Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ailar
Jessica Fletcher

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Unohtui sanoa: Kerstin Campoy ei ole vastannut viestiini. Mikäli hän on viestini saanut, on ehkä todennut, ettei liity tapaukseen. Olisi kuitenkin ollut mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä hän asiasta on.
Annie W
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Annie W »

Oispa hienoa Ailar, jos kassiasia selviäisi edes johonkin suuntaan. Mä luovutin eilen, kun olin jatkanut etsintöjä netissä. Katselin mm. postimyyntifirmojen sivuja Suomesta ja ulkomailta, ja paljon samantyylisiä kasseja löytyi, mutta lähinnä metsästin tuota logoa, ja sitä ei ollut missään.
Misery is almost always the result of thinking.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Näköhavainnosta !

Skorppioni ! Pystyisikö sukulaisesi muistamaan tarkan päivämäärän ja kellonajan ?
Voisi kuvitella jos olisi saatettu paikalle jonkun muun toimesta, olisi silloin viety suoraan rautatieasemalle. Sopisiko ajankohta juna-aikatauluihin ?
Olisiko voinut mennä jonnekin muualle rautatieaseman lähelle ?
Se hieman häiritsee, ettei oikein sopisi esim. paikkakunnalta poistumiseen, koska kassi löytyi vasta noin kahden viikon kuluttua. Tosin Orivedeltä, mutta kuitenkin.
Sen kiskobussin kuljettaja saattaisi muistaa ?
Takseilta voisi kysyä ?

T
Härkä
härkä
Jack Bauer

Näköhavainnosta !

Tuli vielä mieleen se vankila. Onko se ns. normaali, vai jonkinlainen avoimempi vankila ?
Olisiko käynyt siellä jotakuta tapaamassa ? Merkintä vierailusta ?
Voivatko vangit käyttää omia läppäreitään tai nettiä yleensä rangaistuksensa aikana ?

T
Härkä
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

härkä kirjoitti:Näköhavainnosta !

Tuli vielä mieleen se vankila. Onko se ns. normaali, vai jonkinlainen avoimempi vankila ?
Olisiko käynyt siellä jotakuta tapaamassa ? Merkintä vierailusta ?
Google on ystävä:

"Vilppulan vankila on 66-paikkainen avolaitos,"
"Vanki ilmoittaa vieraansa nimen, syntymäajan ja osoitteen etukäteen."
http://www.vankeinhoito.fi/6506.htm
härkä kirjoitti:Voivatko vangit käyttää omia läppäreitään tai nettiä yleensä rangaistuksensa aikana ?

T
Härkä
Tuohon en äkkiseltään löytänyt yksiselitteistä vastausta tolta ystävältäkään, mutta tältä foorumilta löytynee joku jolla varma tieto tostakin asiasta on.
Ladybird
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

Muistui yhtäkkiä mieleen tuota laukun kuvaa katsellessani, että minulla kaksi reppua, joissa (jommassa kummassa tai molemmissa) saattaisi olla tuo logo. Toinen repuista on ostettu Halpa-Halli nimisestä kauppaketjusta, toinen taas Tuurin Nahkapaikasta.
Reput ovat molemmat teillä tietymättömillä, joten en pääse niiden logoja tarkistamaan, mutta voisin seuraavalla kauppareissulla käydä läpi Halpa-Hallin myynnissä olevien laukkujen merkit. Nahkapaikkaan ei varmaankaan tule hetkeen lähdettyä, mutta jos joku asuu lähellä, niin siinä olisi puuhaa sateisiin päiviin :wink: .
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Ailar kirjoitti:
Skorpionin ilmoittama näköhavainto saattaa hyvinkin olla merkittävä. Sitä olen ihmetellyt keskustelussa, että on pidetty tavattomana, että naisella on ollut päällään tuollaiset paksut vaatteet. Mikäs ihme tämä on? Vaikka lämpöasteet ovat aika-ajoin olleetkin korkealla, hitto mitkä viimat ovat välillä puhaltaneet. Hyvä, että on tukka päässä pysynyt. On kai oletettavaa, että vielä maaliskuun seutuvilla pukeudutaan lämpimästi. Yhtäkaikki skorpionin tuttava on naiseen huomiota kiinnittänyt syystä tai toisesta. Vielä kuitenkin sanoisin, ettei tuolla Vilppulassakaan kaikki todellisuudessa toisiaan tunne. Harha tulee ilmeisesti siitä, että "kaikki tuntuvat tietävän toistensa asiat"! :D

Vilppulasta löytyy myös vankila, mutta enpä osaa ainakaan itse sitä tähän liittää.
Jos nainen on Vilppulassa pyörinyt, hittoako hän sinne Jämsään meni? Ja missä vaiheessa? Millä?
Näihin ailarin toteamuksiin vastauksena että en tarkoittanut että vilppulassa kaikki tuntisi kaikki mutta paikakuntalainen olisi pukeutunut luultavasti toisenlaisiin vaatteisiin keliin nähden kun on vaatekaappi lähempänä,sillä keli oli tietojeni mukaan ns:loskapaska keli eli kumisaappaat olisivat olleet parhaat jalkineet.Ja itsekin vilppulassa 18 vuotta asuneena uskaltaisin väittää että silloin kun siellä asuin olisin luultavasti tunnistanut noin 80% paikkakuntalaisista naama tasolla toisin sanoen tuon olen nähnyt ennenkin tuota en koskaan.
Jämsään pääsee tietääkseni vilppulasta linjurilla en ole varma.

