Kadonnut Ismo Kumpulainen (ent. Immonen), 32 v. Riihimäki 2/2000

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
vasikka
Vic Mackey

Re: Ismo Kumpulainen

Viesti Kirjoittaja vasikka »

^Vaikka jotkut seikat voisivatkin puoltaa sitä, että henkilö piilottelisi on äärimmäisen harvinaista, että kukaan pystyisi piilottelemaan suomalaisen yhteiskunnan olosuhteissa näin kauaa. Kallistuisin veikkaamaan ensisijaisesti jotain mikamäenpää tyyppistä ratkaisua.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

vasikka kirjoitti:^Vaikka jotkut seikat voisivatkin puoltaa sitä, että henkilö piilottelisi on äärimmäisen harvinaista, että kukaan pystyisi piilottelemaan suomalaisen yhteiskunnan olosuhteissa näin kauaa. Kallistuisin veikkaamaan ensisijaisesti jotain mikamäenpää tyyppistä ratkaisua.
Mutta jos onkin lähtenyt ulkomaille?
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

^Vaikea ajatella, että paljoa Ruotsia kauemmaksi pääsisi ilman passimerkintöjä. Ruotsin kanssa taas viranomaisyhteistyö on sen verta saumatonta, että luulisin sieltä jotain tietoja tihkuvan, mikäli henkilö siellä pitempään asustelisi.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tosiasiassa juttu on niin että jos haluaa kadota omaehtoisesti ja suunnittelu on ollut "pätevää",ei passi ole mikään ongelma.Identiteetti olisi vaihdettava jokatapauksessa,liikkuipa mihinpäin maailmaa hyvänsä.Syytä on myös ajatella kuinka paljon rahaa tarvittaisiin asian järjestelyyn,asumiseen,elämiseen yms. jossain "muualla".Näin ollen,en usko tässä tapauksessa,moiseen vaihtoehtoon.
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Teme-84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Teme-84 »

vasikka kirjoitti:^Vaikka jotkut seikat voisivatkin puoltaa sitä, että henkilö piilottelisi on äärimmäisen harvinaista, että kukaan pystyisi piilottelemaan suomalaisen yhteiskunnan olosuhteissa näin kauaa. Kallistuisin veikkaamaan ensisijaisesti jotain mikamäenpää tyyppistä ratkaisua.
Mäenpään tyyppinen ratkaisu ei tietysti aivan mahdotonta ole. Olihan hänellä velkojat perässä, jonka puolesta tavallaan voisi puhua siskon naaman sensurointi Kadonneissa, eli pelko siitä että tullaan kiristämään Ismon olinpaikkatietoja ovelle velkojien toimesta. Lisäksi yritti väittää rallihavaintoja todistetun poliisin toimesta vääräksi vaikka poliisi kadonneissa nimenomaan uskoi näihin rallihavaintoihin.

Toisaalta eikö tuon piilottelunkin luulisi onnistuvan, jos ei esim. sairastele kovin usein että on peruskunnoltaan hyvin terve. Tarvii siis korkeintaan jotain Buranaa tai muuta käsikauppalääkettä. Sen lisäksi ruoan toimittaminen piilopaikkaan ei ole mikään ongelma.
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Ruotsissa varsinkin Ismon olisi helppo elellä. Tuskin kauhean moni Ruotsissa tietää kuka Ismo Kumpulainen on, joten voisi ihan ilman mitään ongelmia liikkua ihmistenkin ilmoilla. Ja ei ole kauhean vaikeaa saada hankittua itselleen uusia henkilöllisyyspapereita, jos niitä tarvitsisi juuri esim. lääkärissä tmv.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Tehdäänkö suomalaisesta joka katoaa Suomessa kansainvälistä katoamisilmoitusta, jos häntä ei epäillä rikoksesta? EU:ssa ei niin hirveästi ihmisten perään kysellä. Muutamia omaehtoisia katoamisia on ollut uutisissa,

Kanoottimies:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 9&start=30

Kanoottimies 2 (vaikka ei kanoottia käyttänytkään) 15 vuotta velkojiaan paossa:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1481512

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 732899.ece
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
tyyppi85
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

eipä ole ismosta ollut juttua pitkään aikaan.missä mahtaa mies piileksiä?

olen miettinyt että jännä juttu kun yleensä näissä katoamistapauksissa olen vahvasti sitä mieltä että katoamisen taustalla on rikos tai itsemurha,mutta jostakin syystä tässä ismon tapauksessa en usko noihin teorioihin.vahvin tuntemus on se että mies yhä vieläkin jossakin päin maailmaa lymyää.
pienikin hetki on arvokas
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

tyyppi85 kirjoitti:eipä ole ismosta ollut juttua pitkään aikaan.missä mahtaa mies piileksiä?

