Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
buracee
Martin Riggs

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja buracee »

elisa_day kirjoitti:en myöskään löytänyt mitään hintatietoja tuolle.
Halpis-soitin, parinkympin hintaluokkaa.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Raha-asiaa !

Vainajallahan oli kolikoiden lisäksi myös noin 100 € seteleinä.
Todennäköisesti 20 € x 4 tai 5 kpl
Voidaanko tutkia , onko tutkittu seteleiden alkuperämaa ?
( Suomessa painetaan tietääkseni vain harvan € - maan setelit )
Tervakoskella tämä asia varmaan tiedettäisiin. ( Setelipaino )
Ovat tietenkin voineet olla täällä nostettu Otostakin.
Monasti kuitenkin varataan matkalle setelirahaa kotimaasta ( lähtömaasta )
Kolikoista tuli mieleen, että harvasta paikasta suomessa saa vaihtorahoina esim 4 kpl saksan euron 2 € kolikkoa. Tampereella tosin liikkuu aika paljon eri maiden kolikoita nykyään. Huomaa vaihtorahoista.

T
Härkä
cracker
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja cracker »

härkä kirjoitti:Voidaanko tutkia , onko tutkittu seteleiden alkuperämaa ?
Setelipaino (sittemmin Setec ja nykyään Gemalto) ei ole painanut seteleitä vuoden 2004 jälkeen.
härkä
Jack Bauer

Pieni huomio !

Luin muitten kirjoittaman vasta äskeisen lähettämäni jälkeen.
Bluesin mainitsemaan matkahuolto huomioon liittyen.

Käytyäni Jämsän matkahuollossa kesäkuussa 07, ei poliisi ollut sinne ottanut yhteyttä. Tai sitten valehtelivat minulle.Tuskinpa vaan.

Olisi hyvä, jos olisivat olleet, sillä valvontakameran nauhat olivat valitettavasti silloin jo pyyhkiytyneet. Bussiyhtiöön , öihin olivat saattaneet olla aiemmin yhteydessä.
Monissa maissa on pakko ostaa bussiliput jostain asemalla olevasta myyntipisteestä. Kuskit eivät niitä myy kuten meillä Suomessa. Näin ollen oletin henkilömme sisällä asemalla pistäytyneen.
Siksi katsoin maksupäätetapahtumatkin huomionarvoiseksi.

T
Härkä
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

härkä kirjoitti: Voidaanko tutkia , onko tutkittu seteleiden alkuperämaa ?

Seteleiden alkuperäismaan saa tutkittua ihan kuka tahansa http://fi.eurobilltracker.com/
Eli sinne vaan rekkautuu, lisää sen sarjanumeron ja kone ilmoittaa mistä maasta seteli on lähtöisin ja missä maissa se on aiemmin rekisteröity (tuon palvelun kautta), jos on.

Eli jos joku saa seteleiden sarjanumerot selville, niin siitä klikkaamaan ja tsekkaamaan! :wink:
Quis custodiet ipsos custodes?
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

^ no minä olen tietoni saanut suoraan viranomaisilta, että enpä usko heidänkään valehtelevan.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
härkä
Jack Bauer

Seteleistä !

Hyvät huomiot Crackeriltä ja Miinushkalta ! Ovatkohan poliisit huomanneet tämän seikan tutkia ? Saattaisi olla jotain merkitystä.
Bluesille sen verran että myös Jämsän poliisi ihmetteli vierailuni aikaan sitä, miksei tutkinta matkahuoltoon ulottunut, ( Kun oli ne liput ? )
Kävin paikallisella poliisilla sen majoituskortin vuoksi .
Siitä on tarvittaessa esittää dokumentti.

T
Härkä
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

härkä kirjoitti:Näköhavainnosta !

Tuli vielä mieleen se vankila. Onko se ns. normaali, vai jonkinlainen avoimempi vankila ?
Olisiko käynyt siellä jotakuta tapaamassa ? Merkintä vierailusta ?
Voivatko vangit käyttää omia läppäreitään tai nettiä yleensä rangaistuksensa aikana ?

T
Härkä
Vilppulan vankila on avovankila, kuten tuossa jo mainittiinkin. Osa vangeista on tosiaan vapautumassa pitkästä tuomiosta, mutta kyllä tuolla rattijuoppouksiakin lusitaan. Tällöin vangit voivat käydä mm. siviilitöissä. Vangit myös opiskelevat (yhteistyössä Mäntän seudun koulutuskeskuksen kanssa) ja tietysti tällöin käyttävät ainakin tietokoneita. Heillä on mahdollisuus myöskin käydä kirjastossa. Omista koneista en osaa sanoa.

Skorpionille: en tarkoittanut pahalla sanoessani, ettei Vilppulassa kaikki tunne toisiaan. Olen vain itsekin asunut paikkakunnalla parikymmentä vuotta. En tunne puoliakaan. Nyt asun lähiseudulla. Ja tuosta Jämsään matkaamisesta. Kyllä Vilppulasta pääsee bussilla Jämsään, mutta ihan näin konkreettisesti en tarkoittanut kysymystäni: Millä nainen matkusti? Tarkoitin, veiköhän joku hänet Jämsään vai miksi hän yleensä sinne meni, kun kuitenkin pyrki sitten Tampereen suuntaan.

