Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Re: Raisan tapaus
Seurahuoneelle oli ainakin maksullinen sisäänpääsy. Mutta kait sitä puhumalla saa jonkun maksamaan itsensä sisälle. Tai vähissä vaatteissa sanoa vain piipahtavansa etsimässä kavereita.
Jokuhan olisi saattanut autolla tyttöä odotellakin. Mutta tuskin useamman tanssin ajan.
Teerenpelissäkin on voinut poiketa, mutta "silminnäkijä" voi sekoittaa kaksikin paikkaa ja tapausta keskenään.
Romaneja en ole keskustan ravintoloissa oikeastaan koskaan tavannut. Autoilevia kyllä liikkuu, samoin joskus harvoin jalkaisin. Kerran yrittivät ryöstää siskoni keskustorin pankkiautomaatilla siten, että tulivat autolla viereen. Useampi nainenkin oli ollut mukana ja karkuun onneksi siskoni pääsi, koska olivat käydä käsiksi. Hyvin harvinainen tapaus kuitenkin keskustan seudulla. Pimeitä takseja kyllä pyörii. Kuljettajatkin usein "pimeitä"..
Raisan isää haastateltiin aikoinaan jossakin (oliko joku kirja?). Hän kertoi rakentaneensa Raisalle oman koripallokentän omakotitalonsa pihaan.
Jokuhan olisi saattanut autolla tyttöä odotellakin. Mutta tuskin useamman tanssin ajan.
Teerenpelissäkin on voinut poiketa, mutta "silminnäkijä" voi sekoittaa kaksikin paikkaa ja tapausta keskenään.
Romaneja en ole keskustan ravintoloissa oikeastaan koskaan tavannut. Autoilevia kyllä liikkuu, samoin joskus harvoin jalkaisin. Kerran yrittivät ryöstää siskoni keskustorin pankkiautomaatilla siten, että tulivat autolla viereen. Useampi nainenkin oli ollut mukana ja karkuun onneksi siskoni pääsi, koska olivat käydä käsiksi. Hyvin harvinainen tapaus kuitenkin keskustan seudulla. Pimeitä takseja kyllä pyörii. Kuljettajatkin usein "pimeitä"..
Raisan isää haastateltiin aikoinaan jossakin (oliko joku kirja?). Hän kertoi rakentaneensa Raisalle oman koripallokentän omakotitalonsa pihaan.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Kuullostaa varsin kiinnostavalta Clyde!!Clyde kirjoitti:Nostan uudelleen, jos nyt näkyisi paremmin kun edellinen hukkui kiivaaseen keskusteluun. Eli olisiko lähtijöitä paikanpäälle katsomaan noita paikkoja missä Raisa on mahdollisesti ollut, missä oli kävellyt ja mihin suuntaan oli ollut menossa? Minfohan teki samantyylisen "keikan" pk-seudulle ja se vaikutti onnistuneen hyvin.
Kiinnostuneita?
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Oliko se kenttä rakennettu vasta katoamisen jälkeen vai ennen sitä?Tampereen Tyttö kirjoitti: Raisan isää haastateltiin aikoinaan jossakin (oliko joku kirja?). Hän kertoi rakentaneensa Raisalle oman koripallokentän omakotitalonsa pihaan.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
Tuli vain mieleeni...ja tämä nyt on aika kaukaa haettu mutta...
Joskus, sanotaan nyt n. reilu 5 vuotta sitten kävin itse useampaan otteeseen tuolla Tampereen seurahuoneella ja muistan kun joskus valomerkin aikoihin seisoskelin kyseisen paikan edustalla... Muutamaan otteeseen siinä pyöri auto, jossa istui n. keski-ikäinen mies. Muistaakseni oli pysähtynyt valoihin...eikös siinä paikan edessä ole liikennevalot
No, mies kuitenkin tuijotteli minua autosta ja en nyt muista varmaksi olisiko jotenkin jopa viittonut minua tulemaan autolle... En mennyt, mutta kun mies kääntyi vihreiden vaihduttua risteyksestä oikealle, (eli kyseisen talon kulmalta Satakunnankadulle) niin kävin vilkaisemassa perään. Auto oli pysähtynyt tien viereen ja sain käsityksen että kuski odotti että menisin autolle... En mennyt.
Olisikohan voinut olla jonkinlainen samanlainen tilanne Raisalla...mutta Raisa olisi vain kylmissää hypännyt kyytiin.
Noh, voihan olla että tämä mies luuli minua joksikin tutuksi...mutta epäilen tätä suuresti.
Joskus, sanotaan nyt n. reilu 5 vuotta sitten kävin itse useampaan otteeseen tuolla Tampereen seurahuoneella ja muistan kun joskus valomerkin aikoihin seisoskelin kyseisen paikan edustalla... Muutamaan otteeseen siinä pyöri auto, jossa istui n. keski-ikäinen mies. Muistaakseni oli pysähtynyt valoihin...eikös siinä paikan edessä ole liikennevalot
Olisikohan voinut olla jonkinlainen samanlainen tilanne Raisalla...mutta Raisa olisi vain kylmissää hypännyt kyytiin.