Vankilasta sen verran että se on käsitykseni mukaan ns:sopeutus vankila eli kauan yhteiskunnan ulkopuolella olleet laitetaan sinne tuomionsa loppu ajaksi.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Asiasta toiseen katselin tuossa aikani kuluksi karttaa ja tajusin että eniten tapetilla olleet paikat
orivesi vilppula ja jämsä muodostavat kartalla kolmion olisiko tässä avain siihen että hän olisi liikkunut tämän kolmion muodostamalla alueella tukikohtanaan joku mökki tai muu vastaava ja kaikista mainituista paikka kunnista on suht hyvät julkiset-kulkuyhteydet.
Sitä olen eniten ihmetellyt että jos on viettänyt tällä seudulla vähänkin pidemmän ajan niin melko vähän on havaintoja vai etsikö hän jotakuta tai jotakin mutta ei löytänyt.
Tämän takia olisikin hyvä että lehdistö kiinnittäisi asiaan edes vähän enemmän huomiota,yksikin juttu esim ilta-lehdessä voisi auttaa paljon.
Härälle vielä että kun seuraavan kerran tapaan sukulaiseni niin käyn hänen kanssaan läpi kaikki mahdolliset tiedot mitä tästä jutusta on olemassa.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

buracee kirjoitti:Ihnetyttää tosiaan tuossa sekin, että mistä vainaja on saanut mp3-soittimeensa virtaa, oliko jonkunlainen latausjohto kuitenkin mukana tai oliko soitin mahdollisesti myös pattereilla toimiva.
Itse itselleni vastaten, soittimen oikea malli selvis kysymällä eli se oli Thomson PDP 2762 X joka toimii yhdellä AAA-patterilla, eikä latausjohtoa tarvitakaan virran saantiin. Erikoisen näköinen härveli joka tuokin on voinut jäädä mieleen jollekin.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ No onpas kyllä erikoisen mallinen. Ja tosissaan Suomesta kyllä hankala löytää, en myöskään löytänyt mitään hintatietoja tuolle.
härkä
Jack Bauer

Thomsonista !

Mistähän saisi selville, missä laitteen valmistusnumero on ,oli ?
Sitähän ei kuulemma löytynyt. Voisiko se olla laitteen valikosta luettavissa ?
Numero pitäisi periaatteessa olla joka laitteessa.
Jos numero selviäisi, saattaisi löytyä deeleri jne. ?
Nämä ovat minelle outoja laitteita.

T
Härkä
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Sarjanumerosta kyllä kai pitäisi nähdä, mistä on ostettu. Ainakin aina, jos minä oon joutunut jotain elektroniikkaa huollattaan, niin ne kysyy ensimmäisenä sarjanumeron. Luulisi, että arvon polizei olisi tämän jo tutkinut hutkinut.. Tai sitten ei.. :D
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

On pitänyt jo monesti kirjoittaa mutta olen unohtanut. Onko ollut puhutta niistä kassista löytyneistä alusvaatteista ja t-paidoista? Kun päällysvaatteiden merkit on julkistettu, niin miksi ei alusvaatteiden?
Jos siis 100%sti ovat tämän vainajan? Ovatko minkä merkkisiä, Suomesta ostettujako, suht uusia vai vanhoja?
There are no crimes behind enemy lines
Annie W
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Annie W »

^ Tuota minäkin olen miettinyt. Päällä olleiden vaatteiden kerrottiin olevan uusia joten olivatkohan kassissa olleetkin. Se kyllä ihmetyttää, jos vaihtovaatteissa ei ole ollut housuja tms. Mulla itsellä ainakin on reissussa kassi täynnä "jos tarvii" -vaatteita.

Hyvä tosiaan, jos kassiasia selviää. Harmi on se, että jos on Halpa-Hallin tuote, niin se voi olla periaatteessa mistä (maasta) vaan ostettu. Todennäköisesti on made in China tms., ja saattaa olla, että tuote myydään jonkun suuren tukun kautta ympäri maailmaa halpahalleihin. Mutta toivottavasti ei näin ole... Ja vaikka olisikin sama tuote myynnissä eri maissa, niin jospa se olisi eri logoilla.
Misery is almost always the result of thinking.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kassissa olleista vaatteista oli leikattu laput irti, eli merkkejä ei näin saatu selville. Tuskin olivat ihan uusia kuitenkaan.

Bussilipuista toinen oli valkoinen, lämpökirjoitinkuitti. Tässä kuitissa oli se teksti Jämsä-Tampere, 98km. Toinen kuitinpala oli sininen, siinä ei näkynyt mitään tekstiä.

Ja poliisi on kyllä ollut yhteydessä sekä matkahuoltoon, että linja-auton kuljettajiin näiden lippujen ja niiden maksujen tiimoilta JO ihan alkuvaiheessa tutkintaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin