Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
cracker
Remington Steele

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja cracker »

buracee kirjoitti:Juu, kyllä se muka oikeasti on kelsiturkki. Tai no, poliisi-tv:n sivuilla puhutaan kelsitakista, mut..
Mun mielestä oikeassa kelsiturkissa se lampaankarva sisällä on sellaista vähän kiharaan menevää, tuo näyttää hirveän suoralta ja sileältä ollakseen aitoa. Ja miten minusta tuntuu, että NEXT ei välttämättä ole kauppa joka myisi aitoa turkista... Kannattaisiko vilauttaa kuvaa jollekin vaatepuolen ammattilaiselle?
buracee kirjoitti:En oikein ymmärrä hyötyä noiden kohdalla, ei oo tarkoitus kuitenkaan tehdä mitään järkyttävän laajaa sivustoa joita kukaan ei jaksa selata läpi kokonaan.
Ajatellen jotain ulkomaalaista, joka ehkä kiinnostuu tapauksesta ja ajattelee jotain tuttuaan, voi miettiä että se lensi sinne Ryanairilla jne. Ulkomaalaisten paikkojen nimet eivät välttämättä jää mieleen monillekaan, ainakaan kovin tarkasti, mutta useimmat tietävät jonkinlaista maantieteellistä sijaintia sijaitseeko joku kohde pohjoisessa, rannikolla, itärajalla...
buracee kirjoitti:Miksi?
Viitaten edelliseen. Jos kuolleella on joku side Suomeen, voi olla että joku on vieraillut häntä tapaamassa tai muuta vastaavaa.
buracee kirjoitti:En oikein tämänkään hyötyä ymmärrä.
Tätä ajattelin lähinnä jo aikaisemmin. Monet kun ovat kyselleet useaan otteeseen esimerkiksi juuri tuosta rautatieaseman ja bussiaseman läheisyydestä. Tietojen keräämisen yhteen lähteeseen pointtina kai on se, että jatkuvasti toistuvia kyselyjä samoista asioista yritetään vähentää? Orivesi on tuntematon monelle suomalaisellekin, kuva antaa osviittaa siitä minkä kokoinen kaupunki paikka on ja se puolestaan lisää mielestäni mysteeriä siitä miksi joku ulkomaalainen on päätynyt noin pienen kaupungin lähistölle umpimetsään.
There were some clean clothes and underwear and two pieces of a German passport in the bag. This would indicate that she was a German who had stayed or visited England or other way around.
Tätä kohtaa en ihan ymmärrä tuolla sivustolla. Jos saksalaisen passin palasia on kassissa, miten se indikoi että henkilö on asunut Englannissa? Tässä koko kappaleessa ei mielestäni ole mitään viittausta Englantiin.
kameleontti
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja kameleontti »

Nuo sivut on aivan loistava tapa saada ihmiset tietoiseksi tapahtuneesta. Kerrassaan loistavaa, että jotkut ovat omaa aikaansa uhranneet tuolla tavalla! Ei muuta kun linkkiä jakoon, teen itse parhaani sen osalta myös.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

cracker kirjoitti:There were some clean clothes and underwear and two pieces of a German passport in the bag. This would indicate that she was a German who had stayed or visited England or other way around.

Tätä kohtaa en ihan ymmärrä tuolla sivustolla. Jos saksalaisen passin palasia on kassissa, miten se indikoi että henkilö on asunut Englannissa? Tässä koko kappaleessa ei mielestäni ole mitään viittausta Englantiin.
Hmm, en minäkään ymmärrä. :mrgreen: Ajatuskatkos, eli aivopieru. Korjataan.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Oikeita kelsiturkkeja on myös sellaisia ihan lyhyeksi kynityllä karvalla olevia. Mutta mie en usko, että tuo nyt olisi mikään kompastuskivi, että sivuilla lukee noin. Jos ei kuvasta tunnista, niin ei kyllä tekstistäkään.
Mie en karttaa sivuille halunnut/halua sillä kahlattuani, jälleen kerran, noin 3000 katoamisilmoitusta, ei missään ole karttoja nähnyt. Googlettaa osaa varmaan jokainen, joka sivuille löytää.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Buracee :

Crackerin oikaisema juttu oli toisaalta pirun hupaisa. Näitähän sattuu.

Tein vielä pahemman mokan. Kun laitoin linkin Scotland-Yardiin , niin pistin sen ensin vahingossa samannimiselle Californialaiselle bändille.
Saas nähdä tekevätkö biisin siitä ?
Scotland- Yard ei anna e.-mail osoitteita, joten jouduin ahertamaan asian kanssa, mutta lopulta tieto meni perille ja sivuasi kehuttiin.

