Työpaikkakiusaamisesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
joey
Angus MacGyver

Re: Työpaikkakiusaamisesta

Viesti Kirjoittaja joey »

Neve Lake kirjoitti: Ja Loka: kuinka monta kertaa sinulta on pyydetty anteeksi, kun sinua on vahongoitettu AUTOLLA, tai muulla tappavalla esineellä?
Minä olen kerran vahingoittanut ihmistä autolla. Vahingossa. Keskellä kirkasta päivää. Pyysin ja sain anteeksi.

Minua tuossa Neve Laken kertomuksessa häiritsee se, että autollatörttöilijä ei pysähtynyt pyytämään anteeksi heti NL:ää tönäistyään. Kun auto osuu johonkin, kuski kyllä huomaa sen.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

joey kirjoitti: Minua tuossa Neve Laken kertomuksessa häiritsee se, että autollatörttöilijä ei pysähtynyt pyytämään anteeksi heti NL:ää tönäistyään. Kun auto osuu johonkin, kuski kyllä huomaa sen.
Minua kummastuttaa törttöilijän tapa tulla pyytämään anteeksi. Miksi ajaa autonsa toisen eteen niin, ettei tämä pääse suuntaan eikä toiseen? Kenties vaan niin p**ka kuski, että ensin ajaa tietämättään päälle ja sitten vielä parkkeeraa päin honkia? Työpaikkakiusaamisesta en tiedä, mutta liikenneturvallisuusriski ainakin tuntuisi olevan..
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Sitähän minäkin, en luokittelisi tätä työpaikkakiusaamiseksi, otsikon voisi vaihtaa. Tai siirtää ketjun tuonne ärsyttää liikenteessä-osioon.. :mrgreen: Semmoinen juttu tuli mieleen, että mitenkäs noiden varhaisjakelijoiden työautot, kuskin puoli lienee oikealla. Jos on oikealla, ja on kolhaissut NL:a vasempaan käteen, niin silloin ainakin luulisi, että törmäilijä olisi huomannut tämän kolhaisun. Vai onko sitten ollut vain niin kiire alueelleen, ettei ole ehtinyt pysähtyä..? :roll:

Tuosta tietämisestä ja tuntemisesta vielä sen verran, että itse ainakin tiedän hyvin vähän ihmisistä, joita en tunne. Ja puhun itse hyvin herkästi, että tunnen jonkun ihmisen, vaikken kaikkea hänestä tietäisikään. Ja ihmisistä, joita en tunne, enkä välitäkään tuntea, en myöskään välitä tietää mitään, ja jos satun jotain kuulemaan, niin tieto häviää päästäni yhtä nopeasti kuin tulikin. Siksi on minusta ristiriitaista, että tiedetään henkilöstä niinkin henkilökohtaisia asioita, kuin perheen sisäisiä asioita häntä tuntematta. Mutta toisille sopii juoruilu ja seläntakana puhuminen tietysti paremmin kuin toisille.

Jos itse tietäisin, että työkaverillani on paha olo, niin ainakin yrittäisin auttaa tai edes kuunnella. Vaikka vittuilisikin päin naamaa.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Neve Lake kirjoitti:Työpaikkakiusausta xxxxxxxx

Olen xxxxx xxxxxxx, paljasjalkainen xxxxxxxx. Olen ammatiltani varhaislehdenjakaja, ja työnantajani on Itella Oyj. Olen ollut palveluksessa vuodesta 2001 lähtien ja vuosi vuodelta on työnteko aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa.

Tämä mitä kerron, ei varmaankaan ole mikään uusi asia, mutta näköjään siihen "pommiin" astui meikäläinenkin. Tahtomattaan. Uhrina. Siis kyseessä on työpaikkakiusaaminen ja sen vaikutukset elämään.

Tässä ko. tapauksessa olin erittäin yllättynyt, miten julmasti jouduin kohteeksi........
......"xxxxx"- merikityt on allekirjoittanut sensuroinut itse. En voi tässä vaiheessa laittaa tämän tarkempia tietoja.

Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä tapahtuneesta, mutta uhrin asemasta katsottuna tämä on hankalaa; esimies EI AIO EROTTAA/SIIRRÄTTÄÄ TEKIJÄÄ. Kuka on seuraava uhri??

