Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
^Siis Barbarahan on kadonnut 2005
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Ahaa, sori
. Muistin, että olisi ollut loppuvuodesta 2006.
Tuli mieleen ajatellen Barbaraa :
Jos vaikka Nurich, koska olet varmaankin saksankielinen, laittaa asiasta infoa johonkin paikalliseen lehteen Lindaussa ? Kuvien kanssa.
Tosin vaatetushan on sen verran uusi, että se ei auttane asiassa.
Kun oli sieltä paljon aiemmin lähtenyt.
Saattavat kiinnostua, ja julkaista. Jos siihen oheen laittaa yhteystietosi, saattaa tulla yhteydenottoja muiltakin kuin viranomaistahoilta.
Voisi säkällä tärpätä ? Mene ja tiedä ?
T
Härkä
.
Jos vaikka Nurich, koska olet varmaankin saksankielinen, laittaa asiasta infoa johonkin paikalliseen lehteen Lindaussa ? Kuvien kanssa.
Tosin vaatetushan on sen verran uusi, että se ei auttane asiassa.
Kun oli sieltä paljon aiemmin lähtenyt.
Saattavat kiinnostua, ja julkaista. Jos siihen oheen laittaa yhteystietosi, saattaa tulla yhteydenottoja muiltakin kuin viranomaistahoilta.
Voisi säkällä tärpätä ? Mene ja tiedä ?
T
Härkä
.
-
kid
Mua vähän hämää toi vaatetus. Tai siis että, tommosia kenkiä näki pari vuotta sitten lähinnä ala/yläaste -ikäisillä tytöillä. Itse en moisia hirvityksiä kuitenkaan suostunut käyttämään. Nextin vaatteita itselläni oli viimeksi lapsena. Sai ostettua mm. Kekäleestä Tampereella.
Sanoiko joku, että oli lastenlippu? Mitä jos vainaja olisi ollut niinkin nuori (ja pienikokoinen), että olisi pystynyt teeskentelemään olevansa lapsi? Motiivina esimerkiksi rahanpuute tai halu kadota täydellisesti. Tai entä jos vainaja olikin iältänsä nuorempi, kuin oletetaan? Tätä tietysti hieman epäilen, kun kerran oli synnyttänyt ja oli alkava osteoporoosi... Jotkut lääkkeethän tietenkin aiheuttavat osteoporoosia.
Mutta siis summaryna: mielestäni vainaja on nuorempi kuin 40v... Tai teeskenteli olevansa.
Sanoiko joku, että oli lastenlippu? Mitä jos vainaja olisi ollut niinkin nuori (ja pienikokoinen), että olisi pystynyt teeskentelemään olevansa lapsi? Motiivina esimerkiksi rahanpuute tai halu kadota täydellisesti. Tai entä jos vainaja olikin iältänsä nuorempi, kuin oletetaan? Tätä tietysti hieman epäilen, kun kerran oli synnyttänyt ja oli alkava osteoporoosi... Jotkut lääkkeethän tietenkin aiheuttavat osteoporoosia.
Mutta siis summaryna: mielestäni vainaja on nuorempi kuin 40v... Tai teeskenteli olevansa.
^
Minul on vieläkin tuollaiset kengät
Eikä nuo vaatteet ole mielestäni ollenkaan nelikymppiselle sopimattomat. Ei kaikki muutu konservatiivisiksi pukeutujiksi täytettyään 30
Itseasiassa tuollaisen vaatetuksen toisin aivan hyvin kuvitella useammallekin tutulle, sellaisillekin joilla ikää lähemmäs 50.
Samaten kuin tuo C&H, sekä Mp3, mun mutsillakin on Mp3 -soitin ja on kuitenkin kohta kuusissakymmenissä
Minul on vieläkin tuollaiset kengät
Eikä nuo vaatteet ole mielestäni ollenkaan nelikymppiselle sopimattomat. Ei kaikki muutu konservatiivisiksi pukeutujiksi täytettyään 30
Itseasiassa tuollaisen vaatetuksen toisin aivan hyvin kuvitella useammallekin tutulle, sellaisillekin joilla ikää lähemmäs 50.