Noh, voihan olla että tämä mies luuli minua joksikin tutuksi...mutta epäilen tätä suuresti.
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Jes! Kiva että amatöörin juttuihin joku olisi lähdössä mukaanPinkCatz kirjoitti:Kuullostaa varsin kiinnostavalta Clyde!!
Nanika ga tooku matteiru to
Tuonne Teerenpelin (Oliverin) alakertaan ei ollut maksua silloin 90-luvulla. Sitä en tiedä oliko sitten silloin, kun muuttui Teerenpeliksi, mutta silloin kun minä siellä kävin, oli ainuita ilmaisia tanssilattioita ja siellä tosiaan pyöri romaneja, muun muassa. Olisiko siksi, että oli ilmainen, ja jotenkin "syrjäinen" paikka. Sellanen kellarimainen, tanssilattialla oli aina tilaa 
There are no crimes behind enemy lines
Hassua, että poliisi pitää tätä viimeisintä vihjettä luotettavana, vaikka se sotii kavereiden antamia aikoja vastaan. Ainakin ennen esim. Kadonneet ohjelmassa poliisi on antanut sellaisen kuvan, ettei mitenkään epäile kavereiden liittyvän asiaan. Toisaalta nyt vasta on tullut julkisuuteen sekin, että kaverit lähtivätkin sinne Huittisten Seurahuoneelle, eikä Tampereen. Ehkä kavereiden touhuja on alettu vähän epäillä...
Itse kuitenkin uskon ulkopuolisen olevan asialla. Kenelle Raisan muuten piti mennä yöksi illan jälkeen? Tietääkseni ei ainakaan kotiin. Vai oliko Raisa kenties sillä asenteella, että katsellaan kenen luokse sitä sitten päätyy.
Noista sisäänpääsymaksuista vielä, että tuskin Raisalle tuollaiset oli ongelmana. Jos omaa vähän ulkonäköä ja osaa lirkutella oikein, niin miehet saa kyllä maksamaan
Itse kuitenkin uskon ulkopuolisen olevan asialla. Kenelle Raisan muuten piti mennä yöksi illan jälkeen? Tietääkseni ei ainakaan kotiin. Vai oliko Raisa kenties sillä asenteella, että katsellaan kenen luokse sitä sitten päätyy.
Noista sisäänpääsymaksuista vielä, että tuskin Raisalle tuollaiset oli ongelmana. Jos omaa vähän ulkonäköä ja osaa lirkutella oikein, niin miehet saa kyllä maksamaan
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Mistä tuo puhelimen mykistyminen tiedetään minuutilleen? Puhelu katkennut tai Raisa lyönyt luurin korvaan ja heti perään soittaessa ei oo saatu enää yhteyttä?
En usko kans tähän teerenpelin vinkkiin, mut miten portsari voi sanoa ettei siellä edes ollut tanssilattiaa vaikka todellisuudessa olikin.. Siis häh?
Sit yks asia mistä olen tippunut kokonaan kärryiltä on tämä auto asia. Kuvissa esiintyi tämä cadillaciksi epäilty auto (ja siltä se näyttääkin) ja jossain vaiheessa kerrottiin, että on selvinnyt jo ajat sitten ettei se kuulu tähän tapaukseen vaan etsitään jotain toista jenkkiautoa tai vastaavaa ja silti tätä kuvaa edelleen levitettiin.
Mulla on sellanen kutina et poliisilla on tietyt epäilyt ja jokin ihan pieni pala puuttuu enää tästä vuosia kestäneestä palapelin kokoamisesta. Itse tullut tätä tapausta seurattua alusta lähtien, kun raisan joukkue toveri seurusteli kaverini kanssa ja seurustelee edelleenkin.
En usko kans tähän teerenpelin vinkkiin, mut miten portsari voi sanoa ettei siellä edes ollut tanssilattiaa vaikka todellisuudessa olikin.. Siis häh?
Sit yks asia mistä olen tippunut kokonaan kärryiltä on tämä auto asia. Kuvissa esiintyi tämä cadillaciksi epäilty auto (ja siltä se näyttääkin) ja jossain vaiheessa kerrottiin, että on selvinnyt jo ajat sitten ettei se kuulu tähän tapaukseen vaan etsitään jotain toista jenkkiautoa tai vastaavaa ja silti tätä kuvaa edelleen levitettiin.
Mulla on sellanen kutina et poliisilla on tietyt epäilyt ja jokin ihan pieni pala puuttuu enää tästä vuosia kestäneestä palapelin kokoamisesta. Itse tullut tätä tapausta seurattua alusta lähtien, kun raisan joukkue toveri seurusteli kaverini kanssa ja seurustelee edelleenkin.
Raisa oli soittanut viimeisen puhelun klo 22.18, jonka jälkeen ei ole puhelimen välityksellä tapahtunut mittään, nada.Maikkeli kirjoitti:Mistä tuo puhelimen mykistyminen tiedetään minuutilleen? Puhelu katkennut tai Raisa lyönyt luurin korvaan ja heti perään soittaessa ei oo saatu enää yhteyttä?
