Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
elisa_day
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Minä myös olen lukenut tästä. Yhteisössä olivat kaikki tallella. Koitan kaivaa jutun jostain, olisko ollut siinä Taivaasta tippunut jutussa?
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

24.3.2007 Ambulanssikuski kertoo nähneensä tuntomerkkeihin sopivan, oudosti käyttäytyvän naisen Orituvalla.

Kuva

"Orimotelli ABC Oritupa

Valtatie 9:n varrella n. 5 km Orivedeltä Tampereelle.
20 kpl 1-2 hengen huoneita, ravintola-kahvila,
Hesburger, elintarvike- ja polttoainemyynti."

Ei ihme jos on rekkamiesten suosittu pysähdyspaikka, siinähän on jonkilainen motelli. Jokos härkä on tuolla käynyt pleraamassa helmikuun kortit? :?:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

http://www.ihmisyydentunnustajat.fi/

Tässä on sen teosofisen yhteisön kotisivut.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

elisa_day kirjoitti:^ Minä myös olen lukenut tästä. Yhteisössä olivat kaikki tallella. Koitan kaivaa jutun jostain, olisko ollut siinä Taivaasta tippunut jutussa?
Joo, siellähän se olikin: "Sitten tulee uusi vinkki. Joku alueella liikkunut liftari on puhunut Vilppulassa sijaitsevasta, teosofisten ihanteiden mukaan elävästä Ihmisyyden tunnustajat -asuinyhteisöstä. Voisiko vainaja olla joku siellä asuvista? Vai olisiko hän joku, joka olisi vieraillut siellä viime aikoina? Poliisi käy paikalla, mutta ainakin kaikki yhteisön asukkaat ovat tallessa."
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

^ Onkohan tuolla näytetty vainajan valokuvaa, sillä voihan olla, ettei hän ole ollut varsinainen asukas.
Tosin luulisi että tuollaisessa yhteisössä vieraatkin jäävät kaikkien mieleen, eli taitaa olla ns. dead end tuokin. :?

Ajattelin aikani kuluksi koittaa etsiä esim. Tanskan kadonneiden listaa, jos sellaisen sattuisi löytämään.
Noita Nextin vaatteitahan myydään liikkeessä Tanskassa, eikä siitä ole tänne mahdoton matka, kuten ei myöskään Briteistä/Saksasta Tanskaan..
Luulisi tosin, että jos tämä vainajamme olisi vieraillut Tanskassa, olisi siitäkin jäänyt jotain "matkamuistoksi", esim. niitä kolikoita, joita hänellä muutenkin oli mukanaan.
Quis custodiet ipsos custodes?
miinushka
Agentti Scully

Tämä on täällä useampaan kertaan, mutta virkistetään muistia vielä kerran
Poliisi-tv:n sivut kirjoitti:Oriveden tunnistamaton vainaja

ORIVESI
maaliskuu 2007

Poliisi kaipaa tietoja Orivedellä löytyneestä tuntemattomasta naisvainajasta. Ruumiin löysivät mökkiläiset pitkäperjantaina vajaan parin kilometrin päästä ABC Oritupa-huoltoasemalta, Haukijärven ja Koskuenjärven väliseltä hakkuualueelta, jossa ruumis on ollut ehkä pari viikkoa. Kuolinsyy on vielä epäselvä, mutta ulkoisia väkivallan merkkejä ei ole havaittu. Löytöpaikan vieressä oli muutamia juomapulloja, jotka eivät ilmeisesti sisältäneet alkoholia.

Vainaja oli noin 25 – 35-vuotias, 166 senttiä pitkä ja hoikkavartaloinen nainen. Hänellä oli noin olkapäille ulottuvat tummanruskeat hiukset ja kullanruskea hiuslisäke. Löydettäessä vainajalla oli yllään kelsitakki, ruskeat samettihousut, beige kaulahuivi ja fleece-hansikkaat ja musta pipo. Jalassa oli ruskeat nahkasaappaat, ja mukana oli myös tummanruskea käsilaukku.

Vainajan mukana oli muun muassa englanninkielinen sarjakuvalehti, joitakin ulkomaisia kolikoita, MP3-soitin, aurinkolasit ja jonkun verran rahaa. Mitään henkilökohtaisia papereita lompakossa ei ollut, mutta yhdessä revityn matkalipun palasessa lukee Jämsä. Erään vihjeen mukaan tuntomerkkeihin sopiva nainen liftasi Kangasalan Ruutanan Shellin kohdalla maanantaina 26. maaliskuuta noin kello 20.15, ja kyydin saatuaan hän jäi pois puoli tuntia myöhemmin Oriveden ja Mäntän risteyksessä. Tämä nainen puhui suomea, ja hänellä oli mukanaan kolme kassia.

