Ok, minulle eivät nuo Viron kuviot niin tuttuja olekaan. Selvisikö sieltä myös, mitä varten Olga oli kutsuttu oikeuteen? Saiko hän jotain rapsuja siitä kun jäi saapumatta sinne?buracee kirjoitti: "Põhja Politseiprefektuuri Ida politseiosakond otsib taga 1980. aastal sündinud OLGA ŠABUNJA´t, kes hoiab kõrvale kohtumenetlusest."
No ei kai se mikään vakava juttu ole ollut, Olgaa etsittiin koska oli jättänyt saapumatta oikeuteen. Sinällään kuva tuskin on mtn pilailua, ainakin nuo muutkin vastaavissa tilanteissa otetut kuvat on samaa luokkaa. Täällähän on viranomaisille varsin nopeaa etsiä ihmisen pakollisessa id-kaardissa oleva kuvakin, oman kuvan saa kuka tahansa netistä imuroitua hetkessä jos haluaa.
Oriveden vainaja 2007
-
Valdovas
- Axel Foley
Re: Oriveden vainaja
Ei tosta uutisesta selviä ainakaan muuta, sakothan täällä saa mun käsittääkseni aina jos esim. juuri oikeuteen jättää menemättä.Valdovas kirjoitti: Selvisikö sieltä myös, mitä varten Olga oli kutsuttu oikeuteen? Saiko hän jotain rapsuja siitä kun jäi saapumatta sinne?
- Juliet Jones
- Axel Foley
On hieno asia, että useammallakin tämän ketjun kirjoittajista on aktiivisuutta kokeilla erilaisia väyliä selvittää Oriveden vainajan henkilöllisyys! Eihän se haittaa jos välillä tulee "huti", erilaisten keinojen käyttäminen voi hyvinkin johtaa tuonnempana suotuisaan lopputulokseen.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Ai niin, Blues, piti kysymäni, että miten tuolla krimi.ee:n sivulla ei enää näy "Tagaotsitavad inimesed"- linkkiä? Onko se kokonaan poistettu, vai enkä vain ole ymmärtänyt sen paikkaa lukemastani?
Jossain tässä ketjussa olikin jo puhetta, että se osio on jostain syystä poistettu kokonaan krimin sivuilta.Juliet Jones kirjoitti:Ai niin, Blues, piti kysymäni, että miten tuolla krimi.ee:n sivulla ei enää näy "Tagaotsitavad inimesed"- linkkiä? Onko se kokonaan poistettu, vai enkä vain ole ymmärtänyt sen paikkaa lukemastani?
buracee kirjoitti:No äkkiseltään katseltuna tuo ei vaikuta niinkään siltä että Olga on sieltä poistettu, vaan jostain syystä sieltä on hävinny koko lista.Ladybird kirjoitti:Tuli vielä mieleen, että jos Olga on poistettu kadonneet-listalta, niin ehkä hänet sitten on jo löydetty.
Tuolta Krimi.ee:n sivuilta on poistettu koko "Tagaotsitavien Lista", Jostain syystä. En tiedä mistä...
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
^Toistolla tehoa? 
Onpa kyllä tosiaan hienoa, että yritätätte tutkia Oriveden vainajan henkilöllisyyttä. tulee sellainen olo tosiaan että joku välittää. Ja ihana juttu myös, että jotkut olivat siellä vainajan haudalla käyneet. Itseäkin voisi kiinnostaa käydä, mutta eipä ole oikein mitään asioimista Oriveden suunnalle ja voisi muutenkin olla vähän vaikeampi toteuttaa. Olisi niin paljon helpompaa jos tästä nyt saisi edes jonkinlaista selvyyttä lisää - oliko tämä vainaja suomalainen vai ulkomaalainen? Itse kallistuisin enemmän ulkomaalaisen puoleen. koska ei tosiaan ole tullut mitään epäilyksiä siitä että olisi suomalainen - kukaan ei ole kaivannut. Toisaalta taas kuten täällä on monesti taidettu todetakin: kyllä täällä Suomessakin voi erakkona elää- voi olla tosiaan, että hänellä ei vaan yksinkertaisesti ole ollut ketään läheistä. 
