Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

[quote="Rezah"]Mä vielä keskittyisin myös Keuruu (Jyskylä) linjalle. Vai kuinka luotettavana voidaan pitää sen kassan havaintoja saksalaisesta naisesta joka puhui myös suomea? ja soitti ystävälleen Keuruulle?

Siwan kassan lausunnossa ainakin minua hämää se, että hänen keskustelukumppaninsa oli maininnut että on liian kylmä mennä mökille, täytyy soittaa kaverille Keuruulle. Kuten joskus mainitsin tämä henkilö vaikutti " pirteältä", ettei ainakaan siinä vaiheessa olisi ollut esim. itsari mielessä.
( siis saatu mielikuva lehti-artikkelista )
Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.

Jyväskylä voi olla hyvä kohde, ajatellen vainajamme liikkeitä.
T
Härkä
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Musiikista en kovin suuria johtopäätöksiä vetäisi, ihan normia musiikkia mielestäni.

rezah kuvan on piirtänyt ihminen joka ei palstaile ja haluaa pysyä tuntemattomana.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Blues
Rico Tubbs

No mie tarjosin jo tuolla pari sivua sitten sen toisenvärisen bussilipun kohtaloksi jyväshyvä-jämsä väliä.

Erivärisyyttä mietin, että olisiko toinen pikavuoro ja toinen vakiovuoro?

Jos tuo Keuruu-yhteys pitäisi paikkansa, niin miksi tuo ystävä ei ole ottanut yhteyttä poliisiin?
delila
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja delila »

härkä kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.
Toisaalta, jos päätös on niinkin pitkällisesti ja tarkkaan harkittu, että sen takia on tullut Suomeen asti, voi sitä viimeiset päivät olla hyvinkin iloinen ja helpottunut lopullisesta päätöksestään.
Wallabi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Wallabi »

delila kirjoitti:
härkä kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että kassa on puhunut eri naisen kanssa. Harva meistä ensin juttelee ummet ja lammet ventovieraan kanssa ja tappaa muutaman tunnin päästä itsensä.
Toisaalta, jos päätös on niinkin pitkällisesti ja tarkkaan harkittu, että sen takia on tullut Suomeen asti, voi sitä viimeiset päivät olla hyvinkin iloinen ja helpottunut lopullisesta päätöksestään.
Ja toisaalta jos aikoo itsensä salassa tappaa ilman että kukaan ulkopuolinen puuttuu asiaan, niin eikö silloin nimenomaan kannata käyttäytyä normaalisti? Ettei kukaan ala epäillä mitään ja puutu asiaan. Ja jos ulkomaalainenkin on tai ulkomailla vuosia viettänyt, ei tiedä tai jälkimmäisessä tapauksessa ei muista, että Suomessa kaikkein normaaleimpana pidettäisiin sitä, että käpertyy itseensä, sanoo "Mo" tai ei sitäkään ja katsoo maahan. Jos siis havainto onkin oikeasta naisesta, joka esittää ettei mitään outoa olisikaan suunnitteilla.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Blues kirjoitti: Jos tuo Keuruu-yhteys pitäisi paikkansa, niin miksi tuo ystävä ei ole ottanut yhteyttä poliisiin?
Ottihan hän. Jossain lehtijutussa mainittiin, että Keuruulta nainen ilmoitti saksalaisesta ystävästään, josta ei ollut kuullut pitkään aikaan. En muista, kuinka se asia sitten ratkesi, kaivelen sen kohdan jostain esille.
elisa_day
Jack Bauer

Poliisin mukaan Saksan viranomaisia on pyydetty selvittämään erään suomalaisen henkilön kaipaaman saksalaisen tuttavan olinpaikkaa. Suomalainen ei ole saanut yhteyttä saksalaiseen, Suomessa usein matkustelleeseen naiseen. Yhteys Oriveden vainajan tapaukseen on kuitenkin heikko.
http://www.iltalehti.fi/tampere/2008031 ... 5_te.shtml

Ja muistaakseni kyse oli keuruulaisesta naisesta. Vai muistankohan ihan höpöjä... :roll:
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Välillä vähän OT:
Kadonneita selatessa löysin seuraavan linkin (saksaksi, ikävä kyllä):

http://www.polizei.bremen.de/sixcms/det ... .de&font=0

Bremenin satamasta löydetty toistaiseksi tuntematon naispuolinen ruumis. Vain sen takia laitan tämän tähän, kun pisti silmääni miten paljon yksityiskohtaista tietoa löydetystä ruumiista annetaan ja mainitaan jopa että "naisella on todennäköisesti 10-12-vuotias lapsi" . Miten sen synnyttämisen ajankohdan voi noin tarkasti sanoa? Ihmettelenpä vaan.
Blues
Rico Tubbs

^Eikö niin tais ollakin, mutta se lienee poissuljettu sitten?
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

elisa_day kirjoitti:Mutta oikeesti voisko joku, joka noista ymmärtää, niin kertoa, että missä koneessa se soitin on käynyt silloin 15.2?
Jos kyseessä on tollanen tavallinen mp3-soitin joka näkyy tietokoneella vain siirrettävänä massamuistina, niin ei pysty. ipodien kanssa olisi EHKÄ mahdollista selvittää onko soitin A ollut yhteydessä tietokonee4seen B jos ne molemmat laitteet olis käytettävissä eikä sitä tietokonetta ole sen jälkeen suuremmin siivoiltu.
elisa_day kirjoitti:Onko täytynyt olla yksityisen henkilön kone? Kiinnostais tiätää...
Ei välttämättä, eihän moinen tarvitse kuin sen usb-portin.