Tää on provo, vai mitä? eikö ookkin? :lol:
Mikset voi tässä vaiheessa paljastaa muka kotipaikkaasi, jos olet sen laittanut kuitenkin esille nikkisi alle, että on Kotka? Ei ole ainakaan paljasjalkalaisena kotkalaisena toi kymenlaakson murre päässy tarttumaan :)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
elisa_day
Jack Bauer

^ Pahoin pelkään, että ei ole provo.. Tämä on ihan tosissaan.
rosamarine
Adrian Monk

elisa_day kirjoitti:^ Pahoin pelkään, että ei ole provo.. Tämä on ihan tosissaan.
Voi eiii.... hmm *sanaton*
Neve Lake
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Neve Lake »

Just just. Hyvä on. Palataan nyt sitten ihmisten lukihäiriöiden provoamiseen..

Kirjoitin että parkkipaikalla. Valaistulla parkkipaikalla. Auto ajoi päin. -> Lukekaa koko tarina ja vittuilkaa vasta sitten.

En ole tehnyt rikosilmoitusta, en ole vaatinut korvauksia, en ole vittuillut ihmiselle selän takana, en ole ollut provoamassa hänelle tai hänen selän takana, olen keskittynyt omiin töihini!

Minua ei todellakaan kiinnosta muiden ihmisten elämä, en todellakaan ole mikään kerrostalokyttäri, mutta jos haluatte elää fantasiassanne, että minä vaanin, vahtaan ja vaikutan negatiivisesti muihin, niin omapa on asianne.

Kirjoitin että siirtäkää omalle osiolle. -> Vittuilkaa vasta sitten.

Kirjoitin että paljasjalkainen Kotkalainen. -> Ei kaikkien ole pakko sanoa "miä".

Kirjoitin että olen auttamishaluinen. > Jokainen saa tulla sanomaan tai vittuilemaan, mutta on hieman eri asia ajaa ensin autolla päälle, paeta paikalta, yrittää pyytää anteeksi ja poistua paikalta ennenkuin ehdin vastamaan hänen pyyntöönsä.

Mutta asia tuli selväksi. -> Olen edelleen näköjään ainoa jota on tönäisty autolla työaikana.

Jos todellakin olette sitä mieltä että provoan, niin miettikää nyt vähän! Minä osaan kyllä vittuilla, mutta ketä se auttaisi?!

Tarkoitus oli saada aikaa keskustelua muidenkin ihmisten kohdalta joita on työssä kiusattu! Mutta kiitos ihmiset, ettei teitä ole kiusattu missään työpaikassa koskaan. Jos minun juttuni ei kiinnosta niin vasikoikaa.

Ja tuo Kotkalaisuus - status tuli laitettua vasta tuon artikkelini jälkeen. Jos se häiritsee niin vasikoikaa.

Miksi minun pitäisi olla ainoa joka ilmoittaa oman oikean nimensä tarinassa joka teidän mielestä on paskaa?

Lukekaa Kymen Sanomia niin tiedätte enemmän. (Siitä tämänkin tarinan saa lukea - tulevaisuudessa).

Mitä vielä?
Ei pitäs aina puhuu näin paljon..
Tosikot älkää vaivautuko - ei ihminen aina toiselle vittuile.
elisa_day
Jack Bauer

No jos tulit tänne kirjoittelemaan siinä toivossa, että saat sympatiaa ja osanottoja osaksesi, niin voi voi. Tosiasia on, ettei tuo sinun tarinasi jätä juuri tilaa muille kirjoittajille, koska tarinasi ja tyylisi kirjoittaa kuohuttaa tunteita. Ja se, että haukut muita kirjoittajia idiooteiksi ja lukuhäiriöisiksi, ei tosiaan auta asiaa. Itse olet valinnut tuon puolustavan kannan. Kuitenkin esim. joey ja Lumienkeli tuossa ylempänä ovat kommentoineet sinulle asiallisesti, mutta jatkat silti vain kritiikkiin puuttumista.
Neve Lake
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Neve Lake »

Aikaa ja tilaa muille?

Ei tämä ketju ole suljettu. Minä vastaan vain kuten metsää huudetaan. Ihmiset voivat kiittää itseään.

Ja kuten sanoin: kyllä tämän aiheen voi vaikka poistaa.

