Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Käsittääkseni tuolla BK:lla on kaksi lasta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja nurich »

Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Supre, www.ryanair.com ;) Tätä ketjua tuskin tarvitsee linkittää? Sekä Pirkkala että Irlanti on mainittu aikaisemmin tässä ketjussa.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Blues kirjoitti:Käsittääkseni tuolla BK:lla on kaksi lasta.
^ Heh, hyvä, että joku on parempi googlettaan kuin minä. Tai ymmärtää saksaa muiltakin kuin niiltä osin, joissa sanat muistuttavat englanninkielen sanoja.. :) Nämä samaiset sivut, joiden linkkejä tänne on laitettu, löysin kyllä, mutta enpähän mitään niistä teksteistä ymmärtänyt.

Vilkaisin, ei ole vielä Suoli24:n asti kantautunut tämä juttu.
supre
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja supre »

Cassandra kirjoitti:Supre, http://www.ryanair.com ;) Tätä ketjua tuskin tarvitsee linkittää? Sekä Pirkkala että Irlanti on mainittu aikaisemmin tässä ketjussa.
Itse asiassa linkkejä pyysin tuohon aiempaan viestiin. Olen kyllä lukenut tämän ketjun kaikki viestit, käsitin vain viestisi väärin :)
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja nurich »

Blues kirjoitti:Käsittääkseni tuolla BK:lla on kaksi lasta.
Linkkiä,pliis! Kas, kun on taitamaton eikä (vielä) itse osaa! :lol:
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuhannen viidennensadannen kerran, mie pelaan nyt puhelimella, eli ei minul ole niitä linkkejä tähän laittaa, mutta ne löytyvätten googlella.
Ja nurich, on todella mukava, että olet mukana. Kiitos siitä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Supre, taisi tulla molemminpuolinen väärinkäsitys. Ja kuten Blues, mäkin surffaan kännykällä, ja tää jumittaa pahasti ja oon saanut viidestä viestistä kaksi perille. Senpä takia tulee kirjotettua turhan lyhyesti ja ytimekkäästi...
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2915
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tosi hienoa kuinka haluatte selvittää tätä tapausta. Kaikki apu on varmasti tarpeen tämän asian suhteen.
Jos ymmärsin oikein, tämä Barbara oli kadotessaan vuonna 2005 41-vuotias... Oriveden vainajan ikäarvio taisi olla 25-40v. Ihan hyvin voisi olla Barbara, kyllä minä ainakin jotain samaa löydän noista kuvista, tosin voi myös olla että niistä nimenomaan tahtoo löytää jotain samaa...
Mutta hienoa kuitenkin kuinka tutkitte tätä tapausta!
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja nurich »

No tuota, ainakin ovat saaneet siihen poliisin katoamisilmoitukseen lisättyä Barbaran pituuden, joka on 163cm.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2915
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Oriveden vainajasta: Pituus 166 senttimetriä, paino 52 kiloa.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Helmie kirjoitti: Jos ymmärsin oikein, tämä Barbara oli kadotessaan vuonna 2005 41-vuotias... Oriveden vainajan ikäarvio taisi olla 25-40v. Ihan hyvin voisi olla Barbara, kyllä minä ainakin jotain samaa löydän noista kuvista, tosin voi myös olla että niistä nimenomaan tahtoo löytää jotain samaa...
Itse ainakin yritin, niin kuin varmaan muutkin, vertailla kuvia mahdollisimman skeptisesti. Yhteneväisyyksiä löytyy, mutta löytyy myös eroavaisuuksia, mitkä tosin saattavat johtua myös piirroskuvien taitelijan suurpiirteisestä tulkinnasta. Suurpiirteinen tulkinta taasen saattaa johtua siitä, ettei olla uskallettu piirtää "liian tarkasti", ettei suljeta mitään vaihtoehtoja pois.. Ymmärsiköhän kukaan mitä yritän sönköttää.. :lol:

Esimerkiksi otsan korkeus ja luuston rakenne, ehkä myös silmät ja suu, ovat B:n kuvassa ja piirroskuvassa kovasti samankaltaiset, mutta sitten taas nenä ja korvat ovat hieman erinäköiset. Pituus ja ikä täsmäävät vain pienellä heitolla. B on synnyttänyt. Hän on saksalainen, mikä selittäisi Saksan passin palaset, ja kolikot. Ja on todennäköisesti oleskellut tuolta 2005 vuodesta vuoteen 2007 jossakin Irlanti- Englanti akselilla. (Spekulaatio:) Suomeen tullessaan, todennäköisesti lentäen, hän on repinyt passinsa, koska on tiennyt, ettei enää aio matkustaa muualle.

Nyt vain pitäisi käydä Ryanairin matkustajaluettelot läpi, onko Barbara Kottmayr niminen henkilö lentänyt esim. väliä Lontoo-Pirkkala tai Dublin-Pirkkala. Eivätkös molemmat reitit jo tuolloin olleet käytössä.

Sitten tietysti herää kysymys, että miksei Saksassa kadonneiksi ilmoitettuja ja Ryanairin matkustajaluetteloita ole verrattu aikaisemmin keskenään, vai onko..?
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Helmie kirjoitti:Oriveden vainajasta: Pituus 166 senttimetriä, paino 52 kiloa.
Pituutta ei ole ehkä pystytty mittaamaan tarkasti, johtuen kuolonkankeudesta tms. Tai sitten Barbaran pituus on muistettu väärin by sukulaiset ja ystävät. Monesti näkee sukulaistenkin tekemiä ilmoituksia, joissa pituudeksi on ilmoitettu noin-arvio.
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja nurich »

Saksalaisesta passia haettaessa lomakkeeseen täytetään henkilön pituus ja silmien väri. Myös lasten passeissa,mikä tuntuu vähän omituiselta,kun ajattelee miten nopeasti lapset kasvavat! Tiedon lomakkeeseen täyttää virkailija, aikuisten, siis yli 18vee on asetuttava mittakepin alle. Kun hain passia nuorimmaiselleni, pituus otettiin "keltaisesta vihosta" (vastaa suunnilleen suomalaista neuvolakorttia).

Itse en ole löytänyt mistään mainintaa BK:n lapsista/lapsesta. Ylipäätään Saksan kadonneista henkilöistä on vaikea löytää tietoa netistä, koko maan kattava tietokanta on vain poliisin ja tullin käytössä. Kadonneita henkilöitä on poliisin tilastoissa yli 14.000! Kadonneista lapsista löytyy montakin saittia mutta edes eri Bundeslandien poliisisivustoilta ei löydy montaakaan kadonneeksi ilmoitettua aikuista.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Tervehdys ! Härkä täällä taas.

On näköjään uutta tietoa kadonneista sitten viime vierailuni tässä yhteydessä.
Kartoitin aikanaan Irlannin ja Britannian kadonneita, lähetin mailejakin mutta sopivia ei löytynyt. Tätä saksan listaa en onnistunut löytämään.
Listoja on vaikea netistä hakukoneillakin etsiä. Parannettavaa on.
Tiedoksi muille että silloin myös Liverpooliin oli Pirkkalasta lennot, Stansteadiin jopa kaksi kertaa päivässä. Nykyisten lisäksi, paitsi että Milano ja Bremen tulivat myöhemmin. Yksi avainkysymyksistä on Ryanairin matkustajalistat.
Otaksun että poliisi ei niitä avannut, koska kysymyksessä ei ollut ainakaan tähän mennessä todistettavasti rikos. Jos sopiva kadonnut löytyy, niin saksan tai jonkun muun maan, mistä sopiva henkilö löytyy, poliisi voi listat avata. Ymmärtääkseni.
Jos listat avattaisiin, voisi tarkistaa käyttämättä jääneet paluuliput tai sopivat yhdensuuntaiset Pirkkalaan tulleet. Uskon vainajamme yhteyden suomeen olleen varsin ohuen, joten muita johtolankoja olisi näin ollen todella vähän. Oletan muuten hänen tulleen Tampereelta Orivedelle junalla. Muistakaa hän oli käynyt suomalaisessa LIDL:n kaupassa. ( Goldfield - aski suom. teksti ) Ei myydä kuin LIDL:ssä ja on maailman pahin tupakka polttaa. Toinen aski oli Lucky Strike sekin suomalaisella tekstillä. Molempien tumppeja paljon ruumiin löytöpaikalla.
Totuus saattaa paljastua --- piankin

Härkä
Vastaa Viestiin