Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
-
lukutoukka
- Javier Pena
Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
Tutkiskelija kirjoitti:
"Minunkin mielestä näyttää siltä että McCannit ovat haukanneet liian suuren palan taoludellisesti ottaen huomioon heidän elinolosuhteet ja tulot. Mutta Gerry (ehkä Katekin) vaikuttavat melkolailla suuruudenhulluilta... anteeksi nimitys...megalomaaneilta ja arroganteilta ettei heille vähempi kelpaa. He pitävät itsestään selvänä että heillä on oikeus ja etuus mihin vaan. Kuitenkaan en oikein usko että Madeleine katosi vain rahan takia. Mutta mistäs sen tietää vaikka olisikin niin."
Oikeastaan arvelen, että alun perin Madeleinen piti olla turvassa eikä asioiden pitänyt kohdistua mitenkään häneen. Luulen, että heillä on käynyt vahinko toimiessaan niin kuin toimivat. Ehkä Madeleine tosiaan näki jotain, mitä ei pitänyt nähdä tai tuli jokin muu umpikuja vanhempien toimissa, joka tavallaan pakotti heidät uhraamaan hänet.
"Minunkin mielestä näyttää siltä että McCannit ovat haukanneet liian suuren palan taoludellisesti ottaen huomioon heidän elinolosuhteet ja tulot. Mutta Gerry (ehkä Katekin) vaikuttavat melkolailla suuruudenhulluilta... anteeksi nimitys...megalomaaneilta ja arroganteilta ettei heille vähempi kelpaa. He pitävät itsestään selvänä että heillä on oikeus ja etuus mihin vaan. Kuitenkaan en oikein usko että Madeleine katosi vain rahan takia. Mutta mistäs sen tietää vaikka olisikin niin."
Oikeastaan arvelen, että alun perin Madeleinen piti olla turvassa eikä asioiden pitänyt kohdistua mitenkään häneen. Luulen, että heillä on käynyt vahinko toimiessaan niin kuin toimivat. Ehkä Madeleine tosiaan näki jotain, mitä ei pitänyt nähdä tai tuli jokin muu umpikuja vanhempien toimissa, joka tavallaan pakotti heidät uhraamaan hänet.
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Ihan varteenotettava teoria sinulla.lukutoukka kirjoitti:Tutkiskelija kirjoitti:
-
lukutoukka
- Javier Pena
Kiitos kannustuksesta. Oli teoriani oikea tai väärä, sitä on jo aika pitkään kuitenkin rakenneltu.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ei. Kyllä EU:n sisällä on aika tarkat ja tiukat säännöt lääkäreille. Ja yhtenäiset.
Jopa vapaaehtoinen vala on aika yhtenäinen.
Jopa vapaaehtoinen vala on aika yhtenäinen.
Lääkärinvala on lääkärien Suomessa vapaaehtoisesti vannoma vala, jossa sitoudutaan noudattamaan lääkärin eettisiä sääntöjä. Nykyään vannottava vala pohjautuu antiikinaikaiseen Hippokrateen valaan, joka on nimetty lääkäri Hippokrateen (n. 460-370 eaa.) mukaan, sekä Maailman Lääkäriliiton vuonna 1949 hyväksyttyyn Geneven julistukseen.
Lääkärinvala kuuluu seuraavasti:
»Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen. Työssäni noudatan lääkärin etiikkaa ja käytän vain lääketieteellisen tutkimustiedon tai kokemuksen hyödyllisiksi osoittamia menetelmiä. Tutkimuksia ja hoitoja suositellessani otan tasapuolisesti huomioon niistä potilaalle koituvan hyödyn ja mahdolliset haitat. Pidän jatkuvasti yllä korkeaa ammattitaitoani ja arvioin työni laatua. Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät. Rohkaisen potilaitani kysymään tarvittaessa myös toisen lääkärin mielipidettä. Kunnioitan potilaani tahtoa. Pidän salassa luottamukselliset tiedot, jotka minulle on potilaita hoitaessani uskottu. Täytän lääkärin velvollisuuteni jokaista kohtaan ketään syrjimättä enkä uhkauksestakaan käytä lääkärintaitoani ammattietiikkani vastaisesti.[1]»
Nuotio & Äreät Tiput
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä en vain keksi mikä olisi se ''riskibisnes''.
