Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Kolmas Kassi

Kävin lukemassa sivun 27. Nimim Quellervo otti kolmannen kassin esille ja nyt muistan siitä itsekin. Siitä oli joissakin lehtikirjoituksissa.
Täytyy selvittää.
Omassa osuudessani sivulla 27 kassien " jakaminen " oli teoriaa.
Eli, jos kuvitellaan että on ollut ulkopuolinen henkilö mukana , niin hän olisi poistanut kassista tai kasseista sellaista tavaraa joista henkilöllisyys olisi selvinnyt. Tai jotain muuta joka olisi antanut lisävalaistusta.
Pahaksi onneksi juuri silloin, niinkuin kirjoituksessani sanoinkin, poistuin foorumista koska viestejäni poistettiin tai niinkuin nimim. Tiina oli oikaissut, menneet väärään paikkaan. Arvelin silloin erään huomioni olleen liian kriittinen , ja siksi poistettu.
Voihan olla että tuurillani, joka ei ole sieltä paremmasta päästä, ne vain juuri silloin jonkin häiriön takia sekosivat.
Näin kuitenkin punaista sen takia.

T
Härkä
AD_CL
Alokas

Viesti Kirjoittaja AD_CL »

Muutamia ajatuksia liikkuu päässäni, kun olen lukenut tätä ketjua. En valitettavasti voi tehdä mitään paikallista tutkimusta, kun en asu Vilppula-Orivesi -suunnalla enkä lähimaillakaan.

Yksi ajatus oli (jota joku muukin ehdotti) juttu Iltikseen, entä Apu? Seura? Niitä luetaan valtakunnallisesti. Luulen, että jutusta on kirjoitettu lähinnä Tampereen seudun lehdissä, kun itsekään en ollut kuullut asiasta mitään (asuin tapahtuma-aikana pääkaupunkiseudulla) ennen kuin luin täältä.

Sternistähän otettiin kerran yhteyttä, mutta ei sen jälkeen? Sinne kannattaisi lähettää vielä uusintatiedustelu ja kääntää muutama artikkeli saksaksi. Varsinkin sellainen artikkeli, jossa mainitaan saksalaispassin palasista.

Barbara Kottmayrin tapaus ei kai ole vielä loppuunkäsitelty? Onkohan Suomen poliisi alkanut tutkia hänen mahdollista yhteyttään? Sen tiedän, että heihin on oltu yhteydessä.

Onko käytetty selvänäkijää? Joskushan katoamistapauksissa on turvauduttu jopa heihin, ikään kuin viimeisenä oljenkortena.
härkä
Jack Bauer

Barbara Kottmayr :

Tapaus on edelleen suomen poliisin tutkinnassa. Viranomaistieto.
Jotkut meistä, kuten minäkin saimme Baijerin poliisilta viestin jonka mukaan ei olisi sama henkilö.
Katselin, kun on poikkeuksellisesti pakkokin viettää tämä sunnuntai koneen kanssa vanhoja foorumin kirjoituksia.
Sivulla 20 on Skavabölen huomio.
- venäläisepäily , kuten sen tapaisen arvion minullekin vaatetus on tuonut.
Sopisi kyllä myös esim. Latvia , Liettua, Puola akselille.
Kun näkee venäläisturisteja talvella, vaatetus on samankaltainen
Minusta keski-eurooppalaisilla on urheilullisempi talvivaatetus.
- vesipulloteoria jäädyttämisestä , kolmen puolen litran pullon kuskaus.
Olisiko ollut tarpeen näin suuri määrä lääkkeen kanssa ?
Kastelemisesta ei olisi jäänyt todisteita, jollei just olisi joku löytänyt.

