Rikosten poluille ajautuminen...
-
John Doe
- Christopher Lorenzo
Re: Rikosten poluille ajautuminen...
Tuo Pitin tarina osuu kyllä turhan "lähelle",vaikkakin erojakin löytyy.Helppo raha viehättää,mutta toisaalta jos pelaat korttisi oikein,myös "kunnioitus" kasvaa ja et ole enää kenellekkään "tilivelvollinen",riippumatta mitä "värejä" ns. virallisesti kannat.Toiset kaatuu elon tiellä....jätkä senkun porskuttaa! 
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
John Doe kirjoitti:Tuo Pitin tarina osuu kyllä turhan "lähelle",vaikkakin erojakin löytyy.Helppo raha viehättää,mutta toisaalta jos pelaat korttisi oikein,myös "kunnioitus" kasvaa ja et ole enää kenellekkään "tilivelvollinen",riippumatta mitä "värejä" ns. virallisesti kannat.Toiset kaatuu elon tiellä....jätkä senkun porskuttaa!
Editoin hieman sitä, mutta olit ehtinyt jo postata.
Kunnioitusta oli, ei se siitä kiinni ollutkaan. Ehkä siksi ei tarvitsekkaan kytätä tuota selkäpuolta niin tiivisti kuin muuten pitäisi. Olin lojaali kerholle ja en sooloillut kerhon nimissä niinkuin nämä uudemmat jäsenet. Sen takia erosinkin kun kerhon poliittikka salli sen että hölmöillään tuolla liivit päällä yms ja sitten ihmetellään miksi kerhon maine on mitä on
Pakko sanoa vielä, enää tässä vaiheessa rehellinen työ ei suomessa kannata. Mulla menisi yli puolet palkasta veroihin ja ulosotto miehelle joten eipä hirveesti kannata rehellinen työ mutta vankilaan en takas mene
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
UUSI TUNNUS! REALPITTI
UUSI TUNNUS! REALPITTI
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Näinhän se on...Varataanko jo Niuvasta yhteinen minfo-huone odotellessaMarsalkka kirjoitti: Se on kyllä jännä miten nuo instanssit ja erityisesti poliisi ihan vain sattumanvaraisesti ja mielivaltaisesti saattavat alkaa suorastaan vainoamaan jotain tiettyä ihmistä ilman yhtikäs mitään syytä. Ihan hirveetä! Siinä sitten ajetaan aiemmin täysin lainkuuliaiset ihmiset rikosten poluille ja jopa hulluuteen.
että lain noppa osuu omalle kohdalle?Voidaan yhdessä sitten spekuloida mikä tässä
yhteiskunnassa on vikana kun työssäkäyviä, kunnolla eläviä ja perheellisiä ihmisiä kannetaan istumaan.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
-
surfergirl
- Jane Marple
No mitkä niitä vääränlaisia rikoksia sitten on ja kuka sen määrittelee? Sinäkö? Jos sulla on rahat loppu niin on oikein että varastat? Saako sun elintasostas nipistää vapaasti? Onko joku varallisuusraja tässä?VoDKa kirjoitti: Tietyllä tavalla kannatan myös sitä, että tehkää rikoksia jos ette vain jää siitä kiinni (hauskaa kyllä, peruskoulun rehtorimmekin sanoi tämän suoraan kerran keskusradion kautta! ), kunhan ne rikokset eivät ole mitään väärän sortin rikoksia. Omin elintasonsa ylläpitäminen ja ehkä hieman ylimääräisenkin nipistäminen köyhien keskuudessa ei ole väärin, vaikka laki ehkä jotain muuta siitä sanookin.
