Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
[quote="Rezah"]Mä vielä keskittyisin myös Keuruu (Jyskylä) linjalle. Vai kuinka luotettavana voidaan pitää sen kassan havaintoja saksalaisesta naisesta joka puhui myös suomea? ja soitti ystävälleen Keuruulle?
Siwan kassan lausunnossa ainakin minua hämää se, että hänen keskustelukumppaninsa oli maininnut että on liian kylmä mennä mökille, täytyy soittaa kaverille Keuruulle. Kuten joskus mainitsin tämä henkilö vaikutti " pirteältä", ettei ainakaan siinä vaiheessa olisi ollut esim. itsari mielessä.
( siis saatu mielikuva lehti-artikkelista )
Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.
Jyväskylä voi olla hyvä kohde, ajatellen vainajamme liikkeitä.
T
Härkä
Siwan kassan lausunnossa ainakin minua hämää se, että hänen keskustelukumppaninsa oli maininnut että on liian kylmä mennä mökille, täytyy soittaa kaverille Keuruulle. Kuten joskus mainitsin tämä henkilö vaikutti " pirteältä", ettei ainakaan siinä vaiheessa olisi ollut esim. itsari mielessä.
( siis saatu mielikuva lehti-artikkelista )
Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.
Jyväskylä voi olla hyvä kohde, ajatellen vainajamme liikkeitä.
T
Härkä
Musiikista en kovin suuria johtopäätöksiä vetäisi, ihan normia musiikkia mielestäni.
rezah kuvan on piirtänyt ihminen joka ei palstaile ja haluaa pysyä tuntemattomana.
rezah kuvan on piirtänyt ihminen joka ei palstaile ja haluaa pysyä tuntemattomana.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
No mie tarjosin jo tuolla pari sivua sitten sen toisenvärisen bussilipun kohtaloksi jyväshyvä-jämsä väliä.
Erivärisyyttä mietin, että olisiko toinen pikavuoro ja toinen vakiovuoro?
Jos tuo Keuruu-yhteys pitäisi paikkansa, niin miksi tuo ystävä ei ole ottanut yhteyttä poliisiin?
Erivärisyyttä mietin, että olisiko toinen pikavuoro ja toinen vakiovuoro?
Jos tuo Keuruu-yhteys pitäisi paikkansa, niin miksi tuo ystävä ei ole ottanut yhteyttä poliisiin?
-
delila
- Martin Riggs
Toisaalta, jos päätös on niinkin pitkällisesti ja tarkkaan harkittu, että sen takia on tullut Suomeen asti, voi sitä viimeiset päivät olla hyvinkin iloinen ja helpottunut lopullisesta päätöksestään.härkä kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.
Ja toisaalta jos aikoo itsensä salassa tappaa ilman että kukaan ulkopuolinen puuttuu asiaan, niin eikö silloin nimenomaan kannata käyttäytyä normaalisti? Ettei kukaan ala epäillä mitään ja puutu asiaan. Ja jos ulkomaalainenkin on tai ulkomailla vuosia viettänyt, ei tiedä tai jälkimmäisessä tapauksessa ei muista, että Suomessa kaikkein normaaleimpana pidettäisiin sitä, että käpertyy itseensä, sanoo "Mo" tai ei sitäkään ja katsoo maahan. Jos siis havainto onkin oikeasta naisesta, joka esittää ettei mitään outoa olisikaan suunnitteilla.delila kirjoitti:Toisaalta, jos päätös on niinkin pitkällisesti ja tarkkaan harkittu, että sen takia on tullut Suomeen asti, voi sitä viimeiset päivät olla hyvinkin iloinen ja helpottunut lopullisesta päätöksestään.härkä kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.