Huumeet? Puoli-ilmaiset verottomat toimenpiteet?
Elimensiirrot köyhiltä?
Kaikki vähän vaikeaa hotellissa?
Nuotio & Äreät Tiput
Eiköhän G ja K ois selvinnyt manipuloimisella tilanteesta, jos Maddy nyt ois jotain sellaista nähnyt, mistä ois ollut haittaa...Hyvinhän ne nykyisinkin kaksosiaan aivopesee, mikä on vaan niin väärin. Ja se, et antaa niiden luulla kokoajan,et sisko palaa kotiin on vaan ihan sairasta. Oli hänet sitten napattu tai vanhempien toimesta kuollut ja "hävitetty.
Missä vaiheessa ja miksi tuli esiin epäilys siitä et niille lapsille ois annettu jotain droppeja, et ne nukkuis koko yön? Olen noussut "matkaan vähän jälkijunassa, enkä oo kaikkee tietty ehtinyt / osannu ettii.
Ja Sit ku jostain lukasin,et Amaral ois sanonu,et ei sielt huoneesta löytynyt oikeesti mitään neuloja tai lääkkeitä ni oon vähä et

Missä vaiheessa ja miksi tuli esiin epäilys siitä et niille lapsille ois annettu jotain droppeja, et ne nukkuis koko yön? Olen noussut "matkaan vähän jälkijunassa, enkä oo kaikkee tietty ehtinyt / osannu ettii.
-
lukutoukka
- Javier Pena
Tuskin koko toiminta tapahtui hotellissa. Jos olisi kyseessä elimensiirrot, heidän osallaan olisi varmasti ollut vain näiden elinten asianmukainen irroittaminen ja huolehtiminen, että nämä elimet pääsevät kunnolla matkaan. Varsinaiset elinsiirrot uudelle saajalle olisi luonnollisesti tehty jossain sairaalassa. Voihan siellä lähistöllä olla jokin salainen klinikka, jossa näitä alkutoimenpiteitä eli elimen irroittamisia on tehty. Vielä jää kuitenkin tehtäväksi uhrin ruumiin hävittäminen.MissHolmes kirjoitti:Ei tuo ole mahdotonta ollenkaan.
Minä en vain keksi mikä olisi se ''riskibisnes''.
Huumeet? Puoli-ilmaiset verottomat toimenpiteet?
Elimensiirrot köyhiltä?
Kaikki vähän vaikeaa hotellissa?
Tässä lainaus Yliopistolehdestä 4/95 koskien siirtosydämiä:
"Sydämensiirtoleikkaus kestää kokonaisuudessaan kolmisen tuntia. Uuden sydämen kiinnittäminen tästä noin tunnin. Aika, joka saa kulua sydämen irroittamisesta aivokuolleelta luovuttajalta sen liittämiseen saajan verenkiertoon, on tuo samainen kolme tuntia. Sen jälkeen irrallisen sydämen energiavarat ehtyvät."
Voihan kyseessä olla jotkin muutkin elimet. Muistan jostain lukeneeni, että ensihätään sydänsiirtoa tehtäessä tarvitaan ainoastaan tieto veriryhmästä, jonka on oltava sama.
"..According to the McCann timeline, at about 9.30 Matt Oldfield is the next to check on the children. Remember Gerry McCann says he had closed the bedroom door, but Matt Oldfield says he finds it open. He doesn't go in the room, he sees the twins but can't see Madeleine's bed. Because there's no noise he assumes everything is okay. At about 10 it's Kate McCann's turn to check on the children...."
Siis eiks täs sanota,et se ol Matt, joka siel huonees kävi? Miksköhän se muuten kävi kattomas toisten muksui...
Meitsi nussii pilkkuu täs jutus http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Pano ... _11_07.htm
Siis eiks täs sanota,et se ol Matt, joka siel huonees kävi? Miksköhän se muuten kävi kattomas toisten muksui...
Meitsi nussii pilkkuu täs jutus http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Pano ... _11_07.htm
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Toki ihmiseltä voi 'ostaa' munuaisia sun muuta halvalla, joutumatta hävittämään ruumiita.
Niiden toimitus kuitenkin eteenpäin pitää olla pikaista ja onnistuisi paremmin jossain muualla kuin satunnaisessa lomakohteessa.
Minä uskon siihen, että lapselle on sattunut jotain vahingossa. Oli sitten kyse yliannostuksesta, onnettomuudesta tai mistä tahansa. Ja tyttö on kuollut vanhempien POISSA OLLESSA. Lääkäreinä he ovat heti pytyneet arvioimaan kuolonkankeudesta ajankohdan ja toteamaan myös sen, että tapaus näyttäisi poliisin silmissä heitteele jätöltä.
Heille näyttäisi olevan tärkeää kaikki ulkoinen. Gerrylle oli avautumassa poliittinen ura, on jopa huhuttu terveysministeriöstä. Kaksosten tulevaisuus ja oma mainekin tuntuu olevban heille tärkeää.
Toiset pystyvät tekemään raadollisiakin päätöksiä oman etunsa nimissä.
Lääkäreinä heille kuolema on suhteellisen tuttu asia, ja sen kohdatessaan he myös helpommin tiedostavan sen tosiasian, ettei tilanteelle TODELLAKAAN ole enää tehtävissä mitään.
Se että laatisi minun visioni kaltaisen tarinan, ei edes välttämättä vaadi kahta narsistia perheeseen: jo yksi hullu saa paljon tuhoa aikaan myös muissa.
Niiden toimitus kuitenkin eteenpäin pitää olla pikaista ja onnistuisi paremmin jossain muualla kuin satunnaisessa lomakohteessa.
Minä uskon siihen, että lapselle on sattunut jotain vahingossa. Oli sitten kyse yliannostuksesta, onnettomuudesta tai mistä tahansa. Ja tyttö on kuollut vanhempien POISSA OLLESSA. Lääkäreinä he ovat heti pytyneet arvioimaan kuolonkankeudesta ajankohdan ja toteamaan myös sen, että tapaus näyttäisi poliisin silmissä heitteele jätöltä.
Heille näyttäisi olevan tärkeää kaikki ulkoinen. Gerrylle oli avautumassa poliittinen ura, on jopa huhuttu terveysministeriöstä. Kaksosten tulevaisuus ja oma mainekin tuntuu olevban heille tärkeää.
Lääkäreinä heille kuolema on suhteellisen tuttu asia, ja sen kohdatessaan he myös helpommin tiedostavan sen tosiasian, ettei tilanteelle TODELLAKAAN ole enää tehtävissä mitään.
Se että laatisi minun visioni kaltaisen tarinan, ei edes välttämättä vaadi kahta narsistia perheeseen: jo yksi hullu saa paljon tuhoa aikaan myös muissa.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Olen sama mieltä että kyllä McCannit osaavat pitää salassa tai puhua läpiä päähän kenelle tahaansa.kuumies kirjoitti:Eiköhän G ja K ois selvinnyt manipuloimisella tilanteesta, jos Maddy nyt ois jotain sellaista nähnyt, mistä ois ollut haittaa...Hyvinhän ne nykyisinkin kaksosiaan aivopesee, mikä on vaan niin väärin. Ja se, et antaa niiden luulla kokoajan,et sisko palaa kotiin on vaan ihan sairasta. Oli hänet sitten napattu tai vanhempien toimesta kuollut ja "hävitetty.
Missä vaiheessa ja miksi tuli esiin epäilys siitä et niille lapsille ois annettu jotain droppeja, et ne nukkuis koko yön? Olen noussut "matkaan vähän jälkijunassa, enkä oo kaikkee tietty ehtinyt / osannu ettii.Ja Sit ku jostain lukasin,et Amaral ois sanonu,et ei sielt huoneesta löytynyt oikeesti mitään neuloja tai lääkkeitä ni oon vähä et
![]()
![]()
Ihan alkuunsa siitä jo mediassa huhuttiin että olisi annettu jotain aineita lapsille. Varmistui vasta kun Amaral kirjoitti kirjansa. En mene sanomaan mitään siitä että löytyykö julkaistuista pöytäkirjoista mitään sen varmenpaa väitettä noille lääkehuhuille mutta kai Amaral tietää mitä hän puhuu.
