Pikkupoika viskoi eläimiä krokotiilin suuhun
Re: Pikkupoika viskoi eläimiä krokotiilin suuhun
^ Puhuitko ja kehuitko myös ääneen muille tappamistasi eläimistä ja suunnittelitko usein seuraavia tappamisia niin ikään ääneen? Jos kyllä, niin silloin voisi ehkä sanoa, että taipumusta väkivaltaan on. Kuvailemani poika tekee juuri noin, ja olen varma, että hänestä saamme vielä kuulla, eikä missään hyvässä mielessä. Ken elää, se näkee.
Nothing is quite what it seems
-
albaanisissi
- Frank Drebin
minusta tuo on nimenomaan ihmeellistä, epänormaalia ja tuomittavaa. meille opetettiin lapsena että eläimiä pitää kohdella kunnioittavasti ja asiallisesti ja saman asian aijon joskus opettaa omillekin lapsille. se on ihmisyyden mitta miten heikompiaan kohtelee.
lapset saattaa olla idiootteja, mut se on aikuisen tehtävä kasvattaa.
sanot ettei sussa ole (nykyään) mitään vikaa, mut kyllä toi jotain susta ihmisenä kertoo että pidät eläinten rääkkäämistä edelleen ihan normaalina lasten touhuna. miten meinasit omat jälkeläisesi tän asian suhteen opettaa? yhdessä sitten lasten kanssa katkotte skorppareilta jäseniä?
tottahan sitä meilläki sanottiin ettei mennä piteleen mitään elukoita, mut ei se mukulana päähän menny. joka kevät piti sammakoiden ja linnunpoikien peräs juosta niinku varmaan helvetin moni muuki mukula ainaki siihen aikaan. ei ollu paljo sisällä tekemistä toisinku nykyään vaikka ei oo ku parikyt vuotta aikaa, ja 5-6 porukka 4-7v kosseja ni siinä aivoriihessä ei mitään fixuja ideoita tuu. emmä tarkottanu et se on ihan normaalia et muksut elukoita rääkkää, mutta en pidä sitä mitenkää ihmeellisenä tai sen muksun kannalta sadistisena tms, ei se oikeesti tajua viä mitä touhuaa. varmasti tajuaa et kuolema on lopullista yms mut ei se ymmärrä sitä asiaa niinku esim me, lapset on helvetin julmia muutenki ku kuuntelette esim niiden keskinäisiä juttuja salaa. meillä naapurin mukulat leikkii aina mun ikkunan alla ku on pitkä ruoho ja paljon puskia ni kuuluu väliin sellasia juttuja on selkäkarvat pystys.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
-richard kuklinski-
hmm, me leikittiin kymmentä tikkua laudalla ja piilosta ja polttopalloa vaikka se commodore kuusnepanenkin jo parikytä vuotta sitten oli olemassa. ei ole mikään selitys se että "no kun muutkin teki", joillekin huumeiden käyttö tai lasten raiskaaminen on ihan yleinen harraste kaveriporukan kanssa mut ei se silti tee siitä oikeutettua.
tiedän että lapset osaa olla julmia, lapset on luonnostaan julmia ja uteliaita. empatia pitää erikseen niille opettaa. ne jotka ei sitä opi vanhemmiltaan, oppii sen toivottavasti ennenpitkää muilta aikuisilta (harvemmin toisilta lapsilta). jos oppia ei mistään tule, kasvaa lapsesta tunnekylmä ja henkisesti köyhä aikuinen, joka ei kykene samaistumaan muihin eikä tuntemaan katumusta. iltasanomista saadaan sitten lukea tällaisten ihmisten tavoista ratkoa ongelmiaan.
susta on tullut normaali ehkä siksi että olet jostakin saanut ajoissa empatian mallin. en muista tarkalleen mihin ikään mennessä sen täytyy lapselle kehittyä ennen ku se jää kehittymättä kokonaan.. ennen kouluikää kuitenkin. kymmenvuotiaan käytöstä ja identiteettiä on vaikea lähteä enää muuttamaan, saati teini-ikäisen.
todettakoon vielä että yhtään lasta en ole itse kasvattanut, lasten kanssa olen työskennellyt kuitenkin ja jonkin verran lukenut lasten kehityspsykologiaa. tää on mun henkilökohtainen johtopäätös ja mielipide asiasta.
tiedän että lapset osaa olla julmia, lapset on luonnostaan julmia ja uteliaita. empatia pitää erikseen niille opettaa. ne jotka ei sitä opi vanhemmiltaan, oppii sen toivottavasti ennenpitkää muilta aikuisilta (harvemmin toisilta lapsilta). jos oppia ei mistään tule, kasvaa lapsesta tunnekylmä ja henkisesti köyhä aikuinen, joka ei kykene samaistumaan muihin eikä tuntemaan katumusta. iltasanomista saadaan sitten lukea tällaisten ihmisten tavoista ratkoa ongelmiaan.
susta on tullut normaali ehkä siksi että olet jostakin saanut ajoissa empatian mallin. en muista tarkalleen mihin ikään mennessä sen täytyy lapselle kehittyä ennen ku se jää kehittymättä kokonaan.. ennen kouluikää kuitenkin. kymmenvuotiaan käytöstä ja identiteettiä on vaikea lähteä enää muuttamaan, saati teini-ikäisen.
todettakoon vielä että yhtään lasta en ole itse kasvattanut, lasten kanssa olen työskennellyt kuitenkin ja jonkin verran lukenut lasten kehityspsykologiaa. tää on mun henkilökohtainen johtopäätös ja mielipide asiasta.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Mun poika oli 4v ja metsässä huomasi kissan joka sit pinkaisi pakoon, poika meni katsomaan paikkaa ja huomasi oravan poikasen joka oli huonossa kunnossa, otti sen käteensä johon orava sitten kuoli. Niin sydämmestään itki ja oli pahoillaan, ettei aikaisemmin ehtinyt oravaa auttamaan. Nyt 19v muistaa vieläkin tapausen. Olen sitä mieltä, että kunnioitus kaikkia eläimiä kohtaan tulee kotikasvatuksesta. Enkä kyllä ymmärrä minkäänlaista eläinrääkkäystä.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme