Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Odotan niin kauan, että myös groot ymmärtää tämän asian. Aikaa tosin voi mennä! Mutta aikaa on!
:D
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

[quote="Sariola"]Tässä tuo kuva, joka näyttää polun lopusta alkuun!

Niin sariola, et siis malttanut. Väitit että kuvassa on polku lopusta alkuun.
Se on kuitenkin otettu polun niemen osan n. puolivälistä, joten siinä ei ole kertomaasi KOKO polkua.

Onko tämä nyt tulkittava:

A: Paskapuheeksesi?

B: Erehdykseksesi ja ymmärtämättömyydeksesi?

C: Huumoriksesi?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine

^Siltä osalta, mitä siitä nyt kannattaa ottaa mukaan, kun puhutaan polun suunnasta. Tuo riittää siihen. Lopulta tämäkin johtaa Roomaan, mutta sinne asti ei kannata sitä seurata. HJuumoriksi tämä menee, mutta pitää silti täsmälleen paikkansa. :D
Grootia täytyy jäädä vielä odottamaan! 8)
Viimeksi muokannut Sariola, Pe Kesä 05, 2009 3:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:^Siltä osalta, mitä siitä nyt kannattaa ottaa mukaan, kun puhutaan polun suunnasta. Tuo riittää siihen. Lopulta tämäkin johtaa Roomaan, mutta sinne asti ei kannata sitä seurata.
Puhuit koko polusta, joten taas yksi seikka peepuhesarakkeeseesi,
Mene paikanpäälle, ennen sitä kanssasi on turha kenenkään jaaritella. Ymmärrät asian sitten.
:lol:
Sariola
Horatio Caine

papillon kirjoitti:
Sariola kirjoitti:^Siltä osalta, mitä siitä nyt kannattaa ottaa mukaan, kun puhutaan polun suunnasta. Tuo riittää siihen. Lopulta tämäkin johtaa Roomaan, mutta sinne asti ei kannata sitä seurata.
Puhuit koko polusta, joten taas yksi seikka peepuhesarakkeeseesi,
Mene paikanpäälle, ennen sitä kanssasi on turha kenenkään jaaritella. Ymmärrät asian sitten.
:lol:
Valokuvassa näkyvältä osalta tuo on täysin selvä. Sehän riittää tähän polun suunta asiaan oikein hyvin. Siellä kauempana varmaan se voi mennä mihin tahansa. Siitä kuvaajan kohdalta näyttää lähtevän haara uimarannan suuntaan suunnilleen kohtisuoraan tähän polkuun nähden. Ainakin siltä näyttää. Oikealla näkyy jo se lahdenpohjukka. Tämähän riittää hyvin! 8)

Ymmärrän hyvin, että kaikki kohtuullisella ymmärryksellä varustetut lukijat ovat jo täysin tietoisia "polun suunnasta uhrikuvassa ja lavastuskuvassa etelään". Jos joku on vielä väärässä käsityksessä, hän olkoon siellä. Hän ymmärtää asian omalla tavallaan. Pitäköön hän mielipiteensä. Tältä osin asia on selvä.

Ehkä käyn vielä joskus paikalla ja otan muutaman tarkan kuvan, joista asia loistaa kuin aurinko jokaisen epäileväisen ja epäuskovaisen silmiin jättämättä mitään tulkinnanvaraa. Muita mallinnusasioita voi tietysti olla ja kuka tahansa voi niitä tehdä, kenttä on avoin. :D :D :D
Siitä vain mallintamaan!
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

groot kirjoitti:Voisko tälle turhanpäiväselle polkukeskustelulle jo saada pisteen?
Ylläpidolla lienee mahdollisuus lukita viestiketjuja, jolloin niihin ei voi enää kirjoittaa, joten erittäin kunnioittavaan ja ystävälliseen sävyyn ylläpidon suuntaan esitän/kysyn, olisiko mahdollista saada "Mallinnusketju" lukittua. Perusteluita tähän on turha etsiä, ainakin 3 - 4 kirjoittajaa on jo ilmaissut näkemyksensä, että Sariolan jatkuva vanhojen viestin toisto on pilannut ketjun. Yhdyn tähän samaan listaan.

Oma intonikin kirjoittaa tähän ketjuun on mennyt; vaikkakaan polku/telttakysymys ei mielestäni vielä ole selvitetty, kaukana siitä, niin omia raapustuksiani telttaan/polkuun liittyen voin jatkaa omilla sivullani. Sariola taas voisi jatkaa toistoaan niin halutessaan oikein komiasti isoilla kirjaimilla perustamassaan "POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA" -ketjussa.

