Shengen-maahan joku, joka asuu Saksassa, mutta ei ole Saksan kansalainen, niin silloin tarvii passin. Mistä se haetaan jos ei ole sitä oman maan Suurlähetystöä.
Liian monimutkaista :lol:

Kun nyt vielä jaksan, niin kaivelen, että minkä maiden suurlähetystöjä siellä Saksassa sitten on.
Blues
Rico Tubbs

Sain vastauksen ja se kertoi, että ulkomaalaisen tulee hakea passinsa oman maansa lähetystöstä, jos se ei sijaitse maassa missä kyseenomaisella hetkellä asuu, tulee matkustaa lähimpään maahan, missä lähetystö on. Eli VihtoriMattiUrhoMatti (vituiksmeniuusiksmeni)...
Toisaalta, oliko ne passin sivut varmasti vainajan passin sivut?
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Blues kirjoitti:Toisaalta, oliko ne passin sivut varmasti vainajan passin sivut?
Ainakin lehdissä olleitten tietojen mukaan passin palasissa ei ollut jäljellä henkilötietosivua eikä passin numeroa sisältävää osaa.

Suurlähetystöistä sen verran, kun Saksa on taloudelliselta ja poliittiselta merkitykseltään EU:n merkittävimpiä, niin taitaa siellä olla kaikkien Euroopan maitten lähetystöt.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Blues
Rico Tubbs

Juu, Berliinissä on ainakin Eestin Suurlähetystö, tuon saamani vastauksen mukaan. Vaan, perhana, että tuo Olga silti kaivaa mieltä...
Ei vieläkään vastausta siltä suunnalta, mistä hänen kuvansa saisi...
WhoIam
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Eikös tällä ollut osteoporoosia? Olen lukenut että jotkin masennuslääkket voisivat aiheuttaa sitä. Mutta selviäiskö se ruumiinavauksessa jos olisi joskus käyttäny masennuslääkkeitä. Masentunut voisi tietty olla jos itsemurhakin oli ja olisi voinut olla vaikka niin syrjäytynyt masennuksen takia että kukaan ei kaipailisikaan.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Vastaa Viestiin