Anskuli sanoi: "Mutta asiaan:anskuli kirjoitti:Olen ollut pois koneen ääreltä, mutta jatkan kuitenkin eilisestä.
Tutkiskelija:
"Anteeksi että tulen tähän väliin mutta sinähän anskuli toimisit lakeja vastaan."
Tutkiskelija:
"Amaral sanoo että tämä oli odotettua. Samalla hän sanoo että hän ei ole vielä sanonut kaikkea sanottavaansa. Muistatte kai kun oli puhe siitä "kätyristä". Silloin Amaral sanoi että hän on täysin tietoinen asiasta mutta nyt ei ole vielä oikea ajankohta siitä puhua julkisesti. Vasta kun McCannit haastavat hänet oikeuteen niin sitten hän aikoo avata suunsa. Amaralilla on valttikortti taskussaan, ehkä useampikin"
Tutkiskelija:
"Amaral sanoo että se on hyvä vaan jos oikeudenkäynti nostetaan häntä kohtaan sillä näin saadaan keissi avattua uudestaan. Amaral sanoo myös että hän ei yhtään epäile etteikö keissiä avata uudestaan. Amaral sanoo että hänellä on "asiosita" jotka hän voi todistaa oikeudessa."
Puhuuko se Amaral niistä salassapitoasioista, niistä 25000 sivusta, vai mistä?
Olenko ymmärtänyt väärin vai aivan väärin? En ymmärrä mitä asioita se Amaral oikein tarkoittaa niillä valttikorteilla?
Minä kuuluisin kohtaan a), enkä pitäisi "takataskussa" olellista tietoa, enkä rahastaisi tiedoillani."
Tuohon minä olin vastaavinani. Amaralin "oleellinen tieto" on tietystikkin niistä salassa pidettävistä pöytäkirjoista. Osa voi olla julkistetuistakin pöytäkirjoista koska Kate on niitä tutkinut ja sieltä he ovat vetäneet seikkoja esille ja väittävät että heidän esilletuomia seikkoja/henkilöitä ei ole tutkittu kunnolla. Salassa pidettävistä pöytäkirjoista ne todelliset valttikortit löytyvät.
Jatkan vielä hieman tuosta Katen pöytäkirjojen tutkiskelusta. Jos lukee tuon Paulo Reis'in kirjoituksen ajatuksella niin sieltä löytyy selitys mistä seikoista/henkilöistä on kyse ja miksi niistä joitakin seikkoja ei ole voitu tutkia kunnolla. Syy on Leicesterin poliisit jotka pihistivät tietoa/pöytäkirjoja/tutkintopapereita. Esimerkiksi se finninaamainen herra Green'in poistivat Leicesterin poliisit itse pois tutkimuksista eivätkä antaneet PJ:lle tarvittavaa tietoa hänestä vaikka PJ pyysi. Hirmuinen määrä tietoa jota PJ pyysi Englannista Leicesterin poiiseilta ei koskaan saapunut perille Portugaliin. Leicesterin poliisit eivät antaneet tietoa herra Green'istä koska häntä epäiltiin englantilaiseksi pedofiiliksi. Ja näin olleen tutkimusket jäivät siihen hänen kohdalla. Tässä keississä ei saa esiintyä englantilaisia pedofiilejä, siitä pitivät Leicesterin poliisit huolen.
McCannit muuten käännättivät jukaistut pöytäkirjat englanniksi, hintaan 100000 puntaa. Kate on kuuden kuukauden aikana käynyt läpi kaikki julkaistut pöytäkirjat ja etsinyt sieltä "aukkoja" tutkiumuksissa. Niitä he sitten käyttivät tuossa Chanel4:n dukumentissaan.
Se siitä.