Ulkomaalaisen puoleen minäkin kallistun. Eikös siinä Aamulehden jutussakin silloin pari vuotta sitten sanottu, että naisen luuston rakenne ei ollut "tyypillinen suomalaiselle" (mikä se tyypillinen nyt sitten ikinä onkaan). Mielestäni myös vaatetus ja jollain tapaa hiuslisäkekin viittaa ulkomaalaisuuteen.
Toisaalta taas englanninkielinen sarjakuva ja mp3-soittimen kieliasetukset eivät ole mielestäni ratkaisevia seikkoja tässä jutussa. Näistä edellämainituista minulle joskus muinoin tuli ensimmäisenä mieleen, että ne ovat "lavastusta", joilla koitetaan harhauttaa tutkijoita uskomaan, että henkilö olisi ulkomaalainen. Mutta koska on erittäin todennäköistä, että näin onkin, niin tuskin on ollut mitään sellaista syytä. Melko selvää kuitenkin on, että henkilö ei halunnut tulla tunnistetuksi eikä varmaan siis löydetyksikään.
Hehe, nämä samaiset asiat on varmaan kirjoiteltu täällä jo kymmeniä kertoja, mutta "toistolla tehoa" niin kuin buracee totesi...
Nyt en jaksa selata taas läpi koko keskustelua, muistaisko joku ulkomuistista: Oliko niistä kolmesta (?) vesipullosta sen enempää tietoa? Olivatko litran vai puolen litran pulloja? Oliko ostanut ne Orituvalta? Taitaa olla ainoa ja lähin kauppa siinä löytöpaikan lähistöllä.
Toisaalta taas englanninkielinen sarjakuva ja mp3-soittimen kieliasetukset eivät ole mielestäni ratkaisevia seikkoja tässä jutussa. Näistä edellämainituista minulle joskus muinoin tuli ensimmäisenä mieleen, että ne ovat "lavastusta", joilla koitetaan harhauttaa tutkijoita uskomaan, että henkilö olisi ulkomaalainen. Mutta koska on erittäin todennäköistä, että näin onkin, niin tuskin on ollut mitään sellaista syytä. Melko selvää kuitenkin on, että henkilö ei halunnut tulla tunnistetuksi eikä varmaan siis löydetyksikään.
Hehe, nämä samaiset asiat on varmaan kirjoiteltu täällä jo kymmeniä kertoja, mutta "toistolla tehoa" niin kuin buracee totesi...
Nyt en jaksa selata taas läpi koko keskustelua, muistaisko joku ulkomuistista: Oliko niistä kolmesta (?) vesipullosta sen enempää tietoa? Olivatko litran vai puolen litran pulloja? Oliko ostanut ne Orituvalta? Taitaa olla ainoa ja lähin kauppa siinä löytöpaikan lähistöllä.
-
Indrid Cold
- Nikke Knatterton
Minkälainen asento on "sammakkoasento", jossa vainajan kerrotaan löytöhetkellä olleen? Taisi olla Aamulehden juttu, josta tuo tieto on peräisin. Jutussa todettiin myös, että asennosta päätellen henkilö olisi ikään kuin ollut oksentamassa. Toisaalta, jutussa mainittiin hänellä olleen kiven päänsä alla ikään kuin tyynynä. Muista lähteistä (esim. tämän ketjun kirjoituksista) taas olen saanut sellaisen vaikutelman, että vainajan kasvot olivat maata vasten.
Tuosta informaatiotulvasta en oikein pysty hahmottamaan millainen tuo asento oikein on?
Tuosta informaatiotulvasta en oikein pysty hahmottamaan millainen tuo asento oikein on?
Vastaan omaan kysymykseeni, kun lukaisin tuossa uudestaan läpi sen Aamulehden jutun. Puolen litran pulloja olivat, joista kaksi oli juotu. Ajatuksena mulla siis oli se, että jos olisivat olleet litran pulloja, niin tuskin olisi kovinkaan kaukaa niitä roudannut.
