Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988
Re: Piia Irmeli Ristikankare
Tämä appi ei liene Jehova? Vai?
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten 
Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372
"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372
Lisäksi saattaa olla hieman epäilyttävää, että tälläinen koulukiusattu ja "hiljainen", "kaveriton" (ei lähellä kai pahemmin kavereita) lähtisi yön selkään. Vaikka olikin suutuspäissään, niin ei tuollainen riitely, mikä on täysin yleistä veljen ja siskon välillä aiheuta yleensä karkaamisia tämän tapaisissa tytöissä, hänhän ei mikään bilettäjätyyppi ollut vaan enemmänkin uskontonsakin johdosta koti-ihminen. Ja luulisi, että olisi soittanut kaverilleen, että voiko vielä tulla illalla, jos sinne aikoi..lost kirjoitti:Toisaalta en ole missään vaiheessa uskonut, että Piia olisi pyrkinyt Paimioon, koska hänellä olisi ollut siihen mahdollisuus jo aijemmin päivällä kun isä oli sanonut, ettei Piiaa tarvittaisikaan hoitamaan perheen pienimmäistä.
Minusta perheen toiminta väitetyn katoamisen jälkeen ja 100% havaintojen puute & täydellinen häviäminen johtaa vääjäämättä aiheellisesti epäilyjä juuri sinne itse sylttytehtaalle.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten 
En ole ehtinyt kovin tarkoin vielä etsiä veljesseuran foorumilla, mutta hakuun +Piia niin sillä löytyy pari-kolme kommenttia, muun muassa tuo aiemmin kopioimani. Jollain muulla hakusanalla pitäis koettaa...hmm...paljonkohan lisää kerrottavaa tuolla veljesseuran foorumille kirjoitelleella olisi.
ilmoitelkaa jos löydätte jotain.
Nothing is quite what it seems
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ei tunnu löytyvän mutta saman foorumi toisesta ketjusta:
"Lahkoajattelun mukaan henkilö, joka eroaa Jehovan todistajista "jättää" ystävänsä, perheensä ja sukunsa. Mutta hetkinen, eikös se ole lahkon säännöt, jotka sanelevat, että uskonnostaan eronneeseen pitää katkaista välit, vaikka kyseessä olisi lähiomainen. Jehovantodistajista eroava ei toivo välien katkeamista omaisiinsa, ainoastaan pääsyä eroon lahkosta eli uskonnon-, mielipiteen- ja ajattelunvapautta."
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
Oliko Piian äiti hengissä vielä katoamisen aikaan ja missä asui? Jos piia on kotoaan suutuspäissään lähtenyt, niin voisiko olla mahdollista, että olisi mennyt äitinsä luokse. Äiti oli alkoholisti ja väkivaltainen ja eipäs olisi ensimmäinen kerta, kun kännipäissään joku perheenjäsen surmataan riidan seurauksena. Tuo äitihän on nyt kuollut, mutta milloin? Olisko joku voinut tietää asiasta ja uskaltanut vasta äidin kuoltua vihjaista asiasta? Ja voisiko jopa olla mahdollista, että äiti olisi esimerkiksi tehnyt itsemurhan ja ennen tätä kirjoittanut tuon kirjeen?
Toisena vaihtoehtona surmaajalle pitäisin kyllä tuota pikkuveljeä. En usko, että tarkoituksella aiheuttanut sisarensa kuoleman, vaan riidan aikana esimerkiksi tönäissyt Piiaa kohtalokkain seurauksin. Isä ja appiukko voisivat ehkä ollakin tietämättömiä asiasta. Miehillä kun nuo saunomiset tuppaa yleensä vähän venähtämään. Olisiko veli voinut tällä aikaa hätäpäissään piilottaa ruumiin jonnekin ja esimerkiksi yöllä käynyt sitten viemässä lopulliseen jemmaan. Entäpä jos kellarissa on pakastin jota ei ole käytetty enää Piian katoamisen jälkeen. Onhan noita vastaavia nähty, muistaakseni saksassahan joku äiti oli jemmaillut useammankin vastasyntyneen lapsensa pakastimeen..
Luulisi, että poliisi on melko varma kirjeestä, kun kerran noin pitkän ajan jälkeen alettiin tutkia henkirikoksena. Mikään tekijän harhautus ei tuntuisi loogiselta, miksi enää hämätä poliisia, jotka eivät edes tutki juttua henkirikoksena.
