zatulee kirjoitti:Kysymys kaikille kissan omistajille:
Pelkääkö kissasi pölynimuria? Pelkäävätkö kaikki kissat imuria?
Meillä on siis yksi Maine Coon ja voisin ajatella, että kyllä se pelkää imuria, mutta ei kuitenkaan ihan vauhkosti. Imurin ekat äänet saavat kissan hyppäämään tasajalkaa ylös, mutta myöhemmin uteliaisuus voittaa ja usein kissa imuroi mun kanssa kimpassa ja seurailee imuria.
Ennen tämä uros oli myös sisäkissana, kun asuttin ulkomailla, mutta nyt täällä Suomessa olen antanut juoksennella vapaasti, kun sitä lääniä ja metsää löytyy paljon.
Joku mainitsi täällä jossain, että Maine Coon olisi älykäs kissarotu, meinasin kuolla nauruun, kun meidän härväke on kaikkea muuta kuin älykäs. Kun jääkaapin ovi käy, on hänellä heti pää oven välissä. Vaikka kupit olisivat täynnä ruokaa, tuntuu, että kaverilla on aina nälkä. Tosin, sekin on nyt vähän rauhottunu siitä. Suomessa kissa käyttäytyy ihan erilailla, luulen, että on kovasti rauhoittunut.
Meidän rontti on erittäin hyväntahtoinen ja unelma lapsiperheessä, ei kynsi, ei pure, erittäin kiltti. Minä tunnun olevan se "master" hänelle, ja hän ymmärtää yllättävää kyllä ihan käskyjäkin. Esimerkiksi kun sanon odota, kun laitan ruokaa, kissa pysähtyy istumaan ja odottaa. Kun sanon että no nyt, iskee se peto ruoan kimppuun
Celeste kirjoitti:Tuolla norjalaisella on sellanen pitkä untuva turkki ja väriltään on harmaa, ni sen karvanlähdön kyllä kämpässä huomaa. Karva kerääntyy ympäri seinänvierustoja ja muistuttaa valtavia pölypalleroita.
Itselläni on myös joskus kauan sitten ollut norjalaisia metsäkissoja pari kappaletta. Ovat kyllä niin lempeitä myös, että ottaisin jos voisin, ehdottomasti uudelleen.
Maine Coonin turkki on myös pitkäkarvainen samoin kuin norjalaisella metsäkissalla, ja näillä kahdella onkin paljon yhtäläisyyksiä, molemmat ovat metsästäjäkissoja. Myös ulkonäkö muistuttaa toisiaan. Maine Coon on ehkä vähän kulmikkaampi kuin norjalainen. Samoin Maine Coonin ovat isoja ja voivat kasvaa sinne kolmeen vuoteen asti. Meillä kissa painaa jo yli 7 kiloa ja on vajaa 2 vuotias...
Voisin laittaa vaikka myöhemmin tänne kuvan meidän kissasta, jos löytäisin jostain koneelta hyvän kuvan.