Poliisi kaipaa tietoja naisen henkilöllisyydestä tai kuvaukseen sopivan naisen liikkeistä. Yhteyttä voi ottaa Oriveden poliisiin tai Poliisi-TV:n omaan vihjepuhelimeen.

Olikos tuo liftari siis jo selvitetty asia vai ei? Mulla menee nämä selvitetyt ja selvittämättömät nyt jo ihan sekaisin.. :roll:
elisa_day
Jack Bauer

^ Aamulehti, "Taivaasta tippunut?":
Sitten annetaan vihje Ruutanan Shelliltä liftanneesta naisesta. Hänellä on ollut kolme laukkua ja hän on puhunut suomea. Toive herää. Olisiko tämä sama nainen? No ei. Nainen löytyy hengissä
miinushka
Agentti Scully

No niinhän se olikin. :oops:

Tässä alkaa olla aivan sekaisin kaikesta! :D

Onnistuuko joku löytämään noita pohjoismaiden kadonneista olevia listauksia, itse en onnistunut googlettamaan sellaisia ainakaan Tanskan osilta. Haku jatkukoon.. :wink:
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

elisa_day kirjoitti:Krp:n tutkimuksissa selvisi, että soitin on ollut kytkettynä koneeseen (tai soittimen tiedostoja on muutettu) 15.2.2007.
Tuosta päivämäärästä vielä, se on oletettavasti sen koneen päiväys johon laite oli kytketty, ja se päiväys on myöskin voinut olla väärässä. Itsellä ei moista mp3-soitinta ole, käytän tohon tarkoitukseen N95 Nokiaa, mutta pari kaveria kokeili omillaan niin että muutti koneen päivämäärän vääräksi ja sit muokkas omista soittimistaan biisejä, se väärä päivämäärä tallentui myös soittimeen. En nyt hae mtn salaliittoteoriaa tässä, mutta joskus kun suomessa ollessani kävin jollain kirjaston koneella netissä, niin niissä usein oli kellot ja kalenterit vähän miten sattui. Ihan vaan sivuhuomautuksena siis, ettei se pvm ole kuitenkaan mikään 100 prosenttisen varma tieto nytkään.

Ja niin, epävirallinen kysely on myös lykätty Eestin Siseministeeriumiin noista täkäläisistä kadonneista, jos sieltä jtn tietoa tuliee takaisinpäin niin ilmoittelen sit tänne siitä. :wink:
elisa_day
Jack Bauer

Yhteenveto: mahdolliset vainajaa koskevat vihjeet ja silminnäkijähavainnot

Liftari: 26.3.2007 klo 20.15 Ruutanan shelliltä liftasi nainen, joka puhui suomea, mukana kolme kassia. Nainen jäi pois Mänttä-Orivesi risteyksessä. Ko. nainen löytyi hengissä.

Oritupa: ambulanssissa työskentelevä henkilö näkee Orituvalla 24.3.2007 oudosti käyttäytyvän, tuntomerkkeihin sopivan naisen. Valvontakamerakuvat ovat tuolta ajalta jo tuhoutuneet. Ajallisesti vihje on kuitenkin melko hatara, koska naisen kassi on kuitenkin löydetty jo 20.2.2007, eli kuukautta aikaisemmin.

Väinölä: Poliisi käy Ihmisyyden tunnustajat- yhteisössä kyselemässä. Kaikki jäsenet ovat tallessa.

Rekkakuski: Rekkakuski kertoo oululaisesta naisesta, joka on vuosia liikkunut kuorma-autojen kyydissä, mutta jota ei ole hetkeen näkynyt. Nainen kuitenkin tavataan Kajaanissa juuri ennen kuin dna-tulokset valmistuvat.

Havainto Vilppulassa: Tuntomerkkeihin sopiva nainen on nähty Vilppulan keskusta-alueella helmikuun alussa (?).

Suomessa matkustellut saksalaisnainen: Poliisin mukaan Saksan viranomaisia pyydettiin selvittämään erään suomalaisen henkilön (keuruulaisen?) kaipaaman saksalaisen tuttavan olinpaikkaa. Suomalainen ei ole saanut yhteyttä saksalaiseen, Suomessa usein matkustelleeseen naiseen. Yhteys Oriveden vainajan tapaukseen on kuitenkin heikko.

Jotta pysyy ajatukset kasassa.. :D

Ja btw, ei ole vastattu vielä KMV:stä eikä Jämsän seudun lehdestä.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Väinölä !

Keskustelin tänään poliisin kanssa. Ovat tsekanneet Väinölän.
Ei mitään havaintoa siellä henkilöstämme.
Barbara Kottmayr case vielä keskeneräinen. Vaikka meille joillekin vastauksia Baijerista tulikin.
Vinkkasin Vilppulan näköhavainnosta. Eivät tienneet asiasta.
Skorppioni : Valota asiasta lisää , luulen että nähty hahmo on henkilömme mutta ei linkity kuitenkaan Väinölään. Saattaa linkittyä muuten Vilppulaan. Kuinka paljon on esim. Tamperelaisten mökkejä siellä ? Muitten , jostain kauempaa ?