Siis olisiko kuitenkin niin että Raisa lähtikin kavereiden mukaan Huittisiin? Tämä olisi aivan uusi elementti, siis täällä foorumilla.lost kirjoitti: Toisaalta nyt vasta on tullut julkisuuteen sekin, että kaverit lähtivätkin sinne Huittisten Seurahuoneelle, eikä Tampereen. Ehkä kavereiden touhuja on alettu vähän epäillä...
Eikä olisi. Keskustelua väärästä Seurahuoneesta ja kavereiden mahdollisesti vilpillisistä lausunnoista löytyy taaempaa, kannattaa lukea koko ketju.matkaaja kirjoitti:Siis olisiko kuitenkin niin että Raisa lähtikin kavereiden mukaan Huittisiin? Tämä olisi aivan uusi elementti, siis täällä foorumilla.lost kirjoitti: Toisaalta nyt vasta on tullut julkisuuteen sekin, että kaverit lähtivätkin sinne Huittisten Seurahuoneelle, eikä Tampereen. Ehkä kavereiden touhuja on alettu vähän epäillä...
joey kirjoitti:Eikä olisi. Keskustelua väärästä Seurahuoneesta ja kavereiden mahdollisesti vilpillisistä lausunnoista löytyy taaempaa, kannattaa lukea koko ketju.matkaaja kirjoitti:Siis olisiko kuitenkin niin että Raisa lähtikin kavereiden mukaan Huittisiin? Tämä olisi aivan uusi elementti, siis täällä foorumilla.lost kirjoitti: Toisaalta nyt vasta on tullut julkisuuteen sekin, että kaverit lähtivätkin sinne Huittisten Seurahuoneelle, eikä Tampereen. Ehkä kavereiden touhuja on alettu vähän epäillä...
Käympä lukemassa; en ole vielä ehtinyt kaikkiin viesteihin perehtyäkään. Tämä alkaakin 'raksuttamaan' taas aivan kummasti kiintoisalla tavalla. Päädyin eilen jotenkin siihen, että se Teerenpeli on jotenkin kuvioissa mukana, eli jospa sinne vielä yöllä ehti, ja löysi kaverinsa, ja lähtivät sitten porukalla Huittisiin? Kaverit palasivat sitten ilman Raisaa?
Noihin kolmeen ravintolaan ehtii kyllä tuossa ajassa ja vielä tanssimaankin pari kappaletta. Eikä ennen puoltayötä kauheita jonoja ole. Nämä ravintolat sijaitsevat kaikki aika lähellä toisiaan.
Voih, minä sanon tämän nyt sitten vielä kerran.
Raisa on eronnut ystävästään noin klo 23 ja sitä ennen he olivat olleet ravintola Casablancassa. Ystävä puhunee totta, eikä julkisuuten ole kerrottu, että olisivat kaksistaan olleet muualla. Raisa oli nähty Teerenpelissä, yksin, klo 22 jälkeen, minkä minä tulkitsen niin, että tämä on tapahtunut klo 22-23 välisenä aikana. Miksi ystävä ei olisi kertonut, että Raisa on käynyt yksistään jossain muuallakin ennen tuota klo 23? Raisa on voinut käydä molemmissa baareissa vain sillä ehdolla, että ystävä valehtelee.
Suora lainaus Aamulehden jutusta (http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/144472.shtml):
Helmikuussa 2009 poliisille ilmoittautunut todistaja oli kertomansa mukaan nähnyt Raisa Räisäsen tuntomerkkeihin sopivan naisen 16. lokakuuta 1999 kello 22.00 jälkeen Tampereella ravintola Teerenpelissä.
Raisa on eronnut ystävästään noin klo 23 ja sitä ennen he olivat olleet ravintola Casablancassa. Ystävä puhunee totta, eikä julkisuuten ole kerrottu, että olisivat kaksistaan olleet muualla. Raisa oli nähty Teerenpelissä, yksin, klo 22 jälkeen, minkä minä tulkitsen niin, että tämä on tapahtunut klo 22-23 välisenä aikana. Miksi ystävä ei olisi kertonut, että Raisa on käynyt yksistään jossain muuallakin ennen tuota klo 23? Raisa on voinut käydä molemmissa baareissa vain sillä ehdolla, että ystävä valehtelee.
Suora lainaus Aamulehden jutusta (http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/144472.shtml):
Helmikuussa 2009 poliisille ilmoittautunut todistaja oli kertomansa mukaan nähnyt Raisa Räisäsen tuntomerkkeihin sopivan naisen 16. lokakuuta 1999 kello 22.00 jälkeen Tampereella ravintola Teerenpelissä.
^Ehkä Teerenpeli on jätettävä kuitenkin, siis ainakin että olisi vielä yöllä vaikkapa 24.00 aikaa sinne ehtinyt. Tuossa vaan tutkailin mahdollisuuksia. Katson ketjua paremin kun tässä ehdin.