Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
matkaaja
Christopher Lorenzo

Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

^^ Nyt tulee esille sellainen asia, että onko jotain kateutta tai mustasukkaisuutta mm. Katea kohtaan? Onko hän niin viehättävä, että hänet täytyy 'painaa alas'? Vai mitä tuo ed. oikein on? Miss Holmes mm. 8)

Sanon vieläkin, että ei kukaan voi tehdä toisen luonteesta minkäälaisia johtopäätöksiä, ellei ole kohdannut häntä 'livenä'.
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Teot puhuvat enemmän kuin tuhat sanaa. Koko maailma on saanut nähdä McCannien käytöstä ja heidän tekojaan on tutkittu sekä Englannin että Portugalin poliisien voimin. Se, että siihen ovat poliitikotkin tulleet väliin, kuvastaa omaa kieltään.
anskuli
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja anskuli »

MissHolmes: Olen nähnyt Oprahin jo toisenkin kerran. Tulkintasi oli väärä.

Toivottavasti kaikki Madeleineen ja hänen vanhempiinsa ja Amaraliin kohdentunut tulkintasikin osoittautuu joskus vääräksi. Toivon sitä sydämeni pohjasta...
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

lukutoukka kirjoitti: Mielestäni heidän toimiaan kuvaa lainaus, jonka löysin kirjasta Ilman omaatuntoa, kirjoittanut fil.tri Robert D. Hare.

"Hurmaavat ihmiset hyödyntävät viehätysvoimaansa äärimmilleen ja käyttäytyvät juuri niin törkeästi kuin muu maailma sen sallii."
Logan Pearsall Smith, Afterthoughts
Tuo kuvaa narsisistia hyvin, tai psykopaattia tai sosiopaattia kuten toinen nimitys kuuluu...

Paulo Sargento oli eilen Amaralin kanssa Portugalin TV:ssä. Eilen näytettiin McCannien dokumentti Portugalin TV:sä . Paulo Sargento oli pari päivää sitten myös TV:ssä ja keskusteli Oprah Showsta. Sargento on kuten Robert D. Hare rikospyskologi.

Saregento sanoo että sen näkee että Oprah Show'n kysymykset oli sovittu etukäteen joten McCannit olivat osanneet varautua kysymyksiin ja silti (oma mielipide) he eivät onnistuneet vastauksissaan.

Sargento mainitsee McCannien dokussa kohdan kun Kate istuu ja maalaa kaksosten kanssa keittiön pöydän ääressä. Kate kirjoitti vesiväreillä Madeleinen ja Amelien nimen pareille( vai oliko siinä Seanin nimi myös, en nyt muista) ja siitä kehketeyi seuraavanlainen keskustelu Katen ja Seanin välille:

"Sean: That is a lovely picture you’re making, mommy.
Kate: Thanks honey, do you know what it says?
Sean: No…
Kate: What names do you think that is, Sean?
Sean: Amelie…
Kate: Who’s your other sister?
Sean/Amelie: Maddie.
Kate: There you go…
Kate: I honestly believe they’re expecting her to come home, you know, one day soon. They very much… ‘When Madeleine comes back, we’re share our toys’, and you know, Amelie is wearing Madeleine’s shoes, she’ll say ‘This won’t fit Madeleine now, so we’ll have to take her and get a bigger pair of shoes when she gets home’, you know?"

Sargento sanoo: "Now, what I’ve been saying and I think should stir these people’s conscience, is to keep the twins out of the pacts. I mean, this issue of transmitting hope, that there is no certainty, quite to the contrary, if there is one it’s the possibility that the girl will never appear again, and to make the twins live, in fact, this nightmare is a complete irresponsibility, not to say it’s an exercise in bad parenting, a completely shameful one."

Sargento sanoo suoraan että kyseessä on huonot vanhemmat. Olen samaa mieltä tuosta. Katen käytöstä voi kutsua aivopesuksi. Kate manipuloi kaikin keinoin kaksosten ajatuksia ja tunne-elämää. Ei ihme jos kaksosistakin kehkeytyy jonkin sortin persoonallisuushäiriöisiä, kuten vanhemmatkin ovat. Mikään muu ei selitä näitä kummallisuuksia McCannien käytöksessä, (huom! puhekkin on käytöstä). Saregento vaan ei halua sanoa sitä suoraan, mutta minä voin sanoa tällä palstalla koska tätä palstaa ei koko maailmaa seuraa :D .

Rikostutkijat joutuvat yhteenään tekemisiin persoonallisuushäiriöisten kanssa ja tuntevat ja tietävät heidän "koukkunsa", tavan manipuolida rikostutkijoita ja muitakin niin virkamiehiä, ystäviään, naapureitaan, työkavereita..... Pahinta kaikessa on se ettei persoonallisuushäiriöiset itse tajua omaa kierouttaan (muutenhan he eivät olisikaan persoonallisuushäiriöisiä) vaan he ovat aina ja ikuisesti sitä mieltä että kaikki muut ovat kieroja. Jos Gerry on puhdas narsisiti niin Kate on borderline, hmmm... mikä lienee suomeksi. Borderlinellä on myös patologisia narsistisia piirteitä mutta hän on sen lisäksi agrressiviinen (usein miten vain puheessaan). Borderline persoonallisuus on aina varautunut, varauksellinen ja varuillaan: hänen mielestään koko maailma on häntä vastaan, mutta hän on samalla erittäin impulsiivinen ja äkkipikainen, jopa agrressiivinen. Hän voi olla kahta vastakkaista mielipidettä muutaman minuutin sisällä, eikä hänellä ole haisuakaan että hän hän oli toista mieltä pari minuuttia sitten.