Amral kertoi että poliisit soittivat Katelle. Poliisit pyysivät McCannien tuoda kaksoset testattaviksi. Hieman myöhemmin soitti Gerry poliiseille ja sanoi että he kieltäytyvät siitä.
-
Tutkiskelija
- Jane Marple
Ai jaa noh ei mitään hätää. Olet ihan oikeassa että Oldfield sanoi käyneensä katsomassa McCannien lapsia heti Gerryn jälkeen ( noin kello 21.15-21.30 jotain siinä paikkeilla) mutta hän sanoo ettei hän nähnyt Madeleineä vain vaan kaksoset ja hän sanoo ettei hän nähnyt myöskään että lasten makuuhuoneen ikkuna olisi ollut auki. Gerrykään ei nähnyt että ikkuna olisi ollut auki. Vain Kate väittää että ikkuna oli auki. Kuitenkin McCannit väittävät että sieppaaja oli heidän asunnossaan kun Gerry kävi asunnolla, noin kello 21.15 olisi mukamas sieppaaja kävellyt pois assunnolta, silloin kun Jane Tanner oli näkevinään lasta kantavan miehen.kuumies kirjoitti:"..According to the McCann timeline, at about 9.30 Matt Oldfield is the next to check on the children. Remember Gerry McCann says he had closed the bedroom door, but Matt Oldfield says he finds it open. He doesn't go in the room, he sees the twins but can't see Madeleine's bed. Because there's no noise he assumes everything is okay. At about 10 it's Kate McCann's turn to check on the children...."
Minä luulin että tarkoitit David Payneä joka kävi McCanniena sunolla siinä kello 18.30-19. Kuinka kauan hän viipyi asunnolla niin siitä on monta eri lausuntoa. Gerry sanoo itse käskeneen David Paynen mennä McCannien asunnolle ja tarkistaa miten Katella ja lapsilla pyyhkii.
-
lukutoukka
- Javier Pena
Munuaisia on saatavilla kuitenkin eri tapaan kuin vaikka sydämiä. En uskokaan, että tämä porukka olisi lähtenyt halvalla liikkeelle. Arvelen, että tapas-porukasta on useampi sekaantunut asiaan, ei kuitenkaan kaikki. Sydänten kyseessä ollessa asialla on yleensä aika kiire ja sitten on nämä rajoitteet. Pitää olla sama veriryhmä, riskejä luovuttajan suhteen ovat myös yli 50 vuoden ikä ja naissukupuoli, jos oikein muistan.MissHolmes kirjoitti:Toki ihmiseltä voi 'ostaa' munuaisia sun muuta halvalla, joutumatta hävittämään ruumiita.
Näistä suorituspaikoista vielä sen verran, että itse asiassa olen tutustunut yhteen tällaiseen yksityiseen klinikkaan aivan lähellä McCannien loma-asuntoa. Olin Portugalissa keväällä 2007 ja matkakumppanini sattui sairastumaan. Hänelle tehtiin ultraäänitutkimus yksityisellä klinikkalla. Tutkimushuoneet, joissa kävimme sattuivat vielä olemaan maan alla (kirjaimellisesti). Päivisin virallista toimintaa ja iltaisin vähän vähemmän virallista maan alla sijaitsevissa tutkimushuoneissa. Toivottavasti käyttämämme klinikka ei kuitenkaan ollut ihan sellainen.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mutta mitä Madeleinelle olisi sitten tapahtunut?
Minä en usko, että McCannit olisivat kuitenkaan niin kylmäverisiä, että olisivat tarkoituksellisesti päästäneet tytön päiviltä.
Ja tietäen lääkärien 'privatavat', en usko, että retkelle olisi otettu perheitä mukaan. Viisaampaa olisi ollut paiskia duunia tosissaan se aika jonka on paikalla ja sitten takaisin kotiin. Kannattavampaa ja tehokkaampaa ja tuottavampaa.
Perheen kunraahaat mukaan, menee matkoihin ja majoitukseen jo iso osa tienistiä. Lisäksi porukka on todistettavasti pelaillut päivät tennistä ja istunut illat kapakassa. Missä välissä 'siirrot' tehtiin?