Kävin lauantaina Jämsän Löytötexissä ja piruuttani laukkuja katsellessani jututin myyjää. Kysyin ensin tällaista olkalaukkua, joka vainajalla oli. Myyjä ei pitänyt lainkaan mahdottomana, etteikö heillä olisi ollut sellainen myynnissä. Hän jopa kaivoi lähes samanlaisen esille. Heillä on Daniel Ray -merkkisiä laukkuja ainakin ja oliko se toinen merkki Vesta tms. Urheilukassista hän ei osannut sanoa. Heiltä ei nyt löytynyt oikein minkäänlaisia. Hän sanoi, että jos Jämsästä yrittäisi hankkia sellaisen, kyseeseen saattaisi tulla Lidl tai Tarvikekeskus. Kävin Lidlissä, mutta nyt ei ollut minkäänlaisia kasseja tarjolla. Tarvikekeskuksessa en käynyt.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Voi olla kaukaa haettua, mutta voisiko tässä tapauksessa olla kyseessä samanlaisesta kidnappausjutusta kuin juuri nyt Iltalehdissä on uutisoitu? Jotain samansuuntaista, mutta uhri päässyt vapaaksi/vapautettu?
Hmm... Tietysti aika epätodennäköistä, mutta kaikki mahdolliset ajatukset kannattaa kuitenkin tuoda julki.

On kyllä todella hienoa kuinka te näette vaivaa tämän asian suhteen ja jaksatte tarkistaa noita laukkumerkkejä sun muita! Täytyy kyllä hattua teille nostaa. Itsestä vaan tuntuu, että en voi tehdä mitään tämän asian selvittämiseksi, vaikka halu auttaa olisikin kova.
härkä
Jack Bauer

Seteleistä !

Teoriani koskien seteleitä on merkityksetön.
Ennen Crackerin oikaisua olin siinä uskossa että omat euromme painetaan edelleen suomessa. Nythän painaminen loppui 2004 vuonna. Saattaa olla toki vielä käytössäkin.
Nythän ne saattavat tulla aivan mistä vaan.
Maksupäätetapahtumat ovat edelleen oleellisia, mikäli olisi käyttänyt korttia ?

Ailarin äskeisestä mieltäen :
Olisiko voinut tulla vapautuvaa vankia vastaan ?
Ei välttämättä vankilaan saakka.
Ensin Vilppulaan koko lailla suoraan , sitten kaikki ei mennyt kuten oli ajatellut ?
Kahden viikon oleilu jossain kuitenkin, jonka jälkeen tapahtui, mitä tapahtui.
Missä on hammasharja ja tahna ? Olisiko viimeinen lähtö ollut niin nopea, ettei ehtinyt ottaa kylppäristä mukaan ?

T
Härkä
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Juu ei kyllä oikein ole noilla seteleiden painopaikoilla mitään väliä tai apua tämän asian selvittelemiseen...
Skikkja
Alokas

Viesti Kirjoittaja Skikkja »

Oli olemassa se kolmas kassikin joka hävitettiin vahingossa, kun sitä ei osattu yhdistää vainajaan. Oliko siellä niitä likaisia vaatteita vai mitä? Onko siitä kassista mitään infoa tai kuvaa ja mistä se löytyi? Kai tarkka sisältö on tiedossa ja kirjattuna johonkin. Mikähän kiire näitä löytötavaroita on hävittää ja tuntemattomia vainajia haudata.

Jos on taskulamppu mukana, minulle tulee mieleen se, että on aikeissa liikkua pimeässä. Jonkinlainen henkilön mielen järkkyminen on ollut myös mielessäni alusta asti. Miksi lähteä asemalta ja unohtaa tai jättää kassi. Linja-autoasema on melko kaukana rautatieasemalta, etten sitä väliä ainakaan kävellen menisi. Aseman seudulta pääsee Ysitielle myös Yliskylän tien kautta, taitaa sillä puolella Orivettä asuville olla se yleisemmin käytössä oleva tie esim. Tampereelle.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Skikkja kirjoitti:Jos on taskulamppu mukana, minulle tulee mieleen se, että on aikeissa liikkua pimeässä.
No niin no, mä kyl tiedän montakin ihmistä joilla on lamppu mukana muutenkin, itseni mukaan lukien. Mulla on aina mukana vähintään MagLite Solitaire tai vähän isompikin valo vaikken ole aikomuksissakaan minnekään pimeään menossa. :mrgreen: Mut joo, onhan toikin mahdollinen skenaario.
härkä
Jack Bauer

Kolmas Kassi !!! ???

Skikkjan kolmas kassi, ? Tämä on mennyt minulta ohi.
Olenhan ollut foorumista pitkään välillä pois ja alkuun esiinnyin eri nimimerkillä.
Muistan hämärästi jotain, mutta on yleensä puhuttu vain aseman kassista ja käsilaukusta joka oli vainajan mukana.
Minne se palautettiin löytötavarana + Miksi " hukattiin " ?
Onko siitä jotain kirjoituksia jossain ? Tässä foorumissa , niin mikä sivu ?

t
Härkä
Skikkja
Alokas

Viesti Kirjoittaja Skikkja »

Tällä foorumilla "kolmatta kassia" mietitään ainakin sivulla 27. En muista lukeneeni sen löytöpaikkaa tai tarkkaa sisältöä, onko niitä edes mainittu missään? Jos sisältäisi esim. likaisia vaatteita, niin olisi järkeenkäypää, mitään henkilöpapereita ei tietenkään tuollakaan ollut, olisihan kassin omistaja silloin jo tiedossa.

Taskulamppu on ehkä suomalaisella normaali käsilaukun sisöltö, mutta minulla on ollut koko ajan mielessä, ettei kyseessä ole Suomessa vakituisesti asuva ihminen. Ottaako esim. saksalainen matkalleen Suomeen taskulampun kotimaastaan ja kantaa sitä käsilaukussa. Siksi minulle tulee ennemminkin ajatuksena, että on tarkoituskin "samoilla" jossain.
Vastaa Viestiin