Uskon, että nämä pikku temput palauttaisivat foorumiin järjestyksen, ja monet muut kiinnostavat aiheet pääsisivät tätä kautta esille ja polku/telttakysymykseen voisi palata ainoastaan silloin, kun jollakin on siitä jotakin uutta esittää. Tämä tapahtuisi keskitetysti nimenomaan "POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA" -ketjussa, jolloin aiheeseen kyllästyneiden olisi helppo ohittaa ko. ketjun viestit kokonaan.

On valitettava tosiasia, että "Mallinnusketju"-ketjusta ei enää saa asiallista Sariolan sekoilujen vuoksi, eikä tämän seikan suhteen ole yhtikäs mitään tehtävissä. :cry: Ylläpidon pitäisi mielestäni myös kyetä käyttämään paletissaan olevia voimakkaampia ohjauskeinoja, silloin kun sille on olemassa selvää tilausta yleisen mielipiteen suunnalta, ja nyt jos koskaan tällainen tilanne on olemassa.

Nämä vaatimukset esitän ylläpidon suuntaan nöyrästi ja foorumin parasta ajatellen enkä myös halua pahoittaa Sariolan mieltä - esitän vain asiat, kuten ne todella ovat, lainatakseni erään mahdollisesti suuruusharhasta kärsivän kirjoittelijan tuotoksia... :lol:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

kujala kirjoitti:Perusteluita tähän on turha etsiä, ainakin 3 - 4 kirjoittajaa on jo ilmaissut näkemyksensä, että Sariolan jatkuva vanhojen viestin toisto on pilannut ketjun. Yhdyn tähän samaan listaan.
Liityn tähän ryhmään, tosin sillä huomautuksella, ettei tämä ole ainoa ketju, mikä on Sariolan asiaankuulumattomien metripostausten pilaama.
papillon
Perry Mason

Mariacka kirjoitti: Liityn tähän ryhmään, tosin sillä huomautuksella, ettei tämä ole ainoa ketju, mikä on Sariolan asiaankuulumattomien metripostausten pilaama.
Hehee aina jotain mukavaakin, se on tuo " metripostaukset " :lol:
Mahtaakohan Sariola jauhaa metrilenkkiä ja metrilakuja kun tekee metripostauksiakin.
Kev. :lol:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

papillon kirjoitti:Mahtaakohan Sariola jauhaa metrilenkkiä ja metrilakuja kun tekee metripostauksiakin.
No siinäpä olisikin oivat eväät Bodomin retkelle. Lisävarusteiksi voisi harkita metripizzaa ja metrimittaa. :D
Sariola
Horatio Caine

Kujala siis esittää mallinnusketjun lukitsemista.

En suinkaan vastusta sitä, jos se tuntuu tarpeelliselta. Ilmeisesti se tarkoittaa samalla sitä, että perustettaisiin uusi mallinnusketju, jossa lähinnä kujala esittäisi uusia ideoitaan ja mallinnuksiaan. Kyllä se minulle sopii, en sitäkään vastusta. Ilmeisesti se olisi tarkoitettu lähinnä kujalan mallinnuksia varten. Onhan niitä muitakin ketjuja, joihin muut halukkaat voivat kirjoitella.

Itse pidän täysin selvitettynä sitä, mikä on polun suunta uhrikuvassa ja lavastuskuvassa etelään. Siinä ei mielestäni ole enää epäselvyyttä. Sensijaan teltan suunnasta ja teltan paikasta on ristiriitaisia tietoja, vaikka liikkumavara ei ole enää siinäkään suuri. Jos katson tarpeelliseksi voin hyvin esittää tarvittaessa omia näkemyksiäni tuossa toisessa ketjussa POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA. Kyllähän siinäkin voi polun suuntaa ja teltan asemaa toisiinsa nähden tutkailla jos haluaa. Ei se ole niin riippuvainen ketjun nimestä. Itse en niihin esineitten mallinnuksiin ja verijälkiin puutu. Minua on kiinnostanut teltan ja polun asema toisiinsa nähden ja tarkka teltan paikka ja oviaukon suunta. Ja siinä yhteydessä eri valokuvien tutkiminen. Saattaa tosin olla vaikea määrittää, että joku kirjoittaja ei saa kirjoittaa johonkin tiettyyn ketjuun. Siinä rajojen vetäminen voi osoittautua ongelmalliseksi. Toivomuksia voi olla moneen suuntaan. Kuulostellaan. 8)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Pulun suunnasta olen tietysti juuri samaa mieltä kuin Sariolakin, mutta olen ajatellut nostaa tänne mallinnusketjuun mielenkiintoisen teorian hyökkääjän vammoista. Vihjeen tähän sain nimettömältä lähteeltä, jonka tarkkoja perusteita vihjeeseen en tiedä, mutta voisi liittyä joko tähän mallintamiseen tai vammakeskusteluun.

