Niin ja semmoinenkin homma vielä, että jos punaisen moottoripyörän pölyyntynyttä osaa koskee, niin silloinhan pöly lähtee pois ja esiin tulee punainen pyörän väri ja sitten pikkupoika tulkitsee nämä punaiset, pölyttömät kohdat verijäljiksi. Esimerkiksi näinkin on voinut käydä, kun kukaan muu ei ole tuollaisista verijäljistä silloin 1960 puhunut.Wagner kirjoitti:Tuo Rantasen selostus on ilmeisen keksittyä tarinaa.papillon kirjoitti:No ei siitä sen kummempaa tietoa ole kuin tämä Rantasen Pekan kuulustelussa kertoma.
Lähde krp/etp.
Asian voi päätellä jo ennen kertomuksensa loppua.
BODOM: Poikien moottoripyörät
Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )
Muista lähdekritiikki!
-
peltirumpu
- Adrian Monk
^vai niin 
Markka kertoi vaikuttaneen siltä , että pyörällä oli kaaduttu.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
-
peltirumpu
- Adrian Monk
Niin kertoi. Olikohan vielä muita saman johtopäätöksen tehneitä?yövuoro kirjoitti:Markka kertoi vaikuttaneen siltä , että pyörällä oli kaaduttu.
Tämä moottoripyörä pointti, on melko yllättävä.
Minuthan on leimattu valehtelijaksi sen takia, ettei muka poikien moottoripyörien tiedoista ei olisi saatana...saatavana tietoja AKE:sta. eli entiesestä, ARK:sta.
No kyllähän niitä rahaa vastaan saa, joten onko teitä perseaukisia niin paljon, että ette pysty kuutta rekisteriotetta lunastaa, he he?
Ajatelkaa, jotain valkenee teillekin ja se saattaa ollakin yllättävää.
Minuthan on leimattu valehtelijaksi sen takia, ettei muka poikien moottoripyörien tiedoista ei olisi saatana...saatavana tietoja AKE:sta. eli entiesestä, ARK:sta.
No kyllähän niitä rahaa vastaan saa, joten onko teitä perseaukisia niin paljon, että ette pysty kuutta rekisteriotetta lunastaa, he he?
Ajatelkaa, jotain valkenee teillekin ja se saattaa ollakin yllättävää.
-
papillon
- Perry Mason
^Miksi kuutta?
Olen käsityksessä että vajaalla kolmellakympillä - ellei hinnat ole muuttuneet viime katsannon - saa yhden pyörän - tai minkä vaan ajoneuvon - koko omistajahistorian?
Olen käsityksessä että vajaalla kolmellakympillä - ellei hinnat ole muuttuneet viime katsannon - saa yhden pyörän - tai minkä vaan ajoneuvon - koko omistajahistorian?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
-
maatyöläinen
- Alibin satunnaislukija
Kyllähän Hessu siinä mielessä oikeassa on, että pyöristä saattaa löytyä tiedot AKEsta.
Re:
Eipä ole ajatukset muuttuneet tauonkaan jälkeen.Baretta kirjoitti:Tähän punakynäketjuun haluan tehdä vähän omaa tulkintaa liittyen pyöriin. Kuten alusta asti, olen edelleenkin vakuuttunut että murha-ase ja ehkäpä muutakin kamaa oli kätkettynä pyörään tai pyöriin.
Kätkentä on todennäköisesti ollut osa lavastusta, ts. murhaajalle on saattanut olla aivan sama löydetäänkö kamoja vai ei. Sattumalta tutkinnan yhteydessä edelleen oletan ettei pyöriin ole kajottu kuin pelkästään päällisin puolin ja kamat ovat siirtyneet pyörien mukana pois murhapaikalta. Kuka sitten on ottanut kamat pois pyörän kätköstä? Villi veikkaukseni on että murhaaja on sen jälkikäteen tehnyt ja tavarat myöskin lopullisesti hävittänyt.
Uskon että hävinneet kamat olisivat aikanaan löytyneet mikäli ne olisi kätketty lähimaastoon (kuten kengät) tai järveen.
Mielestäni pyörä kätköpaikkana sopii, oli murhaaja kuka tahansa.
Vaihtoehto tälle teorialleni mielestäni on ainoastaan se että murhaaja on kuljettanut ryöstösaaliin kokonaisuudessaan mukanaan poistuessaan rikospaikalta, tätä mahdollisuutta en pidä, ainakaan vielä, todennäköisenä.
