Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
"Ihmettelin tätä sinun kirjoitustasi, että konnari ei pääse vaunusta toiseen??? "
Niin kuin kirjoitin, en itse käytä kiskobussia. Tuttava vain kertoi tuollaista; hän matkustaa välillä Tampere-Orivesi ja tosiaan kertoi, ettei konnari tule joka reissulla lippua myymään/tarkistamaan, koska ei pääse vaunusta toiseen. Liekö hän sitten vähän "vedättänyt" tyhmää minua. Perun siis aiemman kirjoitukseni. Minä kun olen tällainen hyväuskoinen täti-ihminen. Ja kaiken lisäksi kuvittelin, että "tietämälläni" asialla voisi olla jotain merkitystä tässä asiassa. En minä tahallani halua ketään harhaan johtaa tai valehdella! Kerron tästä eteenpäin vain sellaisia asioita, joista olen täysin varma ja itse kokenut!
Hyvä, jos siellä Vilppulan asemalla vielä on se lipunmyynti. On varmaan helppo selvittää, onko siellä vielä sama henkilökunta kuin pari vuotta sitten. Toivottavasti heillä on muistikuvia vainajan mahdollisesta
käymisestä asemalla.
Niin kuin kirjoitin, en itse käytä kiskobussia. Tuttava vain kertoi tuollaista; hän matkustaa välillä Tampere-Orivesi ja tosiaan kertoi, ettei konnari tule joka reissulla lippua myymään/tarkistamaan, koska ei pääse vaunusta toiseen. Liekö hän sitten vähän "vedättänyt" tyhmää minua. Perun siis aiemman kirjoitukseni. Minä kun olen tällainen hyväuskoinen täti-ihminen. Ja kaiken lisäksi kuvittelin, että "tietämälläni" asialla voisi olla jotain merkitystä tässä asiassa. En minä tahallani halua ketään harhaan johtaa tai valehdella! Kerron tästä eteenpäin vain sellaisia asioita, joista olen täysin varma ja itse kokenut!
Hyvä, jos siellä Vilppulan asemalla vielä on se lipunmyynti. On varmaan helppo selvittää, onko siellä vielä sama henkilökunta kuin pari vuotta sitten. Toivottavasti heillä on muistikuvia vainajan mahdollisesta
käymisestä asemalla.
Junat :
Onkohan ollut talvella 2007 mahdollista ostaa Vilppula- Orivesi-Tampere junalippu netistä ?
Tai yleensä paikallisjuniin silloin ?
Olisi todennäköisesti kahlattavissa oleva materiaali.
Olisiko säännöllisiä käyttäjiä näillä vuoroilla, joita joku keskusteluun osallistuva tuntisi ?
t
Härkä
Onkohan ollut talvella 2007 mahdollista ostaa Vilppula- Orivesi-Tampere junalippu netistä ?
Olisi todennäköisesti kahlattavissa oleva materiaali.
Olisiko säännöllisiä käyttäjiä näillä vuoroilla, joita joku keskusteluun osallistuva tuntisi ?
t
Härkä
Joku voisi tarjota Alibi-lehdelle tästä jutunaihetta, niin piirroskuvakin leviäisi laajemmalle. Itse en ehdi, mutta joku teistä aktiiveista.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
Ei tätä kannata niin vakavasti ottaa. Ei minunkaan sanani mikään Jumalan sana ole. Voihan olla, että tuttavasi kohdalle on sattunut esim. ruuhka-aika ja junaan on liitetty jokin siihen "sopimaton" vaunu, jolloin ovet eivät ole toimineet vaunujen välillä.Seikku kirjoitti:"Ihmettelin tätä sinun kirjoitustasi, että konnari ei pääse vaunusta toiseen??? "
Jos täällä kaikki kirjoittaisi vain täysin varmoja asioita, täällä olisi hyvin autiota ja tyhjää. Joten anna palaa vaan!
Mitä itse olen tästä henkilöstä keskustellut tuttujen kanssa, suurin osa ei ole koskaan kuullutkaan vainajasta saati nähnyt hänestä tehtyä kuvaa. Ja asun sentään seudulla. On harmillista, että tapahtumasta on noin kauan, jos vaikka tuota kuvaa nyt julkisuuteen saisikin. Ihmisen muisti kun on niin pirun rajallinen.
Muistivirheeni Siwa ajankohdan suhteen .