Sammakkoasento, eikös se ole vähän niinkuin sikiöasento mutta pystyssä. Siis jos menisit polvillesi istumaan ja painaisit pään polvien väliin. Vainajallahan oli kuivunutta verta hampaiden väleissä, joten voisi kuvitella, että oli oksentanut (verta) juuri ennen kuolemaansa. Ja tuskinpa se mikään kivenjärkäle on siellä pään alla ollut, vaan joku pieni, esim. kämmenen kokoinen kivi sattunut olemaan siinä kohtaa.
Eikö nyt vois tulla mitään uutta infoa, eihän tää keskustelu etene mihinkään..
Sammakkoasento, eikös se ole vähän niinkuin sikiöasento mutta pystyssä. Siis jos menisit polvillesi istumaan ja painaisit pään polvien väliin. Vainajallahan oli kuivunutta verta hampaiden väleissä, joten voisi kuvitella, että oli oksentanut (verta) juuri ennen kuolemaansa. Ja tuskinpa se mikään kivenjärkäle on siellä pään alla ollut, vaan joku pieni, esim. kämmenen kokoinen kivi sattunut olemaan siinä kohtaa.
Eikö nyt vois tulla mitään uutta infoa, eihän tää keskustelu etene mihinkään..
Vaikka kuvat ovatkin aika surkeita, niin luuston rakenne viittaa slaavilaiseen syntyperään. Itä-Euroopasta tulleissa naisissa on myös paljon sellaisia, joita ei kukaan kaipaa, vaikka olisivat jättäneet jopa lapsiaan jälkeensä kotiseuduilleen.
Every ship must sail a world.
Eikös sammakkoasento ole sellainen, mitä pienet lapset usein tekevät? Jalat haarallaan koukussa. Ja tuohon asentoon olisi hyvin voinut päätyä oksennettuaan polvillaan istuen. Näin kasvotkin voisivat olla maata vasten.
On varmaankin myös ihmisiä, joita ei varsinaisesti ole edes olemassa. Kaikissa maissa kun ei synnytetä sairaaloissa ja pidetä niin tarkkaa kirjaa siitä kuka syntyy ja kuka kuolee. Ja jos nyt joku sanoo, että mutta kun sillä oli sen saksalaisen passin kappaleita.. Ei välttämättä tarkoita yhtikäs mitään. Saattoi olla varastettu tai väärennetty passi (meinasin kirjoittaa pässi..). Noh, hiukan kaukaa haettua taas, mutta eipä tosiaan vaikuta siltä, että hänellä ainakaan kovin lähellä olisi omaisia tai ystäviä.ABC kirjoitti:Vaikka kuvat ovatkin aika surkeita, niin luuston rakenne viittaa slaavilaiseen syntyperään. Itä-Euroopasta tulleissa naisissa on myös paljon sellaisia, joita ei kukaan kaipaa, vaikka olisivat jättäneet jopa lapsiaan jälkeensä kotiseuduilleen.
Tilastokeskuksen sivuilta (vuodelta 2000):
Useimmat maailman maat suorittavat parhaillaan joka 10:s vuosi tehtävää väestölaskentaansa. Suomenkin lehdistö on seurannut ulkomaisia väestölaskentoja muun muassa Kiinassa ja Turkissa. Kiinassa tietojen keruuseen tarvittiin 6 miljoonaa väestölaskijaa. Turkissa julistettiin vuorokauden ulkonaliikkumiskielto, jotta väestölaskijat pystyivät helpommin suorittamaan laskennan.
http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2000/920vals.html
Kuvien lienee onkin tarkoitus kuvata vainajan piirteitä, joista ainakin itse onnistun poimimaan tärkeimmät osat. Tuskin on mahdollista piirtää täysin oikeanlaista kuvaa reilun kuukauden naamallaan maanneesta vainajasta?
Pitää kuitenkin muistaa, että kuvat on tehnyt ihminen, valokuvista, ja ilman mitään maksua, omalla vapaa-ajallaan. Nämä ovat ne kuvat, mitä meillä on nyt. Aiemmin ei ollut mitään kuvia.
Pitää kuitenkin muistaa, että kuvat on tehnyt ihminen, valokuvista, ja ilman mitään maksua, omalla vapaa-ajallaan. Nämä ovat ne kuvat, mitä meillä on nyt. Aiemmin ei ollut mitään kuvia.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.