Hyvää Juhannusta

T
Härkä
buracee
Martin Riggs

Heh, aika hyvällä vauhdilla näköjään leviää sivujen osoite jotain kautta, taitaa mennä 500 hittiä rikki jo tänään.. Ja se on mun mielestä ekaks päiväks ihan hyvä. Ja näköjään myös tuo identifyMe.org osoite toimii joka paikassa koska osumat tulee pääosin sen kautta, joka kyllä oli tarkoituskin. Tuon osoitteen hetkellinen hikottelu johtui ihan allekirjoittaneen ajatuskatkoksesta viime yönä puoli kuuden aikaan, ei paras mahdollinen hetki ajatteluun ainakaan meikäläisellä.

edit: Tosiaan, ihan kiitettävä määrä osumia tuli tonne sivuille eilen siihen nähden että ekan kerran osoitteen laitoin julkiseksi vasta vähän ennen puoltapäivää. (622 hittiä oli tullut 00.12 mennessä). Minfo kun oli ensimmäinen paikka jossa nuo julkaistiin ja sen postauksen aika näkyy olevan k:lo 11.40 18.6 2009.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ulkomaissivustoille kannattaisi myös laittaa kartta eteläsuomestä jossa merkitty ainakin Helsinki, Tampere ja Orivesi.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

buracee kirjoitti: edit: Tosiaan, ihan kiitettävä määrä osumia tuli tonne sivuille eilen siihen nähden että ekan kerran osoitteen laitoin julkiseksi vasta vähän ennen puoltapäivää. (622 hittiä oli tullut 00.12 mennessä). Minfo kun oli ensimmäinen paikka jossa nuo julkaistiin ja sen postauksen aika näkyy olevan k:lo 11.40 18.6 2009.
Muutaman hitin ainakin saa vähentää, kun minä oon käynyt lisäilemässä löpinöitä vieraskirjaan, enkä oo muistanut pitää sivua koko aikaa auki välilehdessä.. :mrgreen:

Noita karttoja en lähtisi tuonne sivuille enempää lisäileen, vaikka moni on niitä ehdottanut. Mielestäni jokainen, joka asiasta vähääkään kiinnostuu, saa kyllä nopeasti googletettua sen kartan. Sivuista tulee helposti liian sekavat ja täyteenahdetut, ne on hyvät juuri noin kuin ne on nyt. Selkeät ja loogiset.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

^ juu, kuten jo muutamaan otteeseen mainittu, niin kartat löytyvät kyllä googlella.

Sivujen sisältö on aika tarkkaan mietitty, sillä sen haluttiin palvelevan myös mobiilisurffaajia, eli ei mitään ylimääräistä.

Kohta saadaan saksankielisetkin sivut ;)

Ainiin, hauskaa jussia kaikille tasapuolisesti. Pitäkää itsenne hengissä :)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Minun threadi on saanut websleuthissa jo melkoisen keskustelun aikaiseksi.. :D Vai onko siellä vaan meikäläiset kommentoineet? Buracee ainakin.

http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?t=85456

Kaikille OV:laisille oikein mukavat juhannukset! Ja sinne Eestin puolelle sitten ensi viikolle!
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Katselin tuossa noita sää karttoja ja lämpötilojen perusteella sukulaiseni näköhavainto voisi olla joko helmi tai maaliskuun ensimmäisiltä päiviltä ovat olleet nollakeli päiviä todennäköisemmin maaliskuun alku.
Näköhavainto kun tehtiin loskaisena päivänä,muistaako kukaan miten koulujen hiihtolomat meni sinä vuonna,voisi helpottaa päivän määritystä.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Hyvät, selkeät ja informatiiviset sivut :)

Pari tarkennusta tuli mieleen.
Röökiaskeista vois mainita, et askit on Suomesta ostettu.
Saksalaisista eurokolikoista kannattais mun mielestä tarkentaa sitä, että kyseessä on saksalaiset 2 sentin kolikot, joita ei Suomessa käytetä, joten ne on kulkeutuneen vainajan mukaan jostain muualta Euroopasta. Isommat kolikothan kiertääkin sujuvasti maasta toiseen, mutta suomalaisista kaupoista ei 5c kolikkoa pienempiä saa. Lyhyesti esim. few German 2c coins, not used in Finland, tai vastaavaa.

Ja pieni pilkunn****ija mun sisällä kuiskii, että valtatie on highway eikä high way :oops: Kiitos ja anteeks...
buracee
Martin Riggs

Cassandra kirjoitti: Pari tarkennusta tuli mieleen.

Ja pieni pilkunn****ija mun sisällä kuiskii, että valtatie on highway eikä high way :oops: Kiitos ja anteeks...
Tarkennettu ja tehty välimerkinrakastaja ehkä onnelliseksi 8)
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Kiitus :)
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Sivut on loistavat!

Kiitos Buraceelle ja kumppaneille!

Ja hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti! :D