olen miettinyt että jännä juttu kun yleensä näissä katoamistapauksissa olen vahvasti sitä mieltä että katoamisen taustalla on rikos tai itsemurha,mutta jostakin syystä tässä ismon tapauksessa en usko noihin teorioihin.vahvin tuntemus on se että mies yhä vieläkin jossakin päin maailmaa lymyää.
Samaa mieltä tyyppi85. Minusta tuntuu, että poliisikin epäilee miehen kadonneen johonkin tietoisesti, eikä sen tarkemmin tutki kuin esimerkiksi jotain Raisan tapausta tutkii edelleen aktiivisesti.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
zatulee
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja zatulee »

Ihme juttu oli sen siskon kanssa silloin kadoinneissa. Tuli sellainen olo et hän yritti vakuuttamalla vakuutella että Ismo on kuollut. Puhui myös hyvin tunteettomasti ja kasvot oli peitetty päinvastoin kuin muilla ohjelmassa esiintyvillä omaisilla.

Pystyttiinkö sitä myöhemmin varmentamaan että Ismo olisi nähty elossa?

Tosi outo katoamistapaus tämäkin. Odottamaton ja yllättävä. Osaa vain kuvitella mitä itse ajattelisi jos huutelisi kaveria saunaan ja tämä ei olisikaan enää paikalla, koskaan.
-Tuuli käy heidän ylitseen...
Tontte
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tontte »

zatulee kirjoitti:Ihme juttu oli sen siskon kanssa silloin kadoinneissa. Tuli sellainen olo et hän yritti vakuuttamalla vakuutella että Ismo on kuollut. Puhui myös hyvin tunteettomasti ja kasvot oli peitetty päinvastoin kuin muilla ohjelmassa esiintyvillä omaisilla.

Pystyttiinkö sitä myöhemmin varmentamaan että Ismo olisi nähty elossa?

Tosi outo katoamistapaus tämäkin. Odottamaton ja yllättävä. Osaa vain kuvitella mitä itse ajattelisi jos huutelisi kaveria saunaan ja tämä ei olisikaan enää paikalla, koskaan.
Huomasin saman kun eilen katselin jakson.

1. Miksi peitellä kasvot? Pelkääkseen velkojia?
2. Täysin tunteettomasti puhui, ihan kuin ei olisi itse vielä hyväksnyt katoamista, tai sitten koko katoamista ei ole tapahtunutkaan?
3. Huomasiko kukaan kun sisko korjaili saman tien, että tämä katoaminen on täysin eria asia. Vakutti heti perään että IK on kuollut.

Itse ainakin epäilen vahvasti, että IK olisi kuollut. Sukulaiset vaan ovat, keksineet IK:lle jonkun kivan perunakellarin jossa asustella :D
Luennoitsija kiinnitti luentosalin taululle nelikulmaisen valkoisen paperiarkin ja teki arkin keskelle pienen mustan pisteen. Hän kysyi opiskelijoilta, mitä he näkivät.
— Mustan pisteen.
— Eikö kukaan teistä näe isoa valkoista neliötä? kysyi luennoitsija.
Nemesia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Aika moni tähän ketjuun kirjoitelleista on sitä mieltä, että Kumpulainen olisi piilottelemassa jossain. Itse olen myös samaa mieltä, tuntuu niin uskomattomalta että saunasta, sisätiloista ylipäätään joku häviäisi noin vain, jonkun pakottamana ilman ettei kamppailua synny. Ihmeen hyvin kyllä pysynyt piilossa.
tyyppi85
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

todennäköistä on että ismo itse tarkoituksella katosi,mutta kysymys kuuluu piilotteleeko vieläkin jossain vain ovatko velkojat jo kenties löytäneet ismon piilostaan ja tappaneet?
pienikin hetki on arvokas
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Jos motiivina ovat velat,niin ovatkohan mahdollisesti rallihommissa syntyneitä?
Jos pankki ei ole enää antanut ja palo rattiin on ollut kova...

Siinä hommassa nimittäin jos vähän menestyy ,niin monelta äkkiä katoaa suhteellisuudentaju vähän kuin uhkapeleissä.
Auto kun lipeää metsään , niin rahat korjaukseen otetaan monesti vaikka ruokakassasta, sillä seuraavassa rallisahan voi olla vaikka jonkun wrc-tiimin porukkaa etsimässä uusia kykyjä....
Surullisia esimerkkejä siitä miten perintömetsät ovat sulaneet rallipoluille löytyy ihan omalta kylältäkin .
Nemesia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Hyviä ajatuksia metallikukolla. Velkaantumisen syitä mehän emme voi tietää, mutta tuo ralli vaikuttaa aika todennäköiseltä. Se on aika kallis rupeama, kun siihen ryhtyy. Ja mitä Kadonneet - jaksosta ymmärsin, ralliharrastus oli Ismolle melkein kaikki kaikessa.
Vastaa Viestiin