Voisiko kirje olla pahoista psyykkistä ongelmista kärsivän surmaajan "hätähuuto", jos kantti ei vaan kestä marssia poliisilaitokselle tunnustamaan.
Kirjeen sisältö kyllä kovasti kiinnostaisi niin saisi edes jotain vihjettä näille teorioiden kehittelyille. Ehkä poliisin olisi kannattanut jättää kertomatta julkisuuteen ylipäätään tuosta kirjeestä... olisi voinut ehkä tulla uusi kirje, jos kirjeen lähettäjä olisi ajatellut poliisin heittäneen sen ö-mappiin.
Toisena vaihtoehtona surmaajalle pitäisin kyllä tuota pikkuveljeä. En usko, että tarkoituksella aiheuttanut sisarensa kuoleman, vaan riidan aikana esimerkiksi tönäissyt Piiaa kohtalokkain seurauksin. Isä ja appiukko voisivat ehkä ollakin tietämättömiä asiasta. Miehillä kun nuo saunomiset tuppaa yleensä vähän venähtämään. Olisiko veli voinut tällä aikaa hätäpäissään piilottaa ruumiin jonnekin ja esimerkiksi yöllä käynyt sitten viemässä lopulliseen jemmaan. Entäpä jos kellarissa on pakastin jota ei ole käytetty enää Piian katoamisen jälkeen. Onhan noita vastaavia nähty, muistaakseni saksassahan joku äiti oli jemmaillut useammankin vastasyntyneen lapsensa pakastimeen..
Luulisi, että poliisi on melko varma kirjeestä, kun kerran noin pitkän ajan jälkeen alettiin tutkia henkirikoksena. Mikään tekijän harhautus ei tuntuisi loogiselta, miksi enää hämätä poliisia, jotka eivät edes tutki juttua henkirikoksena.
Voisiko kirje olla pahoista psyykkistä ongelmista kärsivän surmaajan "hätähuuto", jos kantti ei vaan kestä marssia poliisilaitokselle tunnustamaan.
Kirjeen sisältö kyllä kovasti kiinnostaisi niin saisi edes jotain vihjettä näille teorioiden kehittelyille. Ehkä poliisin olisi kannattanut jättää kertomatta julkisuuteen ylipäätään tuosta kirjeestä... olisi voinut ehkä tulla uusi kirje, jos kirjeen lähettäjä olisi ajatellut poliisin heittäneen sen ö-mappiin.
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
Kirjeen sisältö A ja O tässä lukkotilanteessa,jossa kysymyksiä paljon, arvailuja vielä enemmän ja tietoa vähän. Olen saanut nettiä selaillessani käsityksen, että Piian veli on myös lähtenyt uskonyhteisöstä ja vieläpä ovet paukkuen. Eipä isä Kadonneissa kommentoinut Piian veljiä millään tavalla. Olisi todella tähdellistä myös tieto, millainen asema isällä oli yhteisössä, jos lapset kuuluivat 3. kastiin kokouksissa.
-
Kotipeikko
- Remington Steele
Itse en missään tapauksessa usko pikkuveljen syyllisyyteen. Eihän riidasta silloin olisi missään mainittu sanallakaan. Samoilla perusteilla en usko isänkään syyllisyyteen, sillä silloin perheestä olisi annettu paljon riidattomampi kuva.
Isä ei olisi missään tapauksessa kertonut yhdestäkään riidasta. Sen lisäksi olen Damienin kanssa samoilla linjoilla isästä:
Mielenkiintoinen itseasiassa tuo teoria, jonka Neiti Etsivä esitti. Äidin väkivallasta on todella vähän tietoa, ehkä se oli "vain" ns. vanhanajan kuritusta, tai sitten se saattoi olla vaarallista äärirajoille menevää pahoinpitelyä.
Jokatapauksessa voisi kuvitella matkan suunnanneen äidin luo. Ehkä se kuitenkin oli satunnainen sekopää, joka vain sattui Piian kohtaloksi.
Isä ei olisi missään tapauksessa kertonut yhdestäkään riidasta. Sen lisäksi olen Damienin kanssa samoilla linjoilla isästä:
Omalla ihmistuntemuksellani (joka voi toki pettää) luulen isän todellakin olevan kiltti ja, enemmänkin sellainen "nössö", joka ei kertakaikkiaan ole kyennyt ymmärtämään tyttärensä elämään liittyviä ongelmia. Hän ehkä halusi enemmän uskoa siihen, että tytär valitsi kaverinsa tarkkaan, kuin siihen, ettei tytöllä ollut valinnan varaa.Minusta Piian isä vaikuttaa enemmänkin hiljaiselta, ehkä vähän pelokkaalta ns. vässykältä.