T
Härkä
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Miten selität härkä yhteyden Britteihin ja Saksaan, jos kysymyksessä olisikin venäläinen henkilö, johon taas hammashoito (esim.) ei viittaa yhtään?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
härkä
Jack Bauer

Kansalaisuus :

En osaa sanoa hammashoidosta juuri mitään. On vaikea määrittää sen merkityksellisyyttä. Tiedän sillä toki olevan joissain tapauksissa suurikin merkitys.
Tässä jutussa on niin häviävän vähän varmaa tietoa.
On aikaista spekuloida, jos tapaus joskus ratkeaa, mistä avain löytyy.
Kadonneitten hakusivustot on yksi keino jota voi käyttää pitenpäänkin.
Scorppionin tutun näköhavainto voi olla avain, jos se johtaa pitemmälle.
Maksupäätehuomioni ja muut vastaavat saattavat säkällä tuoda esiin jotain.
Olettamuksia on hyvä saada enemmänkin, jos kaikki se mitä olemme koonneet voidaan kytkeä johonkin " tarinaan ", voidaan saada kokonaisuus, jota kautta yrittää ratkaista asia.
Luulen että itä-euroopassa kadonneet henkilöt häipyvät unholaan helpommin.
Britanniassahan on hyvät listat kadonneista, kuten Irlannissakin on.
Saksastakin varmaan löytyy enemmän kadonneitten infoa, kuin olemme löytäneet.
Se että Barbara on kieltämättä saman näköinen kuin luonnos tukee tietenkin näkökantaasi. Siis Bluesin. Voihan se hän muuten vieläkin olla !!!
Mielessäni on käynyt myös ajatus Romanian mustalaisista. Heitähän alkoi samoihin aikoihin maahan virrata. Liikkuvat omilla autoillaan, majoittuvat halvalla. Voisi ajatella etteivät , jos sattuisi sairaskohtaustapaus kohdalle, kaihtaisi tämänkääntapaista keinoa jättää matkaseuralainen metsään. Saattavat vuokrata mökin kahdelle hengelle ja sitä käyttääkin kymmenen ja paikat sotketaan.
Yksi ajatuksistani siis :
Kuolema, ei rikosta , tiellä reissussa , metsään poistu !
En halua, Hyvä Blues arvostella sinun, enkä kenenkään muunkaan ajatuksia.
Tutkinnan alussa saatettin jättää huomioimatta oleellisia asioita, mutta on ymmärrettävää poliisin ajankäyttöäkin ajatellen, heidän ehtivän joka paikkaan.
Ja kaikkia asioita heidänkään heti huomata.
Varmaan vieläkin putkahtaa lisää teorioita ja ehkäpä näköhavaintojakin, varsinkin jos vielä saadaan asiaa laajemmalti lehtiin.

T
Härkä
( PS en ole härkä horoskoopiltani )
Blues
Rico Tubbs

Faktat:

Vainaja löydettiin perjantaina 6.4.2007

Tummanruskea käsi/olkalaukku sisälsi:
*kertakäyttösytkärin
*Sakset
*Taskulampun
*Aurinkolasit
*Kynän
*voide putkilon

*Lisäksi 2 tupakka-askia (Lucky Strike ja Goldfield) 18 tupakkaa jäljellä.
Mp3-soittimen, Thomson Lyra 2762X, joka sisälsi musiikkia 86 kappaletta.

*Lompakossa 6 saksan 2 senttistä ja 1 englannin penny.
Lisäksi alle 100 euroa seteleinä.

*Bussilippuja 2 kpl, valkoinen lämpöpaperikuitti tekstillä Jämsä-Tampere 98km, toinen sininen, ilman tekstiä.

*Calvin&Hobbes -kirja, Weirdos from another planet.

Kassi, "Get Act." toimitettu löytötavaratoimistoon 20.2.2007
(Toinen mahdollinen kassi hukassa.)
Kassissa alusvaatteita, joista kaikista leikattu "laput" pois.

Pituus:166cm
Paino:53kg
Hiukset: tummanruskeat, olkapäille, ei värjätyt.
Vaalea lisäke, ei "kampa"mallia.

*Saksan passi.
*Mp3-soitin keski-euroopan kielialueelta

*kieliasetuksena englanti, vaikka esim. Saksakin olisi ollut mahdollinen.

