Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
Tuotapa olen minäkin pienessä päässäni mietiskellyt, että onkohan nyt viritelty jonkinmoinen "tahtojen taistelu" myös Amaralin puolelta. Hänen tiedetään tahkoavan rahaa kirjansa kanssa ja reissaavan ympäri Eurooppaa myymässä teosta ja antaen lisävalaistusta asiaansa. Mutta kukaan ei näe toimintaa läpinäkyvänä ja hyvin ajoitetulta, eikä rahastamisena, päivastoin, hänen toimintansa on hyvinkin oikeutettua, vaikka perusasia on täysin avoin. Madeleinen kohtalo on yhtä paljon hämärän peitossa, kuin alkumetreillä. Miksi juuri nyt moinen reissaaminen, kirjahan myisi muutenkin itse itseänsä. Tuntuu Madeleinen kustannuksella rahastamiselta tuokin.
Nimenomaan, rahastusta. Amaral 'sai potkut', suostui konsesukseen, ja yrittää vielä kaikin voiin rikastu,ja Madeleinella. Tässä se vasta roisto piilee.anskuli kirjoitti:Tuotapa olen minäkin pienessä päässäni mietiskellyt, että onkohan nyt viritelty jonkinmoinen "tahtojen taistelu" myös Amaralin puolelta. Hänen tiedetään tahkoavan rahaa kirjansa kanssa ja reissaavan ympäri Eurooppaa myymässä teosta ja antaen lisävalaistusta asiaansa. Mutta kukaan ei näe toimintaa läpinäkyvänä ja hyvin ajoitetulta, eikä rahastamisena, päivastoin, hänen toimintansa on hyvinkin oikeutettua, vaikka perusasia on täysin avoin. Madeleinen kohtalo on yhtä paljon hämärän peitossa, kuin alkumetreillä. Miksi juuri nyt moinen reissaaminen, kirjahan myisi muutenkin itse itseänsä. Tuntuu Madeleinen kustannuksella rahastamiselta tuokin.
Amaral ei saanut mitään aikaan, luultavasti sotki aioita pahemman kerran, mutta ei tietenkään myönnä harrastaelijamaisuuttaan.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
^ pääasiallisesti kaikki tutkinta tapahtui Amaralin olessa johdossa.
Kun Mäkkännit poistui maasta, ei enää heitä edes kuultu.
Ja tuo tapahtui samaan aikaan Amaralin 'potkujen' kanssa.
Sen jälkeen oli uudella tutkimusjohdolla käsissään vain se mitä touko-syyskuun aikana oli saatu kasaan.
Ja tietenkin uudet näyt, teletiedot ja keväällä 2008 tehdyt kuulemiset englannissa.
Joten turha sanoa ettei mitään saatu aikaiseksi.
Suosittelen tutustumaan siihen julkaistuun tutkimusmateriaaliin ja huomaamaan, että aika pirun paljon on tehty ja kuultu ja tutkittu.
Siksi tuntuukin siltä, että jo tuolloin syksyllä 2007 olisi tullut jostain määräys vaieta ja unohtaa.
Kun Mäkkännit poistui maasta, ei enää heitä edes kuultu.
Ja tuo tapahtui samaan aikaan Amaralin 'potkujen' kanssa.
Sen jälkeen oli uudella tutkimusjohdolla käsissään vain se mitä touko-syyskuun aikana oli saatu kasaan.
Ja tietenkin uudet näyt, teletiedot ja keväällä 2008 tehdyt kuulemiset englannissa.
Joten turha sanoa ettei mitään saatu aikaiseksi.
Suosittelen tutustumaan siihen julkaistuun tutkimusmateriaaliin ja huomaamaan, että aika pirun paljon on tehty ja kuultu ja tutkittu.
Siksi tuntuukin siltä, että jo tuolloin syksyllä 2007 olisi tullut jostain määräys vaieta ja unohtaa.
Nuotio & Äreät Tiput
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Niin ja minusta tuntuu siltä, että Amaralin ''kampanja'' on nyt sitä, että hän haluaa pakottaa syyttäjän avaamaan jutun.