Minä en usko, että McCannit olisivat kuitenkaan niin kylmäverisiä, että olisivat tarkoituksellisesti päästäneet tytön päiviltä.
Ja tietäen lääkärien 'privatavat', en usko, että retkelle olisi otettu perheitä mukaan. Viisaampaa olisi ollut paiskia duunia tosissaan se aika jonka on paikalla ja sitten takaisin kotiin. Kannattavampaa ja tehokkaampaa ja tuottavampaa.
Perheen kunraahaat mukaan, menee matkoihin ja majoitukseen jo iso osa tienistiä. Lisäksi porukka on todistettavasti pelaillut päivät tennistä ja istunut illat kapakassa. Missä välissä 'siirrot' tehtiin?
Nuotio & Äreät Tiput
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Nokian insuliinihoitsulla on todettu narsistinen persoonallisuushäiriö. Hän on kyennyt aikamoisiin tekoihin, mutta pystynyt siinä sivussa myös elämään suht normaalia perhe-eloa.
Hän ei näe sylissään kuollutta tytärtään, vaan uran ja elämän pilaavan jo jäykistyvän paketin, josta on päästävä eroon ja nopeasti. Häikäilemättä hän käyttää vaimonsa tottelevaisuutta ja ystäviensä hyväuskoisuutta omien tavoitteidensa saavuttamiseen.
Kate näytti olevan loppu jo loman alkaessa. Voisiko se johtua siitä, että tuon tyyppisen ihmisen kanssa elo voi olla todella rankaa ja syövää?
Kuvitellaan, että Gerryllä on edes lievästi yllä mainittuja oireita. Madeleinen kuolemaan johtanut onneton tilanne uhkaa tuhota hänen koko ylvään maailman. Kate on valmis marssimaan poliisille, mutta vaimoaan jo muutenkin manipuuloiva Gerry päättää, ettei hänen suuruuttaan runnella pienilläkään kolhuilla. Hänelle lääkärinä ruumis on ruumis ja tunteettomana narsistina käsissä oleva ruumis on uhka.Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat
piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus.
Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan.
Hän ei näe sylissään kuollutta tytärtään, vaan uran ja elämän pilaavan jo jäykistyvän paketin, josta on päästävä eroon ja nopeasti. Häikäilemättä hän käyttää vaimonsa tottelevaisuutta ja ystäviensä hyväuskoisuutta omien tavoitteidensa saavuttamiseen.
Kate näytti olevan loppu jo loman alkaessa. Voisiko se johtua siitä, että tuon tyyppisen ihmisen kanssa elo voi olla todella rankaa ja syövää?
Nuotio & Äreät Tiput
En tiedä, kun en on lääkäri, mutta voisi ajatella että lääkärille (joka on pelkästään edellisellä viikolla ollut tekemisissä kuuden ruumiin kanssa) kuollut ruumis - oli se sitten läheinen tai vieras - on kuollut ruumis. Siis siinä mielessä, että siinä ei enää ole ihminen vaan keho. Kun itse kuvittelisin, että oman lapseni ruumis olisi jotenkin pyhä. Tarkoitan, että ehkä heille on ollut "tavallista helpompaa" esim. kätkeä ruumis, kun he tajuavat keskivertoa paremmin, että siinä on vain keho ei Madeline.
Meni sekaisin, tarkoitin siis, että kun aina tuodaan esiin se, että Gerry pyysi Paynea tarkistamaan että Katella on kaikki hyvin. Kun tämä tuodaan esille niin voimakkaasti, niin tuli mieleen, että ehkä siksi että halutaan antaa Paynen vierailulle jokin syy. Mutta siis tarkoitin Paynea enkä Oldfieldiä.
Meni sekaisin, tarkoitin siis, että kun aina tuodaan esiin se, että Gerry pyysi Paynea tarkistamaan että Katella on kaikki hyvin. Kun tämä tuodaan esille niin voimakkaasti, niin tuli mieleen, että ehkä siksi että halutaan antaa Paynen vierailulle jokin syy. Mutta siis tarkoitin Paynea enkä Oldfieldiä.