*vainajan läheltä löydetty hopeasormus, ei kaiverruksia, violettikivi.
Blues
Rico Tubbs

Lisätään vielä, että poliisi on tutkinut tuon Väinölä- yhteisön, sekä nuo liput.
Vaikkakin härkä on sitä mieltä, että ei ole poliisi noita lippuja tutkinut, niin minulla ei ole syitä odottaa, että lähteeni antaisi väärää tietoa.
Myöskään mitään korttimaksuja, jotka voitaisi vainajaan yhdistää, ei ole tehty.
härkä
Jack Bauer

Liput ja pankkikortti.

Lisään vielä tämän, ettei tulisi kuvaa että valehtelen.

Kun kesäkuussa 07 kävin Jämsän matkahuollossa, ei poliisi ollut kysynyt sieltä.
Siellä videovalvonta, jota ei oltu tarkistettu. Nauhat vanhentuneet. Kesto 2-3 kk.
Keskustelu asiasta Jämsän poliisin kanssa samalla vierailulla. ( Ei tutki tapausta )
Liput olivat tarkastaneet Paunulta ( bussi-yhtiö. )
Nyt ei ole kyse lipuista, vaan pankkikorttimaksusta.
Saatu tieto Oriveden poliisilta.
Väinölä asian ilmoitin samoin kuin Blueskin.

Nyt kun myöhemmin kysyin asiasta samalta taholta tämän maksupääteteorian pohjalta ei ollut varmassa muistissa oliko tarkistettu.
Matkahuollon ( siis Jämsän ) mukaan ei.
Yhteys saatettu tietenkin ottaa Jyväskylään tai Helsinkiin suoraan.
Tosin matkahuollossa asiasta vastaava ei tiennyt mitään ennen viime-viikkoista yhteydenottoani sinne. Olisi pitänyt, jos olisi tarkistettu.
Blues : Tiedonlähteinämme ovat varmaan eri henkilöt ja sen takia saattaa tulla poikkeavaa tietoa. Tietokatkoksia , väärinymmärtämisiä.
Hieman kuitenkin ihmettelen, miksi tämä asia sinua " riivaa ".
Eikös yhteinen tavoitteemme ole selvittää totuutta ?
Nyt vaikuttaa, että haluaisit tämän huomion maton alle ?
Niin kauan kunnes tapaus on ratkaistu, kaikki vihjeet ovat huomionarvoisia.
Ei voida tuijottaa ja hakea vain yhtä totuutta, huomioimatta muita.
Katsoin vain olisiko pienellä onnella pankkikortin käytön suhteen saatu jotain selville. Itse asiassa henkilöllisyys mahdollisesti. ?

T
Härkä
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Onko Jämsässä panttilainaamoa? Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta tuli vaan mieleen.

Toinen asia joka mietityttää: Mitkä syyt saisivat teidät tekemään kaikkenne, ettei kukaan saisi selville henkilöllisyyttänne kuoleman jälkeen? Meinaan vaan että joku syy siihen täytyy olla että raaputtaa voidepurkista tekstit ja leikkaa alusvaatteista laput ja hävittää kaikki henkilökohtaiset paperit ennen vetäytymistään korpeen,josta löytyminen on sattuman kauppaa. Jos kerran suunnittelee kaiken noin perusteellisesti,miksi jättää juttu "auki"? Eikö ihmisen, joka kaikesta päätellen on huolehtinut itsestään ja pitänyt kamansa järjestyksessä (alusvaatteet olivat siististi taiteltu ja pakattu) olisi luonnollisempaa huolehtia siitä,että piironginlaatikossa on testamentti ja ohjeet hautajaisia varten.

