Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
buracee
Martin Riggs

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja buracee »

Valitettavan pieni ja heikkotasoinen kuva löytyy kyllä Olgasta:

Kuva

edit: jos vaikka ton linkinkin sais oikein jo toisella yrityksellä.. :roll:
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kiitoksia vaan kovasti tuolle Olgan kuvan lähettäneelle.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

buracee kirjoitti:Valitettavan pieni ja heikkotasoinen kuva löytyy kyllä Olgasta:

Kuva

Kiitos Olgan kuvasta. Oriveden vainajan pituudeksi on saatu 166cm, mutta Olgan pidätyskuvassa naisella olisi pituutta... 177cm about. Ei kai niissä kenkineen olla, jos henkilön todellista kokoa ollaan hakemassa, ja ei kai "meidän" vainajamme olisi voinut kutistua kuoltuaan n. 10cm:a?
Blues
Rico Tubbs

Vaan ken tietää, mikä on vainajan oikea pituus? Missä ajassa nivelsiteet panevat hanttiin oikaistaessa?
Mie en luottaisi täysin noihin vainajan mittoihin, tässä tapauksessa.

Ei kai olga ole se oikea, mutta onpa ensimmäinen ketä tarjota...
Ladybird
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

Hiusraja on Olgalla korkealla, mutta silmät ei ainakaan mun mielestä erityisen leveällä.
Kuitenkin kun nopeasti katsoo, niin Olgassa ja Oriveden vainajassa on kyllä samoja piirteitä. Ajattelisin että vaikka nivelsiteet pistäis hanttiin niin ei kai siinä sentään 10 senttiä katoa pituudesta. Vai katoaisko?

edit. Tuli vielä mieleen, että jos Olga on poistettu kadonneet-listalta, niin ehkä hänet sitten on jo löydetty.
buracee
Martin Riggs

Ladybird kirjoitti:Tuli vielä mieleen, että jos Olga on poistettu kadonneet-listalta, niin ehkä hänet sitten on jo löydetty.
No äkkiseltään katseltuna tuo ei vaikuta niinkään siltä että Olga on sieltä poistettu, vaan jostain syystä sieltä on hävinny koko lista.
Blues
Rico Tubbs

Niin, en tosiaan tiedä tuota vainajan "kutistumista". Jostain luin, että 8-15cm voisi olla se, mutta eksaktia tietoa ei ole antaa.
Tuo vainajamme on kuitenkin löydetty ns.sammakkoasennosta, joten miten on mittaus suoritettu?
Vetämällä vainaja suoraksi, vai arvioimalla? Who knows...
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Lieneekö kyseessä jonkinmoinen erakoituneempi Euroopan kiertäjä? Viitteitähän on moneenkin maahan: pohjoismaisesti hoidettu purukalusto, Saksan passin palaset, Britanniaan viittaavat puolestaan vaatteet, soitin ja sarjakuva. Ja jokin syy on ollut tulla Suomeen kuolemaan. Jossain on tai on ollut lapsikin.

Spekulodaanpa noista lähtökohdista. Kenties hänellä oli sukujuuria Suomessa, toinen tai molemmat vanhemmat muuttaneet Ruotsiin menneitten vuosikymmenten muuttoaalloissa. Syntynyt joko Suomesa tai Ruotsissa. Monelta lähtijältä yhteydet katkesivat kotimaahan jääneisiin sukulaisiin. Aikuisena muuttanut Saksaan ja asunut siellä niin pitkään ehkä perheellisenä että vaihtanut kansalaisuudenkin. Jokin elämän kriisi sitten heittänyt hänet pois perheestään niin totaalisti että kukaan ei ole perään kysellyt. Sitten hän on elellyt juurettomana, viimeiseksi Britanniassa, vaatteista päätellen ainakin kohtuullisesti ansaiten. Elämä meni kuitenkin kohti umpikujaa ja syntyi halu luopua elämästä sukunsa kotimaassa. Läheisiä ei ollut jäljellä, hän halusi lähteä tuntemattomana. Ehkä suku oli lähtöisin jostai Oriveden suunnalta, tai sitten bussin ikkunasta katsottuna paikka tuntui muuten vain sopivalta viimeiselle kävelylle.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

buracee kirjoitti:Valitettavan pieni ja heikkotasoinen kuva löytyy kyllä Olgasta:

Kuva

Onko kyseessä sama Olga Shabunja, josta oli joskus aiemmin tuolla ketjussa puhetta? Olisikohan tässä muuten hänen lähettämänsä viesti:

От: Shabunja olga
[email protected]

2007-07-09 05:56:09
Всем всем привет,кто помнит и знает меня.Пишите.Смоленская Наташа напиши мне обязательно.Я буду ждать.Версан,ты тоже напиши.СУХОВ Виталик,тебе и сестре ПРИВЕТ от Лильки Шабуня

Lähde: http://klooga.sitecity.ru/guest_1410144429.phtml?page=9

Tiedä sitten, onko kyse samasta henkilöstä. Jos on, niin näyttäisi sitten ainakin 9.7.2007 olleen hengissä. Voisi tietysti lähettää viestin tuohon osoitteeseen ja tsekata.