Kuulin radiosta sattumalta Kirkan biisin, ja kun tää juttu on taas takaraivossa niin tarkistin hänen kuolinpäivänsä 31.1.2007
Olen muistanut Siwa havainnon kuukaudella myöhemmäksi , nyt tässä viime vaiheessa. Siwan kassahan näki henkilönsä muutama päivä Kirkan kuoleman jälkeen, ja hän osti sieltä Siwasta Kirkasta kertovan Apu, Seura tai vastaavan lehden. Ajankohta siis noin helmikuun 5 päivän aikoihin. Sopisi siis aikajanaan.
Jos bussiliput 19.2 ja kassilöytö 20.2 On kerrottu siis tämä lehden osto ja keskustelu liian kylmästä ilmasta mökille menemistä ajatellen ja soitosta Keuruulle kaverilleen. Sanonut olevansa saksalainen mutta puhunut suomea. Kumma kun ei mainittu tämän henkilön vaatetuksesta mitään. Yritin , kuten aiemmin maininnut jututtaa ko. kassaa, mutta se ei pelästyksen takia onnistunut ( Kesällä 07 ). Voisiko joku naispuolinen siellä lähellä vielä yrittää samaa ? Nyt kun poliisi ei enää tapausta tutki, niin varsinkin naisen lähestyminen saattaisi olla hänelle kynnystä madaltava tekijä. Luulen että lisätietoa olisi saatavissa. Kellonaika, vaatetus, muita tunnusmerkkejä. Voisi selvitä puhelinsoitolla tähän Siwaan.
Tässä olisi linkitys Vilppulan ja Keuruun suuntaan ja lisävalaistus helpottaisi jatkotoimenpiteitä.
( Kauempaa seuraaville : Oriveden rautatieaseman Siwa sijaitsee erittäin lähellä kassin löytöpaikkaa )
T
Härkä
Kuulin radiosta sattumalta Kirkan biisin, ja kun tää juttu on taas takaraivossa niin tarkistin hänen kuolinpäivänsä 31.1.2007
Olen muistanut Siwa havainnon kuukaudella myöhemmäksi , nyt tässä viime vaiheessa. Siwan kassahan näki henkilönsä muutama päivä Kirkan kuoleman jälkeen, ja hän osti sieltä Siwasta Kirkasta kertovan Apu, Seura tai vastaavan lehden. Ajankohta siis noin helmikuun 5 päivän aikoihin. Sopisi siis aikajanaan.
Jos bussiliput 19.2 ja kassilöytö 20.2 On kerrottu siis tämä lehden osto ja keskustelu liian kylmästä ilmasta mökille menemistä ajatellen ja soitosta Keuruulle kaverilleen. Sanonut olevansa saksalainen mutta puhunut suomea. Kumma kun ei mainittu tämän henkilön vaatetuksesta mitään. Yritin , kuten aiemmin maininnut jututtaa ko. kassaa, mutta se ei pelästyksen takia onnistunut ( Kesällä 07 ). Voisiko joku naispuolinen siellä lähellä vielä yrittää samaa ? Nyt kun poliisi ei enää tapausta tutki, niin varsinkin naisen lähestyminen saattaisi olla hänelle kynnystä madaltava tekijä. Luulen että lisätietoa olisi saatavissa. Kellonaika, vaatetus, muita tunnusmerkkejä. Voisi selvitä puhelinsoitolla tähän Siwaan.
Tässä olisi linkitys Vilppulan ja Keuruun suuntaan ja lisävalaistus helpottaisi jatkotoimenpiteitä.
( Kauempaa seuraaville : Oriveden rautatieaseman Siwa sijaitsee erittäin lähellä kassin löytöpaikkaa )
T
Härkä
VR avasi verkkokaupan maaliskuussa vuonna 2003, jonka jälkeen lipun voi maksaa ja tulostaa itselleen netistä.härkä kirjoitti:Junat :
- Platon -
- Platon -
Spekulointia hiuslisäkkeestä; Hiuslisäkkeestä oli netissä kuva heti tapauksen jälkeen. Ainoa julkisuuteen annettu tieto on että ei ollut kammalla kiinnitettävä?
Harmi kun ottivat sen kuvan pois netistä, ei kellään satu olemaan tallennettuna?
Voisiko sittenkin olla kysymys hiusten pidennykseen tarkoitetusta lisäkkeestä, joka ommellaan (kampaajalla) omiin hiuksiin kiinni? Lisäke oli vaaleampi kuin omat hiukset, jos se oli kiinni niskahiuksissa, niin se pidensi hiuksia. Jotenkin noissa piirroskuvissa ne vainajan omat hiukset ei ulotu olkapäille.
Harmi kun ottivat sen kuvan pois netistä, ei kellään satu olemaan tallennettuna?
