Pohjois-Irlanti: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Pohjois-Irlanti: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Tässä ihan mielenkiintoinen ja hieman ehkä poikkeuksellinenkin keissi. Tästä löytyy netistä todella vähän tietoa, tässä kaikki mitä itse löysin:

Samuel Turner Wilson
Wilson katosi pohjois-Irlannin Dromoressa 18.10.1966. Hän ajoi autollaan kolarin ja sen jälkeen, kun oli pyytänyt apua, katosi. Aikoinaan väiteltiin siitä, oliko hän menettänyt muistinsa ja/tai pudonnut mereen ja hukkunut.

Wilson kuitenkin nähtiin Torontossa, Kanadassa, vuonna 1975, 9 vuotta katoamisensa jälkeen. Hän tervehti henkilöä, joka hänet tunnisti ja käveli pois. Viime vuonna hänet nähtiin Melbournessa, Australiassa, 42 vuotta katoamisensa jälkeen.

Ilmoitetusta havainnosta huolimatta kumpikaan AFP (Australian liittovaltion poliisi) tai Victorian poliisi eivät tiedä missä Wilson on tai oliko se ylipäätään Wilson, joka nähtiin taannoin. Tapaus on yksi hämmentävimmistä Australian poliisin kadonneiden henkilöiden kansiossa.

Kuva
Samuel Turner Wilson

Lähteet (englanniksi, yllä oma suomennos):
AFP http://www.missingpersons.gov.au/profile.aspx?Id=1346
http://nnnforum.org/forums/showthread.php?t=139747

Ensimmäisenä heräsi itselleni kysymys, että miksi tätä tutkii Australian poliisi, jos Wilson katosi Irlannissa. Oliko hän Australian kansalainen? Toisekseen, missä mies on luurannut ja mitä puuhaillut kaikki vuodet? Onko tämä tavattu mies tosiaan Wilson..? Toivottavasti joku tietää tästä enemmän tai löytää enemmän tietoa!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja Blues »

Täytyy tunnustaa, että tämä keissi on varsin tuntematon minulle. Muistan hämärästi joskus kuulleeni, mutta ei mitään tarkempia muistikuvia.
Täytyykin yrittää kaivella jotain, nyt kun odotellaan tietoja tuolla toisaalla.
Omituiselta tosiaan kuullostaa tuo, että Australiaan on siirretty tutkinta vastuu. Pitääpä yrittää etsiä tietoa siitäkin.

Jotenkin tulee mieleen se keissi, en jaksa nyt muistaa mikä, missä britti-setä "katosi" ja löytyi sitten ihan viime vuosina jostain aurinkorannoilta.
Eikö siinä ollut joku petos motiivina? Voisiko olla tässäkin?

Tai mitä sellaista on tuo mies voinut tehdä, että lavastaisi oman kuolemansa/katoamisensa?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
legalizer
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 11:13 am

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja legalizer »

Sen verran vilkaisin tuota toista linkkiä, että siellähän sanotaan että ko. henkilö on Australian kansalainen. Sitten iski väsy enkä jaksanut selvittää, että minä vuonna hän on syntynyt? Voi olla jo aika vaikea tunnistaa noin vanhasta kuvasta. Kuinkahan luotettava tämä uusin havainto onkaan... Mielenkiintoinen tapaus tosiaankin. Spekulaatiota: Ehkä tuo kolari on toiminut jonkinlaisena herätyksenä hänelle ja hän on tajunnut kuinka vähästä se elämä voi olla kiinni ja samalla huomannut että hänen elämänsä ei ole ehkä sellaista mitä hän oikeasti haluaisi ja on sitten päättänyt tehdä jotain asialle ja aloittaa uudestaan puhtaalta pöydältä?!
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Voi räkä, minulta mennyt sitten ihan ohi tuo tieto, että on australian kansalainen. Näin asian siis ajattelinkin olevan, mutta en löytänyt siitä faktaa. Pohjois-Irlannissa kuitenkin kadonnut, ja nähty myös Kanadassa, eli matkustavaa sorttia on ollut, varsinkin siihen nähden, että puhutaan 60- ja 70-luvuista.

Tuo kuva näyttää minusta todella huonolaatuiselta ollakseen 60-luvulla otettu. Luulisi kuitenkin, että miehestä on viimeisin kuva laitettu katoamisilmoitukseen, mutta kuvanlaatu näyttää minusta ennemmin 30-40-luvulla otettua. Toisaalta voi olla, että se on suurennettu tms.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Olettaisin kuvan olevan esim. passista tai vastaavasta suurennettu. Huono laatu voi selittyä myös sillä, että sitä on moneen kertaan kopioitu eteenpäin netissä ja suurenneltu ja pienennelty, jolloin laatu luonnollisesti kärsii.