Ja se on ongelman ydin. Rahaa voi saada kahdella tavalla - tuurilla ja työllä. Kaikki muut tavat ovat rangaistavia. Olen miettinyt, johtuuko tuo helpon rahan tavoittelu siitä, että edelleenkään ei tajuta rikkaiden tekevän/joutuneen tekemään paljon työtä asemansa eteen. Kuvitellaan, että suurin osa rikkaista on syntynyt miljonäärisukuun, jonka hedelmistä sitten nautitaan shampanjakylvyssä lilluen.John Doe kirjoitti:Helppo raha viehättää
Tuo helpon rahan tavoittelu voi toki johtua myös esim. keskittymis- tai käytöshäiriöistä. Kun tuntuu siltä, ettei ikinä onnistu tekemään kokonaista päivää työtä, keksii jotain muuta.
-
John Doe
- Christopher Lorenzo
Olisit "Jaska" lainannu sen lopunkin tuosta viestistäni.....vai olisiko selitykseltäsi pudonnut pohja niin tehden?Edelleenkin....jätkä senkun porskuttaa!

-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ja se että olet tyrinyt raha-asiasi tarkoittaa sitä ettei rehellinen työ kannata?Jepjep...PitBull kirjoitti: Pakko sanoa vielä, enää tässä vaiheessa rehellinen työ ei suomessa kannata. Mulla menisi yli puolet palkasta veroihin ja ulosotto miehelle joten eipä hirveesti kannata rehellinen työ mutta vankilaan en takas mene
Minkäs teet jos ei mun mielestä kannata mennä verokortilla töihin, ei paljoo kuule huvita maksella pelkkiä korkoja kun korkoja tulee sen verran liikaa ettei yhden "hyvin" tienaavan vuosipalkka riitä edes korkoihin. Kysynpä vaan onko järkee? ehkä susta olisi kiva maksella esim 6000e vuodessa ulosottoon ja se ei riitä edes korkoihin.Damien kirjoitti:Ja se että olet tyrinyt raha-asiasi tarkoittaa sitä ettei rehellinen työ kannata?Jepjep...PitBull kirjoitti: Pakko sanoa vielä, enää tässä vaiheessa rehellinen työ ei suomessa kannata. Mulla menisi yli puolet palkasta veroihin ja ulosotto miehelle joten eipä hirveesti kannata rehellinen työ mutta vankilaan en takas mene
Kyllähän se sua varmaan vituttaa kun toinen tienaa 2500e pimeesti kun sä maksat verot yms paskat?
Ei mua haittaa se että oon raha-asiani joskus sössinyt, todennäköisesti mulla ollut kumminkin hieman enemmän rahaa joskus, hieman enemmän "leluja" ja olen myös ikävä kyllä istunut siitä hyvästä (se sua ei varmaan vituta, toivottavasti ainakaan)
mutta kuten sanottu, jokainen valitsee oman tiensä ja mä valitsin kauan sitten sen tien.
Btw Damien, mitäpä jos loikkisit vittuun siitä arvostelemasta toisten valintoja?
UUSI TUNNUS! REALPITTI
UUSI TUNNUS! REALPITTI
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Oliko järkeä tehdä ne velat?PitBull kirjoitti: Minkäs teet jos ei mun mielestä kannata mennä verokortilla töihin, ei paljoo kuule huvita maksella pelkkiä korkoja kun korkoja tulee sen verran liikaa ettei yhden "hyvin" tienaavan vuosipalkka riitä edes korkoihin. Kysynpä vaan onko järkee? ehkä susta olisi kiva maksella esim 6000e vuodessa ulosottoon ja se ei riitä edes korkoihin.
Elämä on.
Ei muuten vituta.Itselläkin oli opiskeluaikoina tehtyjen töppäyksien seurauksena aikasPitBull kirjoitti:Kyllähän se sua varmaan vituttaa kun toinen tienaa 2500e pimeesti kun sä maksat verot yms paskat?
Ei mua haittaa se että oon raha-asiani joskus sössinyt, todennäköisesti mulla ollut kumminkin hieman enemmän rahaa joskus, hieman enemmän "leluja" ja olen myös ikävä kyllä istunut siitä hyvästä (se sua ei varmaan vituta, toivottavasti ainakaan)
paljon ulosottoja.Kivahan se oli mennä töihin kun kaikki rahat meni veroihin ja ulosottoon.