Alustuksen ajattelin esittää kysymyksen:

Telttakepeistä, kaksihaarainen teroitettu päätykeppi (tai tarkemmin tuo teroitettu pää), lienee katkaistu ja hävitetty? Pitääkö paikkansa?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Joku kepeistä oli kadonnut.
Mikäli kyseessä päädyn tuki ja haaraosa ylöspäin niin teltan naruihin tms kompastuessa on voinut kaatua kepin päälle ja teroitettu keppi haarukka aiheuttaa posken repeämän ja ohimovamman. Nelos sivulla oli roiskejälkiä. Nukkumapaikan tienoilla oli vuotanutta/kosketusverta.

Oliko Gustafssonin vammaluettelossa mainintaa pään kuhmusta tai vartalon ruhjeesta ajatellen sitä putkentapaista lyöntivälinettä.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo, päätykeppi on saattanut "viuhtoa" hyvin arvaamattomasti, siinä "kiilusilmän" silmäin edessä, ja jopa haavoittaa tätä inhottavasti. No, tuplahaavahan siitä syntyy, kun terävä kaksi haarainen teroitettu keppi osuu "päin näköä". Tämä selittäisi kepin kärkien hävittämisen.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

papillon kirjoitti:
Mariacka kirjoitti: Liityn tähän ryhmään, tosin sillä huomautuksella, ettei tämä ole ainoa ketju, mikä on Sariolan asiaankuulumattomien metripostausten pilaama.
Hehee aina jotain mukavaakin, se on tuo " metripostaukset " :lol:
Mahtaakohan Sariola jauhaa metrilenkkiä ja metrilakuja kun tekee metripostauksiakin.
En syö lenkkimakkaraa enkä lakritsia lainkaan! Jätän ne muille. 8) :D

Noita lukiessa tulee mieleen vanhat sanonat:

Tyhjästä on huono nyhjästä!

Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa!

:D :D :D

Tosin vaikeneminen on joskus kultaa. Niinkin sanotaan. Saattaa pitää paikkansa. 8)
papillon
Perry Mason

Sariola kirjoitti:
Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa!
Ei aukotta pidä paikkaansa! Voi sitä näinkin spekuloida! Kun poika-matlokki tarjoilee paapalle lusikalla, niin tulennon hän joutuu kaapimaan kauhalla!
Varsinkin jos menee pruikulille! Ja meneehän se, stressi pakkomielteestä polkua kohtaan tekee sen! Voi sitä sellaistakin arvella, ei se ole mahdotonta!
Poika voi sanoa myöskin " Minkä eteensä mättää sen takaansa löytää " !
Uusia lausahduksia! Niitäkin voi viljellä!
Kun kujala on sitä mieltä että sariola on pilannut mallinnusketjun, sariolan lääke on se että suljetaan vanha vaan ja avataan uus, että voi senkin pilata!
Niin se menee, kun on hoksottimet kohdallaan! Sen tietää kaikki! Ylläpitokin sen tietää! Sinnekin on ilmoitus mennyt!
Polkuasiasta voi myöhemmin tehdä kirjan! " Sariola taiteili, toiset nauroivat! "

Itse asiasta olen sitä mieltä että kujala , teemu ym. järkimallintajat voisivat ottaa työn alle teltan ja sen verijälkien ja repeämien syntymekanismit, niiden aikajärjestyksen.
Olisiko se mahdollista? Siitä voisi selvitä jotain tapahtumien järjestyksestä, eikö vaan?
Sekin hyvä puoli on tuon tutkimisessa että sariola on ilmoittanut että siihen hän ei tule mukaan sörkkimään, mikä on pelkästään hyvä uutinen.
Sariola voi leikkiä ikiomassa äänestysosiossaan polkunsa kanssa, tehdä vaikka uutta taideta taas. Se on ihan hyvä juttu se. :lol:
Vastaa Viestiin