Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
albaanisissi
Frank Drebin

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

Katsoin kyllä ja tottakai se puree jos ei ole opetettu että luutkin voi ottaa pois. Mielestäni puhuin postauksessani kokoajan siitä että kun koiran opettaa siltä voi ottaa ne luut pois. Se voi murista mutta purra se ei saa sillä omistajalla tulee olla mahdollisuus ottaa se luu pois.
kyllähän sen ny pitäs olla ittestään selvää ettei missään tilantees päällikölle pullikoida, ei puhettakaan että meillä mulle näyteltäis hampaita tms vaikka olis mikä. ja jos on johtajuus kunnos ni ei tod tarvi erikseen mitenkään opettaa että suusta saa ottaa pois vaik siä olis mitä.

toinen mikä vituttaa armottomasti on ihmiset jotka alkaa mäkättään jos niiden koiria komentaa. ihan piskin kannalta on parempi että muutki sitä komentaa ni säilyy auktoriteetti ihmisiin yleensä eikä vaan siihen omistajaan, meillä ainaki koira uskoo outoja ihmisiä joskus paremmin jopa ku mua ittee ku häkeltyy jotenki ku joku toinenki käskee.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Eräällä toisella keskustelupalstalla on ollut keskustelua tuosta, että saako vieraat komentaa omaa koiraa. Yllättävän moni oli sitä mieltä, että eivät tykkää, jos joku vieras tai vaikka tuttukin komentaa omaa koiraa ja "kun ei se Musti edes usko ketään muita". Mielestäni aivan naurettavaa, kyllä sitä vierasta koiraa saa ja kuuluukin komentaa, jos omistaja ei ole paikalla komentamassa tai häntä ei kiinnosta komentaa. Ja siis tällä tarkoitan kieltämistä enkä siis esim. rangaistustoimenpiteisiin ryhtymistä.
Clyde kirjoitti:Joo eipä tullut minullekaan mieleen että koiralle sen paikan opettaminen on itsensä kehumista ;)
En oikein ymmärrä, mitä Mike ajaa takaa tuolla töttöhattuilulla.. :)
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

albaanisissi kirjoitti: toinen mikä vituttaa armottomasti on ihmiset jotka alkaa mäkättään jos niiden koiria komentaa. ihan piskin kannalta on parempi että muutki sitä komentaa ni säilyy auktoriteetti ihmisiin yleensä eikä vaan siihen omistajaan, meillä ainaki koira uskoo outoja ihmisiä joskus paremmin jopa ku mua ittee ku häkeltyy jotenki ku joku toinenki käskee.
Itse otan ns. olevittuhiljaa-pultit jokaiselle ventovieraalle joka kehtaa tulla omia koiriani komentamaan. Lopetan moisen toiminnan heti kun tielle sattuu ensimmäinen tilanne, jossa:

a) jompi kumpi koiristani ylipäätään menettelee tavalla, joka vaatii ulkopuolisen komentamista
b) kyseinen ulkopuolinen komentaa koiraani asiallisesti, eikä esimerkiksi säntää päin näköä täysillä kiljuen, käsiään villisti huitoen

Tilanteet, joissa jompaa kumpaa koiraani (okei, lähinnä toista, toinen on tänään 3 kk...) on ulkopuolinen komentanut, ovat olleet lähinnä sellaisia että koirani on yrittänyt leikkiä puistossa jonkun Henry/Gabrielle/Bridgette-nimisen seurapiiripuudelin kanssa ja ko. puudelin omistaja on saanut itkukohtauksen heti kun ensimmäinen ärähdys on kuulunut.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

albaanisissi kirjoitti:kyllähän sen ny pitäs olla ittestään selvää ettei missään tilantees päällikölle pullikoida, ei puhettakaan että meillä mulle näyteltäis hampaita tms vaikka olis mikä. ja jos on johtajuus kunnos ni ei tod tarvi erikseen mitenkään opettaa että suusta saa ottaa pois vaik siä olis mitä.
Näimpä.
Lisäksi voin spekuloida, että Cylen koira vie Clydeä kuin litranmittaa välillä hänen edes tajuamatta asiaa.
Jos koiralla on pokkaa näyttää kalustonsa ohjaajalleen, niin asiat ei voi olla sillä mallilla kaikilta osin, kuin mitä ne voisi olla. Oli ohjaaja mitä mieltä tahansa asiasta.
Ne koiran venkuloinnit on juuri niitä juttuja, mistä Clyde nyt miettii, että "koirat nyt vaan tekee noin"... Kaikkien koirat ei tee niin. <--En tiedä mitä pompottelua Clyden koira harrastaa, mutta jotain venkulointeja on ihan varmasti olemassa, jos tilanne on se, että koira ihan vaan pikkuisen leikillään on sitä mieltä, että ohjaajalla ei ole oikeutta ottaa sitä tavaraa häneltä pois.
Ja joo, se menee juuri noin ^, olet Clyde asiasta mitä mieltä tahansa. Se, että miksi se homma ei mene riidaksi, johtuu siitä, että koira ei näe sitä tarpeelliseksi ja sinä olet se, joka sitä ruokkii.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