Hyvin paljon mahdollista että isälläkään ei siinä ole ollut paljoa sanavaltaa vaan akka on jyrännyt
yli ja hallinnut perhettä.
Mielenkiintoinen itseasiassa tuo teoria, jonka Neiti Etsivä esitti. Äidin väkivallasta on todella vähän tietoa, ehkä se oli "vain" ns. vanhanajan kuritusta, tai sitten se saattoi olla vaarallista äärirajoille menevää pahoinpitelyä.
Jokatapauksessa voisi kuvitella matkan suunnanneen äidin luo. Ehkä se kuitenkin oli satunnainen sekopää, joka vain sattui Piian kohtaloksi.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Lapsuudenystävän mukaan kurissapitäminen oli melkomoista jo muidenkin, perheen ulkopuolisten nähden (kirjantutkistelukokouksissa). Todella vähän tiedämme millaista se oli kun ei ollut ulkopuolisia paikalla todistamassa...Äidin väkivallasta on todella vähän tietoa, ehkä se oli "vain" ns. vanhanajan kuritusta, tai sitten se saattoi olla vaarallista äärirajoille menevää pahoinpitelyä.
-
Kotipeikko
- Remington Steele
^Tiedän omastakin kokemuksesta, että tietyissä uskonnollisissa piireissä rajukin ruumiillinen kuritus on hyväksyttävää. Mutta uskon, että esim. nyrkillä lyöminen ei ollut kenenkään mielestä pelkkää kuritusta, vaan pahoinpitelyä. Silti olen sitäkin nähnyt omin silmin tapahtuvan, eikä kukaan asiaan puuttunut, koska luultavasti kukaan ei halunnut puuttua toisen perheen kasvatusmenetelmiin.
Itse en voinut puuttua koska kurituksen kohteen tavoin olin itsekin 5-vuotias.
Uskonnollisen kasvatuksen nimissä voi siis tehdä raakojakin pahoinpitelyjä.
Mutta äitihän oli jo heitetty "piireistä" pois. Joten on mahdollista, että äidin väkivalta oli (juomiseen liitettynä?) niin rankkaa, ettei sitä pidetty vain kurituksena. Silloin äidin osus kuolemaan olisi toki mahdollinen, jos hän ei kyennyt kontroloimaan agressioitaan.
En kuitenkaan jotenkin kai halua uskoa mitään noin kamalaa äidistä ja isästä. Tiedän toki, ettei maailma ole niin ruusuinen. Uskon (koska haluan uskoa) ulkopuolisen syyllisyyteen.
Itse en voinut puuttua koska kurituksen kohteen tavoin olin itsekin 5-vuotias.
Uskonnollisen kasvatuksen nimissä voi siis tehdä raakojakin pahoinpitelyjä.
Mutta äitihän oli jo heitetty "piireistä" pois. Joten on mahdollista, että äidin väkivalta oli (juomiseen liitettynä?) niin rankkaa, ettei sitä pidetty vain kurituksena. Silloin äidin osus kuolemaan olisi toki mahdollinen, jos hän ei kyennyt kontroloimaan agressioitaan.
En kuitenkaan jotenkin kai halua uskoa mitään noin kamalaa äidistä ja isästä. Tiedän toki, ettei maailma ole niin ruusuinen. Uskon (koska haluan uskoa) ulkopuolisen syyllisyyteen.
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
Nyt kun uudelleen kahlasin ketjua läpi niin tuo äiti olikin jo kuollut Piian kadotessa.
Mutta Piian äiti ja isä olivat siis eronneet tuon nuorimman lapsen ollessa noin yksi vuotias. Ja eikös Piian katoamisen aikaan veli ollut kolmen vanha. Mihinkähän tuo äiti mahtoi kuolla kaksi vuotta avioeron jälkeen? Vanhuuteen tuskin kuitenkaan
Olisko äiti tehnyt itsemurhan ja Piia perässä, jos kotona oli ollut esimerkiksi isokin riita ja häntä verrattu äitiin. Aiemmin pidin kyllä tuota itsemurhateoriaa epätodennäköisenä...