Oli hän oikeassa tai ei, olisi tuonkin tutkimuslinjan loppuun vienti ihan aiheellista. Myös niin, että Mäkkännit joutuu kuultaviksi kunnolla. Varsinkin, kun nyt ovat ilmoittaneet olevansa enemmän kuin halukkaita yhteistyöhön = vastaamaan kysymyksiin.
Eikö heidänkin kannalta olisi hyvä, että tuo linja tutkittaisiin kunnolla loppuun? Vain niin on mahdollista vanhempienkin vapautua epäilyistä lopullisesti.
Oli hän oikeassa tai ei, olisi tuonkin tutkimuslinjan loppuun vienti ihan aiheellista. Myös niin, että Mäkkännit joutuu kuultaviksi kunnolla. Varsinkin, kun nyt ovat ilmoittaneet olevansa enemmän kuin halukkaita yhteistyöhön = vastaamaan kysymyksiin.
Eikö heidänkin kannalta olisi hyvä, että tuo linja tutkittaisiin kunnolla loppuun? Vain niin on mahdollista vanhempienkin vapautua epäilyistä lopullisesti.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes, kuinka Amaral voisi "kampanjallaan" pakottaa syyttäjää avaamaan jutun uudestaan. Kirja on kirja, lukipa sen kuinka moni ihminen maailmassa tahansa. Ei kai syyttäjä suuren yleisön mielipidettä kuultuaan avaa juttua? Ja Amaralin kirjan sisältö on taatusti jo syyttäjällä tiedossa.
Jos ihmisten mielipiteillä olisi pienintäkään painoarvoa, McCannit olisivat olleet jo pitkään telkien takana. Ei mikään oikeusvaltio toimi noin.
Mahdollinen syy Amaralin kampanjointiin on Madeleinella rahastus ja pelko oman näkemyksen vesittymiseen.
Nyt on vain yksinkertaisesti niin, että sekä McCannit ja Amaral kampanjoivat, emmekä voi kuin arvailla kumman kampanja on aidosti Madeleinen asialla, tai kumman kampanja on oman nahkan pelastamista ja toisaalta rahastusta.
Jos ihmisten mielipiteillä olisi pienintäkään painoarvoa, McCannit olisivat olleet jo pitkään telkien takana. Ei mikään oikeusvaltio toimi noin.
Mahdollinen syy Amaralin kampanjointiin on Madeleinella rahastus ja pelko oman näkemyksen vesittymiseen.
Nyt on vain yksinkertaisesti niin, että sekä McCannit ja Amaral kampanjoivat, emmekä voi kuin arvailla kumman kampanja on aidosti Madeleinen asialla, tai kumman kampanja on oman nahkan pelastamista ja toisaalta rahastusta.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mäkkän -case jäi auki. Harmaa syyllisyyden verho leijumaan heidän ylleen.
Eikö silloin olisi hyvä, että tuo Amaralin linja (eli se mihin tilaan tukimus tuolloin kun se hyllytettiin jäi) tutkittaisiin loppuun?
Syyttäjän virallinen käsitys on, että tyttö kuoli asuntoon. Näyttöä ei ollut oikeuteen asti, joten juttu hyllytettiin.
Myös tytön etsintä lopetettiin, koska mitään syytä siihen ei ollut. Koska tutkimusten mukaan tyttö on kuollut.
Mutta mikä pysäytti koko tutkinnan? Mikä pysäytti koko etsinnän?
Eikö silloin olisi hyvä, että tuo Amaralin linja (eli se mihin tilaan tukimus tuolloin kun se hyllytettiin jäi) tutkittaisiin loppuun?
Syyttäjän virallinen käsitys on, että tyttö kuoli asuntoon. Näyttöä ei ollut oikeuteen asti, joten juttu hyllytettiin.
Myös tytön etsintä lopetettiin, koska mitään syytä siihen ei ollut. Koska tutkimusten mukaan tyttö on kuollut.
Mutta mikä pysäytti koko tutkinnan? Mikä pysäytti koko etsinnän?
Nuotio & Äreät Tiput
Kyllä olisi hyvä, että kaikki linjat tutkittaisiin loppuun ja asia selviäisi, olen samaa mieltä.