Voisiko sittenkin olla kysymys hiusten pidennykseen tarkoitetusta lisäkkeestä, joka ommellaan (kampaajalla) omiin hiuksiin kiinni? Lisäke oli vaaleampi kuin omat hiukset, jos se oli kiinni niskahiuksissa, niin se pidensi hiuksia. Jotenkin noissa piirroskuvissa ne vainajan omat hiukset ei ulotu olkapäille.
- Platon -
- Platon -
Tuli vielä mieleen sekin, että jos nainen jäi vahingossa bussista Orivedellä tupakkitauon aikana, niin hänellä saattoi olla vetolaukku linja-auton tavaratilassa. Jossain löytötavaratoimistossa voi olla avaamattomana vuodelta 2007. Mitähän niille tehdään, jos omistajaa ei löydy? Avataanko, jos on suljettu es. lukolla ja kuinka pian.
- Platon -
- Platon -
Minä muistelisin, että olisi ollut kiinni otsalla...Lydia07 kirjoitti:Spekulointia hiuslisäkkeestä; Voisiko sittenkin olla kysymys hiusten pidennykseen tarkoitetusta lisäkkeestä, joka ommellaan (kampaajalla) omiin hiuksiin kiinni? Lisäke oli vaaleampi kuin omat hiukset, jos se oli kiinni niskahiuksissa, niin se pidensi hiuksia.
Kielitaidosta.
Hyvä huomio Lydia 07:lta, tuo vetolaukkuteoria. Lienee tarkistettavissa ?
Se tuli vielä minulle mieleen, jos joku Siwan kassalta kysyy ?
Miten hyvää suomea tuo nainen puhui ?
Jos mennyt varsin nuorena esim. avioon ulkomaille, saattaa puhe olla osittain unohtunut. Omassa tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia. Kaikki ilmaisut eivät avaudu ja saattaa tulla väärinymmärtämisiä.
Sama pätee myös ulkosuomalaisten lapsiin.( kansalaisuus vaikkapa saksa. )
Jos on juuriltaan seudulle kuulunut, voi olla jonkun lapsenlapsikin. Iästä huolimatta.
Tarkoitan, että siis palaa hyvin pitkän tauon jälkeen seudulle.
T
Härkä
Jos mennyt varsin nuorena esim. avioon ulkomaille, saattaa puhe olla osittain unohtunut. Omassa tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia. Kaikki ilmaisut eivät avaudu ja saattaa tulla väärinymmärtämisiä.
Jos on juuriltaan seudulle kuulunut, voi olla jonkun lapsenlapsikin. Iästä huolimatta.
T
Härkä
Laki vaatii vaan 3 kk:n säilytyksen, jonka jälkeen ne saa myydä tai hävittää. Vähän näyttää kyllä käytäntö vaihtelevan yhtiöittäin, mutta esim. Paunun löytötavaran säilytys on nykyään ulkoistettu Pirkanmaan Löytötavaratoimistolle. Mitään keskitettyä systeemiä ei noille ole.Lydia07 kirjoitti: Mitähän niille tehdään, jos omistajaa ei löydy? Avataanko, jos on suljettu es. lukolla ja kuinka pian.
Sen hiuslisäkkeen näkisin minäkin mielelläni uudelleen.Olikohan se aidoista hiuksista?
Ne passinpalaset mietityttivät sen verran että soitin Bundesdruckereihin. Ajattelin nimittäin että josko erilaisissa passeissa käytetään eri papereita, mutta ikävä kyllä vesiperä. Harmi ettei niissä paloissa ollut mitään numeroa...
Tuommoinen tuli vielä mieleeni että kaikilla tuttavillani,jotka ovat yli 30vee ja tulevat Länsi-Saksasta on oikeassa olkavarressa isorokkorokotteesta arpi,kun taas DDR:n samanikäisillä tätä ei enää ole. Itä-Saksassa alettiin käyttää normaalia rokotetta ilmeisesti aikaisemmin. Semmoinenkin juolahtaa mieleeni, että jos DDR:ssä sai lapsen hyvin nuorena, mahdollisuus että se pakkoadoptoitiin oli hyvin suuri. Kaikenlaisia irtonaisia ajatuksia sitä tässä pyörittelee mielessään...
Ne passinpalaset mietityttivät sen verran että soitin Bundesdruckereihin. Ajattelin nimittäin että josko erilaisissa passeissa käytetään eri papereita, mutta ikävä kyllä vesiperä. Harmi ettei niissä paloissa ollut mitään numeroa...