Itselle tulee mieleen että jos kadonneen henkilön voi julistaa kuolleeksi esim. 7 vuotta katoamisen jälkeen, oletettavasti hänen rahansa pysyvät niin kauan pankissa. Ties vaikka tässä ajassa lapsi tulisi täysi-ikäiseksi ja perisi äitinsä rahat suoraan ilman huoltajan(lapsen isän) väliintuloa.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

nurich kirjoitti:Toinen asia joka mietityttää: Mitkä syyt saisivat teidät tekemään kaikkenne, ettei kukaan saisi selville henkilöllisyyttänne kuoleman jälkeen?
Häpeä, kohtuu suuri sellainen.
Blues
Rico Tubbs

Kuule härkä minua "riivaa", kuten niin leikkisästi sanoit, eniten se, että jumiudutaan täysin irrelevantteihin asioihin eikä niistä päästä eteenpäin. Sekä myös se, että takerrutaan sellaisiin tekijöihin joita ei ole todennettu.
Sinun lähteistä en tiedä, mutta omani tiedän "pomminvarmoiksi".

Laitoin tuohon aiemmin nuo faktat, ihan siitä syystä, että ihmiset muistaisivat mikä on faktaa, mikä fiktiota.

Minulla ei ole syytä epäillä sinun lähteitäsi, tai sinun tietojasi. Oma lähteeni tuolla viranomaistaholla on kuitenkin tutkinut tätä keissiä ihan alusta lähtien, joten en todellakaan kyseenalaista häneltä saamiani tietoja.

Jos sinulla on jotain minua, tai minun ajatuksiani, vastaan niin sille löytyy ihan oma osio tuolta Lautamiehistä.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

nurich kirjoitti: Toinen asia joka mietityttää: Mitkä syyt saisivat teidät tekemään kaikkenne, ettei kukaan saisi selville henkilöllisyyttänne kuoleman jälkeen?
Jos sukuni olisi koko ajan ollut minua vastaan ja heidän takia olisin kärsinyt es. elinikäisestä
masennuksesta, saamatta heiltä tukea ja kannustusta, kostaisin heille katoamalla nimettömänä.
Mikään ei ole omaisille pahempaa kuin epätietoisuus.

Jos se voideputkilo oli es. meikkivoide, niin ehkä lapun irrottaminen on tapahtunut siksi, että
sisällön kulumista on helpompi tarkkailla.

Alusvaatteiden lapun irrottaminen on joskus välttämätöntä, koska lappu on iso, kova ja hankaa ihoa
tai kääntyy es. lantiohousuissa näkyville.
Alusvaatteiden lapun irrottaminen voisi olla myös jonkinlainen "anorektinen toimenpide". sillä
kokolappuhan on ikävä muistutus anorektikolle siitä, että pari kokonumeroa alaspäin pitää päästä
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Blues
Rico Tubbs

^
Itse teen tuota kanssa, koska ne pesumerkit todella hankaavat minua. Eli en pidä tuota kovinkaan suurena ihmeenä, että ne on poistettu.
härkä
Jack Bauer

Bluesille :

Ihmettelen vain, miksi arvostelit juuri minun otaksumiani.
Olen tehnyt jalkatyötä asian eteen aika paljonkin.
Paljonhan tässä on muittenkin spekulaatioita ollut.
Toivon, että tämä episodimme nyt loppuisi.

T
Härkä
Blues
Rico Tubbs

härkä kirjoitti:Bluesille :

Ihmettelen vain, miksi arvostelit juuri minun otaksumiani.
Olen tehnyt jalkatyötä asian eteen aika paljonkin.
Paljonhan tässä on muittenkin spekulaatioita ollut.
Toivon, että tämä episodimme nyt loppuisi.

T
Härkä
Minä en ole arvostellut sinun "otaksumiasi" kaikki on edelleen avoinna.
Arvostan "jalkatyötäsi" tämän asian suhteen, mutta älä anna itsesi ymmärtää, olevasi oikeassa kaikissa asioissa.
Toki luotan enemmän viranomaislähteeseen kuin sinuun, mutta älä ota sitä henkilökohtaisesti.
Vastaa Viestiin