Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Loka »

^No mutta mähän olen ihan samaa mieltä.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:^No mutta mähän olen ihan samaa mieltä.
Miltähän osin?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mike Manner kirjoitti:
Miltähän osin?
Siltä osin kuinka tulee toimia lapsen ja koiran kanssa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Hmm... ukkostaako siellä päin? :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Loka
Alibin Kestotilaaja

MotiivitOn kirjoitti:Hmm... ukkostaako siellä päin? :wink:
Jokaisessa on joku heikkous stna. :|
Mike Manner
Jessica Fletcher

Loka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
Miltähän osin?
Siltä osin kuinka tulee toimia lapsen ja koiran kanssa.
Nääääääin sitä käännetään takkia ja yritetään pelastaa se mikä vielä pelastettavissa on... :lol: :mrgreen:
Älä jaksa. Onhan tuo nyt jumalauta jo ihan selvää, että sulla ei ollut hajuakaan miten tuon tilanteen ois voinut saada lapaseen, mutta nyt kun se vastaus tuli puskista, niin ollaan sitten samaa mieltä... :mrgreen:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja

Mike Manner kirjoitti:Nääääääin sitä käännetään takkia ja yritetään pelastaa se mikä vielä pelastettavissa on... :lol: :mrgreen:
Älä jaksa. Onhan tuo nyt jumalauta jo ihan selvää, että sulla ei ollut hajuakaan miten tuon tilanteen ois voinut saada lapaseen, mutta nyt kun se vastaus tuli puskista, niin ollaan sitten samaa mieltä... :mrgreen:
Nope, sä itse puhut täysin toisesta asiasta mistä minä. Minä puhun vahingoista, sinä et tajua että niitä sattuu lapsen kanssa aina. Sun mielestä voi aina kouluttaa ettei mitään satu. Sinun mielestäsi koiran tässä kohtaa pureminen on ok, minusta ei. Ja jo se, ettei mun lasta ole kertaakaan purtu kertonee siitä että tilanteet on ihan hallussa. Väitätkö etten pärjää mun kahdelle labradorinnoutajalässykälle? Ou nou.

:lol:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Kylläpä on taas veteen piirretty viiva.
"Vahinkoja" ei saisi sattua ja jos lapsi pääsee härnäämään liiaksi, on vika vanhemmissa
ja kontrollin puutteessa.
Jos koira puree syyttä(mikä on todella harvinaista), on vika myös kasvatuksessa.
Huono kasvattaja ei pärjää edes Lhasa Apson kanssa.
Hyvä taas mäyräkoiran kuin Kangalinkin kanssa.
Johdonmukaisuudesta, kärsivällisyydestä ja pitkäjänteisestä kasvatuksesta kaikki on kiinni.
Koira vaatii paljon aikaa ja rahaa, ja antaa myös omistajalleen paljon.
Jos näitä ei löydy, ei kannata koiraa hankkia, saati edes alkaa aiheesta keskustelemaan.
editti: eikä siis mikään kuitti kenellekään keskusteluun osallistuneelle vaan vain
näkemys henkilöltä joka on parikymmentä vuotta koiria kasvattanut.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Mike Manner
Jessica Fletcher

Loka kirjoitti:sä itse puhut täysin toisesta asiasta mistä minä. Minä puhun vahingoista, sinä et tajua että niitä sattuu lapsen kanssa aina. Sun mielestä voi aina kouluttaa ettei mitään satu. Sinun mielestäsi koiran tässä kohtaa pureminen on ok, minusta ei.
...Ei näin...KuvaKuvaKuva
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Omistaja katsoo, että kun se pikkulettipää heiluu keinunsa kanssa, tai kävelee ärsyttävästi, koira ei syö sitä ipanaa, vaikka pedon näkökannalta aihetta siihen voisi ollakin.
En lähtisi syyttämään omistajaa, jos lapsi on tahallaan keinunut ärsyttävästi. Jokainen tajuaa [Markjalta lainattu pätevä todistelu], että koiran luontoon kuuluu hyökätä ärsyttävästi keinuvien lasten kimppuun, eli sitä saa mitä tilaa. Koirat ovat niin herkkiä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

