Nainen pahoinpiteli kerjäläisen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Anile
Martin Beck

Re: Nainen pahoinpiteli kerjäläisen

Viesti Kirjoittaja Anile »

MotiivitOn kirjoitti:
Anile kirjoitti:Ehkä enemmän sattui se, ettei vanhempani jaksaneet/osanneet/viitsineet/älynneet ottaa selville mikä aiheutti levottoman käytökseni. Heille riitti kun vain olin hiljaa ja kiltisti.
Mä taas kokeilin rajojani. Rikoin esineitä, enkä lopettanut kiellosta, kohdistin väkivaltaa vanhempiini, yritin puukottaa sisarukseni, kiusasin eläimiä, kusin tahallani lattialle, sytytin melkein talon palamaan... tehkääpä siitä vähän profiilia ja sanokaa, että ilman väkivaltaa minusta olisi kasvanut kunnon pikku tukari. :lol:
Olitko myös vuoteenkastelija?

Kidutin pikkusisarustani kostaakseni hänelle sen etten saanut riittävästi huomiota vanhemmiltani pikkusisarukseni sairaalloisuuden takia. Se ei kyllä johtanut toivomaani lopputulokseen. Olin kyllä aika sadisti. Pitäisiköhän pyytää anteeksi joskus?
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Riippuu tilanteesta. Jos tunnet että anteeksipyyntö olisi paikallaan itsesi takia ja se olisi mahdollista, tee se.
Pari viikkoa sitten kuoli yllättäin ja äkillisesti (ilman omaa apua) ihminen jonka kanssa olin jonkin verran tekemisissä lapsena. Olin joskus inhottava häntä kohtaan, minua ärsytti mm. se ettei hän koskaan sanonut mitä ajatteli tai mitä tykkäsi mistäkin asiasta, ja toisinaan se muisto miten sanoin hänelle vaivasi minua. No, äkkikuolema vei tilaisuuden minulta.
Nothing is quite what it seems
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Anile kirjoitti:^Miksi yhteiskunta antaa lasten hulttioitua? Eihän lapset saa juoda viinaakaan.
Mutta aikuiset saavat juoda viinaa ja polttaa tupakkaa, vaikkei se heillekään ole hyväksi. Tämä on näitä suuria kysymysmerkkejä. Minä epäilen että kyse on siitä, että varhaislapsuuden merkitystä myöhemmän elämän kannalta ei vieläkään jostain syystä tunnusteta. Se, että lasta ei piestä kotona, ei tarkoita sitä että kaikki olisi hyvin. Eikä kaikki ole automaattisesti huonosti, jos penskaa kerran läpsäistään. Lastensuojelun yleisissä linjauksissa ollaan ihan pihalla.
MotiivitOn kirjoitti: Mutta en kyllä tiedä raaskisinko itse piiskata kersaa, jos joskus sellainen vahinko samaan talouteen tulisi.
Hahaha, Motiivit, mutta sulla onkin kyse siitä ettet haluaisi tuhlata hyvää vitsaa :D

Minuakin on pahoinpidelty! Äitini tukisti kerran kovaa, muistan vieläkin miltä se tuntui ja olin tapahtumahetkellä ehkä 3-vuotias.
Syynä oli se, että olin sekuntia aiemmin purrut äitiä kaikella puruvoimallani reidestä. Ihan kokeilumielessä. En ole sen jälkeen purrut (äitiä, muita kyllä).
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Anile kirjoitti:Olitko myös vuoteenkastelija?
En ainakaan muista olleeni, tai myönnä! :lol: Että ihan ei kaikki sarjamurhaajan merkit olleet ilmassa... ja nekin merkit loppui, kun pistettiin poika ojennukseen. :)
joey kirjoitti:Hahaha, Motiivit, mutta sulla onkin kyse siitä ettet haluaisi tuhlata hyvää vitsaa :D
Meinasitko että mä keksisin sille vitsalle jotain mielekkäämpääkin käyttöä...?! :wink:
joey kirjoitti:En ole sen jälkeen purrut (äitiä, muita kyllä).
Opit siis jotain, et ehkä ihan koko opetusta, mutta tässä se nähdään, että et saanut vaan riittävän kovaa rangaistusta! :lol:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
joey
Angus MacGyver

MotiivitOn kirjoitti: Meinasitko että mä keksisin sille vitsalle jotain mielekkäämpääkin käyttöä...?! :wink:
Koska olen vanha ja viisas, kieltäydyn ehdottomasti jatkamasta keskustelun tätä uraa.
MotiivitOn kirjoitti:Opit siis jotain, et ehkä ihan koko opetusta, mutta tässä se nähdään, että et saanut vaan riittävän kovaa rangaistusta! :lol:
Piru vie, en tullut ajatelleeksi asiaa noin. Jos olisi tullut kunnolla keittiövälineistä (äiti oli siis juuri kokkaamassa ja pääsin yllättämään purukalustollani), olisi kaikenlainen nakertelu taatusti jäänyt siihen paikkaan.

Ihan todella toivon ettei kukaan keskustelun ulkopuolelta tule läksyttämään offtopicista, on edelleen erinomaisen mielenkiintoinen keskustelu.
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Kertauksen vuoksi: http://areena.yle.fi/audio/257730
Haastateltavana SOS-lapsikylä ry:n toiminnanjohtaja Jari Ketola.
Siis, kaikki vanhemmat eivät rakasta lapsiaan vaan jopa vihaavat heitä ja lapselle on erittäin tärkeää tuntea olevansa rakastettu ja jos tämä tunne puuttuu, niin se saattaa tuhota lapsen elämän. Ei siis riitä, että vakuuttelee rakastavansa lastansa jos teot, ilmeet ja eleet kertovat jotain ihan muuta.