Onkos palstalla muuten venäjän taitoisia? Natasha Smolenskajasta siinä jotain puhutaan ja privetiä heitetään, mutta muusta en olemattomalla kielitaidollani ikävä kyllä osaa sanoa... :?
Blues
Rico Tubbs

En osaa sanoa miksi, mutta minusta tuo Orivesi on toissijainen seikka. Sillä vaan ei ole mitään merkitystä. Tämän asian tiimoilta siis.
En tiedä mistä se tulee, mutta jotenkin vain tuntuu siltä, että Orivesi ei ole ollut se tietty matkan pää, vaan ennemmin se olki, joka katkaisi sen kamelin selän.
Blues
Rico Tubbs

No nyt joku venäjäntaitoinen tänne ja äkkiä? Joku joka tuon työkalurivin saa suomennettua.
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Eikös hällä ollu osteoporoosiki, sehän lyhentää ihmistä jonkinverran. Mielestäni myöskin, kun tuossa puhuttiin että oli hirmu laiha, niin ton pituus/painosuhteen mukaan kyllä normaali/hoikahko, jos olisikin ollut 10cm pidempi, niin olisi heti laihempi.
Priora
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Priora »

Tossa venäjänkielisessä viestissä Olga Shabunja vaan lähettelee terkkuja kaikille jotka tuntee ja muistaa hänet, ja pyytää kirjotteleen. Nimeltä mainittuna Natasha Smolenskaja, joku Versan ja Vitali Suhov, jonka siskolle myös lähettää terkkuja.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Priora kirjoitti:Tossa venäjänkielisessä viestissä Olga Shabunja vaan lähettelee terkkuja kaikille jotka tuntee ja muistaa hänet, ja pyytää kirjotteleen. Nimeltä mainittuna Natasha Smolenskaja, joku Versan ja Vitali Suhov, jonka siskolle myös lähettää terkkuja.
Kiitos! :D Eli tyypillistä nuorten(kin) keskustelupalstakirjoittelua kuten vähän arvelinkin, eikä ainakaan erityisen itsetuhoiselta kuulostavaa. Ja tietysti jos kyseessä on sama Olga, joka ilmoitettiin syksyllä 2006 kadonneeksi ja kirjoittelee niitä näitä syksyllä 2007, niin jossain tuossa välissähän hän on sitten löytynytkin. Ja mikä ainakin tämän ketjun näkökulmasta lienee keskeisempää niin hän ei varmastikaan ole sitten lojunut kuolleena Oriveden metsissä keväällä 2007.

Hiukan OT:na herättää vain ajatuksia, että missähän tilanteessa tuo kuva on Olgasta otettu? Sehän näyttäisi poliisin tunnistuskuvalta, mutta tyttö näyttää sen verran naureskelevalta, että tuskin mistään vakavammasta ainakaan on ollut kyse. Voi olla vaikka ihan pilailuakin, jolloin tietysti tuohon pituusmittaankin pitänee suhtautua tietyllä varauksella. Ilmeisesti kuva kuitenkin oli pantu viralliseen katoamisilmoitukseen, vai kuinka? Harmi, että sen resoluutio on tosiaan niin pieni, ettei noita numeroita lukuunottamatta muista teksteistä saa selvää...
buracee
Martin Riggs

Valdovas kirjoitti:
Hiukan OT:na herättää vain ajatuksia, että missähän tilanteessa tuo kuva on Olgasta otettu? Sehän näyttäisi poliisin tunnistuskuvalta, mutta tyttö näyttää sen verran naureskelevalta, että tuskin mistään vakavammasta ainakaan on ollut kyse. Voi olla vaikka ihan pilailuakin, jolloin tietysti tuohon pituusmittaankin pitänee suhtautua tietyllä varauksella. Ilmeisesti kuva kuitenkin oli pantu viralliseen katoamisilmoitukseen, vai kuinka?
"Põhja Politseiprefektuuri Ida politseiosakond otsib taga 1980. aastal sündinud OLGA ŠABUNJA´t, kes hoiab kõrvale kohtumenetlusest."

No ei kai se mikään vakava juttu ole ollut, Olgaa etsittiin koska oli jättänyt saapumatta oikeuteen. Sinällään kuva tuskin on mtn pilailua, ainakin nuo muutkin vastaavissa tilanteissa otetut kuvat on samaa luokkaa. Täällähän on viranomaisille varsin nopeaa etsiä ihmisen pakollisessa id-kaardissa oleva kuvakin, oman kuvan saa kuka tahansa netistä imuroitua hetkessä jos haluaa.
Vastaa Viestiin