Mutta Piian äiti ja isä olivat siis eronneet tuon nuorimman lapsen ollessa noin yksi vuotias. Ja eikös Piian katoamisen aikaan veli ollut kolmen vanha. Mihinkähän tuo äiti mahtoi kuolla kaksi vuotta avioeron jälkeen? Vanhuuteen tuskin kuitenkaan
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Järvelle tuijotellessa sitä tulee kaikkea outo päähän.
Tuo kirje kun on eniten mietiyttäny ja siinä olleet "yksityisohdat".
Olivatkohan nämä yksityiskohdat Piian viimeisistä ajoista vai siitä mitä tapahtui?
Jollakin on tarve kertoa asiasta ja vain kaksi on tainnut sille antaa kasvot.
Piian isä ja rippeli.
Piiallahan kuulemma oli vähän ystäviä ja rippelin sisko taisi olla aika läheinen Piialle.
Tuo kirje kun on eniten mietiyttäny ja siinä olleet "yksityisohdat".
Olivatkohan nämä yksityiskohdat Piian viimeisistä ajoista vai siitä mitä tapahtui?
Jollakin on tarve kertoa asiasta ja vain kaksi on tainnut sille antaa kasvot.
Piian isä ja rippeli.
Piiallahan kuulemma oli vähän ystäviä ja rippelin sisko taisi olla aika läheinen Piialle.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
-
Kotipeikko
- Remington Steele
Se veli, jonka kanssa Piia riiteli oli 14- vuotias. Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? Muista veljistä en tiedä.Ja eikös Piian katoamisen aikaan veli ollut kolmen vanha
Piiallahan oli se kolmevuotias veli jonka lapsenvahdiksi hänen ensin piti jäädä ja ehti perua Paimion reissun. Isä olisi kuitenkin voinut ottaa skidin mukaan työkeikalle, mutta Piia oli tosiaan jo ehtinyt perua viikonloppu reissun.Kotipeikko kirjoitti:
Se veli, jonka kanssa Piia riiteli oli 14- vuotias. Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? Muista veljistä en tiedä.
Sitä tässä kyllä hieman ihmettelen, että jos isukilla oli tiedossa Piian sovittu Paimion reissu (vai oliko, en nyt muista..
Jotenkin jäi vähän sekava kuva muutenkin isukin kertomuksesta, ihan kuin olisi miettinyt kovasti miten saisi jutun kuulostamaan siltä että Piia oli itsenäinen nuori ja perheessä oli kaikki ok.
Vai onkohan kuulijan mielikuvituksella(siis mulla) oma tapansa tarttua kaikkiin sanoihin liikaa
OT:Kuten Gustafssonin "haastattelu" vanhalla kasettinauhurilla kuulosti aika teennäiseltä silloin, vaikka syynä saattoi olla todellakin tahaton muistamattomuus
ELÄ ja anna toisten elää
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minua on aina ihmetyttänyt nuo 'muistamattomuudet'. Niin tässä, bodom, kuin madeleine -ketjussa.
Minä muistan tarkkaan missä olin, mitä juuri söin ja millainen ilma oli, kun prisessa dianan kuolemasta ilmoitettiin radiossa. Muistan tuon aamun ja muistan loppu päivän. (kuulin uutisen seuravana aamupäivänä) Enkä edes tosiaan ole mikään prinsessa-friikki.
Muistan myös tarkkaan missä olin ja numerolleen mitä tein, kun WTC osumista tuli ensimmäinen uutinen. Muistan myös tarkkaan omat ajatukseni siltä hetkeltä. Muistan aamupäivän tuosta päivästä, jopa lounaaksi syömäni kinkkiruuan. Ja muistan illan kotona.
Minulle ei onnekseni ole sattunut mitään järisyttävää henkilökohtaisessa elämässäni, joten siksi esimerkkini ovat tuollaisia.
Nuo eivät ole kuitenkaan mitenkään minun elämääni erityisesti vavisuttaneita tapahtumia ja silti muistan. Miksi sitten vanhemmat, jotka kadottavat lapsensa, saavatkin jonkun käsittämättömän muistamattomuus kohtauksen?
Ihmiset on toki erillaisia, mutta uskon, että Piian isän tilanteessa tai Madeleinen vanhempien tilanteessa, minulla olisi crystal-clear -kuva tapahtumista ennen ja jälkeen.