Mutta miksi Amaral "kampanjoi"? Ei kai tuo "kampanjointi" pitkin Eurooppaa edistä tutkimuksia? Et sanonut mielipidettäsi siihen. Taitaa olla rahastusta Madeleinen kustannuksella?
En tiedä mikä pysäytti tutkinnan ja etsinnän. Näytön puuteko, kuten sanoit?
Mutta miksi Amaral "kampanjoi"? Ei kai tuo "kampanjointi" pitkin Eurooppaa edistä tutkimuksia? Et sanonut mielipidettäsi siihen. Taitaa olla rahastusta Madeleinen kustannuksella?
En tiedä mikä pysäytti tutkinnan ja etsinnän. Näytön puuteko, kuten sanoit?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä luulen, että tutkinta hiljennettiin ''ylemmältä taholta''. Brittien suunnasta.
Gerry tuntui jonkun mutkan kautta tuntevan pääministerin tai ainakin tämän veljen.
En minä todellakaan tiedä. Mutta minusta on hullua, että tutkivalla poliisilla on 'selkeä kuva' tapahtumista, mutta sen jälkeen ei saada lupaa edes kuulla epäiltyjä uudestaan, vaan juttu hyllytetään ja haudataan unohduksiin.
Tutkintaa johtaneelle poliisille järjestetään siirto ja sen jälkeen ei oikein mitään enää tehdäkkään.
Onhan siinä paljon kummaa.
Ja kummaa on myös se, että tytön etsintä lopetettiin virallisesti myös tuolloin viime kesänä.
Eikö olisi aika luonnollista, että eläväksi oletettavaa lasta etsittäisiin edes jossain mielessä?
Nyt ei kuitenkaan ole tapahtunut mitään PJssä sitten viime heinäkuun. Eikö ole tullut mitään vihjettä jota olisi ollut syytä tarkistaa?
Onko näyttö tytön kuolemasta kuitenkin niin suuri, ettei ''eläviin havaintoihin'' kannata reagoida, koska ne 100% varmuudella ovat huuhaata?
Gerry tuntui jonkun mutkan kautta tuntevan pääministerin tai ainakin tämän veljen.
En minä todellakaan tiedä. Mutta minusta on hullua, että tutkivalla poliisilla on 'selkeä kuva' tapahtumista, mutta sen jälkeen ei saada lupaa edes kuulla epäiltyjä uudestaan, vaan juttu hyllytetään ja haudataan unohduksiin.
Tutkintaa johtaneelle poliisille järjestetään siirto ja sen jälkeen ei oikein mitään enää tehdäkkään.
Onhan siinä paljon kummaa.
Ja kummaa on myös se, että tytön etsintä lopetettiin virallisesti myös tuolloin viime kesänä.
Eikö olisi aika luonnollista, että eläväksi oletettavaa lasta etsittäisiin edes jossain mielessä?
Nyt ei kuitenkaan ole tapahtunut mitään PJssä sitten viime heinäkuun. Eikö ole tullut mitään vihjettä jota olisi ollut syytä tarkistaa?
Onko näyttö tytön kuolemasta kuitenkin niin suuri, ettei ''eläviin havaintoihin'' kannata reagoida, koska ne 100% varmuudella ovat huuhaata?
Nuotio & Äreät Tiput
^Enpä usko että Englannin pääministeri ja tämän veli mitenkään ovat osallisia etsintöjen lopettamiseen. Eikä niitä itse-asiassa hiljennetty, vaan ne jatkuivat, kuten muistanet, Metodon kautta 'hiljaisuudessa', koska Metodolla oli tietoa tytön silloisesta olinpaikasta, ja sanoisnko liika hosuaminen olisi ollut vaarallista tytölle.
Häntä siis etsittiin kaiken aikaa. Mutta sitten tuli se etsintöjen lopettaminen, mutta kaiken aikaanhan vanhemmat ovat etsineet.
Sitä voi kääntää selvää asiaa päinvastaiseksi ja taas toisinpäin. Se on meillä ihmisillä tapana..
Häntä siis etsittiin kaiken aikaa. Mutta sitten tuli se etsintöjen lopettaminen, mutta kaiken aikaanhan vanhemmat ovat etsineet.
Sitä voi kääntää selvää asiaa päinvastaiseksi ja taas toisinpäin. Se on meillä ihmisillä tapana..