En ole plarannut 9-tien Tauko-Tuvan, vai mikä nyt oli majoituskortteja.
Majoituskorttien plarailu on mukaansatempaava harrastus Heh, Heh ?
Olen uskonut, ettei se liity kuitenkan tähän juttuun. Siellä nähty henkilö ollut vaan joku toinen. Voin olla väärässäkin, kuka tietää.

T
Härkä
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

^Ei mitään uutta auringon alla :wink:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kotipeikko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Luin tänään taas ketjun läpi ja mieleeni tuli näistä vertailuista mm. näihin Saksan kadonneisiin, ettei tätä Oriveden vainajaa ole välttämättä ilmoitettu kadonneeksi, kuin vasta huomattavasti myöhemmin. Jos ihminen elää tietynlaista elämää, voi hyvinkin olla, että joku alkaa kaivata häntä vasta pitkän ajan kuluttua.
Ja varsinkin jos tapaukseen edes jollain tavoin liittyy jotain rikollista, on aivan mahdollista että katoamista on jopa yritetty salata joidenkin toimesta.

Ja mitä tuohon laukkuun tulee, olen suurennellut ja tiiraillut logoa kaikin tavoin ja silti mielestäni C:n edessä ei ole kirjainta, vaan kaksi "nuolikaarta" taaksepäin. Mutta en kyllä kunnolla saanut selvää.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Härälle.

Vilppula on ns:mökkikunta ja kuuluu järvisuomeen eli vilppulan satamasta pääsee esim Tampereelle+muita vesistö-alueita on paljon ja lähes joka rapakon rannalla mökki tai pari näköhavainnosta sen verran että olen näyttänyt sukulaiselleni kuvat vaatteista mutta en kasvokuvaa kun ei ollut silloin vielä saatavilla se kuva,mutta seuraavan kerran kun käyn vilppulassa otan asioista selvää juurtajaksain.
Täsmentäisin vielä että tarkoitukseni ei ollut vihjata että väinölän porukka olisi sekaantunut asiaan,mutta se olisi voinut olla syy naisen vilppulassa oloon,sikäli kun tunnen heikäläisiä niin kelpo väkeä ovat.

Näköhavainnosta sen verran että vaatteet tosiaan sopii kuvaan mutta kasvoista en ainakaan vielä osaa sanoa.No Hauras vihje mutta kumminkin ajattelemisen arvoinen.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kotipeikko ehti ensin: olin kirjoittamassa, että tuossa C:n edessä on 2-3 nuolenkärkeä. Olen vuorenvarmasti nähnyt samanlaisen "laatan" jossain omissa varusteissani, joten pitääpä etsiä. Äidiltäni löytyi lähes identtinen kassi komerostaan. Tuo "aaltoileva" värikuvio on sama, mutta kassi on musta-valkoinen eikä siinä ole tuota merkkiä. Itseasiassa ei löytynyt mitään merkkiä.
89-v äitini ei varmaksi muistanut mistä sai kassin, mutta hän piti melko varmana, että se Ellokselta peräisin. (Hän kritisoi kassia, koska sen vetoketjut jumittivat :mrgreen: ). Koominen yhteensattuma: äitini asuu Vilppulassa!

Skorpionin ilmoittama näköhavainto saattaa hyvinkin olla merkittävä. Sitä olen ihmetellyt keskustelussa, että on pidetty tavattomana, että naisella on ollut päällään tuollaiset paksut vaatteet. Mikäs ihme tämä on? Vaikka lämpöasteet ovat aika-ajoin olleetkin korkealla, hitto mitkä viimat ovat välillä puhaltaneet. Hyvä, että on tukka päässä pysynyt. On kai oletettavaa, että vielä maaliskuun seutuvilla pukeudutaan lämpimästi. Yhtäkaikki skorpionin tuttava on naiseen huomiota kiinnittänyt syystä tai toisesta. Vielä kuitenkin sanoisin, ettei tuolla Vilppulassakaan kaikki todellisuudessa toisiaan tunne. Harha tulee ilmeisesti siitä, että "kaikki tuntuvat tietävän toistensa asiat"! :D

Vilppulasta löytyy myös vankila, mutta enpä osaa ainakaan itse sitä tähän liittää.
Jos nainen on Vilppulassa pyörinyt, hittoako hän sinne Jämsään meni? Ja missä vaiheessa? Millä?

Jos hän liittyy Vilppulaan uskon, että jonkun miehen (miksei naisenkin) perässä hän sinne on mennyt.

Onko nainen ollut mielisairaalassa hoidossa? Jos vetäisi sitten omia pillereitään.
Vastaa Viestiin