Ottihan hän. Jossain lehtijutussa mainittiin, että Keuruulta nainen ilmoitti saksalaisesta ystävästään, josta ei ollut kuullut pitkään aikaan. En muista, kuinka se asia sitten ratkesi, kaivelen sen kohdan jostain esille.Blues kirjoitti: Jos tuo Keuruu-yhteys pitäisi paikkansa, niin miksi tuo ystävä ei ole ottanut yhteyttä poliisiin?
http://www.iltalehti.fi/tampere/2008031 ... 5_te.shtmlPoliisin mukaan Saksan viranomaisia on pyydetty selvittämään erään suomalaisen henkilön kaipaaman saksalaisen tuttavan olinpaikkaa. Suomalainen ei ole saanut yhteyttä saksalaiseen, Suomessa usein matkustelleeseen naiseen. Yhteys Oriveden vainajan tapaukseen on kuitenkin heikko.
Ja muistaakseni kyse oli keuruulaisesta naisesta. Vai muistankohan ihan höpöjä...
Välillä vähän OT:
Kadonneita selatessa löysin seuraavan linkin (saksaksi, ikävä kyllä):
http://www.polizei.bremen.de/sixcms/det ... .de&font=0
Bremenin satamasta löydetty toistaiseksi tuntematon naispuolinen ruumis. Vain sen takia laitan tämän tähän, kun pisti silmääni miten paljon yksityiskohtaista tietoa löydetystä ruumiista annetaan ja mainitaan jopa että "naisella on todennäköisesti 10-12-vuotias lapsi" . Miten sen synnyttämisen ajankohdan voi noin tarkasti sanoa? Ihmettelenpä vaan.
Kadonneita selatessa löysin seuraavan linkin (saksaksi, ikävä kyllä):
http://www.polizei.bremen.de/sixcms/det ... .de&font=0
Bremenin satamasta löydetty toistaiseksi tuntematon naispuolinen ruumis. Vain sen takia laitan tämän tähän, kun pisti silmääni miten paljon yksityiskohtaista tietoa löydetystä ruumiista annetaan ja mainitaan jopa että "naisella on todennäköisesti 10-12-vuotias lapsi" . Miten sen synnyttämisen ajankohdan voi noin tarkasti sanoa? Ihmettelenpä vaan.
^Eikö niin tais ollakin, mutta se lienee poissuljettu sitten?
Jos kyseessä on tollanen tavallinen mp3-soitin joka näkyy tietokoneella vain siirrettävänä massamuistina, niin ei pysty. ipodien kanssa olisi EHKÄ mahdollista selvittää onko soitin A ollut yhteydessä tietokonee4seen B jos ne molemmat laitteet olis käytettävissä eikä sitä tietokonetta ole sen jälkeen suuremmin siivoiltu.elisa_day kirjoitti:Mutta oikeesti voisko joku, joka noista ymmärtää, niin kertoa, että missä koneessa se soitin on käynyt silloin 15.2?
Ei välttämättä, eihän moinen tarvitse kuin sen usb-portin.elisa_day kirjoitti:Onko täytynyt olla yksityisen henkilön kone? Kiinnostais tiätää...
Tietysti taas jos ne molemmat laittet olis tutkittavina vois vaikka musiikkikirjastoja vertaamalla saada jotain suuntaa-antavaa tietoa.
Löydetty 2002?nurich kirjoitti:Bremenin satamasta löydetty toistaiseksi tuntematon naispuolinen ruumis. Vain sen takia laitan tämän tähän, kun pisti silmääni miten paljon yksityiskohtaista tietoa löydetystä ruumiista annetaan ja mainitaan jopa että "naisella on todennäköisesti 10-12-vuotias lapsi" . Miten sen synnyttämisen ajankohdan voi noin tarkasti sanoa? Ihmettelenpä vaan.
Miksei niitä Ryanairin matkustajaluetteloita saada auki? Miksei voida tehdä vertailuja, kuka saksalainen nainen on lentänyt Suomeen, mutta ei pois Suomesta..?
Taitaa olla poissuljettu..Blues kirjoitti:^Eikö niin tais ollakin, mutta se lienee poissuljettu sitten?