-
lukutoukka
- Javier Pena
Matkaaja:
"Sitä voi kääntää selvää asiaa päinvastaiseksi ja taas toisinpäin. Se on meillä ihmisillä tapana.. "
Kenellä on ja kenellä ei.
"Sitä voi kääntää selvää asiaa päinvastaiseksi ja taas toisinpäin. Se on meillä ihmisillä tapana.. "
Kenellä on ja kenellä ei.
No, antaa olla, MissHolmes.
Mielipidettäsi en saanut siihen, onko Amaralin toiminta mielestäsi rahastusta, vai kenties jotain muuta.
Oletan tietäväni mitä mieltä olet McCannien toiminnasta: räikeää rahastusta.
Mielipidettäsi en saanut siihen, onko Amaralin toiminta mielestäsi rahastusta, vai kenties jotain muuta.
Oletan tietäväni mitä mieltä olet McCannien toiminnasta: räikeää rahastusta.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä en ole erityisen kiinnostunut tuosta valuuttapuolesta tässä jutussa, enkä kaiketi ole koskaan ottanut tuohon 'rahastus-asiaan' mitenkään voimallisesti kantaa.
Minä olen alusta asti ollut ainoastaan siitä näreissäni, että vanhemmat
a) jättivät lapset yksin
b) peittävät jotain osaa totuudesta
c) kantavat huolta omasta maineestaan
d) keskittyvät ''kaikkeen muuhun'' kuin tytön todelliseen etsintään
Minua ihan älyttömän vähän kiinnostaa se, minkä verran he ovat ''tempauksellaan' tienanneet tai paljonko kerätyistä varoista henkilökohtaiseen elämiseensä käyttäneet.
Minun huoleni on se, että lapselle on tehty vääryyttä ja nyt syyllinen pääsee kuin koira veräjästä.
Oli se sitten vanhemmat tai kuka tahansa.
Oma epäilykseni kuitenkin kohdistuu vanhempiin.
Olen seurannut juttua 4.5.2007 lähtien ja käsitykseni perustuu kaikkeen näkemääni, lukemaani ja miettimääni.
Amaral puolestaan on minusta sankari: hän etsi tyttö satojen miesten voimin, etsi syyllistä ja tutki ja tutki. Hänen ainoa virheensä oli jättää alkuun vanhemmat epäilyksen ulkopuolelle.
Amaral arvosteli brittipoliisia ja viranomaisia ja sai lähteä. Todellista syytä tietää tällä palstalla tuskin kukaan. Johtuiko se siitä, että pahoinpitelyoikeuden käynti oli nousemassa juttuihin ja syyttäjä halusi Amaralin pois pilaamasta maineellaan tutkimusta, oliko sanan säilä liikaa brittiviranomaisille, en tiedä.
Virallinen tutkinta kuitenkin päättyi samoin kuin Amaralin aikainen: tyttö on kuollut mitä todennäköisimmin asunnossa, mutta sitä ei voida näyttää toteen oikeuteen tarbittavin todistein.
Syyttäjä ei sulkenut pois sieppaustakaan, mutta sitäkään tukemaan ei löytynyt edes koiran haisteluja.
Onko se sitten rahastusta vai jääräpäisyyttä. En halua ottaa siihen kantaa. Minä tiedän, että kovan julkisen paineen alla PJ joutuu avamaan jutun ja sitä Amaral ajaa takaa.
Lue hänen haastattelujaan, niin näet sen itse.
25 vuotta rikostutkijana toimineena hän todennäköisesti tietää mihin tähtää ja onnistuu siinä.
Minä olen alusta asti ollut ainoastaan siitä näreissäni, että vanhemmat
a) jättivät lapset yksin
b) peittävät jotain osaa totuudesta
c) kantavat huolta omasta maineestaan
d) keskittyvät ''kaikkeen muuhun'' kuin tytön todelliseen etsintään
Minua ihan älyttömän vähän kiinnostaa se, minkä verran he ovat ''tempauksellaan' tienanneet tai paljonko kerätyistä varoista henkilökohtaiseen elämiseensä käyttäneet.
Minun huoleni on se, että lapselle on tehty vääryyttä ja nyt syyllinen pääsee kuin koira veräjästä.