Minä pidän melko varmana, että havainnot ovat olleet oikeita - etenkin tuota ensimmäistä, jossa hän oli tervehtinyt tuntemaansa henkilöä. Mutta miten ihmeessä hän on päässyt häipymään maasta? Ja miksi hän on lähtenyt? On ollut pidempään jo ahdistunut ja jotenkin kolarin jälkeisessä shokissa nopeasti ajatellut, että nyt on tullut mahdollisuus lavastaa oma kuolema/katoaminen ja lähtenyt sille tielleen?

Osaako kukaan sanoa, miten Brittein saarilta/Irlannista on tuohon aikaan päässyt liikkumaan pois ilman asianmukaisia henkilöllisyystodistuksia? Ja miten mies on voinut päästä väärällä nimellä Kanadaan?
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä luulen, että tuolloin 66 on liikkuminen ollut helpompaa. Ihan vaan omalla passillaan lähtenyt.
Tuskin siellä on rajoja suljettu ja lentoja tarkistettu kolariin joutuneen takia.

Ja tuskin tuohon aikaan edes tuli mieleenkään etsiä kolariin joutunutta käsinkirjoitetuilta lentojen asiakaslistoilta. :(
Nuotio & Äreät Tiput
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Voisi hyvinkin olla, että on lavastanut oman katoamisensa. Toisaalta sitten herää kysymys, että miksi olisi palannut kotikonnuilleen, maahan, jossa hänen katoamistaan tutkitaan. Luulen, että tuo Melbournen havainto on erittäin huteralla pohjalla, Kanadassa tehty havainto oletettavasti melko varma. Kuvassa Wilson näyttää kolmekymppiseltä, tai jopa vanhemmalta eli olisi viimeisen havainnon aikoihin ollut jo seitsemänkymppinen. Pyöriiköhän Australiassa joku vastaavanlainen ohjelma kuin meillä Kadonneet..? :D
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja joey »

MissHolmes kirjoitti:Minä luulen, että tuolloin 66 on liikkuminen ollut helpompaa. Ihan vaan omalla passillaan lähtenyt.
Tuskin siellä on rajoja suljettu ja lentoja tarkistettu kolariin joutuneen takia.

Ja tuskin tuohon aikaan edes tuli mieleenkään etsiä kolariin joutunutta käsinkirjoitetuilta lentojen asiakaslistoilta. :(
En tätä ajatellutkaan vaan lähinnä sitä, että miehellä tuskin on ollut passia mukanaan autoreissullaan ja se oletettavasti olisi huomattu, jos hän olisi sen käynyt kotoa noutamassa.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Pystyiköhän noihin aikoihin matkustamaan helposti jäniksenä esim. rahtilaivoissa tms?
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Australiassa muuten pyörii "Kadonneita" vastaava ohjelma,jota on näytetty Suomessakin "maksukanavilla",olisko ollu "faktalla".Australian poliisissa on ihan oma yksikkö näitä tapauksia varten,missing person unit,tai jotain ja muistaakseni niillä on oma nettisaittikin,joten ei kun kaivamaan joku sellainen joka omistaa "riittävän" nopean yhteyden. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Wikipedia sen taas tietää (mitä tekisimmekään ilman sitä). Ohjelman nimi on juurikin tuo Missing Persons Unit. Ja samoin siis kadonneiden tapauksia tutkivan poliisiyksikön nimi on Missing persons unit. Kaivelen lisätietoja, josko Wilsonista olisi tullut jakso tuossa ohjelmassa.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Pohjois-Irlanti: Samuel Turner Wilson, kadonnut 1966

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

No niin, vihdoinkin muutama lisäys tähän tapaukseen.

Samuel Wilson on syntynyt 18.1.1911 ja on siis näin ollen ollut 55- vuotias kadotessaan. Ja tosiaan kadonnut 18.10.1966. Hauskoja yhtäläisyyksiä noissa päivämäärissä, vuosiluvuissa ja numeroissa.. :roll:

Viimeisimmän väittämän mukaan hänet nähtiin Australiassa. Tällöin Wilson olisi ollut 97-vuotias. Kuva on otettu noin vuonna 1966, eli katoamisvuonna, mahdollisesti aikaisemmin (mutta ei ainakaan sen jälkeen).

http://www.doenetwork.org/cases/1792dmirl.html
Vastaa Viestiin