kukkuu kirjoitti: .....
Ei kai tuo mikään mysteerio voi olla. Nythän on vappu ja vappuun kuuluu erinäiset puhallettavat "lelut".

Minä jo oletin, että kukkuu vihdoin toteaa:
"Olet aivan oikeassa, juuri noin polku menee "lavastuskuvassa etelään".
Mutta ei, pelit ja vehkeet me on mielessä! Aikanaan kutakin!
Voin vakuuttaa, että juuri noin polku meneekin, kuten olen kuvannut.
Tuon "lavastuskuva etelään" olen vaalentanut, niin että ne kuuset siellä takana polun vasemmalla puolella erottuvat paremmin. Ne ovat todellakin polun vasemmalla puolella. Eihän polun oikealta puolelta löydy niiden paikalle edes sopivia ehdokkaita. Jo sillä perusteella asia on selvä. Tuo toinen kuva on myös valokuva. Tarkemmin sanottuna valokuvan suurennoksen mukaan piirretty tarkka kopio. Nehän sopivat toisiinsa runko rungolta aivan kuin nenä päähän. Valokuvien ikäero on ehkä noin 45 vuotta. Niinpä tässä tuoreemmassa kuvassa puut ovat kasvaneet, mutta ovat helposti tunnistettavissa. Molemmissa valokuvissa esiintyy selvästi sama kohta. Tuosta voi lisäksi päätellä, että lavastuskuva on otettu vähän enemmän vasemmalle suunnaten, mutta ei paljon.
Nuo valokuvat ovat kuin 2 marjaa. Siitä ei pääse mihinkään. Ja tuossa uudessa valokuvassa on se polku hyvin näkyvissä ja se menee tosiaan sinne oikealle, kuten siitä kuvasta näkyy. Asia on ratkaistu. Tosin tämä tosiasia on ollut eräiden tiedossa jo kauan.

Ongelma on ratkaistu!
Pistetään tähän tuo "ongelman ratkaissut kuva" vielä kerran!