Oli se sitten vanhemmat tai kuka tahansa.
Oma epäilykseni kuitenkin kohdistuu vanhempiin.
Olen seurannut juttua 4.5.2007 lähtien ja käsitykseni perustuu kaikkeen näkemääni, lukemaani ja miettimääni.
Amaral puolestaan on minusta sankari: hän etsi tyttö satojen miesten voimin, etsi syyllistä ja tutki ja tutki. Hänen ainoa virheensä oli jättää alkuun vanhemmat epäilyksen ulkopuolelle.
Amaral arvosteli brittipoliisia ja viranomaisia ja sai lähteä. Todellista syytä tietää tällä palstalla tuskin kukaan. Johtuiko se siitä, että pahoinpitelyoikeuden käynti oli nousemassa juttuihin ja syyttäjä halusi Amaralin pois pilaamasta maineellaan tutkimusta, oliko sanan säilä liikaa brittiviranomaisille, en tiedä.
Virallinen tutkinta kuitenkin päättyi samoin kuin Amaralin aikainen: tyttö on kuollut mitä todennäköisimmin asunnossa, mutta sitä ei voida näyttää toteen oikeuteen tarbittavin todistein.
Syyttäjä ei sulkenut pois sieppaustakaan, mutta sitäkään tukemaan ei löytynyt edes koiran haisteluja.
Onko se sitten rahastusta vai jääräpäisyyttä. En halua ottaa siihen kantaa. Minä tiedän, että kovan julkisen paineen alla PJ joutuu avamaan jutun ja sitä Amaral ajaa takaa.
Lue hänen haastattelujaan, niin näet sen itse.
25 vuotta rikostutkijana toimineena hän todennäköisesti tietää mihin tähtää ja onnistuu siinä.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes kirjoitti:Minä en ole erityisen kiinnostunut tuosta valuuttapuolesta tässä jutussa, enkä kaiketi ole koskaan ottanut tuohon 'rahastus-asiaan' mitenkään voimallisesti kantaa.
Nyt MissHolmes laskettelet palturia viimeisen päälle. Mitä ovatkaan ne tekstisi olleet, jossa voivottelet summien suuruutta?
Ja kuule, olen nyt itse todennut eräässä toisessa jutussa, että rikostutkijat voivat olla todellisia 'aaseja', heitä kuitenkaan sen enempää morkkaamatta, sillä ihminen on myös inhimillinen olento. Virheitä sattuu myös rikostutkijalle.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Matkaaja,
minä olen ollut surullinen niiden ihmisten ppuolesta, jotka ehkä vähistäkin varoistaan ovat lahjoittaneet tytön etsintään, mutta kuulevat jälkeen päin, että varoilla maksetaankin herrasväen luksusasunnon kuluja.
Eikö se sinusta ole väärin?
Eikö oikeammin olisi käyttää nuo varat vaikka muidenkin kadonneiden lasten etsimiseen?
Se ei kuitenkaan ole Fundin sääntöjen mukaan mahdollista. Sääli.
Paljon on ilmapalloihin ja muuhun höttään palanut fyffeä, mutta se ei ole minun pointtini tänne kirjoittelussa.
Sorry, jos et ole ymmärtänyt asiaa. Se on vain se härskilisä tähän keisiin.
minä olen ollut surullinen niiden ihmisten ppuolesta, jotka ehkä vähistäkin varoistaan ovat lahjoittaneet tytön etsintään, mutta kuulevat jälkeen päin, että varoilla maksetaankin herrasväen luksusasunnon kuluja.
Eikö se sinusta ole väärin?
Eikö oikeammin olisi käyttää nuo varat vaikka muidenkin kadonneiden lasten etsimiseen?
Se ei kuitenkaan ole Fundin sääntöjen mukaan mahdollista. Sääli.
Paljon on ilmapalloihin ja muuhun höttään palanut fyffeä, mutta se ei ole minun pointtini tänne kirjoittelussa.
Sorry, jos et ole ymmärtänyt asiaa. Se on vain se härskilisä tähän keisiin.
Nuotio & Äreät Tiput
-
lukutoukka
- Javier Pena
Kuka mahtoi ne fundin säännöt laatia?