Tämä on kovaa tekstiä mutta siitä ei päästä mihinkään sillä rikostutkimuksissa on aina otettava lukuun myös persoonallisuudet/psyykiset tekijät, niitä ei voi erottaa pelkästä faktasta. Ne kuuluvat kiinteänä osana kaikkeen tässä elämässä, haluttiin tai ei.

Tämä ei ollut vain sinulle lukutoukka vaan kaikille. Kannattaa miettiä....
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:^^ Nyt tulee esille sellainen asia, että onko jotain kateutta tai mustasukkaisuutta mm. Katea kohtaan? Onko hän niin viehättävä, että hänet täytyy 'painaa alas'? Vai mitä tuo ed. oikein on? Miss Holmes mm. 8)

Sanon vieläkin, että ei kukaan voi tehdä toisen luonteesta minkäälaisia johtopäätöksiä, ellei ole kohdannut häntä 'livenä'.
Ja minä uskallan väittää tuohon että kyllä voi, paitsi ei kaikki luonnollisestikkaan, ja varsinkin jos on nähnyt tuntitolkulla videoita tai on koulutettu "katsomaan sillä silmällä".
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

(OT
Tämä on taas vähän tällainen ''eipäs-joopas-meidän-isi-on vehvempi'' -keskustelu. ;)

Ei. Minä en ole kateellinen Kate McCannille. :shock:
En ehkä kaikkien mielestä ole yhtä kaunis kuin Kate McCann, mutta olen erittäin tyytyväinen itseeni myös ulkoisesti. Talven aikana poistuneiden muutaman liikakilon jälkeen tunnen itseni energiseksi, kauniiksi, sopusuhtaiseksi ja seksikkääksi. 160cm-55kg-41v.
Ei, En olisi mistään hinnasta kukaan muu. OT)

Minä olen erimieltä. Toisilla ihmisillä on kyky nähdä kanssa ihmisiensä läpi paljon helpommin.
En väitä, että itse kuulun läpinäkijöihin, mutta niin se vain on.
Toisilla on lahja lukea eleitä, seurata silmien liikkeitä, käsien väänteitä ja korvien heilumisia aivan eritasolla kuin toisilla. Aivan kuin toisilla on kyky nähdä.
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

MissHolmes kirjoitti:(OT
Tämä on taas vähän tällainen ''eipäs-joopas-meidän-isi-on vehvempi'' -keskustelu. ;)

Ei. Minä en ole kateellinen Kate McCannille. :shock:
En ehkä kaikkien mielestä ole yhtä kaunis kuin Kate McCann, mutta olen erittäin tyytyväinen itseeni myös ulkoisesti. Talven aikana poistuneiden muutaman liikakilon jälkeen tunnen itseni energiseksi, kauniiksi, sopusuhtaiseksi ja seksikkääksi. 160cm-55kg-41v.
Ei, En olisi mistään hinnasta kukaan muu. OT)

Minä olen erimieltä. Toisilla ihmisillä on kyky nähdä kanssa ihmisiensä läpi paljon helpommin.
Toisilla on lahja lukea eleitä, seurata silmien liikkeitä, käsien väänteitä ja korvien heilumisia aivan eritasolla kuin toisilla. Aivan kuin toisilla on kyky nähdä.

Olet 160 cm -55 kg-41 v. ja vaalea, otaksun. (näen 8) ) Kate on luultavasti jotain 165-170, ehkä 49 kg, ja vaalea pitkähiuksinen 8) . On viehättävämpi.. :)

Olet ehkä tavannnut Katen ja Gerryn myös. Kerro totuus?
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Entäpä, jos Kate on saanut jo itsensäkin uskomaan tarinaan, jota hän kertoo kaksosille. Ehkä he näyttelevät pikku näytelmää koko ajan kotonaan. Gerry ja muut tukevat sitä, koska se on helpompaa heille kaikille niin. Ehkä Kate uskoo todella, että he ovat uhreja, joita on kohdannut vakava onnettomuus, mutta he taistelevat urheasti olosuhteita vastaan. Ilkeä poliisit ja toimittajat vain esittävät kummallisia kysymyksiä koskien toukokuun 2007 tapahtumia. Muuten he voisivat vieläkin olla se onnellinen viiden hengen perhe, jota he ennen olivat. Madeleine on vain tällä hetkellä hiukan kadoksissa, mutta löytyy kohta.
Tutkiskelija
Jane Marple

MissHolmes kirjoitti: En ehkä kaikkien mielestä ole yhtä kaunis kuin Kate McCann, mutta olen erittäin tyytyväinen itseeni myös ulkoisesti.

