Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
^Kiitoksia tuosta.
Jäin miettimään sitä, että vainaja olisi tarvinnut vaihtovaatteita, viitaten tuohon amparikuskin näkemään, jos näin olisi ollut niin mistä ne olisi hankkinut ja miksi ei ollut yhtään sellaista löydettäessä päällä?
Vanhat vaatteet olisi pitänyt jossakin pesettää/pestä ja kuitenkaan kelsiä ei voi itse pestä. Kaikkialla mainitaan kuitenkin, että vaatteet olivat uudet/uudehkot ja jos kelsiä pitää ainoana takkinaan niin kyllä siihen jälkiä jää ja se kuluu.
Oma veikkaukseni on edelleen, että vainajamme on kuollut hyvin lähellä tuota 19.2
Jäin miettimään sitä, että vainaja olisi tarvinnut vaihtovaatteita, viitaten tuohon amparikuskin näkemään, jos näin olisi ollut niin mistä ne olisi hankkinut ja miksi ei ollut yhtään sellaista löydettäessä päällä?
Vanhat vaatteet olisi pitänyt jossakin pesettää/pestä ja kuitenkaan kelsiä ei voi itse pestä. Kaikkialla mainitaan kuitenkin, että vaatteet olivat uudet/uudehkot ja jos kelsiä pitää ainoana takkinaan niin kyllä siihen jälkiä jää ja se kuluu.
Oma veikkaukseni on edelleen, että vainajamme on kuollut hyvin lähellä tuota 19.2
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Barbaralla on selvästi luomi sen irrallisen hiuskiehkuran päässä, sekä sen hiuskiehkuran "mutkassa" mutta itse suurennuslasiteltuani en tuolla ylempänä nähnyt varmasti.
Vähän rakeettomamman kuvan löytää täältämiinushka kirjoitti:Suurensin tuota BK:n sivukuvaa, ikävä kyllä jäi rakeiseksi, mutta onko tuossa luomi vai onko se vain suurentamisen aiheuttamaa vääristymää..![]()
![]()
http://s732.photobucket.com/albums/ww32 ... ent=bk.jpg
http://www.polizei.bayern.de/fahndung/p ... html/89455
Katselin itsekin tuota luomea jo pari viikkoa sitten, ja kyllä siinä luomi on.
-
miinushka
- Agentti Scully
Mä väittäisin kanssa että on, kun tuota suurentelin.elisa_day kirjoitti:Vähän rakeettomamman kuvan löytää täältämiinushka kirjoitti:Suurensin tuota BK:n sivukuvaa, ikävä kyllä jäi rakeiseksi, mutta onko tuossa luomi vai onko se vain suurentamisen aiheuttamaa vääristymää..![]()
![]()
http://s732.photobucket.com/albums/ww32 ... ent=bk.jpg
http://www.polizei.bayern.de/fahndung/p ... html/89455
Katselin itsekin tuota luomea jo pari viikkoa sitten, ja kyllä siinä luomi on.
Ja kiitos linkistä, en tuota huomannutkaan aiemmin että saa vielä suurennettua..
Quis custodiet ipsos custodes?
OT vinkki: kuvia saa suuremmaksi myös suurentamalla "koko näyttöä" painamalla ctrl + (ainakin mun koneella). Tällöin kuvan laatu ei heikkene.. 
Vastaus Saksasta :
Sain tänään aamusta Lindaun poliisilta Kurt Krausilta viestin , kuten eräs toinenkin.
Kuvamateriaali joka meillä on käytössä ( Vaatteet, kassi, luonnos ), ei kuulemma ole ainakaan alustavasti verrannollinen Barbara Kottmayriin. Tarkastelevat asiaa ilmeisesti vielä. Kiittivät vihjeestä.
Mitä mieltä olet Nurich, Andrea Heinzista ? Mettmannin poliisi sai hänestä vastaavan tietopaketin. Ei vielä vastausta. Hänen reittinsä suomeen olisi ollut varsin mutkaton. Ryanin lisäksi Air Berlin ja silloin vielä German Wings.
Kentät : Hahn , Dusseldorf ja Köln-Bonn.
Karkasi siis alkoholistiparantolasta ja katosi. Pakoilee siis varmasti. Kunto saattoi olla parempi kuin on annettu ymmärtää.
Andrean tiedot löytyy samasta lähteestä kuin Barbaran.
Asetin kysymyksen Nurichille siksi, kun hän asuu Saksassa.