Arvailua tämä on kuten Barettallakin.
Minä en usko, että tavarat heitettiin kassissa siihen järveen aivan lähelle. Se olisi se helpoin paikka löytää, sillä niin tutkijat ajattelisivat. En myöskään usko, että tavaroita olisi piilotettu moottoripyörään - se olisi ollut liian vaarallista.
Minun arvioni mukaan tavarat vietiin alueelta pois. Ne voivat olla kioskimiehen kaivossa tai muualla maahan haudattuina, mutta voivat olla hyvin kaukanakin. Tämä tekijä on ollut tarkka. Ei suinkaan heittänyt tavaroita kassissa siitä rannasta järveen, niinkuin Hessu on esittänyt. Se olisi liian helppo ratkaisu. Tekijä on käyttänyt aivojaan, ja jälkiä ei ole jäänyt näkyville. Kadonneiden tavaroiden joukossa on mm uimapuku ja pyyheliina. Tietysti myös puukko ja siirtopihdit. Ne ovat kaukana ja huolellisesti maahan kaivettuina ja pinta naamioitu huolellisesti. Kukaan ei arvaa mennä kaivamaan oikeasta paikasta. Näin minä arvioin.
Minä en usko, että tavarat heitettiin kassissa siihen järveen aivan lähelle. Se olisi se helpoin paikka löytää, sillä niin tutkijat ajattelisivat. En myöskään usko, että tavaroita olisi piilotettu moottoripyörään - se olisi ollut liian vaarallista.
Minun arvioni mukaan tavarat vietiin alueelta pois. Ne voivat olla kioskimiehen kaivossa tai muualla maahan haudattuina, mutta voivat olla hyvin kaukanakin. Tämä tekijä on ollut tarkka. Ei suinkaan heittänyt tavaroita kassissa siitä rannasta järveen, niinkuin Hessu on esittänyt. Se olisi liian helppo ratkaisu. Tekijä on käyttänyt aivojaan, ja jälkiä ei ole jäänyt näkyville. Kadonneiden tavaroiden joukossa on mm uimapuku ja pyyheliina. Tietysti myös puukko ja siirtopihdit. Ne ovat kaukana ja huolellisesti maahan kaivettuina ja pinta naamioitu huolellisesti. Kukaan ei arvaa mennä kaivamaan oikeasta paikasta. Näin minä arvioin.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
^Jos kyseessä olisi todellakin ryöstösurmat, miksi ryöstösaalis olisi niin järjetön? Miksi se sisälsi niin järjetöntä rompetta?
Ne on ne sormenjäljet tavaroissa,loka....veriset sormenjäljet.
teltta puukko ja viimeinen erhe.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Naisten uimapuvussa?karra kirjoitti:Ne on ne sormenjäljet tavaroissa,loka....veriset sormenjäljet.
Ei ole mitenkään järjetön,loka...Se taas on järjetöntä,ettei motukan kyljestä otettu verijälkinäytteitä,jos siinä sellaisia nyt ylipäätänsä on ollu?
Kelläs se oli poskessa läpimentävä reikä
Kelläs se oli poskessa läpimentävä reikä
richardin Wagneri se on kovasti syyttänyt Aassia,yms kumppaneitaan korruptiosta.
Mihinkä lokeroon tämä Saga täti sitten pitäsi sijoittaa korruptioepäilyssä?...Sillä onhan selvää,että saga tiesi jotain ,mutta mitä
Voi olla,että Richard on saanu perintönä kitkerää korruptiokonjakkia vuodelta 60
Mihinkä lokeroon tämä Saga täti sitten pitäsi sijoittaa korruptioepäilyssä?...Sillä onhan selvää,että saga tiesi jotain ,mutta mitä
Voi olla,että Richard on saanu perintönä kitkerää korruptiokonjakkia vuodelta 60
-
Ron_Burgundy
- Nikke Knatterton
^^minun mielestä pikkupoika on voinut erehtyä luulemaan motskarin punaisessa tankissa olevia bensaläiskiä vereksi kun näki verisen gustafssonin. Vanhoissa moottoripyörissä tankin korkki ei ollut tiivis ja bensan läiskyessä tankissa sitä pääsi valumaan tankin päälle.
Kukaan muu ei tiettävästi ole maininnut verta tankissa, kuin tämä yksi todistaja
Kukaan muu ei tiettävästi ole maininnut verta tankissa, kuin tämä yksi todistaja