Noh kun nyt arvostelemaan aletaan niin minun mielestä Kate ei ole kaunis, tai noh ihan keskiverto. Hän on jotenkin niin kylmäntuntuinen että ihan palelee. Varmaan en ikinä ystävystyisi hänen kanssaan.
Tutkiskelija
Jane Marple

lukutoukka kirjoitti:Entäpä, jos Kate on saanut jo itsensäkin uskomaan tarinaan, jota hän kertoo kaksosille. Ehkä he näyttelevät pikku näytelmää koko ajan kotonaan. Gerry ja muut tukevat sitä, koska se on helpompaa heille kaikille niin. Ehkä Kate uskoo todella, että he ovat uhreja, joita on kohdannut vakava onnettomuus, mutta he taistelevat urheasti olosuhteita vastaan. Ilkeä poliisit ja toimittajat vain esittävät kummallisia kysymyksiä koskien toukokuun 2007 tapahtumia. Muuten he voisivat vieläkin olla se onnellinen viiden hengen perhe, jota he ennen olivat. Madeleine on vain tällä hetkellä hiukan kadoksissa, mutta löytyy kohta.
Kuvasit erittäin hyvin tilannetta. Aivan hyvin voi olla noin.
Tutkiskelija
Jane Marple

Puhuttiin kyvystä nähdä, vaistota, tuntea, tunnistaa... Laitan pari linkkiä tähän selittämään asiaa ennen kuin häivyn muualle:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Intuitio

http://yle.fi/akuutti/arkisto2001/180901_c.html
matkaaja
Christopher Lorenzo

lukutoukka kirjoitti:Entäpä, jos Kate on saanut jo itsensäkin uskomaan tarinaan, jota hän kertoo kaksosille. Ehkä he näyttelevät pikku näytelmää koko ajan kotonaan. Gerry ja muut tukevat sitä, koska se on helpompaa heille kaikille niin. Ehkä Kate uskoo todella, että he ovat uhreja, joita on kohdannut vakava onnettomuus, mutta he taistelevat urheasti olosuhteita vastaan. Ilkeä poliisit ja toimittajat vain esittävät kummallisia kysymyksiä koskien toukokuun 2007 tapahtumia. Muuten he voisivat vieläkin olla se onnellinen viiden hengen perhe, jota he ennen olivat. Madeleine on vain tällä hetkellä hiukan kadoksissa, mutta löytyy kohta.

Voi miten ilkeää ja pahansuopaista. Tekisitkö sinä itse noin? No et, arvaan.
Tutkiskelija
Jane Marple

Gerry matkustaa pian taas Portugaliin. Hän odottaa vain koska ne kaksi yksityisetsivää antaa valomerkin.

PJ vastasi nopeasti: "“Gerry McCann once challenged the PJ to find Madeleine's body”, one of the PJ inspectors in Portimão said, adding that “now it's our turn to challenge him: that he comes to Portugal to find his daughter. That is all that we ask from him. Otherwise, he should ask for the process to be reopened and he should return with his friends, to finally cooperate with justice.”

PJ on siis jo valmistautunut Gerryn paluuseen. Nyt on PJ valmis haastamaan (challenge him) Gerryn... saas nähdä mitä tapahtuneekaan pian.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

OT
Ei en ole vaalea. Enkä niin ryppyinen. Ja rintani ovat vielä jäljellä, koska en ole luuranko ;)

Minusta on hämmästyttävää, että pienille lapsille, jotka todellisuudessa olisivat selvinneet menetyksestään kohtalaisen hyvin, hoetaan tuota asiaa koko ajan ja heillä pidetään yllä erittäin epätodennäköistä skenaariota siskon paluusta.
Jos se päivä koittaa, että vanhempien on todettava, ettei Madeleine palaa, on se heille itselleen helpompaa, koska ovat pakosta ottaneet huomioon senkin vaihtoehdon.
Sen sijaan vielä vuosia on pikku kaksosten vaikea ymmärtää, jos vanhemmat yht'äkkiä joutuvatkin kertomaan, ettei sisko palaa. Siinä kyseenalaistuu lapsen mielessä myös vanhemman uskottavuus, luotettavuus ja lapsi itse.
Vähän sama kuin toisinaan erotilanteissa: lapsi syyllistää itseään, elättää turhia toiveita perheen yhteen palaamisesta jne jne jne...
Rehellisyys maan perii, sanon minä. Myös vaikeissa tilanteissa.
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:

Voi miten ilkeää ja pahansuopaista. Tekisitkö sinä itse noin? No et, arvaan.
Mitä ilkeää tai pahansuopaista tuossa oli, ei mitään. Minä en ymmärrä että miksi pitäsi paapoa ja palvoa McCanneja kun presidenttejä, kuninkaita ja kaikkia muitakin ihmisiä saa ja pitääkin kyseenalaistaa, aika ajoittain ainakin. Useat jopa kyseenalaistavat Jumalankin. Miksi McCanneja pitää pitää erikoisasemassa tässä maailmassa. Ovatko he yli kaiken ?
Vastaa Viestiin