Samaten kuin tuo C&H, sekä Mp3, mun mutsillakin on Mp3 -soitin ja on kuitenkin kohta kuusissakymmenissä
Mun mielestä vaatteet näyttää just siltä, että on varauduttu kylmään ilmaan ja reissaamiseen, eli busseissa ym. istumiseen ja kävelemiseen (lämpöisen näköinen takki ja mukavan näköiset vaatteet ylipäätään, ei esim. kireät farkut ja puristavat piikkikorkosaappaat).
-
kid
Hyvä huomio. Mietinkin äsken, että matkustusaikeissa oleva ulkomaalainen on hyvinkin voinut pukeutua noin kuullessaan Suomen olevan kylmä maa.elisa_day kirjoitti:Mun mielestä vaatteet näyttää just siltä, että on varauduttu kylmään ilmaan ja reissaamiseen, eli busseissa ym. istumiseen ja kävelemiseen (lämpöisen näköinen takki ja mukavan näköiset vaatteet ylipäätään, ei esim. kireät farkut ja puristavat piikkikorkosaappaat).
Laiton viestiä useampaankin lehteen, saapa nähdä mitä tapahtuu. Täällä ollaan vaan niin herkkiä tuon tietosuojan kanssa, niin että vähäsen varovaisesti koitin kirjoitella.
^Hyvä, hyvä 
Ja jos kirjelmät jotakin poikii, niin olisiko mahdollista, että saisit tännekin liitettyä mahdollista artikkelia? Minua ainakin kiinnostaa ja varmaan muitakin.
Ja jos kirjelmät jotakin poikii, niin olisiko mahdollista, että saisit tännekin liitettyä mahdollista artikkelia? Minua ainakin kiinnostaa ja varmaan muitakin.
Kahlasin suurinpiirtein ketjun läpi. Lähtisin sulkemaan tässä tapauksessa eri olettamusten pohjalta epätodennäköisempiä vaihtoehtoja pois.
Epäilen vahvasti että kyseessä on ulkomaalainen henkilö. Aikaisemmin ketjussa selvitettiin vainajan ruumiinrakennetta joka ei sovi suomalaiselle naiselle.
Toiseksi jos suomalainen katoaa Suomessa olkoonkin hän kuinka rappiolla tahansa hänet aikapian nykytekniikalla pystytään tunnistamaan.
Alkoholistilta hän ei vaikuta vaatteiden ja ulkoisen olemuksen vuoksi.
Tilanne on toinen jos henkilö on esimerkiksi salakuljetettu Suomeen.Onko hänellä edes passia ollut mukanaan tai se on otettu pois.
Hän on vaikka voitu myydä jossain lähtömaassa. Silloin ei kyllä ystäviä ja sukulaisia löydy.
Ehkä hänet on tuotu prostitoiduksi Suomeen , hän on voinut toimia myös Suomen naapurimaissa tai lähialueilla prostitoituna.
Hyvä vaatetus viittaa siihen. Myös ulkoiset mitat ovat sellaiset että tämä ammatti tulisi kysymykseen.
Usein tämän ammatin edustajat ovat aika edustavan näköisiä elleivät sitten ole niin syvällä että myyvät itseään kadulla rahoittaakseen huumeiden käyttöä.
Jämsä on pieni paikka. Hän on voinut vaikka toimia siellä prostitoituna.
Epäilen vahvasti että kyseessä on ulkomaalainen henkilö. Aikaisemmin ketjussa selvitettiin vainajan ruumiinrakennetta joka ei sovi suomalaiselle naiselle.
Toiseksi jos suomalainen katoaa Suomessa olkoonkin hän kuinka rappiolla tahansa hänet aikapian nykytekniikalla pystytään tunnistamaan.
Alkoholistilta hän ei vaikuta vaatteiden ja ulkoisen olemuksen vuoksi.
Tilanne on toinen jos henkilö on esimerkiksi salakuljetettu Suomeen.Onko hänellä edes passia ollut mukanaan tai se on otettu pois.
Hän on vaikka voitu myydä jossain lähtömaassa. Silloin ei kyllä ystäviä ja sukulaisia löydy.
Ehkä hänet on tuotu prostitoiduksi Suomeen , hän on voinut toimia myös Suomen naapurimaissa tai lähialueilla prostitoituna.
Hyvä vaatetus viittaa siihen. Myös ulkoiset mitat ovat sellaiset että tämä ammatti tulisi kysymykseen.
Usein tämän ammatin edustajat ovat aika edustavan näköisiä elleivät sitten ole niin syvällä että myyvät itseään kadulla rahoittaakseen huumeiden käyttöä.