Noin neljä ja puolisataa jäi käteen.
Mutta mutta..Nyt on kivaa omistaa pari autoa, prätkä, talot, mökki ja pari venettä.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Lähinnä ajattelin tappamista.surfergirl kirjoitti:No mitkä niitä vääränlaisia rikoksia sitten on ja kuka sen määrittelee? Sinäkö? Jos sulla on rahat loppu niin on oikein että varastat? Saako sun elintasostas nipistää vapaasti? Onko joku varallisuusraja tässä?VoDKa kirjoitti: Tietyllä tavalla kannatan myös sitä, että tehkää rikoksia jos ette vain jää siitä kiinni (hauskaa kyllä, peruskoulun rehtorimmekin sanoi tämän suoraan kerran keskusradion kautta! ), kunhan ne rikokset eivät ole mitään väärän sortin rikoksia. Omin elintasonsa ylläpitäminen ja ehkä hieman ylimääräisenkin nipistäminen köyhien keskuudessa ei ole väärin, vaikka laki ehkä jotain muuta siitä sanookin.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Tota luuletko että muhun tekee vaikutus siihen että omistat jonkun busterin jossa 20 heppanen evinrude kiinni?
Jos aletaan leluista tappelee niin sä voitit, mä en edes viitti vaivautua. Mä en omista kuin yhden 2005 HD:n ja pari amerikan rautaa joista toinen on 70 luvulta kun ei ole varaa ostaa uudempaa
Edit: Niin ja en omista asuntoa, mun lapsi omistaa kylläkin
Jos aletaan leluista tappelee niin sä voitit, mä en edes viitti vaivautua. Mä en omista kuin yhden 2005 HD:n ja pari amerikan rautaa joista toinen on 70 luvulta kun ei ole varaa ostaa uudempaa
Edit: Niin ja en omista asuntoa, mun lapsi omistaa kylläkin
UUSI TUNNUS! REALPITTI
UUSI TUNNUS! REALPITTI
-
John Doe
- Christopher Lorenzo
Anna Pitti olla....porskutellaan me vaan!

Perkele just kun pääsin tappelemisen makuun, pakko myöntää et on kännissä on kivaa kun jotkut ärsyyntyy mun kirjoituksistaJohn Doe kirjoitti:Anna Pitti olla....porskutellaan me vaan!![]()
KYLLÄ RIKOS KANNATTAA!!
UUSI TUNNUS! REALPITTI
UUSI TUNNUS! REALPITTI
Loppuosassa kommenttia lähinnä todetaan, että helpon rahan sivutuotteena saattaa saada myös kunnioitusta, mikä on kivaa. Ei olisi pudottanut selitykseni pohjaa, en vain katsonut aiheelliseksi lainata.John Doe kirjoitti:Olisit "Jaska" lainannu sen lopunkin tuosta viestistäni.....vai olisiko selitykseltäsi pudonnut pohja niin tehden?Edelleenkin....jätkä senkun porskuttaa!![]()
Kyllä. Pakko tuon mielivallan on jossain vaiheessa napsahtaa omallekin kohdalle.Damien kirjoitti:Näinhän se on...Varataanko jo Niuvasta yhteinen minfo-huone odotellessaMarsalkka kirjoitti: Se on kyllä jännä miten nuo instanssit ja erityisesti poliisi ihan vain sattumanvaraisesti ja mielivaltaisesti saattavat alkaa suorastaan vainoamaan jotain tiettyä ihmistä ilman yhtikäs mitään syytä. Ihan hirveetä! Siinä sitten ajetaan aiemmin täysin lainkuuliaiset ihmiset rikosten poluille ja jopa hulluuteen.
että lain noppa osuu omalle kohdalle?Voidaan yhdessä sitten spekuloida mikä tässä
yhteiskunnassa on vikana kun työssäkäyviä, kunnolla eläviä ja perheellisiä ihmisiä kannetaan istumaan.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.