elisa_day kirjoitti:
Clyde kirjoitti:Joo eipä tullut minullekaan mieleen että koiralle sen paikan opettaminen on itsensä kehumista ;)
En oikein ymmärrä, mitä Mike ajaa takaa tuolla töttöhattuilulla.. :)
Töttöhattuilu on lyhyesti määriteltynä tuota, mitä jo mainitsin ja isommin raottaen sitä, että jauhetaan koirista ja niiden metkuista tajuamatta asiasta syvemmin mitään ja aina palataan siihen, että "-Meidän Jeppe..." juttuun.
Mutta töttöhattuilu on siis ennen kaikkea sitä, että huudellaan asioista samalla kun luullaan tietävänsä asiasta kaiken...

Koira hommat on muuten siitä hassuja, että niihin hiukan perehtyneet luulee aina tietävänsä kaiken ja jaksaavat inttää asioista tajuamatta samalla niitä asiassa piileviä erittäin tärkeitä pikku juttuja ja lisäksi esim. palveluskoira hommissa puuhaavien molareiden kehityskaari on hyvin, hyvin, usein sellainen että aluksi lähdetään oppimaan syvemmälti sitä juttua, parin-kolmen vuoden kuluttua luullaan tietävänsä kaikesta kaikki, sekä ollaan helvetin nokkavia ja kun aikaa kuluu vielä muutamia vuosia, niin hommat alkaa aukeamaan ja todetaan, että tässähän ei tiedetä vielä paskaakaan ja saadaan se ylimielisyyden tuoma "oppimis lukko" auki...

Outoa touhua näiden koiraotusten kanssa pelautuminen.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Näitä kaikkitietäviä löytyy joka rodun piireistä ja jostain syystä tuntuu että oman koirani rodun kohdalla normaalia enemmäkin,koppavia kaikkitietäviä viisastelijoita.
En oo hirveesti jaksant kommentoida näitä juttaja tässä ketjussa ja jatkan samalla linjalla.Oman koirani olen kouluttanut sellaiseksi kuin olen sen halunnut (uskoo ja tottelee sekä tietää oman paikkansa eikä yritä koetella josko olisikin seuraavana päivänä talon herra) ja kyllä se on "äipän" ikioma kuola-generaattori :mrgreen:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
elisa_day
Jack Bauer

No niin, kiitti Mike, nyt aukesi minullekin tuo töttöhattuilu. Itsekin saatan siihen toisinaan syyllistyä, mutta tiedostan myös ihan hyvin, että mitkä asiat on oman koiran kanssa mennyt pieleen ja mitä olis pitänyt tehdä toisin. Sen syvällisemmin en koiria ymmärrä.. (meniköhän tämäkin nyt töttöhattuilun puolelle..) 8)
joey kirjoitti: Itse otan ns. olevittuhiljaa-pultit jokaiselle ventovieraalle joka kehtaa tulla omia koiriani komentamaan. Lopetan moisen toiminnan heti kun tielle sattuu ensimmäinen tilanne, jossa:

a) jompi kumpi koiristani ylipäätään menettelee tavalla, joka vaatii ulkopuolisen komentamista
b) kyseinen ulkopuolinen komentaa koiraani asiallisesti, eikä esimerkiksi säntää päin näköä täysillä kiljuen, käsiään villisti huitoen
Lähinnä itsekin tarkoitin tilanteita, jossa käännät katseesi sekunniksi toisaalle ja koira tekee jotain epätoivottua. Tai, jos kotona on vieraita, ja koira tekee jotain epätoivottua sillä välin kun itse on vessassa tms. Ja niin edelleen ja niin edelleen. Tilanteissa, joissa itse olen mukana, komentamisen hoidan minä itse.