T
Härkä
Sain tänään aamusta Lindaun poliisilta Kurt Krausilta viestin , kuten eräs toinenkin.
Kuvamateriaali joka meillä on käytössä ( Vaatteet, kassi, luonnos ), ei kuulemma ole ainakaan alustavasti verrannollinen Barbara Kottmayriin. Tarkastelevat asiaa ilmeisesti vielä. Kiittivät vihjeestä.
Mitä mieltä olet Nurich, Andrea Heinzista ? Mettmannin poliisi sai hänestä vastaavan tietopaketin. Ei vielä vastausta. Hänen reittinsä suomeen olisi ollut varsin mutkaton. Ryanin lisäksi Air Berlin ja silloin vielä German Wings.
Kentät : Hahn , Dusseldorf ja Köln-Bonn.
Karkasi siis alkoholistiparantolasta ja katosi. Pakoilee siis varmasti. Kunto saattoi olla parempi kuin on annettu ymmärtää.
Andrean tiedot löytyy samasta lähteestä kuin Barbaran.
Asetin kysymyksen Nurichille siksi, kun hän asuu Saksassa.
T
Härkä
^tuskin onkaan verrannollinen jos ko.henkilö on ollut vuosia kateissa 
Mie luotan tuohon Suomen poliisin tutkintaan hieman enemmän ja odottelen sieltä jotain tietoa.
Mie luotan tuohon Suomen poliisin tutkintaan hieman enemmän ja odottelen sieltä jotain tietoa.
Ikävä kyllä ei uutisia täältä päin. Maanantaina odotin jännittyneenä toimittajan lupaamaa puhelua mutta yhtä hyvin olisin voinut odottaa mummoni soittoa...
Lisäksi lähetin vielä mailia Baijerin poliisille,kysyäkseni mikä noin yleensä ottaen on poliisin kanta kansalaisten tutkimuksiin, olisiko esim. jostain tietystä tapauksesta mahdollista saada yksityiskohtaista tietoa.
Olen vissiin ainoa, joka ei tähän päivään mennessä ole ymmärtänyt sitä hiuslisäkejuttua, vaikka sitä monta kertaa on yritetty selittää. En vaan jotenkin pysty kuvittelemaan miltä sellainen käytännössä näyttäisi.
Andrea Heinz on minusta heikko kandidaatti, sillä tuo sairaala on todellakin sellainen, johon joutuu, kun alkoholismi on sitä luokkaa että ihminen ei kykene olemaan vastuussa itsestään ja seuraava pullo olisi viimeinen pullo.
Lisäksi lähetin vielä mailia Baijerin poliisille,kysyäkseni mikä noin yleensä ottaen on poliisin kanta kansalaisten tutkimuksiin, olisiko esim. jostain tietystä tapauksesta mahdollista saada yksityiskohtaista tietoa.
Olen vissiin ainoa, joka ei tähän päivään mennessä ole ymmärtänyt sitä hiuslisäkejuttua, vaikka sitä monta kertaa on yritetty selittää. En vaan jotenkin pysty kuvittelemaan miltä sellainen käytännössä näyttäisi.
Andrea Heinz on minusta heikko kandidaatti, sillä tuo sairaala on todellakin sellainen, johon joutuu, kun alkoholismi on sitä luokkaa että ihminen ei kykene olemaan vastuussa itsestään ja seuraava pullo olisi viimeinen pullo.
Eikö alkoholin runsas käyttö olisi jotenkin ollut havaittavissa ruumiinavauksen yhteydessä vai olenko taas lukenut liikaa Kathy Reichsiä? Mutta Andrea on minusta enemmän Oriveden vainajan kuvien näköinen. Muuten, pikku huomio: ulkomaalaisten on vaikea käsittää että Suomesta ei saa viinaksia esim. Lidlistä. Tässä vielä linkki AH:n katoamisilmoitukseen:
http://www.presseportal.de/polizeipress ... group=bild
http://www.presseportal.de/polizeipress ... group=bild
^
Ja Oriveden vainajastahan on useaan otteeseen mainittu, että "...piti huolta itsestään..." olettaisin sen käsittävän kaikenmoisen huolenpidon.
Tuo hiuslisäke... Kun en tarkkaan tiedä millainen on ollut, niin en uskalla sen tarkoitusta veikata, mutta itselläni oli vielä 2000-luvun alussa reilut kymmenen erilaista hiuslisäkettä ihan vaan piristykseksi. Ja ainakin täällä Eestissä niitä on myynnissä/myydään hyvällä menestyksellä vieläkin. Eli onko yrittänyt peittää korkeaa otsaansa, yrittänyt näyttää muuten erilaiselta vai pitänyt huvikseen?