^Sanoo henkilö, joka muistaakseni oli koittanut myrkyttää naapurinsa koiran tms...
(oliko se myrkkyä mitä olit levitelly, vai kehuitko heittäneesi sitä koiraa [vai kissaa] kivellä, vai miten se meni?)
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Juup, kyllä nyt kuulostaa Lokan osalta vähän siltä, että lapsille niitä va-hin-ko-ja saa ja kuuluukin sattua, mutta jos koiralle sattuu se vahinko, niin se joutaa suoraan monttuun tai se laahdataan tai mitä värikkäitä termejä nyt käytitkään.. On ihmeellistä, että henkilöt, joiden arvomaailmassa koirat ovat noin alhaisessa asemassa ylipäänsä omistavat koiria. Ei käy koiria kateeksi.
Mike Manner
Jessica Fletcher

elisa_day kirjoitti:On ihmeellistä, että henkilöt, joiden arvomaailmassa koirat ovat noin alhaisessa asemassa ylipäänsä omistavat koiria. Ei käy koiria kateeksi.
Uskon vilpittömästi, että Loka kyllä huolehtii koiristaan hyvin, mutta hän ei vaan pystynyt myöntämään väärässä olemistaan tarpeeksi aikaisin ja puhui itsensä koko ajan syvemmälle tuohon juttuun :mrgreen:
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Pakko nyt tulla taas visiitille tänne koiraketjuun muistuttamaan, että on olemassa sellaisia koirarotuja ja koiria jotka eivät "syö ärsyttävästi keinuvia lettipäitä" vaikka niitä ei oliskaan koulutettu. Esim. meidän koiralla ei vilpittömästi ole ikinä ollut minkäänlaista intohimoa syödä/purra/murista kenellekään ihmiselle. Jos se pelästyy niin se juoksee pakoon eikä suinkaan hyökkää. Mielestäni tällainen koira ja pieni lapsi sopivat hyvin yhteen. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. TOSIN en ole ikinä antanut lapseni tai sen kavereiden millään tavalla kiusata koiraa.

Että ihmiset vapaaehtoisesti hankkii tuollaisia koiria joiden kouluttaminen vaatii henkistä ja fyysistä kapasiteettia valtavasti jotta koirasta ei tulisi tappaja. Ja jatkuvasti niitä purijoita ja hyökkäilijöitä vaan on. Aina vaan. Alkaa olla jokakuista huttua jo, että koira on purrut lasta/lenkkeilijää/kävelijää. Ja aina samojen rotujen toimesta vielä... :roll:
Mike Manner
Jessica Fletcher

ketsku kirjoitti:Että ihmiset vapaaehtoisesti hankkii tuollaisia koiria joiden kouluttaminen vaatii henkistä ja fyysistä kapasiteettia valtavasti jotta koirasta ei tulisi tappaja.
Hiukan on silleen jännästi yleistämisen maku tuossa kommentissa...
Lisäksi jotkut haluaa koiran, eikä pehmolelua.
Ja jatkuvasti niitä purijoita ja hyökkäilijöitä vaan on. Aina vaan. Alkaa olla jokakuista huttua jo, että koira on purrut lasta/lenkkeilijää/kävelijää.
Miten paljon tässä maassa on koiria ja kuinka moni niistä pääsee iltalehteen?
Ja aina samojen rotujen toimesta vielä... :roll:
Joittenkin rotujen purut vaan myy lehtiä.

"Perhoskoira puri lasta. Vammat vaativat sairaalahoitoa"
"Saksanpaimenkoira puri lasta. Vammat vaativat sairaalahoitoa"
"Suomenajokoira puri lasta. Vammat vaativat sairaalahoitoa"

^Mikä noista otsikoista myy?
Lukittu