Buracee, kiitos vastauksesta. Juurikin Usb-porttia kyllä tarkoitin, että niihin ei yleensä pääse käsiksi yleisiltä koneilta, virusten ym. takia.
Mp3-soitin oli Thomson-Lyra merkkinen. Jossain aiemmin sanottiin, että ko. merkkiä ei juuri saa Suomesta, mutta tällaisen jutun löysin vuodelta 2005:
http://mikropc.net/nettilehti/pdf/1404200514.pdf
http://mikropc.net/nettilehti/pdf/1404200514.pdf
Hmm, itse itselleni vastaten. JOS se musa on ostettu jostain nettikaupasta tuolloin, on mahdollista, että soitinta tarkemmin tutkimalla sieltä voisi löytyä vähän enemmänkin tietoa noihin biiseihin liittyen. JOPA esim. ostopaikkakin ja koneen jonka kautta se musiikki on ostettu, sen hetkinen ip-osoite. Ja edelleenkin, JOS se musa on ostettu jostain tuolloin niin olisi ehkä mahdollista myös jäljittää maksajakin. Monta jossia eikä nuo jossit päde jos musa onkin vaikka tallennettu levyltä k.o koneelle tai haettu jostain vertaisverkosta tai muusta vastaavasta. Tosin tuo ylimääräinen data voi myös hävitä siinä vaiheessa kun se musa on muutettu mp3-muotoon.buracee kirjoitti:Jos kyseessä on tollanen tavallinen mp3-soitin joka näkyy tietokoneella vain siirrettävänä massamuistina, niin ei pysty. ipodien kanssa olisi EHKÄ mahdollista selvittää onko soitin A ollut yhteydessä tietokonee4seen B jos ne molemmat laitteet olis käytettävissä eikä sitä tietokonetta ole sen jälkeen suuremmin siivoiltu.elisa_day kirjoitti:Mutta oikeesti voisko joku, joka noista ymmärtää, niin kertoa, että missä koneessa se soitin on käynyt silloin 15.2?
Mun piti lukea varmaan kahteen kertaan toi teksti, että tajusin..buracee kirjoitti: Hmm, itse itselleni vastaten. JOS se musa on ostettu jostain nettikaupasta tuolloin, on mahdollista, että soitinta tarkemmin tutkimalla sieltä voisi löytyä vähän enemmänkin tietoa noihin biiseihin liittyen. JOPA esim. ostopaikkakin ja koneen jonka kautta se musiikki on ostettu, sen hetkinen ip-osoite. Ja edelleenkin, JOS se musa on ostettu jostain tuolloin niin olisi ehkä mahdollista myös jäljittää maksajakin. Monta jossia eikä nuo jossit päde jos musa onkin vaikka tallennettu levyltä k.o koneelle tai haettu jostain vertaisverkosta tai muusta vastaavasta. Tosin tuo ylimääräinen data voi myös hävitä siinä vaiheessa kun se musa on muutettu mp3-muotoon.
-
miinushka
- Agentti Scully
hmm.
Vielä jos pyörittelen tuota bussilippuasiaa.
Jos ottaa matkan Tampereelle Jämsän bussilla vasta Jämsän jälkeen, lukeeko lipussa silti Jämsä-Tampere, vai tuleeko siihen joku muu kyytiinnousupaikan merkintä?
Äh, oli hankalasti selitetty, mutten osaa muotoilla sitä nyt selkeämmin..
Vielä jos pyörittelen tuota bussilippuasiaa.
Jos ottaa matkan Tampereelle Jämsän bussilla vasta Jämsän jälkeen, lukeeko lipussa silti Jämsä-Tampere, vai tuleeko siihen joku muu kyytiinnousupaikan merkintä?
Äh, oli hankalasti selitetty, mutten osaa muotoilla sitä nyt selkeämmin..
Quis custodiet ipsos custodes?