Ja Oriveden vainajastahan on useaan otteeseen mainittu, että "...piti huolta itsestään..." olettaisin sen käsittävän kaikenmoisen huolenpidon.
Tuo hiuslisäke... Kun en tarkkaan tiedä millainen on ollut, niin en uskalla sen tarkoitusta veikata, mutta itselläni oli vielä 2000-luvun alussa reilut kymmenen erilaista hiuslisäkettä ihan vaan piristykseksi. Ja ainakin täällä Eestissä niitä on myynnissä/myydään hyvällä menestyksellä vieläkin. Eli onko yrittänyt peittää korkeaa otsaansa, yrittänyt näyttää muuten erilaiselta vai pitänyt huvikseen?
Musiikki ?
Olisiko joku onnistynut kaivamaan esille biisilistaa MP 3 ?
Tiedetään Beatles, Procol-Harum, Aha ja Coldplay.
Tiedetäänkö muita artisteja ja mitä kappaleita oli ?
Voisikohan sen poliisi julkistaa, jos on ollut ns. salaista tietoa ?
Coldplayn ja muitten kanssa on tietynlainen ristiriita, vaikka Coldplay olisi voinut olla myös esim. 70 - luvun bändi. ( No Aha 80 - luvulta ) Beatles aloitti 63 ja Procol-Harum 66-67 vuosina.
Minulla on eräs ajatus kysymykseni takana, mutta en sitä paljasta koska siitä tulisi turhaa feedbackiä, ja se saattaa tuntua hyvinkin typerältä.
T
Härkä
Coldplayn ja muitten kanssa on tietynlainen ristiriita, vaikka Coldplay olisi voinut olla myös esim. 70 - luvun bändi. ( No Aha 80 - luvulta ) Beatles aloitti 63 ja Procol-Harum 66-67 vuosina.
Minulla on eräs ajatus kysymykseni takana, mutta en sitä paljasta koska siitä tulisi turhaa feedbackiä, ja se saattaa tuntua hyvinkin typerältä.
T
Härkä
Niin, mainitsin täällä jo aikaisemmin teoriani siitä että vainajalla voisi olla laitostausta, vankila, mielisairaala tai muu hoitolaitos. Se voi selittää tuon "...piti huolta itsestään..." -kohdan, koska laitoksessa annettava säännöllinen hammas- ja muu lääkärinhoito sekä kaikki kuntoutus ynnä muut seikat kuten säännölliset ruokailut voivat antaa ruumiinavauksessa täysin erilaisen kuvan hänen kyvyistään huolehtia itsestään. Eli hänestä on pidetty huolta, mutta itse hän ei olisi ollut siihen kykenevä.Blues kirjoitti:Ja Oriveden vainajastahan on useaan otteeseen mainittu, että "...piti huolta itsestään..." olettaisin sen käsittävän kaikenmoisen huolenpidon.
Mä vielä keskittyisin myös Keuruu (Jyskylä) linjalle. Vai kuinka luotettavana voidaan pitää sen kassan havaintoja saksalaisesta naisesta joka puhui myös suomea? ja soitti ystävälleen Keuruulle?
Ja kuka on mahtanut piirtää tuo vainajan kuvan?
Ja kuka on mahtanut piirtää tuo vainajan kuvan?
There are no crimes behind enemy lines
Mutta eikö joku tässä ketjussa sanonut että Andrea Heinzillä oli hampaissa silta, mutta Oriveden vainajalla ei ollut.En nyt pikaisella selauksella löytänyt tätä kohtaa, mutta jos näin on, niin silloinhan vainaja ei voi olla Andrea Heinz.
Lisäksi oli joitain instrumentaalikappaleita. Eipä noissa omasta mielestäni sen suurempaa ristiriitaa ole, itseltäni löytyy levyjä Beatlesilta, Abbalta ja Elvikseltä ja mitä nyt nykyään koneelta kuuntelen, on uudempaa musiikkia, mm. Coldplayta jne. Mutta siis kerro vaan teorias, koitetaan olla kilttejä..härkä kirjoitti:Musiikki ?
T
Härkä
Mutta oikeesti voisko joku, joka noista ymmärtää, niin kertoa, että missä koneessa se soitin on käynyt silloin 15.2? Onko täytynyt olla yksityisen henkilön kone? Kiinnostais tiätää...