Viisastelijat on ärsyttäviä, samoten ne, jotka ylisuojelee ja inhimmillistää koiriaan.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mike Manner kirjoitti:Lisäksi voin spekuloida, että Cylen koira vie Clydeä kuin litranmittaa välillä hänen edes tajuamatta asiaa.
<--En tiedä mitä pompottelua Clyden koira harrastaa, mutta jotain venkulointeja on ihan varmasti olemassa, jos tilanne on se, että koira ihan vaan pikkuisen leikillään on sitä mieltä, että ohjaajalla ei ole oikeutta ottaa sitä tavaraa häneltä pois.
Ah ihanaa Mike että olet koirien kasvattamisessa ja niiden kouluttamisessa maisteri. Hienoa että tiedät sieltä ruudun toiselta puolelta, x-matkan päästä miten koirani käyttäytyy :lol: Ei muutakuin että kiitos nauruista!
Mutta voi, rosvosektori sillä väärin meni. Meidän koira ei harrasta mitään venkulointeja tai pompottelua. Vaikka olisihan se kai kiva kieltää/rankaista koiraa jos se tekee jotain väärin? Ainakin ilmeisesti joidenkin mielestä. Mutta eipä ole meidän arkea.

Tuosta vieraskäskyttämisestä; kai se on verrastettavissa lapsiin. Muistaakseni jossain Dr. Philissäkin oli aikoja sitten jakso jossa puhuttiin just siitä että saako vieraat komentaa/oikaista toisten lapsia. Eipä kukaan siitä tykännyt, jokaisella on omat kasvatusmetodit. Kaverin koirat vetävät hihnassa ja hyppivät tiellä puolelta toiselle, itse en omalta koiralta moista hyväksyisi. Toiset koirat räksyttävät niin etteivät meinaa saada happea välillä kun siitä kävelee ohi, itse en sitä hyväksyisi.
Mutta, onpa sitä joskus ollut tilanteita jossa tuntuu että saisi sitä omistajaa käskyttää ennemmin kuin sen koiria/lapsia..
Nanika ga tooku matteiru to
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Näin lapsi kohtaa koiran oikein - 9 ohjetta

Suomen Kennelliitto on julkaissut ohjeita lapsiperheille, jotka harkitsevat koiran hankintaa tai joissa on jo koira. Hyviällä opastuksella voidaan välttää ikäviä välikohtauksia, jotka saattavat johtua esimerkiksi siitä, ettei lapsi tulkitse koiran eleitä oikein.

Suomessa on noin 600 000 koiraa ja puhdasrotuisia koiria rekisteröidään vuosittain noin 44 000. Kennelliiton ohjeet koskettavat siis todella monia perheitä, sillä Kennelliiton mukaan joka viidennessä suomalaisperheessä on koira.

Ylen uutisen mukaan Kennelliitto ei luonut ohjeita minkään akuutin syyn takia, mutta varmasti moni muistaa viime vuodelta tapauksen, jossa Elimäellä perheen rottweiler kävi 10-vuotiaan pojan kimppuun, kun hän oli yksin koiran kanssa pihalla.

Parhaimmillaan koira ja lapsi tai lapset tulevat hyvin toimeen keskenään ja voivat jopa harrastaa erilaisissa lajeissa yhdessä. Kaikissa lapsiperheissä tiettyjä asioita on kuitenkin aina otettava huomioon.

Näin Suomen Kennelliitto neuvoo:

1. Lapsi ja koira yhdessä pitää olla aina aikuisen valvonnassa. Lasta ja koiraa ei koskaan saa jättää keskenään. Aikuinen pystyy ennakoimaan tilanteet, joissa koira voi ahdistua lapsen leikeistä. Aikuinen voi myös puuttua tilanteeseen, jos koiran leikit käyvät liian rajuksi.

2. Opeta lapselle koiran kieltä ja käyttäytymistä. Lapsen pitää ymmärtää, mitä muun muassa koiran murina, erilainen haukkuminen sekä hännän ja korvien asennot merkitsevät. Koira voi tulkita esimerkiksi silmiin tuijottamisen uhkauksena tai haasteena.

3. Älä silitä vierasta koiraa. Lapsi ei saa lähestyä vierasta koiraa ilman lupaa. Kaikki koirat eivät välttämättä ole tottuneita lapsiin, mutta niiden omistajat osaavat kertoa sen lapselle. Jos vieraan koiran käytös tai into pelottaa, on parempi, ettei lapsen tarvitse mennä koiran luokse.