Suosittelen vielä kerran lukemaan Martti Paloheimon kirjan Kotivammaiset tai Kotivammaisuuden synty.
Ja mieluiten ennen kuin hankitte niitä lapsia.
joey
Angus MacGyver

Anile kirjoitti: Siis, kaikki vanhemmat eivät rakasta lapsiaan vaan jopa vihaavat heitä ja lapselle on erittäin tärkeää tuntea olevansa rakastettu ja jos tämä tunne puuttuu, niin se saattaa tuhota lapsen elämän. Ei siis riitä, että vakuuttelee rakastavansa lastansa jos teot, ilmeet ja eleet kertovat jotain ihan muuta.
Minusta on tuhottoman surullista, että tällaisesta täytyy edes erikseen pykätä telkkariohjelmaa. Pitäisi olla jokaisen, ja etenkin jokaisen vanhemman tiedossa luonnostaan, sanoohan tuon järkikin.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Jos järki sanelis kaiken, ei tätäkään foorumia olisi olemassakaan...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Nuista kerjäläisistä... Saksassa tahtoo nuo Jugoslavian romanit olla vähän joka puolella riesana sillä kikalla että ne haluavat ennustaa kädestä. Voi miten ihana elämä nuorella rouvalla on luvassa! Mutta mitäs vimmattua: joku on asettanut kirouksen päällesi! Tähän ei auta muu kuin voimallinen amuletti jonka mummoni valmistaa tuossa tuokiossa 200 eurolla. Mitä, et halua?! Haluatko tosissasi kuolla viheliäisellä tavalla ja PIAN?
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

nurich kirjoitti:Haluatko tosissasi kuolla viheliäisellä tavalla ja PIAN?
Eli veljet teroittelee veitsiään toisen olan takana ja mummo vääntää amulettia toisen olan takana... valitsemalla amuletin elämä jatkuu kaksisataa köyhempänä ja valitsemalla toisen tavan veljet vie viheliäisellä tavalla hengen.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Ystävämme ovat ymmärtäneet kolehdin pohjimmaisen takoituksen:
Romaniasta tulleet kerjäläiset keräsivät rahaa omiin taskuihinsa kolehdin aikana Tampereen Aleksanterin kirkossa kesäkuun alussa. Asiasta kertoo Kotimaa-lehti torstaina.

Seurakuntatyön johtaja Timo Takala Tampereen seurakuntayhtymästä toteaa lehdelle, että "kirkkoon saa toki tulla", mutta seurakunnat aikovat laatia kerjäämisen kieltäviä julisteita kirkon seinille.

- Koetamme muutenkin etsiä ratkaisua tähän ongelmaan, Takala sanoo.

Vastaavia tapauksia on tiedossa myös Helsingistä.
Ilta-Sanomat
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Siis eihän se kerjääminen ole mikään rikos, mutta yhteiskunta katsoo sen rikokseksi, koska on katsottu, että se joka ei työtä tee, se kärsiköön. Eikö vain. Sen tähden lukuisat hyvinvoivat ihmiset ärsyyntyvät nähdessään kerjääjän, kun omaa tilaansa ei voi muuttaa, muuten kuin ryhtymällä kerjäämään. Tämäkin on totta..

Oispa jännä nähdä mitä tapahtuu kun osat muuttuisivat. Mitiä? 8)
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

matkaaja kirjoitti:Siis eihän se kerjääminen ole mikään rikos, mutta yhteiskunta katsoo sen rikokseksi, koska on katsottu, että se joka ei työtä tee, se kärsiköön. Eikö vain.
Kyllä vain.Ehkä ihmisiä ärsyttää myös se että tarjottu työ ei ole kelvannut ja
nuo sotkevat katukuvaa.Vähän kuin rotat tai nistit.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Poliisi: Joku ohjailee romanialaisten liikkeitä Suomessa
Keskusrikospoliisi epäilee, että joku ohjailee romanialaisten kerjäläisten ja lompakkovarkaiden liikkeitä Suomessa.

Romanialaisia on viime aikoina otettu kiinni ja tuomittu esimerkiksi lompakkovarkauksista ja korttipetoksista. Lisäksi romanikiertolaiset kerjäävät, kauppaavat ruusuja, kiikareita ja ikkunanpesuja.

Rikosylikomisario Ari Karvosen mukaan KRP kerää nyt tietoa romanialaisten toimista ja pitää yhteyttä ulkomaille. Helsingissä poliisi on puolestaan tehostanut kaduilla partiointia ja pyrkii puuttumaan uhkaaviin tilanteisiin tuoreeltaan.

Asiasta kertoi ensin Ilta-Sanomat.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009070 ... 2_uu.shtml
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Ja Vasemmistoliitto alkoi heti itkeä moisen röyhkeyden olevan etnistä syrjintää ja muutenkin kamalaa rasismia...

No, jos asiassa on ainakin yksi hyvä puoli, niin se on se, että Vasemmistoliitolla on kohta hyvät mahdollisuudet pudota eduskunnasta. :mrgreen:
Every ship must sail a world.
Vastaa Viestiin