Jos joku kuvittelee minun hakevan pelkkää sympatiaa niin katsokoon peiliin. Tämä oli esimerkki aiheesta. Lukitkaa, poistakaa, jos muille ei jää tilaa tämän takia. Poistakaa koko käyttäjä jos ei tämä käyttäjä osaa olla ihmisiksi. Jos nostatan tunteita, niin hyvähän se vaan on; täytyyhän aiheesta osata keskustella.

Painotan, ettei minulla ole mitään ketään vastaan, ja jos joku edelleen luulee, että olen joku säälittävä luuseri, niin tiedoksi, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Jos olen teistä puolusteleva, tai liian hyökkäävä, niin se on teidän näkökulma. En ole ajamassa ketään mihinkään, vaan olen kertonut tarinanin jonka tarkoitus on herättää ajatuksia yms. En ole henkilökohtaisella kostomatkalla, vaan olen (yritän) kertoa asiat niinkuin ne menivät, ketään ei ole takoitus nostaa hirsipuuhun tämän takia.

Mutta koska kukaan ei ole ajatellut asiaa minun kannalta, niin on parempi varmaan pyytää ylläpitoa poistamaan koko ketju.

Yritin olla kaikkien puolella ja nähdä asiat myös toisen kannalta, mutta enää en yritä. Nyt katson sitten pelkästään omasta näkökulmasta. Kiitos ja kuittaus.

Niin, yksi asia vielä meinasi unohtua; ei meidän autokalusto ole todellakaa ajantasalla, huollot, yms. Mutta niitä autoja voi huoltaa. Ihmisten pitäisi myös huoltaa ja hoitaa itsensä. (Tämä ei ole vittuilua).
Ei pitäs aina puhuu näin paljon..
Tosikot älkää vaivautuko - ei ihminen aina toiselle vittuile.
rosamarine
Adrian Monk

Neve Lake kirjoitti: Yritin olla kaikkien puolella ja nähdä asiat myös toisen kannalta, mutta enää en yritä. Nyt katson sitten pelkästään omasta näkökulmasta. Kiitos ja kuittaus.
Tohon juttuun sanoisin, että niin sun pitäisikin tehdä, kirjoittaa nimenomaan omasta näkökulmasta, ja miltä susta itseltä tuntuu. Nyt jos yrität miellyttää kaikkia, se menee siihen, että kun toista kumartaa, niin toiselle pyllistää.

Mä luin tämän ketjun alusta loppuun. Aidosti luulin provoksi tätä kirjoitusta, se oli hassusti kirjoitettu? Aloitit kertomalla, millainen ihminen olet, ja että olet hyvä, no se oli juu kiva juttu. Sitten aloit kertomaan tästä tapauksesta, ja sitten auton tönäisijästä.
Työpaikka maksoi kuitenkin kaikki lääkärikulut(ko)? Tää jurrikka yritti pyytää myöskin anteeksi?
Jäi mulle himmeeksi, onko tämä henkilö uhkaillut tönäisyn jälkeen sua? Koetko työympäristössäsi, että muutkin ovat sinua vastaan?
Mitä haluaisit tehdä? Haluatko muuttaa jotain oleellista liittyen työpaikkaasi?

Olisiko ihan mahdoton tilanne, jos tilanteen voisi ratkaista molemminpuolisella anteeksipyynnöllä? Joudutte kuitenkin tekemään samalle talolle töitä ja molemmat varmaan tarvitsee elantonsa...

Ainiin vielä yksi juttu, mitähän tosta vasikoi napista oikeesti tapahtuu, kuuluukohan sieltä bäääh kun painaa 8)
elisa_day
Jack Bauer

^ Minä voin kokeilla ja painaa sitä tosta sun kohdalta :mrgreen:

Neve Lake nyt varmaan otti ja jätti. Mutta ketjua voisi silti jatkaa, kun kerta on aloitettu. Eli sellaiset, joilla on kokemusta oikeasta työpaikkakiusaamisesta voisivat jatkaa. Kiitos hei.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Mun mielestäni tätä ketjua ei missään nimessä saa/tarvitse poistaa tai lukita! Eiköhän vaan odotella sen Kymen sanomien jutun ilmestymistä, niin saadaan jonkunlainen kuva siitä, mitä todella on tapahtunut. Toivottavasti juttu ilmestyy myös lehden verkkosivuilla, että kuka tahansa meistä voi sen tänne linkittää.

Kun se ainakin on varmaa, että tuo autolla tönäisijä tuskin rekkautuu minfoon kertoakseen meille oman näkemyksensä tarinasta. :shock:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Mielestäni erinomainen keskustelunaihe. Voisin varovasti availla.. :)

Olen töissä naisvaltaisella alalla ja paikassa jossa työskentelen, on naisia noin 98 prosenttia. Haluaisin kuulla hieman muiden kokemuksista, millaista Teidän työpaikalla on, jos on vastaava tilanne?

Meidän työyhteisöä terrorisoi aluksi oikeastaan yksi henkilö. Minäkin jouduin tämän ihmisen hampaisiin heti ekana päivänäni ja säikähdin kyllä. Mietin pari ensimmäistä päivää, että mitähän tästä tulee, mutta koska ala on minulle rakas ja se ns. ainoa oikea, jäin taloon. Kenties kovapäisyyteni auttoi myös asiaa. Nykyään tulen tämän ihmisen kanssa melko hyvin toimeen, tai sanotaanko vaihtelevasti.

Olen nyt kolmatta vuotta samassa paikassa ja olen joutunut valittamaan työpaikkakiusaamisesta ylemmille tahoille (silloin alkuvaiheessa lähinnä). Ensiksi itseni vuoksi, myöhemmin kertoakseni nykytilannetta ja kuinka tämä ihminen muita kohtelee. Hyvät ystäväni ovat joutuneet tämän kiusaajan järjestelmällisen halveksinnan, haukkumisen, huudon ja selän takana puhumisen kohteeksi. Koska tiedän miltä se tuntuu, olen kuuluvasti mutta asiallisesti puolustanut ystäviäni ja sanonut kokouksissa asiat suoraan. Sittemmin tilanne on hieman rauhoittunut, työpaikalla on tätä nykyä sitten muitakin ihmisiä, jotka kähisevät keskenään ja kuka kenellekin.

Haluaisinkin nyt tietää, onko miesvaltaisella alalla tällaista työtoverin väheksyntää, haukkumista jne jne?

On yllättävän raskasta olla töissä, jos pitää kellosta seurata koska terroristi tulee paikalle. Oven auettua yleensä tervehdyksenä oli murahdus, jos sitäkään. Sitten alkoi räpätys kirosanoilla höystettynä ja valitusta siitä, miten kaikki on päin sitä itseään työpaikalla.. Päästyäni itse pois tämän ihmisen hampaista, jouduin seuraamaan vierestä kun yksi toisensa jälkeen joku muu joutui silmätikuksi. Kehenkään hän ei luota, kukaan ei osaa mitään ja jos joku yrittää, hän tekee väärin...

Huoh, tulipa vanhat ajat mieleen. Kuten sanoin, tätä nykyä viihdyn erittäin hyvin työpaikallani ja joskus viihdyn jopa tämän "terroristin" seurassa. Pahoittelen äärimmäisen sekavaa ja surkeasti jäsenneltyä tekstiä, kunhan avauduin :D
rosamarine
Adrian Monk

No tää on tosiaan hyvä aihe. Mä olen vaan huono mitään kertomaan, kun ei ole näitä ongelmia, mutta siis mielenkiinnolla luen.

elisa_day painoitko sä sitä nappia kun jostain kuului bäääääh? :wink:
elisa_day
Jack Bauer

^ Juu, olen painanut jokaisen sun tekstin kohdalla! :mrgreen:

Minullakaan ei omakohtaista kokemusta työpaikkakiusaamisesta ole, mutta olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa, joita on kiusattu työpaikalla ja tietenkin työkavereina on ollut myös erittäin potentiaalisia kiusaajia, eli v#*^tupäisiä tyyppejä. En ole itse onneksi ala- ja yläasteen jälkeen joutunut minkäänlaisen kiusauksen kohteeksi ja nykyisin toimin yksityisyrittäjänä, eli ei ole työkavereita, jotka kiusais! :D Mutta siis mielenkiinnolla kyllä seurailen tätä topiccia.

Työpaikkakiusaaminen on mielestäni jotain aivan käsittämätöntä, kun kyseessä on kuitenkin enemmän tai vähemmän aikuiset ihmiset. Voin vain kuvitella kuinka pahalta se tuntuu, jos työpaikallaan joutuu kuuntelemaan solvauksia ja herjausta tai tulla "syrjäytetyksi". Pahimmissa tapauksissa ei varmaankaan ole mitään, mitä voisi tehdä toisin, kun joku päättää ottaa silmätikukseen..
Vastaa Viestiin