Tietysti taas jos ne molemmat laittet olis tutkittavina vois vaikka musiikkikirjastoja vertaamalla saada jotain suuntaa-antavaa tietoa.
elisa_day
Jack Bauer

nurich kirjoitti:Bremenin satamasta löydetty toistaiseksi tuntematon naispuolinen ruumis. Vain sen takia laitan tämän tähän, kun pisti silmääni miten paljon yksityiskohtaista tietoa löydetystä ruumiista annetaan ja mainitaan jopa että "naisella on todennäköisesti 10-12-vuotias lapsi" . Miten sen synnyttämisen ajankohdan voi noin tarkasti sanoa? Ihmettelenpä vaan.
Löydetty 2002? :shock: Eihän tälle meidän naiselle käy samanlailla, saadaanhan tää selvitettyä, eks vaan?

Miksei niitä Ryanairin matkustajaluetteloita saada auki? Miksei voida tehdä vertailuja, kuka saksalainen nainen on lentänyt Suomeen, mutta ei pois Suomesta..?
Blues kirjoitti:^Eikö niin tais ollakin, mutta se lienee poissuljettu sitten?
Taitaa olla poissuljettu.. :roll: Olisi tietysti kiva tietää tähänkin perustelut, että miksi on "heikko yhteys" Oriveden vainajaan. Syitähän tähän voi olla lukemattomia mutta silti.

Buracee, kiitos vastauksesta. Juurikin Usb-porttia kyllä tarkoitin, että niihin ei yleensä pääse käsiksi yleisiltä koneilta, virusten ym. takia.
elisa_day
Jack Bauer

Mp3-soitin oli Thomson-Lyra merkkinen. Jossain aiemmin sanottiin, että ko. merkkiä ei juuri saa Suomesta, mutta tällaisen jutun löysin vuodelta 2005:
http://mikropc.net/nettilehti/pdf/1404200514.pdf
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

buracee kirjoitti:
elisa_day kirjoitti:Mutta oikeesti voisko joku, joka noista ymmärtää, niin kertoa, että missä koneessa se soitin on käynyt silloin 15.2?
Jos kyseessä on tollanen tavallinen mp3-soitin joka näkyy tietokoneella vain siirrettävänä massamuistina, niin ei pysty. ipodien kanssa olisi EHKÄ mahdollista selvittää onko soitin A ollut yhteydessä tietokonee4seen B jos ne molemmat laitteet olis käytettävissä eikä sitä tietokonetta ole sen jälkeen suuremmin siivoiltu.
Hmm, itse itselleni vastaten. JOS se musa on ostettu jostain nettikaupasta tuolloin, on mahdollista, että soitinta tarkemmin tutkimalla sieltä voisi löytyä vähän enemmänkin tietoa noihin biiseihin liittyen. JOPA esim. ostopaikkakin ja koneen jonka kautta se musiikki on ostettu, sen hetkinen ip-osoite. Ja edelleenkin, JOS se musa on ostettu jostain tuolloin niin olisi ehkä mahdollista myös jäljittää maksajakin. Monta jossia eikä nuo jossit päde jos musa onkin vaikka tallennettu levyltä k.o koneelle tai haettu jostain vertaisverkosta tai muusta vastaavasta. Tosin tuo ylimääräinen data voi myös hävitä siinä vaiheessa kun se musa on muutettu mp3-muotoon.
elisa_day
Jack Bauer

buracee kirjoitti: Hmm, itse itselleni vastaten. JOS se musa on ostettu jostain nettikaupasta tuolloin, on mahdollista, että soitinta tarkemmin tutkimalla sieltä voisi löytyä vähän enemmänkin tietoa noihin biiseihin liittyen. JOPA esim. ostopaikkakin ja koneen jonka kautta se musiikki on ostettu, sen hetkinen ip-osoite. Ja edelleenkin, JOS se musa on ostettu jostain tuolloin niin olisi ehkä mahdollista myös jäljittää maksajakin. Monta jossia eikä nuo jossit päde jos musa onkin vaikka tallennettu levyltä k.o koneelle tai haettu jostain vertaisverkosta tai muusta vastaavasta. Tosin tuo ylimääräinen data voi myös hävitä siinä vaiheessa kun se musa on muutettu mp3-muotoon.
Mun piti lukea varmaan kahteen kertaan toi teksti, että tajusin.. :D Soittimesta on kuitenkin saatu tarkka päivä, koska on ollut kytkettynä koneeseen. Ja krp sen oli tutkinut, eli luulisi, että sieltä on kaikki mahdollinen info saatu pihalle (siis luulisi). Sieltä ei sitten varmaankaan ollut mitään löytynyt, kun ei muuta ilmoitettu kun tuo päivämäärä ja mitä musiikkia siellä oli ollut.
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

hmm.
Vielä jos pyörittelen tuota bussilippuasiaa.
Jos ottaa matkan Tampereelle Jämsän bussilla vasta Jämsän jälkeen, lukeeko lipussa silti Jämsä-Tampere, vai tuleeko siihen joku muu kyytiinnousupaikan merkintä?
Äh, oli hankalasti selitetty, mutten osaa muotoilla sitä nyt selkeämmin.. :oops:
Quis custodiet ipsos custodes?
Vastaa Viestiin