Minä muistan tarkkaan missä olin, mitä juuri söin ja millainen ilma oli, kun prisessa dianan kuolemasta ilmoitettiin radiossa. Muistan tuon aamun ja muistan loppu päivän. (kuulin uutisen seuravana aamupäivänä) Enkä edes tosiaan ole mikään prinsessa-friikki.
Muistan myös tarkkaan missä olin ja numerolleen mitä tein, kun WTC osumista tuli ensimmäinen uutinen. Muistan myös tarkkaan omat ajatukseni siltä hetkeltä. Muistan aamupäivän tuosta päivästä, jopa lounaaksi syömäni kinkkiruuan. Ja muistan illan kotona.
Minulle ei onnekseni ole sattunut mitään järisyttävää henkilökohtaisessa elämässäni, joten siksi esimerkkini ovat tuollaisia.
Nuo eivät ole kuitenkaan mitenkään minun elämääni erityisesti vavisuttaneita tapahtumia ja silti muistan. Miksi sitten vanhemmat, jotka kadottavat lapsensa, saavatkin jonkun käsittämättömän muistamattomuus kohtauksen?
Ihmiset on toki erillaisia, mutta uskon, että Piian isän tilanteessa tai Madeleinen vanhempien tilanteessa, minulla olisi crystal-clear -kuva tapahtumista ennen ja jälkeen.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Sivulla14 käytiin keskustelua tästä äitiin vertaamisesta.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=195
Hyvä kysymys: Miksi äiti ylipäätään alkoi ryypätä? Ei ilmeisesti ollut ainakaan tosi uskovainen jolle riittää usko lohduksi.
Oliko perhe alunperin Jehovantodistajia, tai isä ainakin, vai liittyikö porukoihin aikuisena.Ymmärsin, että äiti ei alun perin ollut Jehovantodistaja. Katsottiinko siis myös isää karsaasti kun oli ottanut vaimon piirien ulkopuolelta?
Itselleni ei jäänyt Piian isästä kyllä hyvää kuvaa ohjelman perusteella. Tapa miten puhui äidistä oli inhottava, syyllistävä jne. Jäi myös mielikuva talosta missä niitä kulissien jäänteitä pidetään väkisin pystyssä.
Mahtoikohan isä jatkuvasti verrata tytärtään äitiin niissä tilanteissa kun tyttö "huusi",eli yritti saada omaa ääntään kuuluville. Aika tukahduttava tilanne 15-vuotiaalle.
Ehkä Piia pelkäsi, että hänen kohtalokseen koituisi myös erottaminen ja perheen menetys.
(Tunnustan,että ainakin minun on todella vaikea mitenkään ymmärtää tätä uskonlahkoa missä erotettu erotetaan myös perheestä. Omat arvot kun sanoo,että perhe on tärkein, eikä omia hylätä missään tapauksessa.
Jonkin sortin psykopaatti on ilmeisesti ollut luomassa näitä säännöksiään siellä.)
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=195
Hyvä kysymys: Miksi äiti ylipäätään alkoi ryypätä? Ei ilmeisesti ollut ainakaan tosi uskovainen jolle riittää usko lohduksi.
Oliko perhe alunperin Jehovantodistajia, tai isä ainakin, vai liittyikö porukoihin aikuisena.Ymmärsin, että äiti ei alun perin ollut Jehovantodistaja. Katsottiinko siis myös isää karsaasti kun oli ottanut vaimon piirien ulkopuolelta?
Itselleni ei jäänyt Piian isästä kyllä hyvää kuvaa ohjelman perusteella. Tapa miten puhui äidistä oli inhottava, syyllistävä jne. Jäi myös mielikuva talosta missä niitä kulissien jäänteitä pidetään väkisin pystyssä.
Mahtoikohan isä jatkuvasti verrata tytärtään äitiin niissä tilanteissa kun tyttö "huusi",eli yritti saada omaa ääntään kuuluville. Aika tukahduttava tilanne 15-vuotiaalle.
Ehkä Piia pelkäsi, että hänen kohtalokseen koituisi myös erottaminen ja perheen menetys.
(Tunnustan,että ainakin minun on todella vaikea mitenkään ymmärtää tätä uskonlahkoa missä erotettu erotetaan myös perheestä. Omat arvot kun sanoo,että perhe on tärkein, eikä omia hylätä missään tapauksessa.
Jonkin sortin psykopaatti on ilmeisesti ollut luomassa näitä säännöksiään siellä.)
Totuus