4. Lähesty koiraa rauhallisesti. Jos omistaja antaa luvan koiran silittämiseen, koiraa pitää lähestyä rauhallisesti. Nopeat liikkeet saattavat laukaista joissakin koirissa saalistusvietin. Paras tapa on antaa koiran lähestyä ensin. Koiraa ei saa myöskään lähestyä takaapäin, eikä silittää yllättäen. Älä suukota, halaile tai laita naamaa liian lähelle koiraa, vaikka se olisi ennestään tuttu. Tiivis läheisyys voi olla koirasta arveluttavaa ja leikkiessäkin voi saatua vahinkoja.

5. Koira ei ole lelu. Koira ei ole leikkikalu. Sitä ei saa kiskoa hännästä tai korvista, repiä turkista tai muuten satuttaa. Riehuvien ja metelöivien lasten käytös voi olla monien koirien mielestä pelottavaa.

6. Koira tarvitsee oman paikan. Koiralla pitää olla oma paikka, jossa se saa olla halutessaan rauhassa. Lapsi ei saa häiritä nukkuvaa koiraa ja koiran pitää myös saada ruokailla rauhassa.

7. Koira voi puolustaa reviiriään. Pihalla oleilevan koiran luokse ei saa mennä, jos omistaja ei ole paikalla. Piha on monelle koiralle omaa reviiriä, jota se voi puolustaa.

8. Älä lähesty irrallaan olevaa koiraa. Lapsi ei saa lähestyä irrallaan juoksevaa koiraa. Lainvastaisesti vapaana juoksevan koiran kohtaamisessa on vältettävä karkuun juoksemista ja koiraa kohtaan uhkaavaa käyttäytymistä.

9. Varo vahingoittunutta koiraa. Lapsen ei pidä lähestyä tuskissaan tai peloissaan olevaa koiraa, sillä koira voi luulla, että lähellä oleva henkilö aiheuttaa kivun.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

^Ihan hyvät yleispätevät ohjeet. Ne toimivat myös hienosti ohjeina lasten ja minun pakotettuun kohtaamiseen. Muuttakaa vain sana koira sanaan MotiivitOn ja voilá.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
elisa_day
Jack Bauer

5. MotiivitOn ei ole lelu. MotiivitOn ei ole leikkikalu. Häntä ei saa kiskoa hännästä tai korvista, repiä turkista tai muuten satuttaa. Riehuvien ja metelöivien lasten käytös voi olla MotiivittOman mielestä pelottavaa.

:shock:
MotiivitOn
Rico Tubbs

elisa_day kirjoitti:5. MotiivitOn ei ole lelu. MotiivitOn ei ole leikkikalu. Häntä ei saa kiskoa hännästä tai korvista, repiä turkista tai muuten satuttaa. Riehuvien ja metelöivien lasten käytös voi olla MotiivittOman mielestä pelottavaa.
Jep. Ja tuohon vielä lisäisin, että pelokas MotiivitOn saattaa käyttäytyä agressiivisesti.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Taas yksi karmea ja tyhmä Dobberi, joka ei muuta tee kuin syö viattomia pikkulapsia!

http://www.youtube.com/watch?v=nGQ0n0A71xQ

Tapauksesta keskustelua mm. Tiede-foorumilla http://www.tiede.fi/keskustelut/muut-ti ... 07-15.html
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

MotiivitOn kirjoitti:^Ihan hyvät yleispätevät ohjeet. Ne toimivat myös hienosti ohjeina lasten ja minun pakotettuun kohtaamiseen. Muuttakaa vain sana koira sanaan MotiivitOn ja voilá.
Heheh, kiitokset päivän parhaista nauruista 8) Onneksi sä et asu meidän naapurustossa, vaikka olenkin opettanut tuon yhdeksänvuotiaani noudattamaan eritoten kohtia 3. ja 4.

Mitenkäs muuten yleisesti tuo 6. kohta... päteekös siinäkin tuo koira-sanan vaihtaminen MotiivitOn-iksi? :lol:
6. Koira tarvitsee oman paikan. Koiralla pitää olla oma paikka, jossa se saa olla halutessaan rauhassa. Lapsi ei saa häiritä nukkuvaa koiraa ja koiran pitää myös saada ruokailla rauhassa.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
elisa_day
Jack Bauer

Vaarallisista koirista! Jos omistat koiran, kuten bullterrierin, joka kuuluu ns. vaarallisiin rotuihin ja sinulla tai lähipiirissä on pieniä lapsia, ota tämä varoituksena!

Älä jätä lasta ja koiraa missään tilanteessa ilman valvontaa. Katso kuva! Ihan järkyttävää!

http://a7.vox.com/6a00d09e7de408be2b011 ... 860f-320pi
Lukittu