Jämsä on pieni paikka. Hän on voinut vaikka toimia siellä prostitoituna.
Tuli vielä mieleeni, että joku voisi ottaa kirjeitse yhteyttä sekä Lindaun paikallislehteen että poliisiin, laittaa kirjeen mukaan valokopioita Suomen lehdistössä vainajasta kirjoitetuista artikkeleista sekä nämä piirroskuvat. Artikkelit voisi vielä kääntää saksaksi tai englanniksi. Ajattelin kirjemuotoa siksi, että usein meilit jäävät jonnekin koneelle. Kirje herättää enemmän huomiota, varsinkin, jos se on ulkomailta lähetetty.
Lidau on pieni kaupunki - asukkaita vain n. 25.000. Siellä varmaan useimmat tietävät Barbaran tai hänen sukulaisiaan ainakin jotain kautta.
Tässä pari osoitetta:
Kriminalpolizeistation Lindau
Ludwig-Kick-Strasse 20
88131 Lindau (Bodensee)
Puh. 08382/910-0
Lindauer Zeitung
Inselgraben 6
D-88131 Lindau
Puh. +49 8382 9374-0
Lidau on pieni kaupunki - asukkaita vain n. 25.000. Siellä varmaan useimmat tietävät Barbaran tai hänen sukulaisiaan ainakin jotain kautta.
Tässä pari osoitetta:
Kriminalpolizeistation Lindau
Ludwig-Kick-Strasse 20
88131 Lindau (Bodensee)
Puh. 08382/910-0
Lindauer Zeitung
Inselgraben 6
D-88131 Lindau
Puh. +49 8382 9374-0
-
NeitiEtsivä
- Harjunpää
Hittolainen ku tähän jäi sit pahast koukkuun ei oo tullu vähää aikaa muita juttui selailtuu ku tää ketju on täs aina auki ja pitää välil päivitellä josko ois tullu lisää tietoo. 
AD_CL:n ehdotus ei lainkaan huono, jos ei nyt sähköposteihin ala jotakin vastausta tulemaan, Suomen tai Saksan suunnasta.
Ehkä tässä vielä jotain tapahtuu: Yksi taho johon otin yhteyttä oli stern (lehti) ja sieltä sain vastauksen (sähköpostin) joltain toimittajalta joka kysyi saako soittaa minulle maanantaina kun istuu toimistossaan. Koitan esittää asiaa kiinnostavasti, se olisi kyllä tosi hieno homma jos ne alkaisi tätä selvittää! Meinaan vaan että on sen verran nimekäs taho että ne ei ainakaan kuluissa säästele jos alkavat kerran juttua tekemään. Eikös 25. kesäkuuta ole se kansainvälinen kadonneiden muistopäivä tai jotain? Vapaaehtoisia kameran edessä esiintyjiä? Blues,miten olisi, noin niinkuin meidän harrastelijaetsivien edustajana?

Minä voin tehdä pienimuotoisia käännöksiä englannin kielelle, jos vaan kerrotte, mitä halutaan kirjoitettavaksi. Referaattia Aamulehtien ym. jutuista? Faktat ainakin, ehkä vähän myös täällä läpikäytyjä ajatuksia miten on päätynyt tänne jne.? Kirjeitä voisi lähetellä kyllä, sähköpostit aika usein hukkuu muiden sekaan, ja liitteetkin saattaa jäädä katsomatta. Saksassa ehkä karsastetaan englannin kieltä, mutta saksankielentaitoisiahan täällä olikin. Eli myös Britanniaan voisi lähettää, jonnekin päin..? Minne?
Jos kirjeitä päädytään lähettelemään, niin mielestäni niistä pitäisi saada sellaisia.. miten sen sanoisi.. sykähdyttäviä. Sellaisia, että lukija kiinnostuu asiasta. Jos Saksassa ja Britanniassa yksikin pieni paikallislehti kiinnostuisi asiasta, niin saattaisi ilopissat lorahtaa punttiin aika monella!
Jos kirjeitä päädytään lähettelemään, niin mielestäni niistä pitäisi saada sellaisia.. miten sen sanoisi.. sykähdyttäviä. Sellaisia, että lukija kiinnostuu asiasta. Jos Saksassa ja Britanniassa yksikin pieni paikallislehti kiinnostuisi asiasta, niin saattaisi ilopissat lorahtaa punttiin aika monella!