Tuommoinen tuli vielä mieleeni että kaikilla tuttavillani,jotka ovat yli 30vee ja tulevat Länsi-Saksasta on oikeassa olkavarressa isorokkorokotteesta arpi,kun taas DDR:n samanikäisillä tätä ei enää ole. Itä-Saksassa alettiin käyttää normaalia rokotetta ilmeisesti aikaisemmin. Semmoinenkin juolahtaa mieleeni, että jos DDR:ssä sai lapsen hyvin nuorena, mahdollisuus että se pakkoadoptoitiin oli hyvin suuri. Kaikenlaisia irtonaisia ajatuksia sitä tässä pyörittelee mielessään...
Säästä :
Katsoin talven 2007 keskilämpötilat.
Tammikuuhun 2007 asti oli varsin lauhaa.
Helmikuun alussa kovia pakkasia kk:n keskilämpötila seudulla - 15
Maaliskuun keskilämpötila silloin niinkin lämmin kuin + 2
Huhtikuun keskilämpötila ( ruumis löytyi 6.4 ) + 5
Tieto ilmatieteen laitos. En kerennyt katsomaan nyt päiväkohtaisia, nekin kyllä löytyvät . Tosin ei niillä ehkä ole ehkä merkitystä. 19-20.2 osalta mahdollisesti.
Tämä tukee mahdollisien jälkien sulamista varsin nopeastikin paikalta.
T
Härkä
Katsoin talven 2007 keskilämpötilat.
Tammikuuhun 2007 asti oli varsin lauhaa.
Helmikuun alussa kovia pakkasia kk:n keskilämpötila seudulla - 15
Maaliskuun keskilämpötila silloin niinkin lämmin kuin + 2
Huhtikuun keskilämpötila ( ruumis löytyi 6.4 ) + 5
Tieto ilmatieteen laitos. En kerennyt katsomaan nyt päiväkohtaisia, nekin kyllä löytyvät . Tosin ei niillä ehkä ole ehkä merkitystä. 19-20.2 osalta mahdollisesti.
Tämä tukee mahdollisien jälkien sulamista varsin nopeastikin paikalta.
T
Härkä
-
delila
- Martin Riggs
Pakko puuttua vielä kiskobussiasiaan.. Jos siinä tarkoitetaan, ettei pääse ns. yksiköstä toiseen? Yleensähän kiskobussi on vain se yksi ainokainen bussi, mutta ruuhka-aikaan noita vissiin voidaan laittaa peräkkäin, jolloin kahden juna(tai bussi)yksikön väliä ei pysty sisäkautta kulkemaan.
[quote="härkä"]Kielitaidosta.
T
Härkä[/quote]
Lainaus omasta viestistäni :
Tuli mieleen suomi24:n vastaavassa foorumista kesältä 07 jonkun nimimerkin vihjaus maa-alaan liittyvästä yhteydestä.
En muista tarkemmin, sellainen siellä silloin oli. Varmaan vieläkin löytyy.
Olisiko saattanut olla ns. ei toivottu perillinen johonkin perikuntaan, kuolinpesään ?
Tilan ( Talon ) kohdalla tapahtunut poismeno ja paikalliset perilliset / tämä ulkopuolinen perimiseen oikeutettu henkilö ? Saattanut vaikkapa olla serkusten välinen riita , jossa ulkomailla kuolleen serkun tytär olisi vaatimassa omiaan.
Tämän kaltaiset sukuriidat eivät ole hirveän harvinaisia.
Ottakaapa kantaa ? Villi arvaushan tämäkin on , mutta varmaan salailun arvoinen jos panoksena on vaikkapa puolikin miljoonaa.
T
Härkä
T
Härkä[/quote]
Lainaus omasta viestistäni :
Tuli mieleen suomi24:n vastaavassa foorumista kesältä 07 jonkun nimimerkin vihjaus maa-alaan liittyvästä yhteydestä.
En muista tarkemmin, sellainen siellä silloin oli. Varmaan vieläkin löytyy.
Olisiko saattanut olla ns. ei toivottu perillinen johonkin perikuntaan, kuolinpesään ?
Tilan ( Talon ) kohdalla tapahtunut poismeno ja paikalliset perilliset / tämä ulkopuolinen perimiseen oikeutettu henkilö ? Saattanut vaikkapa olla serkusten välinen riita , jossa ulkomailla kuolleen serkun tytär olisi vaatimassa omiaan.
Tämän kaltaiset sukuriidat eivät ole hirveän harvinaisia.
Ottakaapa kantaa ? Villi arvaushan tämäkin on , mutta varmaan salailun arvoinen jos panoksena on vaikkapa puolikin miljoonaa.
T
Härkä